wie nog meer uitgerekend tussen 1 en 15 oktober 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door diana1990, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Waar Nederland toch al niet goed voor is :D
    Is dat een beetje te doen om het te laten verzenden? Of word het meegenomen door familie/vrienden?

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Nou inderdaad! Het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk...
    Hier zullen ze wel raar opkijken van een babykooi in je woonkamer :p

Via een zakelijke connectie gaat het met een verzending mee, dus het kost ons geen verzendkosten :)

3. Elise1989

Elise1989 Lid

31 jul 2012
    19
    0
    0
    Kapster
    Breda
    Hey ben uitgerekend op 16 oktober dus een dag later. Maar ben nu om precies te zijn 29 weken en 1 dag. Wordt nu al wel zwaar. Heb al vanaf 24 weken weeën gehad. Voor weeën. Gelukkig geen ontsluiting! Vorige week liep ik helemaal leeg, we dachten zelfs dat me water gebroken was. Gelukkig was dit het geval niet! Het was afscheiding maar zo veel. Het had vast met de warmte te maken zijden ze. Toen voelde ik het kindje ook minder bewegen dus was wel erg geschokt! Ging ik hem niet meer voelen zouden ze me aan een ctg scan leggen. Om te kijken hoe hij het doet. Gelukkig ging ik hem in die dagen weer veel meer voelen. En is weer niet meer nodig. Nu ben ik alweer een week verder! Gelukkig niet meer leeg gelopen! Wel wat maar niet veel. Normaal laat maar zeggen. Maar nu trapt de kleine weer veel minder. Heb echt bijna zo niet van mijn zwangerschap kunnen genieten:(. Eerst een miskraam gehad, opnieuw zwanger dol gelukkig maa heel erg onzeker!. Me onzeker heid was weg en heel gelukkig. Maa paar dagen later gebeurde er iets vreselijks bij een vriendin van me die was 22 wkn. En gegalde al het kindje heeft het helaas niet moge halen. Dit was een enorm zwaar verlies voor hun en nog. Ik was bang om naar die 20 wkn te gaan en dacht. Dat za ons toch niet over komen! Bij de 20 wkn echo klopte zijn hartje niet op het goede ritme helemaal in paniek natuurlijk! Maar gelukkig was dit een onderdeel van zijn ontwikkeling en was er niks aan de hand. Toen een andere vriendin van me die bavalde met 25 wkn. Gelukkig maken moeder en kind het goed. En mag het kindje 15 augustus mee naar huis! Maar toen natuurlijk ook helemaal in schok. Toen ik zelf op 24 wkn. En toen met me vliezen. En nu beweeg hij veel minder. Maak me overal druk over. Maar vraag me af. Is dit normaal hebben meer mensen hier last van? Soms zou ik het liefste willen dat ik zelf verloskundige had geworden, had ik Miss nie zo paniekerig geweest. Wie heeft dit nou ook en kan er met me over praten???? Groetjes

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier :)

Wat een toestanden zeg. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
    Voel je je kindje wel een paar keer per dag bewegen?
    Het is wel normaal dat de bewegingen wat minder worden en anders aanvoelen in het laatste trimester. De ruimte wordt toch wat beperkter.

Ik maak me niet zoveel zorgen over de zwangerschap, maar meer over de bevalling. En als ik bij de verloskundige vraag om info dan word ik afgescheept met "daar hebben we het tegen het einde wel over".

Probeer toch een beetje van deze bijzondere periode te genieten en hopelijk kun je op het forum wat geruststelling vinden.

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ik moet zeggen dat ik nooit zo ver op het forum gekeken heb hih, maar ik ben volgens de vk 6 en de gyn 7 oktober uitgerekend. Het gaat zo hard nu! Ik vind het echt heel erg spannend. Mijn eerste kindje en het wordt een meid. Het is niet geheel over rozen gegaan, maar ik heb ook niets te klagen. Gisteren ook gelijk mijn geboorteplan kenbaar gemaakt. Mijn man wil het kind opvangen :) en er zijn wat wensen over handelingen die ik niet wil hebben haha.

@elise, dat is inderdaad zwaar :( Ik heb ook al vanaf die tijd voor weeën maar onze meid lijdt er niet onder nu nog steeds 3,6 cm baarmoedermond. (ondanks een lis nog niet zo lang voor de zwangerschap) Hou moed en geniet toch een beetje van deze bijzondere periode! Het is voorbij voor je er erg in heb. Als je het niet vertrouwt altijd even bellen. Beter een keer teveel dan een keer te weinig. Jeetje is inderdaad vroeg geboren zeg!
    Ik snap je spanning, maar door te stressen maak je het nog erger (makkelijker gezegd dan gedaan om te ontspannen). Ik was van de week ook in paniek, want ik voelde mijn kindje ook wat minder. Later die dag niet normaal, helemaal beurs. Soms nemen ze wat meer rust. Luister goed naar je eigen lichaam en wat jij vindt. Mijn kleine ligt nooit stil, zelfs de gyn keek verbaasd wat voor activiteiten de kleine allemaal beoefend, dus na 2 uur niet voelen raak ik in paniek. Het hoort er ook een beetje bij denk ik.
    Rustig aan

