Vandaag bij het ziekenhuis geweest 2 follikels aan de linkerkant 1 van 15.5 En de andere 13.5 Gaat nu harder als de vorige keer toen moest ik 24 dagen spuiten En nu ben ik 1 week en 1 dag aan het spuiten Morgen moet ik weer terug
@cdokter: Dat is best een mooi resultaat! Dalijk een tweeling? Ik denk dat je morgen misschien zelfs al ovitrelle/pregnyl mag zetten! Hier gisteravond ongesteld geworden, zo even het ziekenhuis bellen voor een uitgangsecho morgen, en dan beginnen met 50 eenheden! Hopelijk deze ronde meer succes dan de afgelopen keren. Vind het ook zeer spannend dat ik ook Utrogestan erbij krijg na de pregnyl.
Nou, vandaag om 16.10uur uitgangsecho... Rijden de treinen niet :x Dus gebeld en ze zei ja het beste is als je morgen komt, dus ik zeg ja is goed hoe laat kan het? Antwoord: Om 15uur. Uhhhhh niet in de ochtend? Nee kan niet. Nouja dan moet het maar zondag of maandag want morgen ben ik vanaf 12uur in een andere stad. Oh, wacht even. Kan je om 09.45? Ja hoor geen probleem Je moet er wel echt om 09.45 zijn want het is druk. Ja is goed mevrouw, morgen heb ik de auto. Dat jullie altijd minimaal 15 minuten tot 3 kwartier uitlopen laat ik wel buiten wegen Pffff dit ziekenhuis zeg. Is er bij julie ook altijd maar 1 tijdstip mogelijk, tenzij je 3 weken van te voren belt? Belde gister voor een uitgangsecho vandaag en 16.10uur was enige mogelijkheid. Vorige keer moest ik zelfs verplicht een dag later omdat er geen plek was... Is toch niet zoals t hoort?
hey irritant altijd he t maken van een afspraak... meestal was t een tijd maar als ik aangaf echt niet te kunnen waren ze meestal toch flexibel. ik hoefde overigens nooit voor een uitgangsecho. moest wel de eerste dag van de menstruatie bellen om op dag ca 10 een echo te hebben om te kijken hoe t ervoor stond. verder hoefde ik eigenlijk nooit langer dan 15 min te wachten (meestal was t 5 minuten) heb 1x meer dan een uur moeten wachten maar toen was er een spoedgeval voor de gyns. en toen hebben we koffie en thee gekregen en gratis uitrijkaartje. het zkh waar ik liep kreeg ook prijzen van freya. hier echt de laatste loodjes langzaam maar zeker wordt mn to do lijstje afgewerkt. flink last van mn bekken zit bijna de hele dag op de bank of op de grond. bijv de was moet ik zittend op de grond doen. heb t er allemaal voor over maar hoop dat jullie snel zwanger zijn en dit over kunnen slaan.
CDokter hoe is het inmiddels? Heeft de groei doorgezet of niet? LW85 hoe was de uitgangsecho? Wat houdt dat eigenlijk precies in? Melanie, de beruchte laatste loodjes dus voor jou? Wat vervelend dat je zo een last hebt zeg!!
@Meelenor: Oeh heftig hoor, ik had het bij de eerste zwangerschap ook vanaf week 27, ziektewet ingegaan want ik deed toen staand werk, tegen het einde kon ik echt amper lopen. Helaas heb ik nu nog steeds last van hevige bekkenpijn als ik te veel gedaan heb op een dag, soms zak ik spontaan door mn bekken heen door de stekende pijn. Ik hou ook mn hart vast voor wat gaat komen tijdens de volgende zwangerschap.. Hoe vindt je zoontje het dt je zwanger bent? Snapt hij het een beetje? @Lise: Uitgangsecho is een echo op dag 3 (of dag 4 zoals dit keer) van je cyclus om te kijken of alles schoon is en er geen cystes zitten. Als er een cyste zit mag je niet spuiten. Gelukkig was bij mij alles goed. Zat wel een follikel van 13 mm, maar die zit er dus al 2 maanden, heb nu maar gezegd dat het me sterk leek dat ik toevallig bij elke echo, ongeacht de cyclusdag een follikel van 13 mm zit, of dat niet een restant van een cyste kan zijn oid. Na overleg met de gyn. kwamen ze tot de conclusie dat het een persisterend follikel is. Kan geen kwaad, ze houden nu even goed in de gaten of hij niet te groot zal worden of een cyste wordt als ik ga spuiten.
