wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Jeetje LW85 wat lang zeg voordat je weer verder kunt dan. Ik snap dat je verdrietig bent en dat mag ook wel even zeg. Ik duim extra op goed nieuws bij de FM. En goed idee om te vragen of je tijdens de onderzoeken dan wel door mag gaan met OI! Ik hoop het zo erg voor je.

Lise veel succes bij de gyn vandaag.

Ik heb goed nieuws. Na de ophoging is mn eitje gegroeit van 12 naar 16mm! Morgen terug en die weet dan de pregnyl. Spannend hoor. Ik ben super blij

2. Amare

Amare Niet meer actief

Jeej! Goed nieuws, eindelijk!

Hier zenuwachtig voor de afspraak, zie er ook wel tegen op.

3. Amare

Amare Niet meer actief

IUI is een feit voor ons, mogen al gelijk deze cyclus beginnen.

4. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Lise, fijn dat er duidelijkheid is voor jullie. Hoe voelen jij en je vriend/ man jullie erbij dat jullie nu IUI moeten doen? Wel fijn denk ik dat jullie gelijk deze cyclus mogen starten toch? Ik hoop echt dat dit de uitkomst gaat zijn voor jullie, dat dit net het extra zetje is dat jullie nodig hebben

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wauw jamie, super zeg! Hopleijk groeit ie door en kunnen jullie snel aan de bak!

@Lise: op naar de IUI, hopleijk is dat net het beetje extra wat jullie nodig hebben.

@all: ik ben zenuwachtig voor morgen zeg, ben zo bang voor weer overstimulatie nu ik opgehoogd heb! Weet niet meer waar ik het moet zoeken en hoe verder als het toch weer niet goed gaat... Merk dat ik mijn hele vertrouwen kwijt ben, dat ik uit ga van slecht nieuws maar als zenuwachtig ben voor ik het te horen krijg en toch weeer opnieuw hoop koester terwijl de kans zoveel groter is dat het geen goed nieuws is... :(

6. Amare

Amare Niet meer actief

LW85: zo herkenbaar het gevoel. Je stelt je erop in dat het toch nets gaat worden, omdat je er toch geen vertrouwen meer in hebt. Maar stiekem diep van binnen blijft dat sprankeltje hoop.
    En er hangt ook zoveel van de meting af hè.
    Want als het slecht nieuws is, wordt het een ivf traject.
    Heel erg veel succes morgen.

Jamie, jij ook heel veel succes morgen bij de meting, hopelijk is het eitje weer mooi verder gegroeid!

Hier, we hebben echt een heel fijn gesprek gehad met de gynaecoloog, wat een fijne man is dat zeg. Rustig, luistert en geeft advies.
    Hij neigde er eerst naar om toch nog 3 maanden door te gaan met de OI, maar toen ik hem wees op de uitslagen van het semen-onderzoek van mijn man adviseerde hij toch te starten met IUI.
    We vinden het allebei eigenlijk wel goed. Wel spannend, want heb dan waarschijnlijk volgende week mijn eerste IUI.

7. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @LW85 ik snap dat je zo zenuwachtig bent. En dat je zegt, bijna tegen beter weten in, toch dat sprankje hoop.. Ik zeg express bijna tegen beter in, want er is natuurlijk wel een kans op een goede ronde!! ook al is deze kans in jouw geval maar klein.. Hoop is dat iets wat op dit moment denk heel eng zal aanvoelen, wetende dat de kans groter is dat je weer een teleurstelling te verwerken krijgt. Meid ik gun het je zo en ik hoop zo erg dat je goed nieuws krijgt vandaag! Veel succes vandaag bij de FM ik ben benieuwd.

@Lise fijn dat het zo een fijn gesprek is geweest. Spannend hoor waarschijnlijk volgende week al de IUI!

8. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Even een update van mijn kant. Eitje is 17,8mm , moet echt 18 zijn voor de pregnyl. Dus morgen ochtend de pregnyl zetten en dan morgen en overmorgen avond de kaarsjes aan zoals de echoscopiste dat mooi zei hihi. Ziekenhuis bezoeken zijn weer even over voor in ieder geval de komende 2 weken dus dat is lekker

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    1x 17mm, 1x 15mm, 2x 12 mm :(

Ik wil graag pregnyl maar arts zegt poging afbreken en seksverbod 😭 Waarom???

10. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    #3050 ButterflyPassion, 21 sep 2016
    Laatst bewerkt: 21 sep 2016
    Huh serieus? Zeker in jouw geval moet pregnyl toch kunnen?? Er zijn er maar 2 groter dan 15!

Bij ons is het protocol, letterlijk overgenomen:
    NB afzien van inseminatie en coïtus bij 3 of meer follikels groter dan 18 mm en/of 5 of meer follikels groter dan 15mm.

Heb je je eigen gynaecoloog gesproken?

11. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Daarbij als je vanavond niets spuit en morgen weer een echo, kunnen die 2 van 12 dan niet alweer gekrompen zijn? Die van 17 en 15 zullen waarschijnlijk wel blijven. Is maar een idee hoor... Maar vind het zo zonde om nu deze ronde al als verloren te beschouwen

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik meld me ook om mee te praten hier.

In het kort
    Vorige maand begonnen met Menopur 50IE, maar moest stoppen wegens overstimulatie.
    Na 3 weken verplichte rust vorige weer woensdag weer begonnen met Menopur 25IE.

De follikel meting (21-9)
    Vanochtend na 7 stimulatiedagen een eerste meting. Mijn baarmoederslijmvlies was mooi dik (10 mm, dit heb ik nog nóóit gehad!). Rechts geen activiteit, maar links een mooi ei van 22,5 mm! :D. Vanavond om 23.00 mag ik Pregnyl (5000IE) spuiten. Er vanuit gaande dat er ongeveer 2 dagen later, dus vrijdag, een bevruchting plaatsvindt, moet ik op maandag (26-9), donderdag (29-9) en zondag (2-10) nóg eens Pregnyl (1500IE) spuiten.

Reuze benieuwd dus. Ik ga eens wat dingen teruglezen... :D:D

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @jamie: erg he, ze vindt het in mijn geval te riskant. Ik moet vrijdag terug voor een echo en tot die tijd geen seks en geen gonal of 37.5 gonal. Ik heb gekozen voor geen gonal omdat de kleinere dan ook weer groeien.

Heb nu via Facebook groep wel pregnyl en utrogestan gekregen van lieve mensen die het over hebben. Die kan ik vanavond en morgen op gaan halen, dus als de arts vrijdag zegt afbreken vaan wij op eigen houtje proberen.
    Was niet mijn eigen gyn, maar ze had wel telefonisch besproken met mijn gyn.

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Oohja het protocol bij ons zegt ook 3 of meer van 15 mm Maarja ze vond die van 13 erbij te gevaarlijk 😡

15. Amare

Amare Niet meer actief

Groot gelijk! Wat zonde dat ze deze kans af willen breken zeg. Luister naar je gevoel en niet naar de gynaecoloog hoor!
    Laat die eitjes maar groeien en seks er op los!
    Heeft het verder ook nog gevolgen voor je baarmoederslijmvlies?

Veel plezier morgenavond Jamie 😉 Dat er maar iets moois uit mag groeien!!

Ook jij succes Nina!

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dank!.

@LW85: wat heftig. Dus je wacht eerst vrijdag af voordat je zelf actie onderneemt?

17. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Welkom NIna!

@Lise: mijn baarmoederslijmvlies is prachtig dik, bijna 14 mm! Ik heb nu van mensen pregnyl 5000 utrogestan gekregen maar zelfs ook nog 4x 1500 eenheden pregnyl. Dus ik ga proberen zelf dan maar mn luteale fase te verlengen, zou van de gyn ook Utrogestan krijgen dus ga of dat proberen of nog 3x 15oo pregnyl zetten.

@Nina: wij gaan vanavond wel gewoon seks hebben en vrijdag weer, en vrijdag ga ik a.d.h.v. de echo bepalen of ik pregnyl ga zetten, maar de kans is heel groot (99%) dat ik dat inderdaad doe!

18. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Vandaag voor de 3 cyclus dag echo gehad
    Ze zag dat ik twee cystus had.
    Moest bloedprikken
    De uitslag was goed Was geen hooge waarde vanavond weer beginnen met menopur 112.5

Mag ik vragen spuiten jullie aan allebei de kanten of aan 1 kant

19. Amare

Amare Niet meer actief

Ik spuit aan twee kanten, ene keer links en de andere keer rechts in de buik, maar moet eerlijk toegeven dat ik een voorkeur heb voor rechts dus daar soms ook meer spuit.

Het zit denk ik tussen m'n oren, maar links lijkt wel gevoeliger bij het spuiten.

20. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dankjewel Lise! We gaan ons best doen hihi.

Nina welkom leuk dat je mee komt praten. Jij ook veel succes! Hopelijk over een week of 2 goed nieuws!

@LW85 you go girl! Groot gelijk dat je zelf de touwtjes in handen neemt. Ik had het in jouw geval precies zo gedaan zoals je nu omschreven hebt. Dus vanavond seks, geen gonal meer spuiten omdat anders die kleine ook gaan groeien, vrijdag de echo afwachten en dan bijna zeker de pregnyl zetten. Meid ik hoop en duim zó hard voor je dat de dingen zo gaan lopen dat jij vrijdag gewoon je pregnyl kan zetten! En hopelijk dan nog zwanger ook dan hoef je ook niet maanden te wachten en onderzoeken te ondergaan bij het Erasmus..

Deel Deze Pagina