@Lise: Stom he! Ik kon niet echt goed praten omdat ik precies in de supermarkt was toen ik werd gebeld. Ik zag dat de wachtlijst bij het EMC niet zo lang is, binnen een week mag je op eerste gesprek, maarja de onderzoeken duren dan wel weer even natuurlijk. Ik ga ze zometeen bellen om te vragen hoe en wat. Mn dossier wordt sowieso doorgestuurd maar ze willen toch ook hun eigen onderzoeken doen. @Jamie: Leuk dat je meedoet hier! Hopelijk gaat het helemaal goedkomen met de menopur! Ik begin vandaag ook weer met spuiten, het valt best me he Ik moet 1 dagje eerder voor follikelmeting. Eigenlijk ook woensdag, maar die dag is voor mij onmogelijk, dus dan maar dagje eerder Voor nu nog 1 ronde proberen hier. Vandaag geweest, alles is schoon, alleen een eileider had vocht. Dit was nog niet heel veel maar als het volgende keer is toegenomen moet ik stoppen en moet dat eerst opgelost worden, dmv antibiotica en anders operatie. Anders is de kans op bbz te groot. Voor nu duim ik gewoon enorm hard dat het vocht bij de volgende echo weg is en we verder kunnen en dit gewon een perfecte ronde (met mooie afloop) zal worden! Dinsdag (13-09) is de volgende meting, dan weet ik meer.
Ja het valt inderdaad mee. Ik duim héél hard mee voor je dat het vocht weg is dinsdag en je deze rondje toch nog door mag spuiten
Succes bij de eerste meting weer LW85, hopelijk is het vocht wat afgenomen dan. Hier nog 5 dagen wachten, maar ik verwacht er niet teveel van. Heb weer last van alle kwaaltjes die ik krijg voor ik ongesteld word.
Nee is dat zo? Want gedoe met de zorgverzekering! Of eisen van het ziekenhuis? Wel goed hoor dat je naar België willen. En Duitsland? Hoor ik ook goede verhalen over. Met de kleine man alles goed. Alweer bijna 9 maanden. Het gaat zo belachelijk snel allemaal. Hij is flink ondeugend, haha.
Hallo dames, ik kom hier even binnenvallen! Ben vandaag begonnen met spuiten van menopur 187,5ie (2,5 ampul) Maar het spuiten was echt een ramp, ik moest dus 1 poeder + 1 oplossing mengen dat optrekken en bij het andere poedertje spuiten. Daarnaast nog 1 poeder + 1 vloeistof en daarvan de helft gebruiken. Nu heb ik bij de menopur ook spuitjes gekregen van 1ml en in mijn ziekenhuis boxje van 2ml. Maar de vroedvrouw zei dat ik het allemaal in 1 spuit kon optrekken en in 1 x kon injecteren. Maar alles is in totaal 2,5ml (snap je het nog?) Ik heb gekozen voor de spuit van 1ml omdat op die spuit van 2ml een druk op zat en de vloeistof weer in 't flesje spoot! Ik kan geen 2,5ml in een spuit van 1 of 2ml optrekken.... Nu mijn vraag 😎 Diegene die menopur gebruikte en meer dan 150ih spoten jullie ook de vloeistof in meerdere keren erin? Of kan je ergens grotere spuiten kopen?
@Kimmy ik lees je verhaal en ik ben een groentje hoor in het spuiten, ik spuit pas 4 dagen en 75ie. Maar probeer met je mee te denken Maar met 1 vloeistof doe je 2 poeders van 75ie toch? Dus oplosmiddel opzuigen, in het eerste poedertje doen. Dan dat mixje opzuigen en in het 2e poedertje doen.. dan heb je nog steeds 1 ml. Dan moet je nog 1 mixje maken waar je de helft van opzuigt, dus dan heb je 1,5 ml toch? Dat boxje van 2ml bedoel je daar een 2 ml spuit mee? Want dan zou je die kunnen gebruiken. Ik heb even een foto toegevoegd wat op mijn stimulatie formulier staat... bij in in het ziekenhuis moet je zo te zien alle 3 de poeders oplossen in 1 oplosmiddel en dan 0,8 ml opzuigen ipv 1 ml.. Dat sterretje achter 0,5 bij 112,5ie staat onder aan de pagina: restant is 0,5 ml, dit is de dosis voor de volgende dag (in koelkast bewaren) Ik had van de week met de 1 ml sluit dat hij vacuüm trok in het potje, dus toen ging ook vanzelf alle vloeistof er weer uit terug in het potje. De oplossing was even de spuit uit het potje en er weer terug in. @LW85 veel succes morgen! Ik duim op goed nieuws
Dankjewel Jamie1! Heb vanmiddag even gebeld naar het ziekenhuis en daar zijn ze bekend met oplosmiddel van 1ml en ik heb dus van 2ml. Na even puzzelen ben ik eruit hoor haha. Precies zoals jij het beschrijf dus! Maar toch bedankt dat je wilde meedenken nu kan ik gerust verder spuiten 😁😁 Groetjes
@Kimmy, oké dat is mooi veel succes met spuiten deze ronde. @LW85 hoe was het vandaag bij de fm meting?
