wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Unbelieveablee, ik zit momenteel in een pauze omdat ik er even doorheen zat en we eerst op vakantie gaan. In september pakken we het weer op.

Die steekjes herken ik wel hoor. Steekjes die me toch weer hoop doen geven, elke keer weer.
    Balen dat je ongesteld bent geworden.

2. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Hey unbelievablee Balen dat je ongi wordt. En t gevoel wat je erbij hebt hoeft niet altijd iets te betekenen. Toen ik zwanger was van mijn eerste wist ik 100% zeker dat het niet raak was. Ik was op mijn ongi aan het wachten. Toch maar op nod een test gedaan omdat mijn ouders die dag voor 4 weken op vakantie gingen en ik dacht mocht t zo zijn dan kan ik het nog mooi vertellen. (door de telefoon wilde ik niet) En zoals verwacht negatief. Dus ik afwachten... en wachten... en wachten... en ik was toevallig gaan tempen en mijn temp wilde niet zakken en ook geen bloed... Toch maar testen dan na 3 dagen... en ja hoor zwanger... terwijl ik 100% zeker wist niet zwanger te zijn :) Nou en toen moest ik mijn mond nog 4 weken houden want ik wilde het eerst aan mijn ouders vertellen. Ondertussen was schoonzusje ook 11 weken zwanger ofzo dus die ging allemaal vertellen ja ik vergeet allemaal dingen met die zwangerschaps dementie... maar dat heb jij allemaal niet :p..... uhmmm hou dan maar eens een stalen gezicht :) ach ja kan ik bij het vertellen wel mooi de eerste echo laten zien.

Dus gevoel zegt niet alles ;)

Hopelijk deze ronde voor iedereen meer geluk het is niet meer zo warm dus kunnen we weer eens fatsoenlijk klussen tussen te lakens zonder het bed uit te glijden :)

@shally ik hoop nog steeds dat je lichaam het zelf oppakt. Temperatuur jij toevallig ook?

@rieketje vandaag fm toch? Hoe was het (of hoelaat moet je)

3. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze lichamen kunnen ons behoorlijk voor de gek houden. Ik ben van mening dat je bijna niet kunt weten of je zwanger bent of niet, totdat je een test hebt gedaan.

Gisteren inderdaad fm gehad.. afgelopen maandag leek het erop dat de menopur niet meer aanslaat, gisteren waren er 3 kleine follikels te zien. Wel allemaal nog pas zo rond de 10 mm, dus kan nog alle kanten op gaan. Ze hopen dat er 1, hooguit 2 doorzetten, maar geen 3. De eerste ronde had ik er ook 3 en toen hebben ze er 1 weggeprikt dmv een punctie. Brrr alsjeblieft niet weer!

Het blijft een bizarre achtbaan van emoties!

Fijn nog even door blijven spuiten en dinsdag weer terug voor fm! Dan alweer 5 weken aan het spuiten..

succes iedereen en een goed weekend!!

4. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hallo dames,

sorry voor mijn late reactie, en sorry als ik dingen vergeet:p moest ook zoveel bijlezen:p!

Ten eerste welkom unbelievablee, erg jammer dat je ongi geworden bent :( hopen op een betere volgende keer!

Meelanor, mijn NOD is morgen, maar ben er bang voor:( pijn in mijn onderrug, krampen en enorme hoofdpijn:(! word er een beetje moe van dat t weer niet gelukt is... al moet ik morgen natuurlijk afwachten, vanochtend stiekem wel een testje gedaan maar deze was negatief...
    maar positieve test kan dus even uitblijven? tenminste als ik jou verhaal lees.

Rieketje, Fijn dat er toch iets gegroeid is, ik hoop dat er 1 of 2 eitjes mooi voor je gaan groeien:)!

Shally, blij dat het nog steeds goed met je gaat:) blijven hopen dat je lichaam inderdaad uit zichzelf gaat werken op de juiste manier:)

Ik heb een super vakantie gehad op de gezondheidsprobleempjes na! even lekker tot rust gekomen totdat ik thuis kwam en ik zag wat de katten allemaal aangericht hadden:( mam lief was gelukkig zo lief geweest niets te vertellen totdat we terug waren, zodat onze vakantie niet verpest zou worden, maargoed:p dat krijg je met huisdieren:p!

