wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Hè sasiej, wanneer mag jullie eitje komen. Wat frustrerend voor jullie zeg!

LW85, succes maandagochtend! Hopelijk een mooi resultaat!

Cdokter, altijd weer even *** als het toch weer aangebroken is hè? Had het er met een collega nog over dat iedere maand toch de hoop weer groeit.

Meelanor, 33 weken alweer! Dan zit je verlof al bijna aan te komen of niet?

Hier maandag mijn eerste meting, verwacht er niet veel van, maar de start is weer gemaakt.
    Waar ik normaal 7-9 dagen menstrueer, was ik er nu al na 4! Dagen vanaf! Iemand die dit herkent in combinatie met de Menopur?
    Buikpijn van de endometriose wordt iedere maand steeds heftiger, als we de gynaecoloog vragen of ze er iets aan kunnen doen, krijgen we steeds maar 2antwoorden: de pil of zwanger worden 😏.

2. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Vandaag ziekenhuis gebeld
    Mog gelijk om 11 uur komen vandaag starten met menopur
    Volgende week woensdag weer terug voor echo

Lise186

Ik gebruik ook menopur de ene maand ben ik met paar dagen er van af soms ook wel eens naar tien dagen pas
    Verschild per maand

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Lise: hoe ging jou follikelmeting?
    @cdokter: Hopelijk deze ronde sneller en beter resultaat :)

Hier even minder nieuws. Na contstant wel groei/geen groei had ik zaterdag op dag 15 baarmoederslijmvlies van 9.9mm en een eitje van rond de 13.
    Helaas kreeg ik gister morgen hele erge buikrampen en bloedverlies. Voor de meting natuurlijk verteld en jawel, mijn baarmoederslijmvlies werd al afgestoten nog voor er een eisprong is... Ook waren mijn eierstokken van slag. Links niks behalve 15 hele mini's, en rechts 3x rond de 14 mm.
    Na overleg met de fertiliteitsdeskundige (is mij eigen arts ook) wilde ze nog een keer ophogen dus naar 50, maar de kans dat er overstimulatie zou volgen was wel echt aanwezig.

Ik vond dit het domste voorstel ooit, mijn lijf is al "ongesteld" en mijn baarmoederslijmvlies was al van 9.9 naar 6.3 mm afgebroken, + de kans op overstimulatie, dan ga ik niet lekker doorspuiten...
    Ze zei dat ik zelf moest kiezen wat ik wilde, toen heb ik haar verteld dat ik al het vertrouwen in deze ronde al kwijt was en dat ik liever een kuurtje primolut neem om met een nieuwe verse ronde te beginnen. Dit begreep ze helemaal en ze stelde voor om het begin van de nieuwe ronde een belafspraak met min eigen arts te plannen zodat we een nieuw plan van aanpak kunnen maken. De belafspraak staat voor maandag 8-8.

Ik ben momenteel zwaar teleurgesteld, elke ronde lopen we ergens tegenaan. Geen groei, overstimulatie, cyste, bloedverlies vanaf 4 dpo, bloedverlies/menstruatie op dag 19 nog voor er überhaupt een eisprong is...
    Ik heb zelf het gevoel dat er iets wordt gemist, dat er iets niet goed is wat wel op te lossen is maar dat ze er keihard overheen kijken. Ik ga daarom ook vragen of ze de volgende cyclus ook mn bloedwaarden goed bij willen houden.

Zaterdag hadden wij een borrel met 4 stellen en hun kindjes van allemaal 2/bijna 2 jaar. Dit was gelijk het kraambezoek voor een zusje van 6 weken van een van de kindjes. De andere 2 vrouwen waren allebei 30 en 34 weken zwanger. Ik voelde me er echt buiten vallen, vriend ervaarde hetzelfde, het gaat toch weer allemaal over newborns/bevalling/hoe het gaat met broertje/zusje. Was echt niet leuk voor ons...

4. Amare

Amare Niet meer actief

@LW85 het zit jullie ook geen een cyclus mee. Wat raar dat de gyneacoloog ook voorstelt om door te spuiten in een hogere dosering zeg.
    Mag je nu volgende cyclus wel in een hogere dosering starten gelijk?
    Gelukkig wel snel een belafspraak!

De follikelmeting was goed (vond ik zelf) er was zelfs al een eitje van 10 mm, terwijl ik de vorige keer heel lang op een eitje heb moeten wachten. In totaal waren er 4 eitjes te zien, maar de andere 3 waren nog kleiner. Al met al was ik voor nu tevreden, donderdag weer opnieuw terug!

5. Amare

Amare Niet meer actief

Vandaag weer een meting, gegroeid naar 14mm, zondag weer terug.

6. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Hoe is het met iedereen?

Hier goed maandag weer begonnen met menopur spuiten 75

Effe een vraagje wie heeft 1 keer iets meer gespoten
    Zit zelf aan te denken om van het weekend 112 te spuiten.
    Vorige maand moest ik 24 dagen spuiten
    Zal dat kunnen??

7. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hallo allemaal,
    Het wil allemaal niet lukken he!
    Bij mij ook nog steeds geen posi test en dat op dag 34 😢

Ik moest altijd bij 21 dagen stoppen met spuiten, maar heb wel vaker op het laatst wat meer gespoten, maar helaas ook zonder effect!

8. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Ik moest altijd bij 21 dagen stoppen met spuiten, maar heb wel vaker op het laatst wat meer gespoten, maar helaas ook zonder effect![/QUOTE]

Heeft u dat zelf gedaan of heeft u overlegd met de arts om meer te spuiten

9. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Ik heb dat toen zelf gedaan... Maar dan wel ipv 112,5, 125 eh dus niet heel veel verschil, het is natuurlijk altijd een risico wat je neemt maar aangezien t helemaal niets deed bij mij dacht ik sat t geen kwaad zou kunnen

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Lise: hoe was je follikelmeting van gister?

