wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hi dames.
    Hoe gaat het met jullie?
    Vandaag 8dpo (10 dagen na Pregnyl), en voel wederom niets bijzonders haha. Morgen spuit ik alweer voor de laatste keer Pregnyl bij. We gaan het zien, moet nog wel ff wachten dus.
    Voor degenen die bijv. toch ongesteld werden:
    - wanneer moest je weer terug komen naar de poli? Mocht je toen gelijk door naar de volgende ronde?
    :D

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @ex-lise: ik herkende het gelijk aan je reacties en foto hahaha. Heel slim.

@nina: Yes laatste shotje :p. Ik moet als ik ongesteld word op dag 3 naar de poli voor een uitgangsecho (kijken of er geen cystes of andere bijzonderheden zijn).

Hier 7 dpo en 8 dagen na de pregnyl. Tijd kruipt vooruit! Gister kramp gehad, vanmorgen steken.
    De utrogestan doet goed z'n werk gelukkig, nog geen druppel bloed gezien, heerlijk on te weten dat t doet wat t moet doen :D

3. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Jamie1 ; ik kan soms ook een beetje een controlfreak zijn hor, haha ben benieuwd hoe het mij hier af gaat. Hoop dat het me lukt de 1e keer gewoon rustig af te wachten.
    @Nina : Met het prikken zelf gelukkig geen problemen. Even wennen aan het begin, maar het voelt nu al als ''gewoon''. Ik prik meestal in de avond, om half 7-met de rest van mijn medicatie (en de wekker staat om 6uur, om de prik uit de koelkast te halen).
    @Lw85 : haha ja dan beter op deze manier, hoorde vaker dat clomid niet werkte, dus vond het niet erg die rondes over te slaan. Had zelf al uitgezocht dat als het lactose vrij moest ,welke prik ik dan moest krijgen. Ik ben benieuwd hoelang ik kan wachten de eerste keer.
    @Amare: Dankje, met het spuiten totaal geen probleem. Soms na een vermoeide dag wat moeite om de prikpen stil te houden tijdens het prikken (ivm o.a. cvs/fm=fibromyalgie). Ik heb donderdag ochtend de eerste echo om 8.50u.dus voor de FM. -Moest even wennen aan de afkorting, omdat ik de FM voor andere dingen gewend ben als afkorting)

vraagjes:
    vraag 1a@iedereen: ik zie tussendoor reacties voorbij komen met ''darmproblemen''. Zelf heb ik ernstig PDS (zelfs dit jaar nog aanvallen gehad,waar de morfine en alles niet tegen op kon). Laatst een medicijn op proef, maar mocht weer niet met zwangerschap. Nu weer een weg zoeken met paracetamol.vezelzakjes,tempocol pepermuntcapsules. Hebben jullie meer of minder last van je ''darmen'' tijdens het prikken/invloed v/d hormonen?

vraag 1b: Ik heb wel rare steken onder in mijn buik, maar weet dus niet of dit weer de PDS(spastische darmen) zijn die weer overuren maken. Of dat het door het hormoonspuiten het groeien van de eicellen al kan komen (ik heb nu 4x gespoten, vanavond de 5e x). Al lijkt het sinds vanochtend echt diep onder in me buik te zitten, soort menstruatie kramp lijkt het meer. Iemand dit dit herkent? ook al zo snel na 4dagen prikken?

vraag 2: Er was mij gezegd de prikpen in de koelkast te bewaren en half uur vooraf eruit te halen om op temp. te komen(als ik het vergeten was dan even opwarmen tussen de handen). Maar hoe doen jullie dat met dagjes weg. Ik ben vanavond dus ergens uit eten, om 6uur(tot die tijd neem ik hem mee en leg hem in de koelkast bij me zusje, die haar verjaardag viert). Maar moet om half 7 dan prikken(denk maar even in de wc dan, of als het niet druk is, dan gewoon aan tafel-ben daar niet zo moeilijk in-. Maar we zitten daar natuurlijk wel een tijdje. Dan kan je hem denk ik af en toe toch wel een langere tijd uit de koelkast houden lijkt mij? (ongeopend kan hij ook 3 mnd buiten de koelkast, zag ik op de verpakking).

