wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Pfoe, maandag beginnen met spuiten.
    Ik ga even meelezen/reageren met jullie.
    Vind het ontzettend spannend, kan ik mezelf wel spuiten?
    Hoe was dat voor jullie de allereerste keer?

2. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hallo Lise,
    De eerste keer is altijd spannend!
    Maar ik ben ervan overtuigd dat het je gewoon gaat lukken!
    Ik zelf was doodsbang voor spuiten maar je weet waar je het voor doet en dat maakt t iets gemakkelijker! Succes meid!

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hey meiden mag ik hier meeschrijven?

Zit in een ander groepje maar daar valt het momenteel nogal stil (o.a. door veel zwangeren in korte tijd).

Ik ben 28 jaar, heb een zoontje van net 2 jaar, hij is met een ronde puregon waarin ik een klusverbod had ivm 3 eitjes verwekt :p. Daarvoor heb ik clomid gehad (resistent voor) en 2 rondes puregon overstimulatie gehad.

Voor onze tweede zijn we sinds september 2015 bezig, ben na mijn bevallin niet meer aan de pil geweest, tot september gebruikten we wisselend wel en niet condooms. Vanaf september gaan temperaturen en ovulatietesten gaan gebruiken omdat ik wel een cyclus had. Bleek toch geen enkele eisprong te hebben dus in maart weer naar de gyn. gegaan.

Deze keer ben ik in april begonnen met Gonal-F 37.5. Lage dosering omdat ik op de puregon altijd erg heftig reageert (elke keer overstimulatie). Na 1,5 week spuiten was er nog niks te zien, 3 dagen zaten er plots 3 grote en wat gemiddelde follikels en moest ik stoppen met spuiten en vooral geen gemeenschap hebben ivm kans op meerling.
    Een week later bleek bij de controle dat er slechts 1 follikel door was gegroeid en kreeg ik pregnyl.
    Helaas is deze ronde niet gelukt. Mijn temperatuur was wel super mooi en ik heb nog positieve testen gehad maar nadat ze opliepen liepen ze ook weer af, ook had ik vanaf een week na de pregnyl steeds wat druppels bloed. De gyn. denkt dat er een prille zwangerschap is geweest maar dat die niet heeft doorgezet.

Deze ronde begin ik met 25 eenheden Gonal-F en gaan we na een week kijken en misschien ophogen. Hopelijk duurt deze ronde wat korter dan de vorige (42 dagen), want we gaan 6 juli op vakantie.

4. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hallo LW85 en welkom in deze groep!
    Helaas is het hier ook rustiger geworden, maar gelukkig wel veel ook zwanger geworden:) ik ben de enige van de "oude" groep die nog niet zwanger is:(! Wel blijven deze lieverds meekletsen en steun brengen:)!

Wat vervelend dat het bij jou ook niet makkelijk gaat! En fijn dat je hier mee wilt komen kletsen :)

5. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    hey sasiej je zit weer rond je nod toch? hoe gaat het?

@lise hoe is de eerste keer spuiten gegaan?

@lw85 duimen.dat gonal meer succes geeft!

ik ben weekje ziek geweest, dacht eerst van de zwangerschap maar bleek griepje te zijn.

6. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hi meelanor,
    Ik hoop dat je je nu weer wat beter voelt?!

Vandaag is idd mn nod, nog geen bloed maar durf ook niet te testen....

Ik wacht eerst af of ik me misschien verteld heb dus test over een paar daagjes mocht er nog geen menstruatie zijn. Dan ben ik ook samen met vriendlief vrij:) dan kunnen we beide verdrietig of blij zijn:)! Althans dat zeg jk nu t kan best zijn dat ik vanavond de spanning niet meer aankan en ga testen hahaha
    Voor beide nog niet echt symptomen dus kan alle kanten uit!

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Sasiej: Spannend! Ik ben later in dit groepje gekomen, hoe is deze ronde bij jou verlopen?

Ik heb woensdag 12uur follikelmeting, zit dan op dag 11 dus ik verwacht er niks van. Wij hadden zaterdag zomerfeest op het kinderdagverblijf van mn zoontje. Onze buren waren er, zij is in oktober uitgerekend van haar tweede en ze had al echt een buikje, erg confronterend. Ook een ander stel uit het vrienden/borrelgroepje was er, zij is in september uitgerekend van de tweede.. Het derde stel was er niet, want zij was aan het bevallen van hun tweede kindje.

Ik had het er best wel moeilijk mee. Hopelijk slaat deze ronde de lage dosering goed aan want 6 juli gaan we op vakantie en hebben we dus sowieso geen behandeling..

8. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Dat is idd lastig, en erg confronterend!
    Ik hoop ook echt voor je dat t aan gaat slaan ik ga iig voor je duimen!

Nou dit was de cyclus direct na de miskraam... Maar heb geen rare dingen gevoeld sterker nog ik heb niks gevoeld en voel nog steeds niks 😂 Dus ik heb echt geen idee welke kant t op gaat... Al lijkt t me sterk dat ik eerst 5,5jaar niet zwanger raak en dan 2 maanden achter elkaar;p

9. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Mag ik met jullie mee kletsen
    Deze maand begonnen met menopur spuiten
    Vorige week vrijdag op dag 10 ziekenhuis geweest
    Had 1 follikel van 12 mm En 2 van tien mm
    Moet morgen half tien weer naar ziekenhuis ben benieuwd of ze verder door gegroeid zijn
    Heb wel steken onder in me buik links geen idee wat het is

10. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Zeker mag je mee kletsen! Welkom :)!

