wie nog meer uitgerekend tussen 1 en 15 oktober 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door diana1990, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    vertellen:hier gaan we het zeggen na de echo van a.s maandag.. als die ok lijkt... dan bijna 9 weken denk ik...

morgen 8!!! jippie!!!! weer stapje verder

vandaag weinig gedaan
    kleine man naar school gebracht en opgehaald, had vriendje mee terug.
    verder visite gehad en nu.. niks doen...

zoooo moe.. wanneer gaat dat over??? sorry voor het geklaag...

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    mooie echo's meiden!!!

combi test: gaan wij niet doen... jullie dan?

op mijn werk nog 1 zwanger, 2 weken verder dan mij.. hihi.. altijd leuk he

fijne avond alvast allemaal

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wij gaan het vertellen na een goede echo (14maart).
    Gaan ook geen verdere testen laten doen. Ben nog jong, geen gekke ziektes in de fam en elk kindje is welkom. Wil geen extra risico lopen op een mk oid.

Net heerlijk in bad geweest. SL belde dat ze thuis is dus R zijn koffertje in gepakt en zo richting die kant op voor een logeer partijtje. Rustige avond dus voor ons en weer eens heerlijk doorslapen. (had gister te vroeg gejuigt, vannacht was het weer 4 keer bal)

4. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Oke dus meerdere die het dan al vertellen. Heb geen zin om nog anderhalve week dan te moeten wachten haha.

hier ook geen combinatie test. Maar kan me voorstellen als je die wel laat doen, dat je dan ook liever nog wacht op die uitslag voor je het verteld :)

5. ds85

ds85 Actief lid

18 jan 2012
    186
    0
    0
    @primavera: gelukkig heb je vanavond afgezegd. Je moet gewoon goed luisteren naar de lichaam ookal wil je dat soms niet. Ik was vorige week ook helemaal gesloopt. Je lichaam heeft het erg druk, dus gewoon lekker rustig aan doen...

@supermummy: wat fijn dat het al wat beter gaat met je zoontje:) Wel jammer dat er wat problemen in het huis zijn
    OOk ik ga morgen naar de nmb, heb er zin in!!!

@ Nuage: geniet ervan morgen:) Ik moet morgen naar de vk voor intake en maak dan een afspraak voor eerste echo. Spannend!!!!

Misschien een domme vraag, maar wat is een combinatietest precies???
    Hier zijn er toch al wat mensen die weten dat we zwanger zijn. Als het verkeerd zou gaan, zou ik daar ook over willen praten... Daarom weten onze ouders en een paar vrienden het al.. Ik heb rond 8 weken de eerste inwendige echo. Weten jullie eigenlijk hoeveel kans er dan nog is op een miskraam als bij die echo alles goed is?? Ben nog altijd wel een beetje bang dat het niet goed zal gaan, maar daar zal iedereen wel last van hebben. Het zijn zenuwslopende en lange weken:(

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik wilde het deze keer pas met 12 weken vertellen, maar mijn man heeft het zowat al aan iedereen verteld... Ik ben vorige keer bij mijn MK erg geschrokken van hoe verdrietig mijn moeder was. Had me nooit gerealiseerd dat het voor hen ook zo erg is als het misgaat en ze wisten het dus al. Daarom wilde ik het nu anders doen, maar dat is dus anders gelopen. Hopelijk blijft het nu gewoon goed gaan en hoef ik niet weer iedereen te vertellen dat het kindje niet meer leeft. Dat trek ik denk ik heel slecht.

Maar ik ga voor een goede echo morgen :D

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    nuage succes morgen... ik zal aan je denken

ik ben morgenvroeg vrij.. begin om 1 uur... kan de zoonlief naar school brengen en weer ophalen.. das wel fijn (zit net op school)

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Primavera: Goedzo! Ziekmelden! Dat is niet slap, dat is alleen maar verstandig. Over een paar weekjes is je energie weer terug (zeggen ze ;)) Nu is het belangrijk dat je je rust pakt. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je kindje.

Als je naar de 9mdbeurs wil, waarom ga je niet?