@Kimmy fijn dat het gelukt is met spuiten! Lastig zeg, die menopur. Ik ben blij dat ik gewoon een voorgevulde prikpen heb die in te stellen is met een simpel draaiknopje! @Jamie: Wanneer moet jij voor je follikelmeting? Hier vanmorgen al prachtig mooi baarmoederslijmvlies (geloof al 8 mm). Follikels nog niks boven de 10, zelfs niet in de buurt van de 10. Het vocht in mn eileider was weg! Donderdagochtend moet ik weer terug.
@LW85 wat goed dat het vocht weg is! Mooi baarmoederslijmvlies, nu de eitjes nog. Hup eitjes hup! Ik kom net terug van mn eerste FM. Op cyclusdag 9, baarmoederslijmvlies van 6mm dus dat was 1mm gegroeid, en 1 eitje rechts van 13mm. Was goed zei ze, vrijdag weer terug voor de volgende FM.
Zo jij reageert goed lijkt het! Hopelijk bij mij morgen ook eens een keer goed nieuws wat betreft follikels.
Ja het lijkt wel zo dat ik goed reageer. Ben ik wel blij mee na al die maanden geen reactie met de clomid. Hopelijk groeit hij mooi door . Ik duim voor je mee morgen! Ben heel erg benieuwd
Lise jij zit al even op het wachtbankje, hoelang nog tot NOD? Spannend hoor. Heb je er al een iets beter gevoel bij óf nog steeds niet?
Lise hoe is het? Al nieuws? Hier fm gehad (cd 10). Baarmoederslijmvlies 8.5 mm en link en rechts alles klein, wel aan beide kanten eentje die 10mm was. Moet maandag terug, mocht ophogen maar durf het nog niet aan. Ik vind zelf maandag te laat, normaal moet ik om de dag, nu zit er opeens 4 dagen tussen, dus ga bellen of ik zondag kan. Ik had een nieuwe arts, wat een rare vrouw. Veel te joviaal. Ik moest maandag eigenlijk bij mijn eigen arts maar dat ging niet qua tijd, zegt ze ja dan moet je bij mijnwant ik heb je nu gezien en weet wat we hebben afgesproken. 🤔 De 2 andere die mij zien kennen mij veel beter en zouden nooit hebben voorgesteld nu al op te hogen... Raar mens.
Jammer dat ze nog klein waren lw85. Hopelijk groeien die 2 van 10mm mooi door. Luister naar je gevoel! Als je gevoel zegt niet ophogen dan niet doen. In jouw geval met niet reageren of overstimulatie vind ik 4 dagen ook wel erg lang hoor. Toch fijner als er met iets meer controle is zodat je deze ronde wel optimaal kan benutten. Heb je al gebeld? Hopelijk kan je dan ook bij iemand anders .
4 dagen wachten, maar ook ophogen? Dat is wel een risico vind ik. En wat kan het frustrerend zijn om iedere keer een andere arts te treffen hè, zeker als het zulke zijn. Jij vrijdag weer terug hè Jamie, spannend! Hoop dat ze mooi doorgegroeid zijn 😃. Hier tegen beter weten in vandaag een testje gedaan, waar het bekende Pregnylstreepje nog op te voorschijn kwam. Morgen NOD, maar verwacht eerder met de tampons in de aanslag te moeten staan dan nog een test.
Lise hoe is het vandaag op je nod? Nog getest of niet meer? Ik baal als een stekker... mn eitje van woensdag is nu gekrompen naar 12 mm, voor de rest niets. Mn baarmoederslijmvlies nog hetzelfde. Zondag moet ik weer voor FM meting. Pff ik dacht gaat het me nu eindelijk eens meteen mee zitten? Nee hoor tuurlijk niet.. ik zit pas op cd 11 hoor dus heb eigenlijk niets te klagen maar ik had zo anders gehoopt deze morgen.