@ cdokter ik heb van de week nog niet gereageerd maar leuk dat je weer mee komt kletsen. Fijn dat je mocht starten met de menopur. Wanneer heb je je eerste FM? Ik spuit afwisselend links en rechts. Bij mij is rechts gevoeliger dan links, maar blijf toch wisselen. Ik heb niks geen blauwe of gevoelige plekken en dat wil ik graag zo houden.
Jamie1 Had vandaag de eerste fm Gelukkig waren de waardes niet hoog van de cystus Denk dat ik ook maar elke dag andere kant prik Vorig maand aan de linkerkant echt een grote blauwe plek gehad
@cdokter dat je vandaag geweest was begreep ik, sorry ik bedoelde eigenlijk de eerst volgende fm hopelijk krijg je met wisselen niet meer zo een blauwe plek
@cdokter: Hier af en toe ook opeens een blauwe plek en gevoelig, ik wissel af, onder, boven, links, rechts. Van de week was halverwege de dosis mijn prikpen leeg, moet je dus 2x spuiten om het juiste aantal eenheden binnen te krijgen pffff. Maar het is voor een goed doel. Meiden, ik zit momenteel zelfs in een luxe positie! 3 pakken Utrogestan opgehaald vanavond bij iemand die in de buurt woont. Morgen ontvang ik per post een pregnyl 5000 en ga ik ook nog eens 4x pregnyl 1500 ophalen! :O Wat een lieve mensen bestaan er toch, en dat allemaal binnen een halve dag na een oproep in een faceboekgroep! <3
Hoi, Mag ik hier ook meekletsen? Ik heb gisteren te horen gekregen dat Clomid niks voor mij doet. Nu aan de provera en gisteren prik instructie gehad. Al heeft ze de helft niet uitgelegd merkte ik later, maar gelukkig is hier veel info te vinden. Na de provera ga ik beginnen met Gonal-F 75 eenheden. Zijn er hier meiden die temperaturen? Of heeft dat met al die hormonen geen zin meer?
Leuk dat je mee komt schrijven! Ik heb getemperatuurd maar op een gegeven moment raakte mn thermometer kwijt en toen dacht ik laaaat maar, ik stop er lekker mee, zoveel echo's krijg ik nu, die zeggen meer dan mn temperatuur. Is 75 trouwens niet een beetje veel om mee te starten? Met 75 had ik binnen een week hevige overstimulatie, als in echt eierstokken van ruim 20 centimeter groot en elke dag ziekenhuis, bloedprikken, verplicht liters drinken per dag en totale rust houden :O met 50 heb ik al teveel follikels groeien. Nina die hier mee schrijft had met 37.5 ook overstimulatie.... En dat terwijl clomid helemaal niks doet/deed.. Hopelijk lukt het jullie met de injecties snel om zwanger te worden!
Ik had mijn thermometer nu ook maar even weggelegd en dat was best fijn Komende 10 dagen heeft het toch geen zin. Maar het kan dus wel, temperaturen met injecties? Jeetje je maakt me wel een beetje aan het schrikken. Tja... de arts heeft het voorgeschreven. Ik heb geen idee. Ik hoop maar dat het bij mij niet gelijk voor overstimulatie zorgt. Fijn dat je zoveel medicatie van anderen hebt gekregen. Ik heb nog niet zo ver terug gelezen, maar je gaat zelf extra toedienen?
Ja is wel even lekker he, er toch iets minder mee bezig zijn! Ik wil je trouwens helemaal niet bang maken ofzo hoor, er zijn ook genoeg waarbij 75 helemaal niks doet.. Ik moet deze ronde cancellen en was de laatste ronde in dit ziekenhuis, ik word doorverwezen naar het Erasmus MC. Ik reageer te wisselend en onvoorspelbaar op de medicatie. Na dagenlang 37.5 gebeurd er niks, na 2 dagen 50 eenheden heb ik opeens 3 a 4 grote follikels. Deze ronde had ik gister dus 1x 17mm, 1x 15 mm en 1x 14 mm. Verder nog 2 van 12mm. De arts die de echo maakte wilde pregnyl gaan laten zetten en dan Utrogestan meegeven maar ging toch even overleggen met mijn eigen gyn. En besloot dus dat ik geen pregnyl kreeg, een seksverbod en vrijdag terug moet komen! :O Ik ben het er niet mee eens, in het protocol van het ziekenhuis staat als er 3 of meer follikels zitten van 15 mm of groter, en het waren er maar 2 dus slaat nergens op. Bovendien zouden ze in een ander ziekenhuis wel doorgaan met 3. Omdat dit onze laatste kans hier is heb ik besloten morgen na de echo, als het ziekenhuis het niet wil doen, zelf de pregnyl te zetten en dan na mn eisprong de Utrogestan te gebruiken die ik heb gekregen van anderen. Misschien niet het beste idee, maar wij gaan niet 4 maanden afwachten en niks doen terwijl dit een mooie kans is. Misschien zegt het ziekenhuis morgen bij de echo wel van we geven alsnog pregnyl, maar ik denk het eigenlijk niet dus dan zet ik hem thuis lekker zelf.