Wat fijn dat er groei is :)! Die steken heb ik iedere maand dan links dan rechts, dat zal ook door de hormonen komen denk ik

11. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    hey sasiej ik ben 2.5 jaar aan t rommelen geweest en in die tijd geen positesten gehad. behalve in december (werd vroege miskraam) en daarna gelijk in januari weer raak van deze uk :) (dus ook 2 maanden achter elkaar) ze zeggen dat een miskraam de vruchtbaarheid iets verhoogt he. ohhh ik duim weer heeeeeeeeel hard voor je :) en knap dat je nog niet getest hebt. laat je het weten wanneer je de spanning niet meer kon houden :)

ik ben weer zo goed als beter nu nog beetje verkouden maar ach we komen er prima doorheen.

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Sasiej: Heb je hormonen gebruikt of in je eigen cyclus gewoon? Lijkt me extra raar zo na een miskraam weer verder gaan.

Ik hoop ook echt dat het werkt bij mij. Ik reageer zo raar op hormonen, van helemaal niks naar veel te extreem, dat is het frustrerende, het is niet te controleren bij mij. Ben dus aan de ene kant bang dat er niks groeit en aan de andere kant bang dat er teveel groeit :/

@cdokter: hoi, jij ook maar hier erbij :) Ik hoop voor je dat het follikel is doorgegroeid! Hoe zijn de vorige rondes gegaan? Ik zou als ik jou was alleen wel een beetje rekening mee houden dat het ook kan zijn dat er niet zoveel groei is geweest dat je ovitrelle mag spuiten, ze kunnen namelijk ook weer krimpen.. Gewoon om hele erge teleurstelling te voorkomen.
    Steekjes heb ik eigenlijk altijd wel een beetje, denk idd door de hormonen. Alleen vlak voor mn eisprong had ik laatste keer echt enorme druk met krampen.

13. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    hey lw85 vervelend is dat he... je bent zo blij met je eerste wonder maar het is gewoon enorm vervelend dat het niet allemaal loopt zoals je het in je hoofd bedacht had. hopelijk met gonal wel iets van reactie. ik zat ook op een lage dosering 42.5 (die stand zit niet eens op de spuit) moest om de dag 37.5 en 50 spuiten. 37.5 deed niets en ging ik gelijk weer bloeden en 50 had ik overstimulatie. 42.5 heeft t meer dan een jaar goed gedaan. op dag 11 had ik vaak al joekels met die dosering dus ben benieuwd wat je woensdag hebt zitten.

@rest van de meiden leuk dat jullie hier mee praten is voor sasiej denk ik ook wel heel fijn die is :)

14. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Nou laten we t hopen meelanor hihihi
    Net bij de osteopaat geweest, ik ga er vanuit dat hier niks mis zou kunnen gaan met een eventuele zwangerschap... Hij gaf wel aan dat er echt enorme spanningen zaten in mn eierstokken en baarmoeder...
    Ook vroeg hij of de miskraam een bbz was geweest en moest ik vandaag extra veel water drinken hhmm weet niet hoe wat en waarom haha

Lw85, ik heb de cyclus nu met clomid

15. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    @cdokter: hoi, jij ook maar hier erbij :) Ik hoop voor je dat het follikel is doorgegroeid! Hoe zijn de vorige rondes gegaan? Ik zou als ik jou was alleen wel een beetje rekening mee houden dat het ook kan zijn dat er niet zoveel groei is geweest dat je ovitrelle mag spuiten, ze kunnen namelijk ook weer krimpen.. Gewoon om hele erge teleurstelling te voorkomen.
    Steekjes heb ik eigenlijk altijd wel een beetje, denk idd door de hormonen. Alleen vlak voor mn eisprong had ik laatste keer echt enorme druk met krampen.[/QUOTE]

Ik heb clomid gebruik en puregon maar daar deed ik niks op
    Nu heb ik menopur gekregen
    Hou inderdaad in me hoofd dat er niet veel gegroeid is
    Heb veel steun van me nichtje dat vindt ik super fijn
    We zijn al 5 jaar bezig met tussenpauze

16. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Vreselijk meid! Succes iig!

Ik heb vanmiddag getest maar helaas omo wit :(!

17. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    ohhh balen sasiej! hopelijk dan gewoon een laat ei?

cdoktet succes morgen bij de echo

18. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Nee weet zeker dat ik de 16e mn eisprong had:(

19. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Vandaag echo gehad maar niks is verder gegroeid
    Baal er echt van
    Vrijdag weer komen als nog niks is gegroeid
    Mag ik mischien 112.5 spuiten

20. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Heb er totaal geen goed gevoel bij ze was zo snel klaar met echo overleggen met een andere arts me moeder en me nichtje zeiden allebei dat was heel snel
    Vraag ik aan haar om nog een echo te maken deed ze niet want 1 eitje zat op 13 was niet veel gegroeid vrijdag zat op 12

Deel Deze Pagina