wie nog meer uitgerekend tussen 1 en 15 oktober 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door diana1990, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Charity, die is lekker duidelijk!

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Teertje: De dokter had het met de Amerikaanse soldaten over alle vrouwen die zwanger worden en kinderen krijgen. ;)
    @Runner: Klopt, is een open rug. Ik heb geen ernstige hoor. Ik kan wel (korte afstanden) lopen.
    @Charity: Mooie test! :D Fijn dat je mee doet met MvM! Ik ben ze zo dankbaar, al die vrouwen die mee doen!

Ik zit hier op de Welzorg te wachten (de hulpmiddelenmaakmeneer) Die gaat mijn stoel verstellen zodat ik niet klem kom te zitten met mijn buik.
    Ik zit nu met mijn billen in een knikje zodat je heel makkelijk stoepjes op kan en de stoel is zo heel wendbaar. Begint nu al vervelend te worden met mijn buik. Dan maar even een paar maanden een wat minder sportieve wegligging... Haha!
    Hij komt tussen 12 en 17... Zucht! Wachten, wachten, wachten. Baal ik zo van hé, als of ik op mijn vrije dag niets beters te doen heb.

3. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ chybou. Oeps mijn fout. Hihi. Dan is het mooi van ons allemaal dat we het gewoon doen. Haha. Kan me voorstellen dat je idd wat beters te doen hebt.

4. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Heu dames,

Vandaag lekker relax dagje hier, lekker niets doen.
    Manlief nog aan het werk, straks tegen 3 uur komt zijn jongste langs, gaan we boodschappen doen en blijft hij hapje eten.
    Al het "bewijs materiaal" opgeruimd :D
    Kleding uitgezocht zodat nijn buikje niet opvalt pff die zwelt nu al op.

Vandaag geen echo morgen weer 15:30 en rond 12:00 bloedprikken.

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

De bumba cc's zijn af. hoefde er gelukkig maar 4 te maken... :) Zijn wel gelukt maar niet super tevreden ofzoww... maar ja... Zoontje herkent bumba en daar gaat het om... enne is trouwens de smaak die het moet doen hihihi!!

Nu druk bezig met een roze nijntje taart voor vriendin haar dochter.... opdracht was: nijntje, en roze roze en roze... komt wel goed denk...

6. primavera

primavera Actief lid

1 feb 2012
    330
    66
    28
    NULL
    NULL
    Meiden, mijn buik is ook opgezwollen!! Hoe kan dat nou al zo vroeg?? Van je darmen? Je baarmoeder die aan het groeien is??? Zoooo raar!!!!! Ik schrok er helemaal van vanochtend!!! Fijne dag allemaal!!!

7. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ primavera, mijn gyn zei dat het inderdaad van je darmen komt, het kan je baarmoeder nog niet zijn, die zou vanaf een week of 10 pas aan de buitenzijde te zien kunnen zijn. Tot die tijd blazen je darmen flink op door de hormonen!

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ supermummy, onwijs leuke cupcakes!

9. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    leuke cupcakes!

10. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Super Mummy: je cupcakes zien er heerlijk uit, leuk hoor! Ga je je zwangerschap ook op een creatieve manier met cupcakes bekend maken, of weet iedereen het al?

Wij gaan komend weekend langs de aanstaande opa's en oma's om het te vertellen. Ik ben toch zo benieuwd hoe ze reageren! En of ze zo snugger zijn om de hint te snappen: ik heb een hartvorming doosje gevuld met een ei en een zakje bloemzaadjes, en daar hoort dan de opmerking bij dat er bijzondere dingen kunnen gebeuren als er twee dingen samenkomen.

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Alleen mijn ouders weten het... de rest maken we het duidelijk met een taart :D! Heb al leuk idee'tje!!

@ All thnxx voor leuke reacties... mannetje was beetje boos want hij wou bumba opeten... De lieverd!

12. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Super mummy: wat een geweldige cupcakes! Vind ik zo leuk om te doen. Pas nog koekiemonstercupcakes gemaakt. Taarten wil ik ook gaan doen, maar dat lijkt me wel heel moeilijk... Ben benieuwd naar je Nijntjetaart!

Miepmiep: wat een leuke manier om te vertellen! Ben benieuwd of het kwartje snel valt haha.

Primavera; hier ook een opgezette (keiharde ook) buik. Heel irritant, maar ben blij dat jullie het ook hebben :)

Jane; succes morgen! Hopelijk weer goed nieuws en een mooie echo!!!

Chybou alles goedgekomen met je stoel? Hopelijk kwam hij op tijd.