bij mn zoontje had ik pas rond week 36 dat lopen een beetje lastiger werd (toen werd de boel instabiel maar dat is ook logisch als het indaald) nu al vanaf 12 weken ofzo dus nu flink erger. gelukkig wel mn werk kunnen blijven doen omdat ik afwisselend staan en zit werk heb en een hoop zelf kon bepalen. mn zoontje weet heel goed dat er een baby in mn buik zit en dat de baby nu moet groeien en er straks uit komt om samen te spelen 😅 hij verteld op eigen initiatief hele verhalen tegen mn buik gek he een persitente folikkel hopelijk groeit die ook eens goed door of verdwijnt die want anders geeft het zo'n vertekend beeld de hele tijd. en die kan ook t eten voor de andere eitjes opsnoepen... snap eigenlijk nog steeds niet waarom "mijn" zkh geen uitgangsecho deed??? maar goed scheelde weer een ritje ziekenhuis. @sasiej hoe is t met jou? t duurt nu wel erg lang... zou je geen zwangerschapstest doen en als die negatief is t zkh bellen om een echo+bloedprikken om te zien of je ei al is geweest / nog moet komen?
Klinkt goed lw85! Succes! Nog even volhouden meelanor, en dan heb je een prachtig wondertje in je armen! Ik ben eergister begonnen met provera want de chlomid heeft niks gedaan... Maar ophogen mag ook weer niet 😡 Krijg zo de schijt van dat ziekenhuis he! Ben je bijna 6jaar bezig en nog geen fatsoenlijke hulp 😡😡😡! En maar weer zeuren "ja je moet wel afvallen" nou de afgelopen 9 maanden is het ook prima gegaan met die hoeveelheid op hetzelfde gewicht dus wat nou daar ligt het aan😡 Tuurlijk wil ik zelf ook gewicht kwijt maar t lukt niet
hey sasiej oke gelukkig wel iets doen dan... maar daarna start je weer met clomid? dan wel met echo of??? en idd dat gezeik met je gewicht... mag ik weten wat je bmi is? zolang je onder de 30 blijft moeten ze niet echt zeuren want door die hormoonbehandelingen en de stress kom je gewoon aan en afvallen is erg lastig idd met t hele circus. meid ik snap dat t veilig en makkelijk is bij t zkh waar je nu zit maar ik zou na 6 jaar toch eens ergens anders gaan kijken. heb er zwaaaar respect voor dat je dit volhoud!
Hoi, hoe is het met jullie? Hier 10 dagen na Pregnyl, de tijd kruipt voorbij. Heb echter wel het gevoel dat de menstruatie eraan komt. Pijnlijke borsten en na de Pregnyl ongeveer een week menstruatie krampen gehad.
Spannend Lise! Ik vroeg me net af hoe ver je zou zijn nu. Pregnyl kan ook voor nare bijwerkingen zorgen hoor, je kan het nu eigenlijk nog helemaal niet zeggen, maar ik duim voor je! Ik heb gisteen echo gehad op dag 7, was erg vroeg in de cyclus, maar woensdag kon ik niet en donderdag vonden ze te laat ivm opgehoogde dosering en verleden met overstimulatie. Er was nog niks te zien, wat we logisch is. Nu moet ik vrijdag terug, zit dan op dag 10, hopelijk dan wat groei. Zaterdag 27-08 vertrekt vriend naar barcelona voor een teamuitje van zijn werk. Heb al gezegd dat we de vrijdag ervoor en de zondag echt wel seks gaan hebben, of hij wil of niet, als er dan follikels groeien
Hoe gaat het nu Lise? Hier even verdrietig, vandaag follikelmeting gehad. Wordt deze ronde waarschijnlijk wéér overstimulatie en wéér afbreken Wordt er zo moedeloos van. Er zaten rechts 1 follikel van 11 mm, en links 3 van rond de 13 mm. Moet zondag terug komen maar de kans dat ze allemaal doorgroeien is groot en dan moet ik de poging afbreken. Oftewel: 25 en 37,5 eenheden doen niks/te weinig. 50 een heden is overstimulatie. We zijn dan uit de opties van zelf proberen, tenzij de gyn. een hormoonpompje wil proberen, hier was 3 jaar geleden sprake van toen maar toen was ik precies zwanger die keer (bij ook overstimulatie). Het enige wat daarna komt is IVF, IUI valt sowieso af omdat ik dus niet reageer op de hormonen zoals het moet.