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @MyBook: Ik heb inderdaad wat last vn mn darmen met de gonal-f. Wat meer opgeblazen, en normaal ga ik elke ochtend op de zelfde tijd naar de wc en nu kan er zomaar opeens een dag of zelfs 2 tussen zitten. Gister hele dag niet en vanmorgen wel weer gewoon maar dan gelijk wat pijnlijker.

Ik voel ook van alles onder in mijn buik, teekjes, krampjes, druk, maar voel het ook als er geen eitjes groeien, maar mijn baarmoedeslijmvlies groeit wel altijd goed door dus misshien is dat het dan. En je bent natuurlijk meer gefocust op wat je voelt dan wanneer je niet spuit, dus dan ben je je meer bewust van alles wat je voelt.

Qua koeling van je medicijnen, ik ben meestal wel thuis. Laatst meegenomen met de coolpack van de wijnkoeler erbij, toen was t super warm buiten en we gingen naar t strand en erna naar mn schoonfamilie. Dus wa echt nodig, maar als t niet zo heet is buiten kan t best even uit de koelkast hoor. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een klein koeltasje aan te schaffen, bijvoorbeeld zo 1 van difrax waar je dan later ook flesjes in kunt meenemen voor een baby.
    Ik spuit niet in t bijzijn van anderen maar even op t toilet of in de gang/badkamer. Ik heb een kant en klare pen dus is geen moeite. De gebruikte naald doe ik dan even terug in het doosje bij de pen en gooi ik thuis in mijn naaldencontainer.

5. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @ Nina. Gelukkig de laatste shot gehad, nu kun je echt aftellen naar je test datum. Ik moet ook op dag 3 voor een uitgangsecho.

@mybook ik heb collius ulcerosa maar tijdens gebruik van menopur en pregnyl totaal geen last gelukkig.

@LW85 wat top dat de ustrogan zn werk goed doet. Irritant he al die steekjes en zal het dan een symptoom zijn of???

@amare en en en???

De tijd kruipt hier ook voorbij... ben vandag 8dpo/ 9 dagen na pregnyl. pregnyl is uit mn lichaam. Sinds gisteravond ineens spierpijn in mn buikstreek, terwijl ik helemaal niet heb gesport.Sinds vanochtend ook spierpijn in mn rug schouders en armen en voel me niet fit dus ik denk iets van een griepje.. ik heb echt nooit de griep maar goed. Ik denk dat ik vanaf maandag weer om de dag ga testen. Ben dan op 10 DPO

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Jamie: fijn dat de pregnyl eruit is! Zou voor de zekerheid morgen nog even testen, bij mij was hij er vorige keer uit en opeens een dag later weer een duidelijke streep :/ en de dag erna weer lichter en de dag daarna weer weg, het kan een beetje fluctueren dus. Daarom test ik elke dag nu, wil niet valse hoop krijgen.
    Ja wat zou t allemaal betekenen? Herkende dat kramperige wel van mn eerste zwangerschap, maar datwas echt pas ver na nod toen. Die steekjes voel ik eigenlijk mijn hele cyclus door, als ik even rationeel denk. Kortom, ik weet nog helemaal niks en dat blijft zo de komende dagen :p
    Hopelijk wordt je niet ziek! Wel veel mensen hebben nu weer last van verkoudheden en ziekjes zijn nu het weer wat frisser wordt.

7. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Zijn er al dames die getest hebben?
    Sinds gisteren verloor ik paar druppels bloed
    Savonds niks
    En nu wel weer het is ook beetje roze van kleur
    Hoop niet dat de bms afbreekt
    Heb ook raar gevoel links steken
    Morgen weer naar ziekenhuis

8. Amare

Amare Niet meer actief

@mybook, ik kan alleen antwoord geven op je eerste vraag, de rest heb ik geen ervaring mee. Maar ik heb dus heel veel last van mijn darmen tijdens het spuiten.

@Nina, spannend alweer 8dpo. Hier moet ik altijd pas rond dag8/9 terugkomen en dat is dan voor een nieuwe fm.

@Jamie, jij ook alweer een paar dagen verder! Hopelijk geen griep op komst!

@LW85, moest wel even lachen om 'ex-lise' haha. Goed dat de Utrogestan zijn werk doet, maar wat jammer dat de gynaecoloog dat zelf niet inziet en voorschrijft. Hoe ga je dat een eventuele volgende cyclus doen? (Al hoop ik dat het dan niet nodig is 😉)

@Cdokter, hopen dat het hierbij blijft en je bms niet afbreekt. Spannend weer een meting morgen!

Hier vanochtend een meting om 10.30uur, maakt man mij wakker om 10.21, hoe laat moesten we er ook alweer zijn? Ben dus helemaal door m'n wekker heen geslapen. Gauw gebeld en we konden gelukkig nog terecht!
    IUI stond gepland voor as maandag, maar is afgezegd want follikel was weer niet goed genoeg gegroeid. Hoe ze 'm ook meette, hij bleef 16mm. Nu nog 2 dagen Menopur spuiten, zondagnacht Pregnyl en dinsdagmiddag IUI.
    Van de 16 gynaecologen die er zijn, is er eentje die écht afschuwelijk is, en uitgerekend hij doet de IUI.
    De vermoedelijke testdatum, valt waarschijnlijk op m'n verjaardag.

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Amare: De gyn. schrijft het wel uit! Alleen niet deze ronde, omdat ik overstimulatie had en dus moest afbreken van haar :p als ik 1 of 2 follikels heb schrijft ze m wel gewoon uit, maar echt pas tegelijk met de pregnyl want die bolletjes kosten dus echt een vermogen!
    Gelukkig dat je nog op tijd was zeg pfff! JAmmer, 16 mm :( kan je man dinsdag vrij krijgen?
    Goede timing met ie gyn. maarrrrr. soms, zomaar opeens doet de ene waar je een bloedhekel aan hebt opeens iets om te bewijzen dat hij/zij toch wel fijn kan zijn. Hopelijk bij jullie dinsdag ook!

10. Amare

Amare Niet meer actief

Krijg je de bolletjes anders vergoed als ze met de Pregnyl worden uitgeschreven? Ik moest dus namelijk inderdaad betalen.
    Ja, ik dacht ook al bij mezelf, zul je net zien dat het net bij die gynaecoloog raak zal zijn haha.
    Man moet nog even naar zijn werk bellen, maar we hopen dat hij iets eerder naar huis mag.
    Nu groeit er nog een eitje mee die momenteel nog 13,5 mm is, zou er een kans zijn dat deze na 2x Menopur en 1 Pregnyl ook mee zou doen?
    Vroeg ik me ineens af en ben het ook vergeten te vragen.

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @ Amare: oh wat goed dat je toch nog terecht kon. Gaat je man dinsdag wel mee dan?

@ Jamie, nee nee, ik moet nog 1 shot haha. Morgenavond wel te verstaan.

Ik heb trouwens vandaag (8dpo en 10 dagen na Pregnyl) echt een opgeblazen gevoel joh! Jeetje. Ik heb dit trouwens wel vaker dus ik wijt het niet aan een eventuele zwangerschap. Herkent iemand dit? Verder wel de hele tijd een beetje zeurende krampjes. Ik ben echt bang dat ik ongesteld ga worden :):)
    En als ik dan naar de poli bel, ben ik ook bang dat ze gaan zeggen 'Oh, hm. Maar dr. [...] heeft pas voor het eerst over 2 weken tijd om een echo te maken'.
    Zo gaat dat hier wel vaker. Als het niet dringend is, laten ze je gerust 1,5 wk wachten. Dat zou ik erg stom vinden. Maargoed, laat ik niet op de zaken vooruit lopen!