Ik vind het ook nog vroeg hoor (ik vind alles nog te vroeg) maar we willen al zó lang, nu mag ik éindelijk! Dus nu (snel of niet) ga ik ook! :D

Wij laten wel de combinatietest doen. Lieve is 38, dus de eicel was ook 38. Het kindje is hoe dan ook welkom, maar mocht het een handicap hebben, dan willen we dat graag van te voren weten.

@DS85: De combinatietest is een bloedonderzoek bij de moeder (tussen week 9 en 14) en een echo waar een nekplooimeting wordt gedaan bij het kindje (tussen week 11 en 14). Deze twee testen samen geven aan hoe veel kans je hebt op een kindje met bijvoorbeeld Down syndroom. (Ook andere, minder voorkomende, handicaps kunnen zo aangetoond worden) Mocht blijken dat er een mogelijkheid is dat het kindje Down syndroom heeft, dan wordt er vervolgonderzoek gedaan zoals een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest.

Oohhh :( De meeste van de onderwijzeressen, juffen, docenten en ander onderwijsgespuis heeft al vakantie! Ik ben volgende week vrij. Bijna! Pff... Nog een paar daagjes.

9. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij laten naast de combi test geen andere vervolg onderzoeken doen die de kans op een miskraam vergroten.

Bij mijn man in de familie komen wel afwijkjngen voor daarom willen wij het risico wel weten. Dat is dan alleen ter "voorbereiding" want zo'n uitslag geeft geen garantie voor het wel of niet hebben.
    Ik wil het nog niet nu vertellen omdat m'n vader het tegenwoordig erg moeilijk heeft met het leven leuk zien sinds m'n moeder is overleden dus wil ik hem pas echt blij maken op het moment dat alles bij de 12 weken echo goed is. En dan bedoel ik daarmee hartslag en alles. Niet wat er bij de combi test uitkomt.

10. ds85

ds85 Actief lid

18 jan 2012
    186
    0
    0
    Dank je voor de uitleg Chybou.
    Ik zit ook in het onderwijs en ik heb inderdaad al vakantie in verband met carnaval. In het noorden is het misschien anders, aangezien daar geen carnaval gevierd wordt?! Ik kan je wel vertellen dat je behoorlijk kunt bijtanken... Dus volgende week weer vol goede moed aan de slag. Ga maar lekker genieten volgende week :)

11. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mijn gyn vond inwendig altijd makkelijker/mooier/beter te zien.
    Bij de vk met 10 weken wilde ze het beide keren eerst uitwendig bekijken en als dat niet goed zou kunnen zien zou ze het inwendig doen, was toen beide keren niet nodig.
    Weet nog wel dat ik met R met 13 weken nog een echo kreeg in het zh en zij wilde het toen wel inwendig doen. Maar goed zij wilde de cyste in de navelstreng opmeten en de baby was voor haar bijzaak. ;)

R lekker bij oma. J al uitgeteld op bed. En wij lekker op de bank hangen.

Fijne avond!

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    wow, meiden, jullie gaan echt hard!
    forum lezen/bijhouden kan wel een part-time baan zijn, ik ben al de hele avond online en kom nu pas aan het bijlezen hier toe ;)

veel gekletst..

d85 (dit klinkt nu als een cupmaat, sorry, maar ik ben even kwijt wat je naam was en te lui om het op te zoeken): WELKOM!

@goede echo's: fijn fijn fijn!

@vragen of het gepland was. ik vind het ook een goede vraag, maar ook omdat ik er zelf graag eerlijk over ben dat het hier niet al te makkelijk ging en niet zonder medische hulp.

@primavera: heel goed advies van die meiden hier!! bedenk maar zo: als je het voor jezelf heel vervelend vindt om je ziek te melden, dan is er daar binnen een kleine die je die drempel over helpt.

@de rest: alles vergeten :) dus ik hoop dat het goed gaat met jullie! haha

@hier: borsten zijn gegroeid en pijnlijk, verder eigenlijk geen kwaaltjes. ook misselijkheid lijkt weer voorbij te zijn! niet moe oid. merk alleen dat het sporten wat moeizamer gaat. maar geen klagen dus hier!

@vertellen: we zijn in discussie. eigenlijk wat iemand anders (Nuage?of Noenoe?) ook zegt, alleen ben ik meer geneigd om het tegen iedereen te zeggen, en mijn man juist niet. Nu weten alleen mijn beste vriendinnen het.