Sorry dat ik hier even kom 'binnenbreken'; LW, wat vervelend te lezen. Ik weet hoe het voelt als dosissen niet goed aanslagen... Ik wou enkel even zeggen dat mijn arts dan zou proberen met clomid in combinatie met spuitjes, of eenheden wisselen dag, dus bv ene dag 25, andere dag 50 enz. Ik hoop voor je dat dit misschien een uitkomst kan zijn, bespreek het zeker eens met je arts, wie weet levert dit wel een goede combo op. Veel sterkte om de verloren ronde weeral door te komen als het zo ver komt ! Ik hoop van niet !
Dankje voor je reactie Kat77! Helaas werkte clomid hier helemaal niet, zelfs baarmoederslijmvlies groeide niks, wat met de injecties wel is, zou dat dan nog een optie zijn? Afwisselen met 37,5-50 zou misschien wel een optie zijn, die hou ik in gedachten!
Hoi Clomid dan indd niet neem ik aan, maar ik zou toch nog een keer voorstellen om te wisselen tussen de verschillende dosissen dan. je weet nooit misschien werkt het voor jou wel. En overstappen naar ivf kan dan nog altijd, maar is wie weet dan niet nodig. Succes !!!
LW85 ik had precies hetzelfde als jij, 37.5 deed helemaal niets en 50 waren er 5 tegelijk. Echter om en om spuiten dus ene dag 37.5 en andere 50 eh was DE oplossing voor MIJ. zou het zeker eens opgooien. Je zag ook echt met de fm dat 50 flinm gas gaf en met 37.5 dat t stilstond maar was precies de juiste balans om 1 a 2 eitjes te laen groeien. Met deze dosering he ik denk ik 14 rondes gedaan en ging 9/10 super! Succes ieg. 😘
Balen zeg LW85, zouden ze met een pompje nog een tussenweg kunnen instellen tussen 37,5 en 50 eh? Even spannend en afwachten wat er gaat gebeuren dan 😞. Hier nog steeds niet ongesteld, verwacht het morgen of overmorgen. Vind er geen zak aan, aan het wachten. Heb liever zekerheid dat ik wel of niet ongesteld word, dan deze onzekerheid 😁
Heb je al stiekem een testje gedaan Lise? Of wil je wachten? Je zit nu 2 weken na pregnyl toch? Ik heb geen idee hoe het pompje precies werkt qua hoeveelheid, maar daarbij krijg je automatisch elk uur wat hormonen binnen ipv 1x per 24uur. Maar mijn gyn. had het daar 3 jaar geleden over en dit is een andere gyn. (wel zelfde ziekenhuis). Maar ik geacht eerst morgen af en stel dan voor om als ik ongesteld ben geweest nog te proberen wat Meelanor en Katje zeiden, ene dag 50 en andere dag 37,5 eenheden. Heb met vriend gebrainstormd, en heb besloten als deze eitjes doorgroeien ik wel ga vragen om een echo om de paar dagen, heb namelijk ook een ronde gehad waarbij na het stoppen met spuiten 3 van de 5 eitjes waren gekrompen, eentje was hetzelfde gebleven en eentje was gegroeid en rijp om te springen, wie weet is dat nu weer zo. Maar ik ben nu op de zaken vooruit aan het lopen, eerst maar eens kijken wat er morgenochtend te zien is...
Nog 2 andere opties dus, ben ook erg benieuwd wat ze morgen gaan zeggen. Worden de metingen bij jou door de echoscopisten gedaan of de gynaecoloog? Hier normaal een echoscopist, behalve in het weekend, dan hebben we de gynaecoloog van dienst. Maandagochtend is het inderdaad 2 weken na Pregnyl, ik wil zoo graag testen, maar we zijn momenteel op vakantie en kan nergens van die dingen vinden haha.