Hier: had mij vanmiddag aangemeld voor MvM en werd net al gebeld; ze had via de verloskundige gehoord dat ik zwanger ben van drie, dus extra veel hormonen; die wilde ze graag haha. Maandag komt ze langs en neemt ze gelijk de flessen mee. Misschien kom ik van urine opvangen in stinkende flessen wel weer terug op mijn roze wolk haha. Bloeddruk voor ik wist van de drieling: 120 over 74; vandaag 133 over 84 – tja dat krijg je als je je druk maakt.
    Helaas veranderen we dus van ziekenhuis, maar goed het is wel de beste zorg die we voor ze kunnen krijgen. Gyn waarschuwde vandaag al dat we waarschijnlijk elke 2 weken op controle moeten. Dat is veel, maar vind het ook wel een veilige gedachte eigenlijk.

Zo mannetje is lekker een avondje weg met zijn vrienden; ik duik mijn bedje in! Morgen nog een dagje werken en dan heerlijk 4 dagen vrij!

13. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Hi dames,
    Pff wat wordt hier veel geschreven,
    @ supper mummy leuke cc's!
    @ miep miep; mijn moeder hebben verteld door "speel"pakje maat 50 te geven, alvast voor de speeldate in oktober.
    Mijn schoonouders door cupcakes te versieren met roze/blauwe glazuur en muisjes. Schoonmoeder had gelijk door schoonvader had nog wat hints nodig.
    @ primavera ik heb er ook erg last van hoewel ik wel merk dat mijn "vetjes" zich naar voren gaan verplaatsen en ik.iets minder teugels heb Hihi. Maar heb dus al wel echt buik en niet alleen wat ik al had... In avond us helemaal bizar. Zal binnekort is foto posten. Het is voor mij.wel 2de dus miss gaat daarom sneller...
    @ jane super dat jullie weer hoop hebben gekregen, duim mee voor jullie
    @linda, heel bijzonder drieling jammer dat je niet in vertrouwde zkh kan blijven maar dan is natuurlijk niet zonder reden. Je bent nu toch beetje bijzonder geval ;) lijkt me erg apart omdat vrienden en familie te moeten vertellen. Die gezichten..... Hihi

Vandaag MVM gebeld maar.... Er wordt in mijn dorp niets opgehaald. :( dit us normaal niet erg dan was ik het gaan brengen. Maar ben nav ongeluk afhankelijk van krukken en rolstoel. En mag nog geen auto rijden.. overleggen met mijn man, die snapt helemaal waarom ik graag mee wil doen. Maar die rent zich nu al rot omdat ik niet alles (alleen) kan. Dus ziet het niet zitten om dat er ook nog bij te hebben eR ik me ook voor kan stellen.
    Dus kan helaas voorlopig niet mee doen wellicht mag en kan ik snel weer auto rijden. En toch nog paar weken mee doen...

Verder ben ik super moe, maar dat hoort erbij?
    Morgen over een week hebben we de echo bij de gyneacoloog! Ik vind het zo eng........ Bang dat mijn lichaam me in de steek laat...

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Theertje: Precies, wij dienen wel niet in Irak, maar we doen wel iets anders nuttigs, zoals zwanger zijn. :D
    @SuperMummy: Fantastisch die cakejes.
    @Jane: Succes morgen en blijf door gaan met de positieve berichten. Ik duim voor je!
    @Linda: Ik kan me heel goed voorstellen dat MvM heel blij met je is. :D Ik vind die extra controles wel eerlijk hoor. ;) Als je één kindje krijgt dan krijg je een X aantal controles, bij de volgende weer en bij de volgende daarna ook weer. Jij doet het nu in één keer dus 3 keer zo veel controles lijkt me wel zo fair! ;)
    Stoel is helemaal goed gekomen. Hij staat inmiddels in de 'zwangerstand'.

15. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik wil je niet overhalen hoor en ik kan me voorstellen dat de situatie niet helemaal ideaal is. Maar... (ja nu komt ie) Wij moeten het ook wegbrengen en MvM heeft een wegbrengpunt vlak bij. Vaak hebben ze meerdere punten in de omgeving waar je de flessen kan omwisselen. Het hele gebeuren kost ons maar 10 minuten en we mogen de flessen meerdere dagen omwisselen. Zo kunnen we zelf kijken wanneer het het beste uit komt.
    Het is zo belangrijk! En er is op dit moment een groot te kort aan Pregnyl (het medicijn wat ze van de hCG in de urine maken.)

Balen zeg dat je nu nog met krukken en een rolstoel zit. Was een flink ongeval of niet?