Verder hebben we heerlijk genoten van het wandelen in de prachtige natuur en het zwemmen in de kuurbaden ging helaas weer veel te snel om:(!
    Fijn weekend allemaal!

5. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    nou dames, ik ben gewoon ongesteld geworden.... ik denk jeej 1 dag overtijd... maar helaas een paar uur later was het er toch:x!

6. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    Hoi dames!

Hier vanaf vrijdag al ongesteld, vandaag echo gehad om te kijken of dat er cystes zaten. Maar het was helemaal goed dus vanavond ronde 5 begonnen! Nu weer met 37,5eh.

Shally; ooh hor komt het dat je er doorheen zit? Horlang ben jij al met de hormoon kuren bezig? Ik vroeg vandaag aan deze gyna ( had hem nog nooit gehad die van mij is op vakantie) hoelang ze normaal gesproken doorgaan met deze behandeling.. maar ik kreeg een heel wazig antwoord waar ik nu niets wijzer van ven! Weet iemand van jullie dat?

Riekertje; en hoe was de follikel meting???

Hier gaat het opzich wel redelijk.. zit echt niet lekker in mijn vel. Heb vorige week even met mijn baas een gesprek gehad omdat ik echt 1 week vakantie MOET hebben.. nu heb ik deze week vrij behalve vrijdag. Daar moet ik maar even mee dealen. Pfff kan ieder moment wel janke haha..

succes!

Liefs x

7. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hallo,

unbelievablee, helaas kan ik je daar ook geen goed antwoord op geven, iedere gyn zegt mij iets anders....
    fijn dat er geen cystes waren en dat je kunt beginnen met spuiten!
    Af en toe moet je zoiets ook een beetje "afdwingen" het is af en toe zo zwaar dat je gewoon vakantie MOET hebben anders trek je t niet meer!Dus goed gedaan zou ik zo zeggen:)!

Rieketje, hoe was je meting?

8. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sassiej, balen dat je ongesteld bent geworden.. begin je gelijk met een nieuwe ronde?

Unbelievablee, begrijpelijk dat je er af en toe doorheen zit! Het is ook allemaal niet niks! Lekker even genieten van je vakantie.

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest.. tot onze schrik zijn er maarliefst 6 follikkels gegroeid! Beetje wazig, vorige week maandag leek het erop dat menopur niet meer zijn werk deed en nu een week later 6 follikels! De grootste was al 18mm.
    ze moesten in het team overleggen wat ze gaan doen.
    Vanmiddag werd ik gebeld en ik moest na mijn werk de pregnyl spuiten. Morgen ochtend krijg ik een punctie om 4 folikels weg te prikken. Hopelijk gaat deze punctie beter dan de punctie die ik heb gehad bij de eerste ronde menopur!!

9. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Oei Rieketje, dat zijn er indd erg veel! Hopen dat het meevalt en er ook een bevrucht raakt:)
    Sterkte morgen!

Ja baal behoorlijk zeg! Morgen echo en kijken of ik indd weer verder mag... Of het slim is is een tweede maar heb ook geen zin om nog langer te wachten

10. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    hey meiden

iedereen een beetje in een dipje zo te lezen :( hopelijk komt het gewoon snel weer goed bij iedereen. Dat verdraaide wachten ook de hele tijd. En de mmm maakt t niet makkelijker om er niet aan te denken.

Hier maandag naar t zkh geweest voor eerste fm rechts 1 follikel en links hebben er nog 6 follikels ruzie wie er mag groeien. .. ik ben benieuwd moet vandaag terug. hopelijk ruziet links lekker Door een maakt rechts gewoon een mooi eitje 😊

11. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    He Meelanor,

wat een goed nieuws dat er een eitje groeit:) hoe was het in het ziekenhuis?

