Goeiemorgen @stralend, gefeliciteerd met je goede echo! Dames met een echo vandaag: veel kijkplezier en ik hoop dat alles goed is. Wel foto's plaatsen hoor Linda1984: wat irritant dat jullie helemaal geen info hebben gekregen. Kan me voorstellen dat je je 3x zoveel maakt. Probeer toch een beetje genieten van deze bijzondere zwangerschap Mijn man gaat denk ik alleen mee naar de uitgebreide intake en de echo. Mijn zweeds is nog niet zo vloeiend, maar de vlos praat erg duidelijk, dus dat komt wel goed. Bloedprikken: volgens mij moet ik daar een keer apart voor terug komen. Nuchter, handig als je misselijk bent en een half uur moet rijden Het prikken vind ik niet erg, ik heb het vaak genoeg anderen aangedaan en zelf ben ik heel makkelijk te prikken. Ik moet wel elke afspraak urine meenemen. Ik geloof niet dat dat bij mijn vorige zwangerschap ooit onderzocht is. Fijne dag allemaal!
@ Lycka, dat heb ik nog nooit gehoord hier dat je urine mee moet nemen.... maar misschien komt dat nog Inderdaad nuchter was voor mij ook een hele opgave haha hoe kunnen ze het ons aandoen he
Ik zei al tegen haar dat ik dat de vorige keer niet hoefde. Ze zei dat het héél belangrijk was om te controleren op glucose en eiwitten... Tsja, ik heb liever een echo hahaha
Wat fijn een goede echo! Gefeliciteerd! Heb je een foto? Hier moet manlief mee naar alle echo's. Vorige keer was de 10 weken echo dus niet goed, als ik toen alleen was geweest... moet er niet aan denken.
Het termijn klopte... Maar bij de termijnecho wordt t natuurlijk nog eens gemeten... Ik heb nog geen fotootje kunnen maken van de echo. Misschien vanavond eens proberen!
@ Nuage, ik las je net blog en de tranen biggelden over mijn wangen! Jeetje wat zul jij een angst hebben bij iedere echo... lijkt me zo. Het moet nu gewoon goed gaan! Liefs
Dankjewel Esther, heel lief van je. Ja ik vind de echo's doodeng tot nu toe. Een kloppend hartje maakt mij wel blij, maar nog niet gerust. Daarom heb ik dus zelf betaald voor die extra echo a.s. zaterdag. Dan ben ik voorbij die 8 weken, en dat is de termijn waarop bij het vorige kindje het hartje was gestopt. Daar kwamen we dan bij 10 weken pas achter. Als dit kindje nu die week doorgekomen is, dan is het voor mij echt een mijlpaal!
Kan ik me geheel voorstellen! Ik had ook een extra echo gehad afgelopen maandag op eigen kosten! Gewoon omdat ik het doodeng vind! Kan me bij jou verhaal nog meer onzekerheid voorstellen! Vriendin van mij was gestopt bij 9w4 dagen en zag ze ook pas bij 11 weken echo daarom nog zo eng ondanks er al een kloppend hartje gezien is! Het moet gewoon goed gaan nu
Joehoe! Vanochtend onze tweede echo gehad en wat een verschil alweer met de vorige keer! Enorm gegroeid en echt al een kindje! Hij/zij lag vrolijk te spartelen! Hartje klopte prima, dus ik mag vanaf nu naar een verloskundige! Na vier jaar eindelijk afscheid kunnen nemen van onze arts en het ziekenhuis!
Je bent de eerste waar ik het van hoor Esther die dat ook heeft gedaan, gewoon een extra echo op eigen kosten. Snap het bij jou ook volkomen! En wat fijn dat de echo goed was!! Murphy gefeliciteerd met deze mijlpaal!!!! Eindelijk mag het grote genieten voor jullie beginnen!
O ja, bij de eerste echo zagen ze twee vruchtzakjes. Bij de tweede echo was het echt maar een. Vandaag was er weer grote twijfel, en konden ze het niet met zekerheid zeggen. Misschien kwam hetzelfde vruchtje twee keer in beeld, of het zijn er twee die recies achter elkaar liggen. Was zeer komisch, ik lag daar in die stoel met dat echoapparaat tussen mijn benen....ging ze even bellen met een collega, of die mee wilde komen kijken. Even wachten en daar kwam de collega dan ook nog, en maar draaien en bewegen met dat ding, maar het werd niet echt duidelijk. Ben blij dat ik al tientallen inwendige echo's heb gehad de afgelopen jaren, en wel wat gewend ben ondertussen.
Ik zou trouwens ook absoluut een echo op eigen kosten laten maken hoor, als ik het nodig vind en de arts/verloskundige niet. Al is het maar ter geruststelling. Stress is ook niet goed voor die kleintjes!
Zooo dat is helemaal spannend dan zeg! Straks zijn het er 2!!! Ja ik heb ook al een berg inwendige echo's gehad, vooral na de MMM word je er erg makkelijk in. Ik heb ook vaak de vraag gehad of er studenten mee mochten kijken. Bij mijn HSG stonden er 7 (!) studenten mee te kijken naar m'n kijkdoos hahaha ach je went eraan.
haha herken ik inderdaad! Bij mij toen ook of de studente het mocht doen de inwendige echo bij de eerste IUI. En prutsen haha ik dacht bij mezelf, je zit er zo naast meisje (wist inmiddels precies hoe het hoorde te voelen ) @ Murphy, fijn dat je echo goed was! Wij hebben volgende week vrijdag laatste echo in het VU en worden daarna 'ontslagen' zoals ze dat mooi zei!
@Stralend en Murphy: wat fijn dat de echo´s goed waren! @Noenoe: hoe was jouw echo? Vannacht redelijk goed geslapen en vanmorgen was het dan zover, de eerste echo!!!! Het zag er allemaal prima uit en heb ook het hartje al gehoord. Dat was wel even emotioneel. Ik ben wel 5 dagen teruggezet, dus vandaag precies 7 weken. Ik zou dan uitgerekend zijn op 17 oktober, dus eigenlijk hoor ik hier niet meer. Persoonlijk denk ik wel een paar dagen meer. We hebben nl zaterdag voor het laatst geknuffeld en dan zou pas woensdag mijn ei geweest zijn. Dus of is de gynaecoloog een paar dagen mis of heeft mijn vriend heel sterk zaad Mijn vriend is niet meegeweest, moest werken. Gaat met de eerste termijnecho wel mee. Dan moet ik ook voor het eerst bloed laten prikken ivm taxoplasmose (of zoiets) en allerlei andere dingen