Ja, hoort er helemaal bij. Is zelfs een goed teken! Komt omdat er heel veel veranderd in je lichaam. Daarbij maak je nu extra veel van het hormoon Progesteron aan. Dat alles maakt je heel erg moe.
    Ik herken het helemaal. Sommige ochtenden staat 'de man met de hamer' me al bij de staapkamerdeur op te wachten. ;)

16. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    @ chybou zit nu tijdeelijk thuis in gewone vervoers rolstoel, en loop korter stukken met krukken, mag na ongeluk 1 been niet belasten dit is nu al 8 weken, en móet zoiezo nog minimaal 6 weken. Krijg ook last met zitten in rolstoel. Hoe loste jij dat op voor je aanpassing?
    Heb het idee dat mijn andere gewrichten ehhh slapper worden. Heb jij een idee of dat kan?

17. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Baal er ook van wil graag mee helpen, ik heb zelf ook pregnyl gebruikt ronde voor ik ongeluk kreeg, al had ik zelf kunnen rijden was het geen probleem had ik zo gedaan. maar in deze situatie snap ik mijn man ook wel.
    Ga nog ff verder nadenken miss wil mijn zusje wel helpen. Ga mijn best doen!

Ja was best flink, autotje v.s. touringcar. Heb heel heel heel veel geluk gehad dat ik er überhaupt nog ben... Maar dat ben ik nog heb wel been gecompliceerd gebroken. Vandaar niet belasten. Over week of 6 a 7 opnieuw operatie om wat ijzerwerk te verwijderen.

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #1258 Chybou, 16 feb 2012
    Laatst bewerkt: 16 feb 2012
    @Ikkin: Jeetje! Autotje vs Toeringcar! En ook zwanger! Met nog een operatie te gaan. Is voor jullie ook wel spannend.

Wat betreft de rolstoel. Ik heb zo'n sportrolstoeltje. Super klein en wendbaar. Daarbij zat ik in een wig (billen lager dan mijn knieën, dus ik zat zeg maar schuin) Ze hebben nu de zitting rechter gezet en de rugleuning meer naar achteren. Mijn buik heeft nu meer ruimte. Zal als ik echt dik ga worden wel lastig gaan worden, maar dat wisten we van te voren.

Misschien een tip voor jou. Leg een kussen in je rolstoel. Leg dat kussen dan niet helemaal achterin tegen de rugleuning maar zeg maar 4/5 cm naar voren. Hierdoor zit je toch lekker met je billen, maar geef je je buik wat meer ruimte omdat je met je rug iets meer naar achteren leunt. De ruimte die nu tussen je onderrug en de rugleuning zit zou je kunnen opvullen met zo'n klein kussenrolletje. Dan heeft je rug daar toch nog een beetje steun.
    Het is even een beetje zoeken hoe je lekker zit, maar zo zou het kunnen werken. Enne geen broeken dragen die strak om je buik zitten, nu zit je meer dus daar heb je snel last van.

Je belast je gewrichten nu op een andere manier. Dus het zou kunnen dat ze slapper worden. Daarbij maakt het zwangerschapshormoon je weefsels ook wat slapper. Ik merk dat vooral in mijn rug en heupen.
    Mocht je er echt last van hebben dan zou ik de arts vragen op fysiotherapie. Ik weet niet of je kan zwemmen op dit moment, maar ik raad het wel aan om te doen. Je beweegt minder, je zit nu meer, alles wordt een beetje slapper... Zwemmen belast je lichaam niet te zwaar, maar is wel enorm effectief om alles in goede conditie te houden.

19. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Dankje voor tips ga het proberen, ga ook is vragen of ik mag zwemmen heb ik vroeger veel gedaan dus wie weet....

Denk dat het idd door de weefsels komt ben nu 6 weken zwanger en paar weken geleden had ik deze klachten nog niet, wel andere maar deze voelen anders. Hihi lekker vaag verhaal.

Zeker spannend allemaal, vrij lang bezig geweest om zwanger te worden, liepen ook in zkh en zaten in mmm. Hsg gehad, clomid, overstimulering, iui behandelingen enKijkoperatie stond gepland TOT ik botsing kreeg.... Heb 1 ronde pregnyl gedaan einde erna lag ik in zkh dus verloren. Kans en eerste ronde thuis ( wilde even wachten met naar zkh gaan TOT ik wat mee opgeknapt was) was ik zwanger. Totaal geschokt haha, en bh maar hopen dat het een plakbeeb is....

20. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Wat een verhaal ikkin. En dat je lijf dan juist op zo'n moment zegt. Kom maar op met een zwangerschap. Wat is het menselijk lichaam dan toch een wonder.
    Succes met alles.

Deel Deze Pagina