@Esther: Wat een super echo! Gefeliciteerd! Fijn dat alles in orde is. Jammer dat de placenta voor ligt. Maar wie weet, ik ken vrouwen die het ondanks een voorliggende placenta toch al snel voelden bewegen. @Nuege: Super nieuws! Wat fijn zeg! Wij zijn helemaal ok over de uitslag van de combinatietest. Een kans van 1 op 13 betekend dat we 92% kans hebben dat het kindje helemaal gezond is. Een vruchtwaterpunctie heeft ook risico's en hoe veel is informatie je waard? Ik moet er niet aan denken dat ik een VWP laat doen en ik vervolgens bij de 5 op de 1000 vrouwen hoor die vervolgens een miskraam krijgt. Wist je trouwens dat alle miskramen die tot 3 weken na een VWP plaats vinden automatisch als reden de punctie meekrijgen? Drie weken in onzekerheid! Ik zou het mezelf nooit vergeven. Wij wachten de volgende echo af. Die krijgen we over twee a drie weken en we hebben vertrouwen dat het allemaal goed gaat komen. Ik heb echt heel erg het gevoel dat alles goed is, dus daar houden we ons aan vast. Ik overweeg ook om de Angelsound te bestellen. Ik twijfel nog een beetje. Wel doen, niet doen, wel doen, niet doen...
Angelsound besteld! Kan ik zelf horen dat alles helemaal in orde is met de kleine. Fijn lijkt me dat.
Ik vind het wel sterk van jullie hoor Chybou! Ik denk dat wij wel een punctie hadden gedaan in dat geval, maar wat jij zegt klopt ook wel weer natuurlijk. Sorry voor de overgang, maar wilde toch ook graag onze resultaten delen. Hoop niet dat je het erg vind Chybou.. Trisomie 21: 1:12698 Trisomie 18: 1:30660 Trisomie 13: 1:96279 Hele mooie resultaten dus, gelukkig ver onder het gemiddelde voor mijn leeftijd. Onze fertiliteitsynaecoloog kwam ons op de gang tegen en die was ook zó blij!! Ze wilde meteen alle echo's zien hahaha Toen ze hoorde dat we nog op de uitslag van de combinatietest zaten te wachten liep ze haar kantoor in en is gaan kijken. Toen kwam ze de gang weer op met een dikke duim en een knipoog hahaha geweldig!! Zij is ook hartstikke blij om nu eens wat goed nieuws te mogen delen, de afgelopen jaren was het enkel slecht nieuws de hele tijd. Dus het was een geweldige dag!! Ik ga eens kijken of ik het filmpje op Youtube kan krijgen
Nuage, fijn dat je een goede uitslag hebt gekregen! Chybou, haha toch maar besteld. Ik heb de AngelSounds voornamelijk besteld omdat ik pas met 18 weken mijn eerste echo krijg en de verloskundige niet met de doppler gaat luisteren voordat ik 24 weken ben. Nu krijgen we toch vast een teken van leven.
He allemaal, Wat fijn om te zien dat alle echo´s goed zijn. Mooie foto`s heb ik ook gezien. Ik mag over een uurtje nog gaan spieken bij de kleine.... Hoop dat alles nog goed is. Ik heb gisteren de Angelsound binnen gekregen, ik hoor een hartslag maar volgens mij is die van mezelf. Nog geen snelle hartslag kunnen vinden. Daarom ook een beetje stress, maar over een uurtje weet ik of alles nog goed is.
Ds85, je mag/kunt toch pas vanaf 12 weken luisteren???? Succes met je echo. En ik zit ook te twijfelen om de ANGELSOUND wel of niet te kopen.. wat als ik het hartje niet kan vinden, geen zin om zo te stressen voor niets... Wat doen jullie? wel of niet kopen? Voor 30,- euro toch? Voor de rest ben ik vandaag jarig... Ben 28 jaar geworden op 28 maart. Erg misselijk en hoofdpijn, dus net een paracetamol genomen. Raar om zo je verjaardag te vieren, ik heb eigelijk geen zin in iets. Ik ben nu aan het werk en heb mijn dansles voor vanavond afgezegd, want ik ga eten met mijn familie. Ach, ik heb het mooiste kado gekregen dit jaar en dat kado zit in mijn buik... Fijne dag mensen en hoop dat de kwaaltjes snel minder worden, maandag ben ik 12 weken, zou het dan afnemen???? Hoe is dat bij jullie,de meesten hier zijn namelijk allemaal verder dan dat ik ben. Dikke kus
Pas nadat de vk met dat ding de hartslag niet horen eergisteren heb ik er ook eentje besteld. Ben benieuwd wanneer ik 'm binnen krijg. Volgens mij ben jij idd te vroeg hoor ds, het kan pas vanaf 12 weken als het goed is.
Primavera, gefeliciteerd! Ik kon gisteravond ook het hartje niet vinden met de Angelsounds. Misschien was mijn blaas te vol, ik weet niet of dat invloed heeft. Stond ik vanmorgen bij het KDV met m'n zoontje.... gesloten. Zucht, het schijnt hier zoooo moeilijk te zijn om duidelijke informatie te geven.