@ LW85 Wat fijn voor je dat je het gevoel hebt dat er ook mensen zijn die je wél begrijpen. Spannend allemaal hoor, ik hoop voor je dat je snel een kleine in je buik hebt zitten! @ Secretangel: bij mij deed Clomid ook niets, daarom mocht ik na 2 rondes (resp. 50 en 100 mg) over op Menopur. Ik ben begonnen met 50IE, dit 8 dagen lang. Toen bij mijn eerste fm bleek dat ik overstimulatie had. Ik had 4 follikels, waarvan 1 al 26,5 mm. Kreeg dus direct seksverbod, mocht geen Pregnyl zetten en verplicht 3 weken rust houden. Vorige week woe weer begonnen met Menopur 25IE en gisteren, na 7 stimulatiedagen had ik welgeteld 1 mooi follikel van 22,5 mm (en bms van 10mm, mooi dik). Gisteravond dan ook de Pregnyl gezet. Ik vond dit erg onhandig met openbreken en opzuigen. Toen ik de vloeistof openbrak, versplinterde het glas en zat dit een heel klein beetje in de ampul. Je moest echt goed kijken en bij schijnen met een lampje. Maar: ik durfde dit niet aan en heb dat setje toen weggedaan Voelde me daarna best wel schuldig maar ik dacht nee, ik ga dit er niet op wagen. Het inspuiten prikte wel en de naald was wel wat dikker, daarom ga ik vragen of ik dit de toedieningssetjes van de Menopur voorgeschreven mag krijgen met die dunnere naalden. Deze was nl 16 mm en ik vond dit erg diep (dit deed zeer!). Het stomme was ook, dat ik de injectieplek naderhand een beetje wilde masseren, maar toen kwam er een druppel vloeistof uit Heeft iemand dit vaker gehad? Ben dus maar snel gestopt en daarna gebeurde dit gelukkig niet meer. Ik heb er geen blauw plekje aan overgehouden, hoogstens een beetje gevoelig. Nouja, het hele gebeuren heeft wel 25 min geduurd ofzo en daarna was ik er een beetje klaar mee. Het spuiten zelf is me meegevallen, maar ik was daarna wel een klein beetje rillerig en koud van de spanning. (ik vond het stiekem toch echt wel heel erg spannend). Komende ma, do en de zondag erop weer Pregnyl spuiten, 1500IE, om een het in stand houden van een eventuele zwangerschap te ondersteunen. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar iemand vroeg of je steeds aan dezelfde kant injecteerde. Ik wissel het af, maar ik merk wel dat ik een voorkeur heb voor links spuiten en dit doe ik dan ook wel iets vaker. Ik heb 2x een klein bloedvaatje geraakt en 1x is daarbij een blauwe plek ontstaan (die inmiddels geel / paars / blauw / roze is), dit was beide keren aan de rechterkant. Wellicht heeft het daarmee te maken! Verder voel ik me nu prima. Gaan jullie dames nog wat leuks doen vandaag? Ik heb onverwachts een dagje vrij en zoek wat afleiding haha!
Hoi secretangel welkom leuk dat je ook mee komt schrijven. Je kan altijd even in de bijsluiter van gonal lezen of 75ie een normale dosis is om mee te starten. Ik ben deze ronde begonnen met menopur, ook 75ie. Ik las dit forum en dacht pfoe is dat niet een beetje een hoge start dosis? In de bijsluiter stond dat voor oi een start dosis van 75-150ie meestal toegepast wordt dus dat stelde me wel gerust. Is ook helemaal goed gegaan. Neemt natuurlijk niet weg dat er dames zijn die écht heftig reageren op dezelfde dosis. Dit is voor iedereen verschillend. Ik ben uitgegaan van de kundigheid van mijn gyn, en gelukkig heeft dat goed uitgepakt. Temperaturen doe ik niet, die echo's allemaal vind ik wel genoeg
Temperaturen doe ik ook niet, en dat gekloot met ovutesten ook niet. Die blijven negatief bij mij, terwijl ik toch echt al 2x op een echo grote follikels heb gehad @ Jamie1, hoe gaat het bij jou?
@LW, sjonge irritant dat 2 artsen er dan weer verschillend over denken. Ik denk dat ik in jouw geval het zelfde zou doen hoor. En moet je zo lang wachten voordat je in het Erasmus terecht kunt? In welk ziekenhuis loop je nu? Ik in het SFG. @Nina, wat vervelend dat er glas in terecht kwam. Er bestaan geloof ik ook speciale hulpmiddeltjes om zo'n ampul te breken. Misschien vraag ik daar de volgende keer bij de apotheek toch even om. Moet je de hele naald naar binnen doen? Lijkt me wel heel lang. Ik moet nog instructie krijgen voor de pregnyl. Ze dacht dat 2 instructies teveel zou zijn op 1 dag. Kan me voorstellen dat het spannend was! Veel plezier met je dagje vrij. Ik ben aan het schoonmaken (iets te lang niet gedaan, oeps) en straks werken. @Jamie, je had gelijk over die bijsluiter. Daarin staat dat de startdosering 75 tot 150 eenheden is, dus ik ben weer even gerustgesteld, dank je wel.
