@Nuage en Esther: Ik krijg met 15+3 een echo vanwege onze combinatietest. Het hele echo onderzoek duurt 30 minuten. Misschien wel tijd genoeg om iets te zien. Ik ga het zo ie zo vragen. Wie weet (als ze het toch zien) willen ze het ons wel vertellen. Ik denk zelf ook dat het een jongetje wordt. Lieve denkt dat ook. Eigenlijk waren we hier al zeker van voordat ik zwanger werd. Iedereen, behalve mijn schoonvader, die ik spreek zegt; 'Het wordt een jongen!' We gaan het zien!
Ik weet nog niet zeker of ik het geslacht wil weten, vind het steeds minder belangrijk worden. Ben allang blij dat alles goed gaat... Ik heb wel op internet gekeken bij de voorspelling van de chinese geslachtskalender: die zegt jongen. Hebben jullie dit ook al bekenen. Hebben jullie trouwens een voorkeur of maakt het jullie echt niks uit. De meesten zeggen als het maar gezond is, maar ik weet dat er een heleboel wel een voorkeur hebben. Mijn vriend hoopt op een meisje.
Ik ben echt al dolblij met een gezond kindje, maar ik denk dat ik een meisje toch wel leuk vind Maar een jongen eigenlijk ook hahaha ik weet het niet!
Hallo allemaal! Lang gelden dat ik iets heb neergeschreven.. WendySunny en Linda, Veel sterkte met jullie verlies.. Ik heb vorige week 2 echo's gehad, 1 voor de nekplooimeting en een bij de verloskundige zelf. Maar voor de nekplooimeting lag ie helemaal verkeerd, dus mocht ik vanmorgen nog een keer komen.. Vind het zo leuk! Ook voor t eerst harje geklopt, kreeg toen wel wat waterige oogjes.. Zo mooi! Heb het verder heel druk gehad, verbouwen, verhuizen naar tussenwoning, studie en dit weekend begin ik ook nog s met nieuw werk. Geen zin in, maar we hebben de centjes nodig.. @ geslacht. Hihi, iedereen denkt dat het n meisje is behalve mn schoonmama.. Ik weet nog niet of ik geslachtsbepaling wil laten doen. Voor de 20-weken echo.. Ik wil natuurlijk het liefst een gezond kindje, maar t liefst een jongetje heb je denk ik net wat minder zorgen om. Maar een meisje vind ik ook fantastisch! Heb thuis geen internet dus zit altijd op mn telefoon en ben dan te lui om te reageren.. Ben trouwens ook een week terug gezet.. Due date is 9-10-12.. Nu fotolijstje kopen voor al die echofoto's.. Liefs!
Ik ga 11 april toch vragen voor nog een echo. Had hem bij 10 weken, en vind het wel jammer dat ik geen 12 weken echo kreeg. Zelf zit ik sterk te twijfelen of ik het wil weten. Ene kant wel, maar bang voor verspreking. Mijn man wil het op dit moment absoluut niet weten bij 20 weken. Dus we hebben overlegd dat we de verloskundige vragen het op een briefje te schrijven en in een envelop te stoppen. Dan kunnen wij zelf bepalen of en wanneer we het willen zien Voorkeur; niet hihi. Net wat Nuage zegt. Ene kant zeg ik leuk een meisje, maar een jongen vind ik ook leuk
Wij vinden het gewoon leuk om te weten wat het is. Ook vinden we het praktisch, je kan dan toch gerichter dingetjes gaan kopen. Ons maakt het echt niet uit. Jongetje, meisje. Wij hebben nu denk ik alle reden om het te zeggen; 'Als het maar gezond is!' Het wordt vaak gezegd, maar zo is het gewoon!
Klopt. Nu zie ik allerlei kleertjes. Leuke dingen voor meisjes en ook zoveel leuks voor jongens. Maar ben zo bang dat ik me verspreek tegen iemand. En dat wil ik dus absoluut niet! Plus dat ik wil weten of het de meisjesnaam word die ik al jaren in gedachten heb (en mijn man gelukkig ook mooi vind!) of dat ik manlief nog even moet overhalen voor de jongensnaam die ik leuk vind
Hier geen angelsound... bewust niet eigenlijk. Volgende week vk hopelijk kunnen we daar het hartje horen. Ik voel het kleintje al bewegen, dus steld me wel gerust Geslacht: ik denk een meisje, maar het maakt eigenlijk niks uit. Vind beide leuk Tis heel cliché: als het maar gezond is, maar tis toch waar je op hoopt, dat alles gewoon goed is en zit. Wij zijn er nog niet uit of we het wel of niet willen weten, iig houden we het dan voor ons zelf... Hier voel me niet zo lekker, banden/rugpijn, misselijk... Zo maar kruikje maken en lekker op de bank met een dekentje tv kijken.