Allemaal een hele fijne dag verder! Het is heerlijk weer hier :)

6. Elise1989

Elise1989 Lid

31 jul 2012
    19
    0
    0
    Kapster
    Breda
    Ja dat is ook zo! Hij heeft natuurlijk ook minder ruimte. En voel hem zo wel over de dag versprijt. Het lijken wel een soort klopjes die ik voel, geen echte schoppen! Van het weekend voelde ik hem heel hoog bijna bij me ribben. Maar meestal eigenlijk heel laag onder me navel zelfs? Dan denk ik weer hij zal toch wel groeien :O lijk af en toe wel gek. Ook al probeer ik te genieten, als ik dan me schoon zusje hoor van 20 weken tegen me moeder, moet je is voelen hij schopt. Dan voelt zij dat. Zij heeft het bij mij nog nooit gevoeld, vind dat wel jammer. Maa ook erg als je bang bent voor je bevalling. En dat ze je daar zo voor afstoten en zeggen dat doen we tegen het einde vind ik niet normaal! Het zou nie gezegt mogen worden zo! Kan best begrijpen dat je bang bent. Dat heb ik weer niet! Ook al denk ik soms tja het is er in gegaan en het moet er ook weer uitkomen natuurlijk, en dan denk ik wel eens jeetje dat kan toch bijna niet! Maar je kan ook het besluit nemen voor een ruggen prik, dan kunnen die jou weeën op vangen. Je pers weeën doen geen zeer, ja een beetje. Maar niet zo als je voor weeën zeg mij vk. Wanneer ben je uitgerekend? Groetjes elise

7. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    In mijn buik is het de laatste twee dagen echt heel beweeglijk, onprettig zelfs. Ik word er soms echt misselijk van. Je ziet echt m'n hele buik bewegen. Maar beter teveel dan te weinig voelen denk ik dan maar ;)

Ik ben niet zozeer bang voor de bevalling. Het is mijn tweede kindje. De eerste bevalling was een pittige, dus ik hou me maar voor dat het nu vast makkelijker gaat ;)
    Ik maak me meer zorgen of ik wel op tijd in het ziekenhuis zal zijn, wanneer mogen we naar het ziekenhuis (het ziekenhuis is 70 km verderop), is er op tijd oppas voor mijn zoontje, hoe lang is het gebruikelijk om in het ziekenhuis te blijven enzovoorts...
    Je weet natuurlijk nooit hoe een bevalling gaat, dus ik probeer me erbij neer te leggen dat ik niet overal grip op kan hebben.

Bij mijn vorige bevalling heb ik een ruggenprik gekregen, dat was heerlijk. Ik kon toen eindelijk een beetje ontspannen. Tot de persweeën kwamen, die voelde ik wel degelijk. Maar ik vond het heel fijn dat ik mocht gaan persen.
    Ik ben nu trouwens 30 weken zwanger.

Ik zit ook nog te denken over een geboorteplan, maar ik ben bang dat er in de praktijk zo weinig van terecht komt.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Lycka dan is jullie kleine aan het draaien ;) Ik herken het heel erg wat je zegt, je buik gaat alle kanten op en je wordt misselijk. Ik heb het één keer extreem gehad toen werd ik echt enorm misselijk en toen bleek bij de volgende controle dat ze in stuit was gaan liggen. Ik ben vd week wel weer een paar keer misselijk geweest maar niet meer zo erg. Toch hoop ik dat ze wel gedraaid is ondertussen.

Angst voor de bevalling heb ik wel, maar nog niet aangekaart bij de vk.

Geen box in Zweden hahaha ik dacht echt dat dat wel heel normaal was. Echt bizar :)

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ja ik moet geboorteplan ook gewoon meenemen, ondanks dat die in mijn dossier zit. Ik wil namelijk echt geen ruggeprik (ik reageer heel heftig op sommige stoffen die daar in gebruikt worden) Dan maar onder narcose voor een keizersnede en andere med. eventueel voor de pijn. En een knip om het makkelijker te maken ook niet (med. noodzakelijk is weer anders) Maar in het ziekenhuis knippen ze best graag.

Daarnaast wil mijn man zelf het kindje halen/opvangen en de gyn vond dat geweldig, maar ja dat is ook weer als het kan. Ik heb het hem zelf gevraagd om dat te doen. Dan doen we het ook echt samen :) En als ik niet meer in staat ben beslissingen te nemen, mag mijn man ze voor mij nemen. Niemand anders, kan daar ook geen onenigheid over ontstaan... je weet maar nooit.
    En het kind wil ik gelijk aanleggen hihi. dus niet eens zoveel bijzondere dingen, maar wel iets waar ze rekening mee kunnen houden. Mijn gyn vond het geweldig dat ik een plan opgezet had, dus hopen dat er wat van terecht komt

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Nuage Ik hoop ook voor je dat je meisje wel gedraaid is, maar op zich nog tijd zat daarvoor. Krijg je een liggingsecho?

