wie nog meer uitgerekend tussen 1 en 15 oktober 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door diana1990, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Altijd leuk!! Wij hebben veel weggedaan van de 2 andere kindjes, dus goed excuus ;) Maar ook wel weer leuk om voor een baby te shoppen!
    Wij gaan er nog een slaapkamer bij maken in het huis, zodat straks elk kindje een eigen kamertje heeft, dus ook nog meer dan genoeg te doen, maar wel ontzettend leuk ;)

2. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Das nog een flinke klus om een extra kamer bij te bouwen! Wel ook weer leuk ;)

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Gelukkig heb ik een hele handige vader :) Hoef het alleen maar in te richten en decoreren ;)

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ons eerste kledingstuk was een spijkerbroekje met bretels van de H&M. Die was wel zo schattig dat we hem gewoon 'moesten' hebben!
    Vandaag was het hier koopzondag en de Prenatal had Mamamazzeldagen. Ik heb wel wat leuke dingetjes gezien, maar de rij stond tot halverwege de winkel. Druk! Van de week op een rustig moment nog maar eens kijken, dan maar geen 20% korting. ;)
    Wij wachten ook met het echte shoppen totdat we weten wat het is.

Wij moeten hier ook aan de slag. We gaan van slaapkamer ruilen, op de andere slaapkamer staat een enorme Pax kast. Daar wil je liever niet mee slepen. Dus ruilen we de boel om.
    Eigenlijk zou ik alvast met onze nieuwe slaapkamer willen beginnen, maar we liepen hier tegen een probleem aan. We hebben een nieuwbouwhuis en nu blijkt dat de muur tussen onze slaapkamers en die van de buren niet de betonnen muur is die op de bouwtekening staat. Er staat nu alleen een houten muurtje zonder isolatie of iets. We hadden al opgemerkt dat het soms wel erg gehorig is. Nu we een kindje verwachten moet dat gewoon opgelost worden. Dus nu moet eerst de projectontwikkelaar en de aannemer er bij komen en die muur moet opnieuw gebouwd gaan worden. Ik hoop dat ze niet te lang gaan wachten met dat aanpakken. (Liefst voor 1 oktober, graag) Dus aan de babykamer beginnen heeft nog niet zo heel veel zin.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hoe zijn jullie daar achter gekomen Chybou? Hier ook een nieuwbouwhuis en ook enorm gehorig namelijk

6. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Super mummy: hier wordt er op de zolder ook nog een extra kinderkamer gemaakt. De oudste verhuist dan naar daar (en fier dat ze is), maar goed is wel nog wat werk want het enig dat er is, is een dakraam. Dus moeten nog muren, deuren, vloer en plafond in. Is nog wel even werk. Planning is tegen eind augustus, we zullen wel zien.

@Chybou: wat vervelend van die muur, hoop dat het eenvoudig op te lossen valt (en ze ook snel langskomen).

7. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Goedemorgen!

Hier nog niets voor de baby gekocht.
    Ik ben nog aan het inventariseren wat we nog hebben en wat ik uitgeleend heb en nog terug krijg.

Ik heb een aantal dingen verkocht waar ik hier nu slecht aan kan komen: tummytub en de box. Ook de MaxiCosi autostoel heb ik verkocht en die kosten hier €220 :$ Die ga ik dus kopen als ik op vakantie in NL ben.

De kamer die we als babykamer willen gaan gebruiken, is nu logeerkamer. Er moet nieuw zeil (Novilon) in en een behangetje en een likje verf, maar dat willen we in augustus gaan doen. In juli krijgen we nog logees ;)

Ik kreeg een brief van de VK dat ik nog een keer bloed moet laten prikken. Het ijzer-gehalte was te hoog...

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Balen zeg! Ik dacht dat nieuwbouwhuizen nooit zo gehorig waren. Hopelijk komt er snel een goede oplossing en kunnen jullie lekker verder met de kinderkamer!

@ Supermummy, handig zo'n vader ;)

@ Lycka, wat betekend het als je ijzer-gehalte te hoog is? Hoor wel vaak dat het te laag is en vrouwen extra ijzer moeten slikken, maar te hoor heb ik nog niet gehoord? Kunnen ze daar wat aan doen?

Liefs

9. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Geen idee wat het betekent als het ijzer te hoog is. Er stond in de brief ook niet wat de waarde was. Aleen dat het hoog was en dat ik opnieuw moet laten prikken.

Ik woonde hiervoor ook in een nieuwbouwwoning. Die huizen waren echt niet goed geïsoleerd. Regelmatig last van de buren.
    Nu woon ik heerlijk vrijstaand.

10. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ chybou , ik zou gewoon wat druk uitvoeren op die aannemer enzo ( als het dezelfde is van de bouw ) hun fout laat ze het maar lekker ruim voordat de baby komt oplossen. Anders kan je op het laatst gaan lopen stressen.

@lycka een te hoog ijzer gehalte . Zitten daar nog nadelen voor het kindje aan vast ?