Ik denk dat het een naamloos kindje wordt als het een jongen is... Meisjesnaam hebben we al (Maud of Noa), maar jongensnaam is echt een ramp. Mijn vriend is Belg en ik Nederlands en toch zit er een groot verschil tussen namen. Ik vind Mees leuk, maar dat vindt hij te nederlands. We vinden allebei Tuur wel leuk, maar ik vind dat toch wel heel Vlaams.... Moeilijk, moeilijk, moeilijk Hebben jullie al namen?
@Nuage: Je moet echt heel laag zitten. (Bij mij nog onder de grens van je schaamhaar zeg maar ) Ik moest ook een heel klein beetje duwen (niet te hard, want dan hoorde ik het niet meer) en de Angelsound een beetje schuin richting mijn schaambeen naar beneden kantelen. Ik heb gehoord dat het hartje soms makkelijker te vinden is als je staat. Laat het eventueel je vriend/man proberen. Misschien heeft hij meer geluk. Je moet net even weten waar je het kan vinden. Dat is even spannend. Als je eenmaal weet waar je moet zijn, dan is het een stuk makkelijker. Maak je niet te veel zorgen. Je voelt je goed, je echo's zijn dik in orde er zijn geen redenen om nu in paniek te raken.
Ja heb daar ook gekeken. Maar dat is absoluut niet in de buurt van waar de VK 'm vond hoor. Maar ja ik heb geen enkele plek overgeslagen.. Zal wel te dik zijn
@Nuage: Ik vond hem ook lager dan bij de echo van vrijdag. Is toch een ander (thuis) apparaatje. Te dik? Dan zou de VK ook moeite hebben gehad om het te vinden. Misschien is het nog wat vroeg? Je bent nu 12 weken 5 dagen. Er staat tussen de 12 en 14 weken. Ik hoop zo dat je je nu niet te veel zorgen gaat maken. Zou zo jammer zijn, want alles gaat goed!
Maar tussen de 12 en 14 weken is dus eigenlijk 13 weken en dat ben ik overmorgen heeft de verloskundige niet een betere? Die van haar was ook kleiner, dit is echt een groot onding vind ik.
He Nuage, de doppler bij de vk is van veel betere kwaliteit dan de angelsound zei mijn vk. Ik zou me inderdaad niet te druk maken, de kleine is gewoon lekker aant rondzwemmen en verstopt zich op een lekker plekje. Ik vond het ook een teleurstelling, maar gewoon over een paar dagen nog een keer proberen.
Heb ook over zo'n angelsound nagedacht, maar toch maar niet gedaan. Ben bang dat ik het hartje niet kan vinden en mezelf onnodig ongerust maak
ik lees wel iedere keer trouw mee ma reageer eink bijna nooit maar eve op het berichtje van nuage bij mijn eerste zwangerschap heb ik met de angelsound nooit het hartje van de kleine kunnen horen en heb nu ook een gezonde dochter ik zou me er niet te druk om maken en het over paar daagjes gewoon nog een keer proberen
@ds85 Voor een meisje hebben we al een naam. Wij willen graag franse namen, en voor een meisje is het er weer 1 met 9 letters net als mijn andere 2 dochters. Voor een jongetje twijfel ik nog.
Als ik het zo lees ga ik geen angelsoujd halen. word al zenuwachtig als ik het bij een ander lees. Nuage : staat er niks in de beschrijving over het gewicht van jezelf of hij dan minder kan werken? Als ii je verhalen lees weet ik zeker dat ik te dik ervoor ben. Er is een topic zwanger en overgewicht (titel kan ook andersom zijn) misschien hebben ze er daar ervaring mee en kunnen ze je verder helpen. Hier maakt het geslacht me echt niet uit. Ik heb al een meid en een jongen en vind ze beide net zo leuk en lief. Ze hebben zelf wel vorkeur overigens. De namen, voor een jongen weet ik het wel maar mijn man nog niet echt. Meisje zijn we echt nog mee bezig. Een hoop mooie maar nog niet helemaal het. Dus als iemand nog opties heeft .....we houden van korte namen.max 2 lettergrepen. Nu last van een keelontsteking dus voel me wardeloos, maar dat gaat wel weer over.