Ik ben vanochtend geweest en heb een cyste in mijn eierstok dus moet nu weer wachten tot deze weg is voordat ik uberhaupt weer verder mag... dus dat wordt dadelijk weer provera en daarna spuiten...als we 1,5maand verder zijn:'( ik word er gewoon zo moedeloos van en trek t even allemaal niet meer ben gewoon zo boos.
    Alsmaar die tegenslagen en alsmaar langer wachten het houdt gewoon niet op:'(!

12. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn melanor dat er een follikel groeit! Nu even afwachten hoe het verder groeit!

Sasiej, balen zeg een cyste! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt! Bij ons schiet het allemaal al niet zo op en nu komt dit er ook weer bij. Probeer goede moed te verzamelen... (sorry, kan nu niet echt op iets beters komen)

Ik heb vanochtend 4 follikels weg laten prikken. Het viel me allemaal ontzettend mee! Ik ben smiddags gewoon weer gaan werken. Wel wat rustig aan gedaan maar verder nergens last van! Nu nog even gezellig maken met vriendlief en dan 2 weken wachten!!

13. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Wat goed Rieketje!

fijn dat het is meegevallen:)! ik duim voor je!

haha ja meer valt er inderdaad ook niet echt te zeggen... het is niet anders... ik kan er helaas niets aan veranderen...:(!

fijne dag nog allemaal:)!
    Liefs

14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    @unbelievablee, hoe het komt dat ik er doorheen zit? Ik denk dat alles van het afgelopen jaar eruit is gekomen. In 4 maanden 2 miskramen, het hele mmm traject, een schoonzusje die per ongeluk zwanger is geraakt waar ik het nog steeds moeilijk mee hebt. En iedereen die zwanger wordt en ik niet..

Voor de buitenwereld altijd maar doen alsof het goed met me gaat maar van binnen ben ik gebroken.

We zijn in januari 2013 begonnen met clomid en september vorig jaar met spuiten.
    Het is heel erg verschillend. Volgens mij is er tegen mij gezegd dat ik wel een jaar OI mag doen zolang het aanslaat. De volgende stap bij mij is IUI maar moet dan eerst een HSG laten doen. Nu gaan we dan nog wel geen IUI doen maar ga na mijn vakantie wel een HSG laten doen want wil er alles aan gedaan hebben.

Wat vervelend dat je ook niet lekker in je vel zit.

@rieketje, gelukkig is de punctie mee gevallen. Succes met wachten en ga voor je duimen dat het raak is!

@sasiej, Ohhh balen zeggen dat je een cyste hebt. Wat frustrerend allemaal he. Dikke knuffel voor jou.
    Het is zo'n emotionele achterbaan. Ik ben ook vaak heel boos hoor en dan vooral op mezelf.. Waarom ik zo'n stom lijf heb dat niet mee werkt.

En bang, dat ben ik de afgelopen dagen weer heel erg. Bang dat het nooit gaat lukken..Pff.. Ik ben dan wel niet aan het spuiten maar elke dag weer denk ik er aan.

15. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hoi Shally,

Ik voel inderdaad precies hetzelfde boos op mezelf en mijn lijf. Ook het gevoel een mislukking te zijn en geen echte vrouw te zijn.
    En het ergste de angst dat het allemaal voor niks is en er nooit een babytje gaat komen!
    Wat me dan ook frustreerd is die mensen die teleurgesteld zijn dat ze een jongetje kregen terwijl ze toch echt liever een meisje hadden of anders om. Ben blij dat je in ieder geval een gezond kindje krijgt😡.
    En ook al die mensen die niet zwanger wilde worden of het kindje niet willen... Het is allemaal zo oneerlijk en begrijp het ook vaak gewoon niet waarom hun wel en wij niet:'(!

16. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    hey meiden,

wij zijn druk bezig met de verbouwing en savonds val ik als een blok in slaap dus ben even niet zo vaak aanwezig.

@sasiej wat klote (sorry voor het taalgebruik) dat je een cyste hebt. Waarom werken inderdaad die lichamen nou niet mee :(

@shally ook al een dip en logisch ook. Gewoon die teleurstellingen en de waarom vraag. dikke knuf

@rieketje Ik ga heeeeeeel hard voor je duimen!