@ Secretangel: ik heb voor de Pregnyl geen extra instructie gehad, omdat dit eigenlijk identiek is aan de Menopur. Dus ook mengen, opzuigen, naald verwisselen etc. Het enige wat er anders aan is, is de hoeveelheid die je opzuigt en dat je bij de Pregnyl dus de ampullen echt open moet breken. Maargoed. Ik heb zojuist gebeld voor dunnere naalden en ik heb een nieuw recept gekregen voor toedieningssetjes. Daar staan geen maten op, maar ik kan in de apotheek gewoon ter plekke vragen om dunnere (want ik wéét dat ze die hebben).
Nina fijn dat de pregnyl spuiten is gelukt. Wat stom dat er glas in de ampul kwam. Ik vind de ampullen van menopur ook een stuk fijner om open te breken. Hier is de pregnyl ook gelukt! Gewoon met de menopur naald. Voelde er niks van dus dat is mooi.
Wat is er al weer veel bijgeschreven. Welkom secretangel! Temperaturen en ovulatietesten gebruik ik niet, heb het 2 cycli gebruikt en ik werd er alleen maar zenuwachtig van. Ik ga gewoon van de echo's uit. LW85, als het ziekenhuis morgen aangeeft dat je niet mag spuiten, ga je dan aangeven dat je het wel gaat doen? Het voordeel van het ziekenhuis hier is, dat ik alles al aan het begin van m'n cyclus mee krijg. Maar gelukkig heb je ook al veel gekregen van de Facebook groep. Nina, de Pregnyl prikt hier ook meer dan de Menopur. Ik heb geen idee of ik verschillende naaldjes heb, merk er zelf weinig verschil in. Heb 1 cyclus bijna ieder dag een blauwe plek gespoten. Cdokter, hoe gaat het met je? Heel veel succes deze cyclus! Jamie jij ook Pregnyl gespoten inmiddels? Succes hoor!! Hoe zou het met Meelanor gaan? Zou ze al bevallen zijn? Hier, heb moeite om me te ontspannen. Ik heb op het moment nergens een rustpunt. Op mijn werk is het door reorganisatie een chaos. Thuis speelt de IUI continue door m'n hoofd. Zelfs als ik slaap droom ik over baby's. Denk dat ik het onbewust ook moeilijk vind dat dit alles mijn man zo weinig lijkt te doen. We waren 10 minuten weg bij de gynaecoloog en ik was wat stil in de auto. Hij vroeg aan me waarom ik stil was. Voor hem is de hele afspraak dan al verleden tijd, terwijl ik hier nog dagen over kan piekeren.
Jamie1, fijn dat het goed ging. Jij hebt al vaker Pregnyl gespoten of..? Hier krijg je ook altijd alles al in het begin van je cyclus mee. Dus dat is op zich wel fijn. Ik vind het een 'raar' idee dat ik pas maandag weer iets hoef te mengen en injecteren.
@Lw, je hebt het over een fb groep en medicatie. Ik heb nog een klein beetje clomid over. Had teveel gekregen. Is daar ook vraag naar?
@secretangel: je kan het proberen, maar wordt vooral naar injectiemateriaal gevraagd. Ik kan je dalijk wel even een privebericht sturen. @Lise: Ik ga niet vertellen dat we t zelf doen, dalijk willen ze ons helemaal niet meer helpen/doorverwijzen. Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik gedaan alsof mijn neus bloedde.. Huh, zwanger? Hoe kan dat nou? De gyn zei toen: niks gemerkt aan het condoom ofzo? XD Hevig ontkent en alles is gelukkig goed gekomen toen. Lastig dat je geen rust kunt vinden. Ik herken het enorm. Ben momenteel druk met werk (3 dagen), kind (2 dagen) en studie, en overal is het gewoon chaos. Plus dat mn vriend sinds augustus een nieuwe baan heeft waar hij het heel erg naar zijn zin heft, maar hij is wel van 7 tot 7 weg.. Dus er komt heel veel op mijn schouders te rusten. Elke ziekenhuisafspraak moet ik alleen doen (behalve weekendafspraken) en nog met het ov ook want vriend heeft dan de auto mee naar werk. Probeer rust te vinden door te sporten, of iets te doen wat je leuk vindt, al is het maar een uurtje per dag wandelen, naar vriendinnen toe, serie kijken of naar de bioscoop, lekker koken/bakken, je huis restylen enz. Dit werkt voor mij nog het beste.