Ik heb dat gevoel bij de eerste niet zo gehad. Die lag vanaf dit termijn al in stuit ;)

Maar deze uk is een stuk beweeglijker, ze draait voor mijn gevoel elke dag wel. Ik kan nog niet voelen wat het hoofdje en wat het kontje is.

Ik dacht eerst: hier doen alle ouders het zonder box, dus ik ook. Maar bij rondvragen waar ze dan hun kindje laten, was het antwoord: op de grond of in een wippetje.
    Dan heb ik toch liever een box ;)

Ik ga nog eens nadenken over een geboorteplan, maar zoveel wensen heb ik eigenlijk niet. Graag een ruggenprik, en liever ingeknipt dan uitgescheurd ;)

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik krijg volgende week een groeiecho en dan met 36 weken nog een liggingsecho. Aan echo's geen gebrek hier hahaha

Hebben ze nou ook in Zweden dingen wel die wij hier niet hebben eigenlijk?

12. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Altijd leuk om even te mogen gluren toch :D

Ik ben hier geen produkten tegen gekomen die er in NL niet zijn volgens mij.
    Wel andere merken, maar vooral veel minder keus.

Vooral de kinderwagens zijn hier anders. Veel betere vering en dat is geen overbodige luxe ;)
    De autostoeltjes zijn hier tot een jaar of 4 allemaal achteruit. Dat begint in NL ook wel iets meer te komen volgens mij, maar hier is dat vrij standaard.

Verder zijn ze hier wat makkelijker en minder behoefte aan luxe of mooie spullen. Een bedje van Ikea en een kast van Jysk erbij en dan is het wel goed. Gehaakt dekentje van oma er op en klaar ;)
    (ze geven hun geld liever uit bij de slijter of de tatoeshop;))

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Haha tattoos of drank! Had ik niet gedacht :)
    Wij hebben de BabyBjorn wipper gekocht en heb gister de lampen en een overheerlijke schapenvacht voor in de kinderwagen/box bij Ikea gekocht dus ik doe ook een beetje mee :p

14. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Hier net terug van 3 dagen efteling bosrijk.
    Erg leuk gehad ,maandag en dinsdag was het er rustig en alles kunnen doen zonder lang wachten. Gisteren was het er erg druk maar dat maakt dus niet uit.

Hoe gaat het met alle kinderkamers?

Volgende week maandag heb ik een groeiecho en het telefonisch intake gesprek met het kraambureau.

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Heerlijk zo'n mini-vakantie :)

Met de babykamer gaat het eindelijk goed!
    Mijn lieve schoonouders komen vanmiddag behangen :D
    Volgende week komt hopelijk de vloer. Er komt zeil te liggen, dus dat is niet zoveel werk.
    Er zit een ingebouwde kast in de kamer waarvan de deuren nog geschilderd moeten worden.
    En we moeten nog plinten kopen en schilderen.
    Ik wacht nog op gordijnstof en stof om lakentjes te maken.

En de Ikea-meubeltjes mogen natuurlijk niet ontbreken :cool:

Ik zit momenteel te bedenken wat ik mee moet nemen naar het ziekenhuis als het zover is.

16. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    de beroemde vluchtkoffer....

Blijft altijd weer nadenken wat er ook alweer mee moet .
    Ik heb een lijst van het kraambureau gehad en daar zet ik nu aanvullingen op.
    Meestal zijn die lijsten ook wel online te vinden en moet je ze alleen aanpassen aan jezelf ( en het land want daar zal best verschil zitten tussen hier en zweden .)

17. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik weet vooral niet voor hoeveel dagen ik moet meenemen...
    Ik hoor dat je zelf een beetje mag bepalen hoe lang je wilt blijven.
    Dat vind ik wel een lastige vraag. Ik hou er niet van om in het ziekenhuis te liggen, maar er bestaat hier geen kraamzorg. Dus het is misschien wel makkelijker om daar rustig aan te doen dan thuis.

18. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    hmmm ja das lastig .
    Ligt er denk ik ook aan of je man thuis blijft na de geboorte....
    Ik hou ook niet van ziekenhuizen hoor.

19. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Hij heeft (verplicht) twee weken vrij na de geboorte, dus dat is heerlijk.
    Maar ik ken mezelf en ga me overal mee bemoeien als ik thuis ben ;)

Gelukkig kan ik er nog een paar nachtjes over slapen...

20. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Hier net terug van de groeiecho.
    Alles ziet er goed uit en een mooi gemiddeld kindje met wel lange benen en grote voeten . gewicht nu 1808 gram en netjes met het hoofd naar beneden.

Ook vanmorgen het telefonsiche intake gehad van het kraam bureau . weinig verandert de laatste jaren .

Deel Deze Pagina