Hier heb ik gister ook weer een kwartier onder de douche staan janken. Want ik kreeg op dag 14 weeeeer een bloeding. Ik ben gewoon zo klaar met dat bloedverlies. vandaag weer voor ff en even aangeven dat ik er even doorheen zit. vorige 3 fm was niets en vandaag denk Ik ook niet. En als t wel wat is dan blijft t toch niet plakken met een dun bms

ahja.... en Maar doorgaan

17. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    zo te zien zit het ons allemaal niet mee nee:(!
    heel veel sterkte!

Meelanor, gaat het wel vooruit de verbouwing? toch heb ik nog een beetje hoop voor je hoor! misschien is het allemaal niet fout gegaan en gaat hij zich toch lekker innestelen! ik duim voor je!

en Rieketje voor jou blijf ik hopen:)! hoe is t met je?

18. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    vanmiddag fm gehad idd bms weg. maar wel links een folikel van 15 mm dus t kan nog wat doen. dinsdag weer terug ze houden me echt heel streng in de gaten wordt al de 5e x in 8 dagen voor fm. er is dus nog kans maar wel erg weinig. alle beetjes helpen zullen we maar denken :)

19. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meelanor, kl*te dat het bms weg is, wel goed dat er nog een follikel is. Ik zie dat jij gonal f spuit, misschien zou je eens kunnen vragen aan de arts wat het verschil is tussen gonal en menopur? Ik heb geen ervaring met gonal f maar In menopur zitten 2 soorten hormonen en volgens mij zorgt dat ook voor een beter bms.
    Ik heb geen enkele fsh hormoon van mijzelf want mijn hypofyse werkt niet. Ook te weinig hormonen voor eisprong, te laag lh en geen of weinig progesteron. Door menopur heb ik follikels en een goed bms volgens mij was het nu 9mm. Je zou het kunnen vragen...

ik lees dat we er allemaal doorheen zitten. Op zich logisch aangezien we allemaal al een tijd bezig zijn en het nog niet echt opschiet. Wel moeten we allemaal proberen positief te zijn.. en ja dat valt niet altijd mee. Maar we zijn nog lang niet in rome en ik zeg altijd dat er meerdere wegen naar rome zijn. Daarnaast hou ik me altijd voor dat het misschien nog wel 1, 2, 4 of 8 jaar kan duren. Maar ook heb ik het geloof dat wanneer we een serieuze poging hebben we ook positief moeten denken. Het heeft geen zin om het je leven te laten beheersen in negatieve zin. En ja dat is ook makkelijk gezegd als je dagelijks moet spuiten en een paar keer per week naar het zkhuis moet. Maar ik denk dat we over een paar jaar niet achterom willen kijken en denken... tjah dat was een k*t tijd. Ik ben nu 26 en ik denk dat je nu nog in de bloei van je leven bent en dus moet genieten! Lekker dingen doen die je leuk vindt en jezelf ook dingen gunnen. Het heeft geen zin om boos op jezelf te zijn want daar schiet niemand iets mee op toch?
    Natuurlijk heb ik ook slechte dagen erbij zitten want de hormonen helpen ons natuurlijk ook wel een handje! Gewoon even lekker huilen, erover praten en proberen verder te gaan met je leven.
    Ik dacht op een gegeven moment ook dat ik het niet meer trok en dacht ik blijf lekker thuis van mijn werk. Maar nu ben ik blij dat ik (5 dagen) in de week werk want dat is een heerlijke afleiding!
    Ik hoop dat jullie wat aan mijn verhaal hebben en ja ik weet.. het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan!!
    Veel liefs voor jullie allemaal!!

Met mij gaat het goed. Wel veel last gehad van buikpijn en andere kwaaltjes maar dat komt waarschijnlijk van de pregnyl en/of utogestan (wat een vieze smurrie zeg). Nog zo'n 1,5 week wachten.

20. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Meelanor, ook een kleine kans is er een dus ik blijf positief voor je denken:)!

Thx Rieketje, dat klopt ook allemaal maar is vaak zooo moeilijk:p vooral omdat je zo machteloos staat.

fijne dag allemaal:)!

Deel Deze Pagina