Wat me overigens ook opvalt, is dat ik 2 keer heb gehad dat ik me bijv. plots wil uitrekken, en dan opeens een steek voel (die ook gelijk weer wegtrekt). En ik heb af en toe een beetje last op een plek vlakbij mijn liezen, maar dan nog wel echt je bovenbeen. Ik denk dat dit komt omdat ik mijn gewichten in de sportschool wat zwaarder heb gezet. Verder heb ik het KOUD, afwisselend met warm!

cdokter, spannend! Ik hoop voor je dat morgen bij de echo blijkt dat alles naar wens verloopt ;)

@LW85, hoe gaat het met jou verder? Irritant hè, van die rare onduidelijke steekjes die VANALLES kunnen betekenen?Bewaren

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja, dat denk ik eigenlijk wel dat die kans er is. Je moet immers nog 2 dagen Menopur spuiten en met Pregnyl krijgen eitjes vaan ook nog een laatste groeispurt. Zeker als je je bedenkt dat je ei ong. 40 uur na Pregnyl springt, dan kan hij zeker nog even doorgroeien hoor!

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Amare: nee hoef dan niks te betalen, of misschein eigen bijdrage maar dat is niet zoveel.
    Wat moest jij betalen dan?
    Heb wel een keer bij de apotheek gehad dat ik (toen nog puregon) de injectiepen + ampullen moest voorschieten, of ik ff 460 euro wilde afrekenen. Uhhhh nee.
    Was toen een ander apotheek omdat ik daar in de buurt was en het recept bij me had. Mijn eigen apotheek gaf t gewoon mee en stuurde de reknieng naar mn zorgverzekeraar.

@Nina: die steken heb ik dus ook, maar dat is dan volgens mij meer spier dan echt iets qua innesteling/zwangerschap want t is echt bij bewegen. Maar kan ook je darmen zijn aangezien je opgeblazen gevoel het. Ik focus me verder nergens op, want eigenlijk voel ik altijd dat soort dingen en de medicatie kan ook bijwerkingen geven.

Ik ben nu sinds 3 dagen aan het testen ivm de pregnyl, is nu 8 dagen geleden maar de streep is nog stees erg duidelijk, dnek dat het er deze ronde weer lekker lang in blijft ziten. Ik bewaar de testen wel en zet er de testdatum op dus kan iig zien of ze aflopen en of ze dalijk eventueel weer gaan aflopen.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heb je dan de KV 2 voor 5?

Ik ben benieuwd wanneer ik zou kunnen testen als ik morgen mijn laatste shot Pregnyl 1500IE neem. Ik kan gewoon echt niet wachten tot 10 oktober.
    Heb wel ovulatietesten in huis, maargoed dat heeft geen nut haha.

Over de steekjes, ja.. ik weet het gewoon niet.
    Ik heb de klachten in deze combinatie nog nooit eerder gehad. Maar dit is ook de eerste ronde Pregnyl.
    Kan Pregnyl ook zorgen voor steekjes / krampjes / opgeblazen gevoel?
    De steken bij mijn lies heb ik niet alleen wanneer ik beweeg. Ik heb het op het moment dat ik nu typ ook, en ik zit heel relaxed met mijn huisbroek achter de laptop.

Verder staat er een heerlijke fles wijn koud. Ik twijfel een beetje. Het is zaterdag en ik denk eerlijk gezegd dat het geen kwaad kan als ml en ik hem vanavond opentrekken. Maar ik twijfel ook een beetje. Zou dat erg egoïstisch zijn? ;);)

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Vergeet ik toch nog 1 ding: sinds afgelopen woensdag (week na Pregnyl 5000) RUIK ik alles heel goed!