He dames, Net terug van de vk: alles ziet er prima uit! Het lijkt echt al op een mini-mensje. Wel een beetje raar dat het zoveel gegroeid is de laatste drie weken. De foto is niet heel duidelijk, want ik moest m nogal verkleinen Ik weet dat je de Angelsound pas kan gebruiken vanaf 12 weken, maar had op een ander topic gelezen dat een heleboel het al vroeger konden horen. Dus dat heb ik ook even geprobeerd. VK heeft ook met een doptone geluisterd, maar kon het ook nog niet vinden. Mijn baarmoeder ligt nog te veel achter mijn schaambot. Dus ik ga de angelsound gewoon lekker aan de kant leggen en volgende week nog een keer proberen.
@ Nuage, heerlijk zeg! Genieten nu! @ Primavera, gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet ervan! @ Ds, fijn dat alles goed is! @ All, angelsound gebruik ik ook en kon vanaf 11 weken het hartje horen. Het is even zoeken. Maar ik moest gister de verloskundige vertellen waar ze het hartje kon vinden omdat zij hem ook niet vond. Het is even zoeken maar als je eenmaal weet waar die zit! En een goede klodder gel gebruiken! Zonder gel of te weinig kun je echt niets horen! Hij zat bij mij echt precies op het randje schaambot bij 11 weken. Nu iets hoger en iets meer links! Ik vind het wel fijn omdat de verloskundige mij aangegeven heeft dat mijn placenta aan de voorzijde ligt en ik hem/haar niet zo snel zal gaan voelen! Liefs
@Nuage: Ik vind het echt helemaal niet erg! Super uitslag van de combinatietest! @Primavera: Nog van harte gefeliciteerd! @DS: Gelukkig dat alles in orde is en dat je nog een beetje vroeg was voor de Angelsound. @Esther: Grappig, bij mij was het hartje ook (bij de echo) het beste iets naar links te horen.
Hallo meiden, Ik had even een paar weekjes niks laten horen, maar ik ben er weer! Helaas een paar moeilijke weken gehad, waarin we 1 kindje zijn verloren. We hadden even de tijd en rust nodig om alles hectiek van de afgelopen weken te verwerken, dus zijn er ook even tussenuit geweest. Vandaag was een spannende dag: op controle om te kijken of mijn lichaam het zou accepteren dat er 1 overleden kindje in mijn buik zit: gelukkig alles was goed! De tweeling die is overgebleven doet het heel goed en ze waren druk aan het bewegen en schoppen naar elkaar! Een grote opluchting dus... maar blijft moeilijk. We proberen nu vooruit te kijken en hopen dat alles goed blijft gaan. Volgende week worden we gebeld door de gyn of we in het academisch ziekenhuis moeten blijven of we terug mogen naar het eerste ziekenhuis.... (waar ik eigenlijk op hoop).. Maar hoe is het met jullie meiden? Heb even niet alles gevolgd, dus hoop dat alles nog goed gaat met iedereen!
He Linda, Wat verdrietig dat één kindje is overleden. Gelukkig gaat het met de andere twee nog goed. Goed dat je even rust gepakt hebt. Ik kan me wel voorstellen dat het heel dubbel is. Verdrietig vanwege het ene kindje en gelukkig vanwege de ander twee... En ik hoop voor je dat je lekker terug mag naar het eerste ziekenhuis, toch fijn als je ergens naartoe mag waar je je fijn voelt.
Jeetje Linda wat verdrietig!!! Het overleden kindje kan wel blijven zitten zonder gevaar? Wat heftig zeg meid.
Dat is heel dubbel... en heel verdrietig dat 1 kindje het niet overleeft heeft. Geef het de tijd!! Dikke knuff en sterkte meis!!
Dank jullie wel meiden! Het is heel verdrietig, maar het is ook goed zo... beetje dubbel allemaal he. Want aan de andere kant; 1 kindje vinden we al bijzonder en 2 helemaal. nuage; nee kan gelukkig geen kwaad. Er was wel een risico dat mijn lichaam het niet zou accepteren en het zou afstoten, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Kindje wordt volgens gyn een soort van gemummificeerd en ze kunnen het bij de geboorte ook terugzien (wat ik dan weer een beetje een enge gedachte vind).
Jeetje linda, wat ontzettend dubbel zeg! Lijkt mij ook wel wat eng, wetend dat er ook nog een kindje in je buik zit wat overleven is! Gelukkig gaat het wel goed met de tweeling! Hopelijk snel terug naar je vertrouwde ziekenhuis! Liefs
Hier twijfel ik ook nog over de angelsound. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om zelf te kunnen luisteren wanneer je wilt .Aan de andere kant ben ik bang dat als ik hem niet vind ik in paniek raak. Ben ook niet mager dus weet ook niet of hij dan minder goed werkt . De vorige 2 zwangerschappen was het er nog niet en moest ik ook genoegen nemen met alleen luisteren bij de vk. @ linda , begrijpelijk dat dubbele gevoel . Neem gewoon lekker de tijd en rust om het een plekje te geven . knuffies