Hier is mijn keelontsteking overgegaan naar een zware verkoudheid . Veel hoesten , neus dicht gestort met beton , dus 's avonds slecht slapen . Af en toe een hele lichte bandenpijn maar verder zou ik eigenlijk miet kunnen zeggen dat ik zwanger ben. De kinderen hier willen graag zo'n angelsound , maar ik twijfel nog steeds , hihi.
    Over 2 weken ga ik de babyspullen van zolder halen en eens kijken wat we allemaal nog hebben. Moeten wel een nieuwe kinderwagen dus zijn wel aan het orienteren , wil deze keer geen hele dure maar wel een die gewoon goed is natuurlijk , iemand tips.......

11. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Theertje, wat willen jullie uitgeven aan een kinderwagen? Wij hebben net een hele mooie van mijn vader gehad ;) De Mutsy Transporter! Tis een combi wagen (buggy, maxi cosi en gewone kinderwagen) Helemaal blij mee!

Beterschapjes! Hopelijk snel weer de oude!

Liefs

12. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Bij mijn laatste controle bij de VK heeft ze ook het Hb bepaald met een vingerprik, die was toen juist aan de lage kant. En bij het lab blijkbaar hoog, zelfde dag bloed afgenomen dus. Ik kan er niet echt info over vinden, zal nog even zoeken.

@Theertje, er zijn op marktplaats heel veel kinderwagens te koop die amper gebruikt zijn voor een leuk prijsje.

13. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

He meiden,

Hier weer onzekere tijden... heb sinds donderdagochtend elke ochtend en avond wat beige/bruine afscheiding/slijmverlies:( Heb niet gelijk gebeld, want woensdagmiddag was alles nog goed en heb verder geen heftige krampen oid... Maar vanochtend was ik het zat, dus toch gebeld en mag gelukkig vanmiddag langskomen voor een echo. Dus nog even 3 uurtjes wachten en duimen draaien..... zucht

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh Linda ik ga voor je duimen, meid wat een stress lijkt me dat.

Ik ga even de VK bellen of ik het hartje mag komen luisteren want vind echt niks, ja gisteravond mijn man maar volgens mij was dat mijn eigen hartslag.

15. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ohhh Linda, wat vreselijk die onzekerheid! Succes vanmiddag! Hopelijk is jullie tweeling gewoon lekker aan het rondspartellen!

@ Nuage, gooi jullie angelsound de deur uit! Het maakt je te onzeker! Das niet leuk! Daarom hebben verloskundigen liever niet dat je er 1 in huis hebt!

Liefs

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    @ nuage.. eens met Esther. Dit is niet de bedoeling. Je maakt jezelf helemaal onzeker terwijl er hoogstwaarschijnlijk niks aan de hand is

@ Linda.. Wat een onzekerheid. Veel succes vanmiddag en laat het even weten he :)

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maar ik ben echt niet zo zenuwachtig als jullie denken hoor haha maar toegegeven na een week zoeken begint het toch te knagen...wat als het weer?.... Dus daarom even gebeld, mag om 13:20 komen luisteren en als ik dan een hartslag hoor zal ik definitief geen waarde meer hechten aan dat ding. Het lijkt me nog steeds leuk om te proberen over een tijdje maar als het niet lukt weet ik dat dat niks ergs is.

En het is stiekem ook een beetje omdat ik gewoon graag het hartje wil horen nu want dat probeer ik dus al een week haha ik ga er gewoon vanuit dat alles goed is :)

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Nuage: ik hoop dat vk je even gerust kan stellen, en zoals esther al zegt, daarna weg met die angelsound... maakt je alleen maar onzeker.

Linda: heel veel succes met de echo vanmiddag!! Knuff

Hier gaat het redelijk. Veel last... moet echt ff stapje terug. Gelukkig iets minder misselijk dan gister, al is het niet weg. Zoontje heeft weer loopoortjes, dus weer aan de druppels. Hij heeft veel pijn, arm ventje. Dacht door de buisjes minder last zou hebben, maar helaas.

Verder was het kleintje net weer aan het 'kriebelen', alsof vlindertje door mn buik fladderde :) Zo bijzonder!!

19. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ nuage , ben blij dat je mag komen denk dat mijn vk me eerst zou vertellen dat ik dat ding nooit in huis had moeten halen . Kan je hem niet meenemen misschien dat de vk hem er wel mee vind en dat je dan weet waar je ongeveer moet zijn ( niet dat ze echt stil liggen natuurlijk ) en als je hem echt zat bent gewoon terug sturen weg ermee. hebben ze op het 100+ forum nog reactie gegeven ?

@ linda fijn dat je snel kan komen hopelijk vanmiddag goed nieuws bij je echo , ga voor je duimen .

Om 1 of andere reden staat het idee van mijn kinderwagen via marktplaats kopen niet echt aan . vraag me niet precies waarom is gewoon een gevoel.

20. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland

Deel Deze Pagina