@fijne avond: fijne avond!

13. ds85

ds85 Actief lid

18 jan 2012
    186
    0
    0
    @kara: hahahaha een cupmaat, dat zou ik willen. Mijn vriend hoopt wel dat de zwangerschap voor grote borsten gaat zorgen :)
    Het is dus geen d85, maar ds85 (initialen en geboortejaar)

14. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    ! dat was het ja :) sorry..
    maar welkom dus! en die borsten gaan vanzelf wel groeien! hoewel een D85 natuurlijk is gegarandeerd, hangt er vanaf waar je vandaan komt natuurlijk :)

15. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    goedemorgen.. kids hier al in de kleren, gegeten en al.. aleen nog tandenposten.. nu al klaar voor school... hihi.. ze zijn lekker ah spelen....

jippie!!! vandaag 8 weken!!!!

meiden met vakantie ; lekker genieten. ik ben volgende week vrij van school. wel ander werk nog

16. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Goedemorgen.

Help wat ben ik misselijk... Voel me echt dramatisch.

Verder las ik hier wat over sporten. Ik deed altijd body attack, lukt me echt niet nu. Ben al 2 weken niet geweest. Zwemmen lukt nog wel, dus ga dat maar wat vaker doen.

En, vandaag nog maar een week tot 1e echo. Komt opeens dichtbij, hopelijk gaat die week snel voorbij!

Fijne dag allemaal!!!!

17. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Goedemorgen meiden.
    Wat wordt er veel gekletst :$!

Dames met de mooie echo's gefeliciteerd!

Vertellen. Wij willen het eigenlijk pas rond de 12 weken vertellen, maar ik heb nu al moeite m'n groeiende buikje te verbergen...
    Iedereen kent elkaar hier, dus als we het gaan vertellen, weet ook gelijk iedereen het ;)
    Ik zoek nog een leuke manier om het m'n ouders en zus te vertellen. Dat zal denk ik via Skype gaan.

Mawaikee, sterkte met de misselijkheid. Hier is het erg wisselend, tot nu gaat het goed vandaag :)

Fijne dag en dames met een echo vandaag: succes!

Nu ga ik aller aller laatste aflevering As The World Turns kijken *snik*

18. primavera

primavera Actief lid

1 feb 2012
    330
    66
    28
    NULL
    NULL
    Goodmorning Mawaikee, u're not the only one!!!! Echt, ik ben ook te misselijk voor woorden en kon gisteren mn eigen sportlessen niet eens geven. Ik hoop gewoon dat het rond 12 weken over is. Wat ik probeer met misselijkheid is yoghurt, appels, pepermuntjes. Helpt niet echt, maar je moet toch wat ?? ;)

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Goedemorgen :).

@Vertellen; Mijn moeder, zus en beste vriendin weten het al. Dat zijn ook de genen die ik nodig zal hebben mocht het toch niet goed zijn. Voor de rest wachten we tot de 12 weken ong. Misschien iets eerder maar wil sowieso 2 goede echo's hebben gehad!

Dinsdag komt steeds dichterbij! Eindelijk! Heb momenten dat ik erg positief ben en momenten dat ik erg bang ben. Om gek van te worden!

Misselijkheid: geen tips! Als het écht te erg word, kun je er geloof ik ook mee naar de huisarts (jammer dat ik dát nooit geweten heb!).

20. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Misselijkheid: hier met vlagen, sommige dagen heel erg, andere dagen minder. Pepermuntjes helpen hier wel redelijk, en vaak ook wat eten...

Vandaag: vanochtend meisje naar PSZ gebracht, ff boodschappen gedaan en nu weer lekker thuis. Zo ff GTST + preview kijken, en vanmiddag nog even lekker relaxen. Vanavond naar de nmb en hhb, heb er zin in!!

Buikje: begint hier ook al te vormen... en ben nog geen 8 weken... oepsss!!

Gewicht: ben sinds ik zwanger ben 1,7 afgevallen (zonder ik er erg in heb gehad... vanochtend even op weegschaal gestaan)

Fijne dag allemaal!!

Deel Deze Pagina