@cdokter: ik heb ook vaak meer gespoten, moest dan 25 spuiten maar er gebeurde niks dus toen steeds 37,5 gedaan. Maar dus ook maar heel klein beetje meer omdat ik soms ook opeens heel heftig reageer op een verhoging.

Hier vandaag belafspraak met mijn gynaecoloog. Ze belt ergens tussen 08.15 en 18 uur (lekker handig he). Ik moet gewoon werken en mijn zoontje ophalen van de opvang dus ik ben bang dat ik haar mis. Heb wel met mn baas afgesproken dat als ik word gebeld ik even achter mag gaan zitten maar ik ben bang dat ze precies belt als ik niet beschikbaar ben :/.

11. Amare

Amare Niet meer actief

@sasiej, ik heb eigenlijk nog nooit meet gespoten, maar dat komt omdat mijn lichaam tot nu toe, langzaam, maar nog wel met resultaat reageert.

@LW85, leuk hè, zo een grote marge waarin je terug gebeld kunt worden. Ik krijg hier altijd te horen dat ze bv tussen 16.00-17.00 bellen en dan bellen ze om 18.30 uur.

Hier gisteren weer een meting gehad, hij was 18.1mm, alles was netjes volgens het boekje zei de gyneacoloog. Net de Pregnyl gespoten en dan kunnen we weer wachten.
    Dit wordt voor het eerst sinds jaren dat mijn cyclus korter zal zijn dan 32 dagen.

Dit zou voor ons de laatste poging zijn om op een spontane manier zwanger te raken. We zouden hierna aan IUI beginnen. We twijfelen echter om nog door te gaan. Aan de ene kant zouden we gek zijn die extra kansen niet te pakken, aan de andere kant heb ik iedere maand weer verschrikkelijke buikpijn en red ik het niet meer met de gewone pijnstillers. Eerst maar eens deze maand afwachten.

12. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    En Lw85 al iets gehoord?

Pfff dag 37 en nog steeds geen posi ovu test 😢

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Lise: Mooi nieuws! Ik duim voor je deze ronde, hopelijk is iui niet nodig :).

@Sasiej: he balen, heb je er nog wel vertrouwen in deze ronde? Duurt wel heel lang nu!

Ik werd vandaag precies om 16.55 gebeld, net voor ik van werk naar huis wilde gaan. Ze stelde voor toch hoger te gaan spuiten en de aanwezige kans op overstimulatie voor lief te nemen, omdat dit hem ook niet wordt. Misschien dat met een hogere dosering er een eitje uitspringt en niet zoals nu de hele horde rustig mee groeit. Ook krijg ik er utrogestan bij en deze cyclus wordt ook weer mijn progesteron geprikt. Ze heeft alles in mijn dossier gezet want ze is pas in september weer terug van vakantie.
    Hopelijk gaat deze aanpak werken!

14. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Ik duim voor je Lise! Hopen dat t raak is voordat je aan de iui moet!

Lw85 wat fijn dat ze mee denkt!! Ik heb er deze maand idd geen vertrouwen meer in maar heb geen zin om naar t xiekenhuis te gaan 😱

15. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL

Ik spuit 75 menopur hoeveel kan ik dan extra spuiten
    De vorige keer moest ik 24 dagen spuiten
    Hoop dat ik niet zo veel moet spuiten

16. Amare

Amare Niet meer actief

Dat is een goede vraag, volgens mij is bij Menopur het volgende 112,5?
    Wat zegt de gynaecoloog ervan? 24 dagen is inderdaad wel erg lang.

Jeej Sasiej, wat duurt het lang. Krijg je ook echo's om de groei bij te houden of moet je het echt alleen met de ovulatie testen doen?

LW85, spannend om meer te gaan spuiten, ben benieuwd wat dat inderdaad met overstimulatie gaat doen? Maar zo verder gaan is natuurlijk ook geen optie.

17. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Cdokter, ik zou er 87,5 van maken of 100 want 112,5 vind ik erg veel omhoog...
    Ik heb vandaag tg maar ns gebeld en voor vrijdag n afspraak gemaakt ik vermoed een cyste 😓!
    Nee helaas alleen ovu testen en geen echo's :(

18. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL

Hoe moet ik dat klaarmaken als ik 112.5 spuit moet ik drie poeder en 1 vloeistof
    Hoe moet ik dan 100 spuiten

19. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    #2939 LW85, 9 aug 2016
    Laatst bewerkt: 9 aug 2016
    Ahhh Sasiej ik hoop op goed nieuws en geen cyste! Laat je t weten vrijdag?

@Lise: Ik duim voor je!

Hier vandaag bruinverlies, was gister 2x de primolut vergeten.. Nu besloten te stoppen, zaterdag heb ik een festival en heb echt geen zin die dag mn eerste menstruatiedag te hebben. Dan heb ik rug- en buikpijn, moet ik overgeven en elk uur op een dixi om te verschonen, o thanks. De gyn. zei dat een dag of 2 verschil niet uitmaakt. Dus hopelijk vrijdag de uitgangsecho en dan beginnen met de hogere dosering!

Heb goede moed voor de volgende ronde, vriend is er ook echt heel erg aan toe, die kan niet wachten nu iedereen in de omgeving zwanger is van 1e of 2e kindje.

20. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Weet iemand hoe ik de spuit moet maken van 100 e moet maken

Deel Deze Pagina