@ primavera.. Ik zou het gewoon aangeven. misschien zeggen ze wel omdat je er zo onzeker van word dat je eerder kan komen @ Jane.. Succes vanmiddag en ik hoop op goed nieuws!
@primavera, ik zou het ook aangegeven dat je eerder een miskraam hebt gehad en dat je nu zo onzeker bent of je dan eerder zou mogen komen! En anders via de huisarts vragen of je een echo kunt krijgen bij de gyn in het ziekenhuis! Liefs
@Jane: succes, je mag al bijna gaan! @primavera: ik zou het toch aangeven van dat mk. 10w is ook nog zo ontzettend lang als je in de onzekerheid zit. Daarenboven als je het niet vraagt, kan je het niet krijgen
De vk vertelde mij dat een hartje begint te kloppen van 5w6d. Daardoor dat ze tegen mij zei voordat ze ging opmeten. "je bent iig 5w6d want het hartje klopt". @alle meiden die het nodig hebben. Succes!!
@Primavera: Je kan het altijd aangeven. Wie weet dat je terecht kan voor een echo. Mijn gyn. zegt 'Een echotje is zo gemaakt.' Volgens mij krijgen de meeste (die met 7 weken een echo krijgen) niet zomaar een echo. Dat zijn dames die bloedverlies hebben, meerdere miskramen hebben gehad of in de MMM zitten en nu zwanger zijn na een vruchtbaarheidsbehandeling. In sommige gevallen heeft de verloskundige van de dames die geen enkele indicatie hebben een echo apparaat en dan is het een kleine moeite om even te kijken hoe het er voor staat. Ik kreeg met 6w1d een echo omdat ik een bloeding had gehad. Ik krijg er dinsdag weer 1 omdat die al gepland stond. Daarbij heb ik woensdag weer een bloeding gehad dus ik ben wel een beetje nerveus of alles wel goed is. Dus aangeven dat je je zorgen maakt kan werken om eerder een echo te krijgen. Veel dames met bloedverlies op het forum hier... Hier is het bijna weg. *klop af* Ik heb gisteren medicijnen voorgeschreven gekregen tegen het hoesten. Ik slik liever niets, maar dit is ook geen doen. Hopen dat de rest van de weken (letterlijk) vlekkeloos verlopen. @Jane: Ik duim voor een hele mooie echo! @Murphy: Zenuwslopend hé die dagen!
Hey meiden, @Chybou ja, je hebt gelijk en veel succes jij. @Anoniempje @Eekje @Esther Misschien is het aanstellen en krijgen heel veel vrouwen pas een echo bij 10 weken??? misschien dat ze 1 miskraam niet zien als IETS waardoor je een eerdere echo moet krijgen????? En dat dat pas telt voor meerdere miskramen?
@primavera: ik denk dat vooral afhangt van de persoon aan de andere kant. Hier standaard echo met 8w en indien ooit mk op 7w (1tje is genoeg, het hoeven er niet meerdere zijn).
Denk dat et met verschillende dingen te maken heeft. Hier was het eerst 12 weken vor een echo. Sinds 2 jaar is dit 8 weken en bij een miskraam ook 8 tenzij het niet helemaal goed loopt dan eerder.
Ohw jane.... Ik hoop het niet voor je.... Even over echo uk heb bij vorige zwangerschap echo gehad bij 8 weken om termijn te bepalen, was toen geel onverwacht zwanger en was niet duidelijk hoe ver ik was. Dit moest ik weten omdat ik gevaarlijke medicatie had gebruikt. Nu echo met 7 weken omdat ik in mmm zit maar nu gelukkig to h spontaan zwanger ben geworden. Sta nog wel onder begeleiding van Gym en daarom ook echo 7 weken. Ik heb eerder ook vmk gehad. Na deze echo mag ik wellicht gewoon naar vk. Meeste dames krijgen niet alleen voor de leuk vroege echo. Hier ook giga honger klachten!
Hcg vandaag maar 1290, woensdag was deze 1100 dus maar een hele lichte stijging. Op echo verdikt baarmoederslijmvlies te zien 9,2 mm. In rechtereileider een puntje. Nu afwachten tot dinsdag, gyn was niet erg positief. Ik heb nog gevraagd of de hoop op een positieve zwangerschap verkeken is maar dat kon hij niet zeggen. Het kan beide kanten op maar de weegschaal slaat nu iets meer naar de negatieve kant. Afwachten dus. Als t fout is gaat mijn eileider eruit.
Maar Jane, als je nog heel klein is kunnen ze het toch beter nu eruit halen zodat ze je eileider kunnen behouden? Een kijkoperatie zou het uit moeten wijzen. Bij mijn vriendin dachten ze ook een buiten baarmoederlijke zwangerschap maar kreeg meteen kijkoperatie, zagen toen dat het netjes in de baarmoeder zat. Ik duim voor je en hopelijk komt alles goed! Liefs
De gyn denkt vanwege mijn hcg dat mijn lijf t zelf doet, zolang ik geen pijn heb en t nog niet 100% zeker is willen ze niets onnodigs doen. Moet dinsdag weer heen. Het is dus nog niet duidelijk of het in de eileider zit of toch een mk of misschien toch in de bm. Afwachten dus.
Jeetje wat een verschikkelijke onzekerheid! Dinsdag is nog wel Valentijn, rot dag als het niet goed is! Pfff sterkte! Liefs