wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    echo gaat altijd heel snel toch? baarmoeder opmeten, links kijken rechts kijken en overleg arts om evt dosering aan te passen ik stond altijd binnen 10 min weer buiten incl omkleden en bespreken.

2. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Stond met 4 min weer buiten de vrouw was echt niet aardig

Me nichtje was de fles aan het maken toen had ik haar al bericht gedaan

3. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    oh das wel heel rap... hopelijk volgende keer een andere. en anders bespreken of ander zkh je moet je wel fijn voelen... je geeft je zelf daar al letterlijk bloot

4. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Ja dat is vaak t probleem he... Het is zo'n routine werk voor ze en ze kunnen bij ons vaak ook maar weinig empathie opbrengen... Erg jammer:(
    Heel shit voor je dat er niks is gegroeid meid:(

5. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL

Ja klopt vindt wel dat ze wat meer mogen meeleven met ons vorige week een vrouw gehad was heel aardig vragen hoe het is enz
    Maar deze echt niet

Baal echt dat het follikel maar van 12 naar 13 mm is gegaan

En ik prikte verkeerd moet naast je navel mag tien cm er van af zitten ik deed het aan de zijkanten maar dat is niet goed

6. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    denk niet dat het heeel erg kwaad kon dat je verder van je navel zat?. rondje navel is alleen fijner ivm er meer vet zit en dus minder pijnlijk is. (normaal) wel balen maar 13 mm is ook al wat hoor ze kunnen.2 mm perdag groeien dus dan kun je morgen al op 17 zitten en das vaak al genoeg voor ovitrelle of pregnyl :) kan snel gaan maar soms duurt t ook even.

7. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL

Ja moet vrijdag weer naar ziekenhuis
    Verlies vandaag beetje bloed gisteren met de echo maken ookrijgen beetje bloed nu weer
    Denk dat ik ziekenhuis ga bellen wat dit is
    Gisteravond met vriend gemeenschap gehad daarna kon ik niet lopen van de pijn erge steken midden in me buik

Dan is hij 5 dagen maar 1mm gegroeid gaat echt langzaam

8. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    heb je pcos? bij mij wisselde het ook wel eens dan leek er een op te komen en was hij later weer weg. als ze dan eenmaal voorbij de 14 a 15 waren dan ging het wel door

9. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL

Ja ik pcos
    Als vrijdag nog niet verder gegroeid Mag ik 112.5 spuiten
    Net ziekenhuis gebeld

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ahh balen cdokter! Maar de follikelmetingen gaan bij mij ook erg snel hoor. 2 van de gynaecologen zijn super aardig, meelevend en doen rustig aan, maken nog een praatje, leggen nog wat uit.
    De andere twee zijn echt binnen 1 minuut klaar en dan sturen ze je naar de assistent om een nieuwe afspraak te maken.

Hier vandaag follikelmeting gehad, niks gegroeid. Baarmoedeslijmvlies was 6 mm, vorige keer was dat op deze dag al 8 mm. Eitjes niks gegroeid. Ik ga toch weer 37.5 spuiten aangezien 25 te langzaam gaat. Vrijdagochtend opnieuw voor een meting. (gelukkig bij een lieve aardige gyn die wel de tijd neemt).

11. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Jammer LW 85!

Hoe was t vandaag gegaan dcdokter?

12. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    hey meiden Hoe gaat het met jullie?

cdokter al wat gegroeid
    lw85 zelfde vraag

sasiej durf t niet te vragen maar hoe staat er bij jou voor? plasje streepjes of ....?

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Sasiej hoe gaat t bij jou? Nog getest of ongesteld geworden?

@Melaanor: Weet je eigenlijk al wat je nu gaat krijgen, een jongen of meisje? En hoe is t bij jou eerste gegaan, ook mmm?

Hier vanmorgen follikelmeting, baarmoederslijmvlies was mooi aan t opbouwen maar follikels nog klein. Zaten aan 1 kant wel 2 die richting de 10 mm gingen maar de rest er nog ver onder. We gaan nu ophogen met het idee dat niet de hele 'kudde' kleine follikels mee blijft groeien maar dat er 1 (of 2) zijn die een voorsprong gaan nemen en groter gaan worden. Wel weer de kans dat er 3 of meer gaan groeien maar als we zo laag blijven spuiten groeit er of helemaal niks of een heleboel eitjes.

Ben echt heel benieuwd, maandagmiddag moet ik terug komen en ik mag nu 3 dagen 50 spuiten. Hopelijk krijgen 1 of 2 eitjes een boost en laten ze de rest achter zich!

Heb ook uitgesproken dat ik me zorgen maakte en er eigenlijk helemaal geen positief gevoel bij had, omdat de laagste dosering dus niet het effect geeft wat nodig is en hoger tot overstimulatie leidt.
    Ze zou gaan nadenken over wat eventuele andere opties zijn als dit niet werkt. Er is iig het hormoonpompje maar dit lijkt mij helemaal niks. Ik sport veel en hou van douchen en tijdens de seks moet hij ook gewoon aan blijven, en hoe zit dat dan met een dagje zwemmen oid, dan ziet iedereen het zitten!
    Ben dus erg benieuwd naar welke ideeën ze nog meer heeft, misschien wel een LEO.