Manlief had donderdagavond welgeteld 1 biertje op, tussendoor gegeten en uren waren al verstreken, en ik rook dat gewoon erg goed.
    Verder ruik ik overal etensgeuren.

Vind dit op zich niet erg, want ik heb eigenlijk altijd wel trek :p

16. Amare

Amare Niet meer actief

Haha heel herkenbaar, mijn man heeft, nadat ik Pregnyl heb gespoten, een bierverbod!
    Wat kan dat spul stinken zeg!

@LW85, ik heb nu 7,60 af moeten rekenen, dus valt mee.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hahahaha, ik vond het niet zo erg. Maar hij kon het echt niet verbergen mocht hij dat gewild hebben, want ik rook het echt heel goed! normaal zou ik dat denk ik niet ruiken, zeker als hij tussendoor gegeten had, het er bij 1 gelaten had en er echt uren tussen zat!

18. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @Amare o gelukkig groeit hij wel nog mee. Niet snel maar groei is groei! Hopelijk gaat die van 13.5mm nog mee doen. En inderdaad je zal altijd zien dat je precies bij deze gyn zwanger raakt, nou ik zou er voor tekenen hoor hihi.

@cdokter jeetje wat spannend hoe is het nu? Nog steeds roze verlies? Ik ben heel erg benieuwd naar je FM morgen.

@LW85 o thnx voor de tip dan test ik morgen nog even met een action early (de nieuwe). Gister op action normaal een lichte streep. Vandaag op de normale niks en op de early een heeeeele lichte als ik hem tegen het licht in hou en mn ogen een beetje samen knijp. Dus die beschouwde ik maar als negatief. Dan die ik morgen die early nog een keer dan hoop ik dat die helemaal wit is en dat ze vanaf maandag óf dinsdag op gaan lopen. Dat zou toch leuk zijn he haha. Hopelijk verdwijnen jouw pregnylstreepjes ook snel!

@Nina oohw morgen nog één! Jeetje, wat duurt dat toch... ik weet niet wanneer je het beste kan testen, dit is ook pas mn eerste ronde met pregnyl.

Hier ja nog hetzelfde... van de pregnyl heb ik trouwens gelukkig totaal geen bijwerkingen gehad! Van de menopur alleen misselijk toen ik had opgehoogd naar 112.5 ie.

19. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @nina: ik vind het lastig te zeggen natuurlijk maar met op deze dpo kan je nog niet echt klachten hebben van een echte eventuele zwangerschap geloof ik. Pregnyl bevat natuurlijk ook Eem zwamgerschapshormoon en dat heb je al 2 x bijgespoten dus weet komen daar de symptomen vandaan.
    In denk dat als je de 1500 spuit, je ongeveer 6 a 7 dagen later kan testen, omdat over t algemeen de hoeveelheid in je bloed elke dag halveert. Dus 1 dag later nog 750, 2 dagen later nog 325, enz. Maar t wisselt zo erg!
    Wat je wel kan doen is vanaf 2 dagen na de injectie gaan testen, wel steeds met dezelfde soort/merk test, en dan kijken of de test eerst lichter wordt en vervolgens weer donkerder. Zo doe ik het ook. Hij wordt bij mij nu steeds lichter, en als ie op een Gegevem moment weer donkerder wordt terwijl je geen pregnyl meer hebt gebruikt dan weet je dat het door een zwangerschap komt! Dat maakt t misschien iets dragelijker om zo lang af te moeten wachten.
    Wel een duur grapje, Maarja ik heb nu 12 testen voor 16€ (wondfo can de site van zwanger&kids, zelfde als Kruidvat 2 voor 5€) dus valt mee.

20. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Oh en over de wijn, ik zot ook lekker aan de wijn, wie weet zijn dit de laatste weken dat dat zorgeloos kan! Zolang t met mate is is het nu nog niet erg denk ik.

Deel Deze Pagina