Stiekem ben ik het idee dat zoontje voor zijn 3e grote broer wordt aan het los laten :( maar aan de andere kant, we zitten pas op dag 13 van deze cyclus..

14. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Hey LW85,

Bij mijn zoontje ben ik heel makkelijk zwanger geworden, ronde 2. Geen idee of dit geluk was... mijn moeder en oma konden wel altijd snel en makkelijk zwanger worden.

Echter na de bevalling van mijn zoontjes is mijn complete hormoonhuishouding over de zeik geraakt. Als je bevallen bent dan bloed je daarna een tijdje, bij mij bleef dit maar duren. Ik heb in totaal meer dan een jaar bloedverlies gehad. (af en toe stopte het 2 a 3 dagen maar dan kwam het weer terug) In dat jaar heb ik ook nooit een eisprong gehad (temperatuurde). Na 4 a 5 maanden na de bevalling werd ik dat bloeden wel beu. (ongesteld na een eisprong oke... maar gewoon maar bloeden om niets... beetje vreemd)

Dus naar de dokter gegaan, en bij de dokter verwezen naar de gyn en de gyn stelde vast dat ik PCOS had. Ik heb kuren provera en kuren primolut gekregen om te zien of het bloeden stopte, maar altijd stopte het voor 5 a 7 dagen (tijdens de kuur) en daarna begon het weer om niet te stoppen en geen eisprong. Ik ben zelfs een tijdje aan de pil geweest om te kijken of dat hielp. maar ik bloede dwars door de pil heen. Ik was het beu!

Verder had ik al heeel snel een wens voor ene 2e. (ik denk dat de wens ook eerder getriggerd werd doordat ik elke dag geconfronteerd werd met het feit dat er iets niet normaal functioneerde). Ze hebben toen gezegd dat zwanger worden nog de enige oplossing kon zijn en anders moest ik er maar mee leren leven.

Dus toen begonnen met clomid alle doseringen gehad maar geen enkele sloeg aan. En uiteindelijk begonnen met spuiten. Ik heb denk ik 1,5 jaar moeten spuiten. Toen we eenmaal de juiste dosering hadden gevonden had ik een hele mooi cyclus, maar het lukte maar niet. Tot de laatste 2x toen hebben we IUI gedaan. De eerste IUI is geeindigd in een vroege miskraam en de 2e IUI zit nu in mn buik.

Ik herken heel erg dat gevoel van voordat kind 1 zo oud is dan had ik gehoopt op dat. Ik had gehoopt zwanger te zijn voordat hij 1 werd, toen 2 werd, toen bevallen voordat hij 3 werd... en hij is straks 3,5 als ik beval (als het allemaal goed gaat natuurlijk)
    Elke keer als je zo'n "deadline" voorbij gaat... echt killing. En ik vond het moeilijk te verteren (lekker naief maar wel mijn gevoel) dat ik de eerste keer heel makkelijk zwanger was geworden... waarom dan de 2e keer niet? wat is er mis?

Wat betreft lage dosering ik heb ook 3 cyclussen nodig gehad om een goede dosering te krijgen. 37,5 was te laag (ging gewoon gelijk weer bloeden....) en 50 was te hoog (overstimulatie... :S)

De oplossing voor mij was 42,5 EH spuiten, dus de ene dag 37,5 en de volgende dag 50. Dit was voor mij DE oplossing (wie weet is het iets wat ze bij jou ook nog kunnen proberen?

Ik weet inderdaad wat het is, bij mijn zoontje wist ik dat niet. Maar dat vond ik achteraf erg verwarrend, zelfs bij de geboorte van mijn zoontje was het nog verwarrend. (ik vroeg wat het was, lag een roze en blauw mutsje klaar... oh zet het roze mutsje maar op!) De eerste foto's van mijn zoontje zijn met een roze mutsje...

Leuk verhaal voor later maar op dat moment wel erg verwarrend... en een bevalling is al zo'n verwarrend moment :D

Hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger... niets is zo slopend als het proces tussen hoop en teleurstelling tijdens de pogingen om zwanger te worden.

15. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Nee helaas ongesteld geworden en flink ook😓!

16. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    ohhh nee meid ik was er al bang voor :( sterkte....
    ik weet dat je nog een paar cycli te gaan heb maar ik ga mn hoop vestigen op iui voor je. mij en een aantal vriendinnen heeft het net dat steuntje gegeven voor een blijvende zwangerschap.

dikke knuffel

17. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Ik hoop het 😢 In oktober wordt het al 6 jaar 😭

18. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    echt he... veel te lang.. dikke knuffel 😙

19. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Vandaag weer geweest voor echo
    De follikes van 13 mm is weer kleiner
    Nee heb ik 2 van 11.5 mm aan de linkerkant maandag weer komen
    Vloei wel sinds woensdag maar hoefde me niet zorgen te maken over het vloeien
    Ze wist me wel te zeggen dat het goede eitjes waren
    Hoe kan ze het zien dacht ik

20. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Dat weet ik ook niet hoe ze dat kunnen zien!
    Echt vervelend dat ze iedere keer slinken:( hoop voor je dat t maandag beter nieuws is.

@meelanor: ondraaglijk lang inderdaad :(

Deel Deze Pagina