Hey dames Hoe is het hier Even een vraagje mij vriendin gebruikt menopur Maar ze voelt de laaste dagen niet zo lekker En heeft een zwangerschapstest gedaan Lichtstreepje Maar kan dat komen door menopur dat het positief aangeeft
Nee Menopur zorgt er niet voor dat je zwangerschapstest positief wordt. Weet ze zeker dat ze niet zwanger is?
Ik sluit me aan bij Nina, Menopur heeft geen invloed op een zwangerschapstest. Pregnyl heeft dit wel.
Ja, een test kan wel reageren op een eisprong, maar niet op Menopur zoals jij vroeg. Maar als ik het zo eens lees, kunnen we denk ik niet het antwoord geven wat je graag wilt horen. Hoop dat het snel raak mag zijn voor je vriendin, maar het is in ieder geval geen reactie op de Menopur.
Als je het zo goed weet, waarom vraag je het dan? Aangezien je geen genoegen lijkt te nemen met het antwoord?
Kom ik terug van boodschappen doen, kom ik erachter dat ik de oranje Tony chocolonie ben vergeten!!! Balen... zal ik terug naar de supermarkt, of een ongesteldheid zonder Tony?? Aah men i dont know haha
@butterfly crisis haha. hier de pure tony(al vind ik die erg bitter). tja of terug zodra de ''nood'' hoog is. als je dan echt wil vlieg je alsnog wel naar de winkel(mits de winkels lang open zijn natuurlijk) @Roosje27 als je vriendin menopur gebruikt en nu een licht streepje en het niet zeker weet, zou mijn advies zijn gewoon even bellen naar waar ze onder behandeling is. naar de gyn poli of iets en anders afwachten of het streepje donkerder wordt.spannend. @Nina ik duim dat de ongi wegblijft @Lw85 ik heb volgens mij wat gemist? positieve test? mag ik feliciteren? @Secret angel : zo te lezen ben jij ook net nieuw met het prikken? klopt dat? ik heb de 1e keer geprikt, om het echt te durven, al tijdens de uitleg met een testnaaldje bij de assistente op de gyn poli. Zelf haal ik altijd om 6u de prikpen uit de koelkast(half uurtje van te voren was mij gezegd) (wekker om 6uur) en prik ik om 18.30 (omdat ik dan ook andere medicijnen heb die ik om die tijd inneem). ze zeiden dat savonds opzich ook vaak wordt aangeraden, omdat je echo's vaak in de ochtend heb(en als je dan die ochtend net de prik heb gezet, moet je langer wachten begreep ik voor je de prik mag zetten met bijv. pregnyl om het eitje te laten springen)... Nou even een update vanuit de situatie hiervoor wie het topic waarin ik het verder plaats niet volgt) even op een rijtje gezet: Ik ben dus goed 7 dagen echt ongesteld geweest. 27-9 begonnen met prikken gonal f 50 1-10 lichte bloeding ochtend, vanaf de avond echt menstruatie hevig 3-10 tel.contact poli, ivm menstruatie; door gaan met prikken, omdat het de 3e dag van menstruatie ook al was(wanneer je normaal blijkbaar start) 6-10 laatste dag, licht ongesteld nog (vandaag 7-10 lijkt het volledig weg te blijven) Gister dus: 6-10 afspraak gyn & echo. BMS heel mooi dun, alles ''schoon'' en dus ook leeg geen eicel of iets nog te zien. Had de gyn ook niet verwacht ivm de menstruatie (maar het kan blijkbaar wel dat je alsnog eicel groei dan heb ondanks bloeding). En de verklaring bij mij, is waarschijnlijk omdat we blind zijn begonnen met prikken(ivm geen cyclus, en totaal geen menstruatie ook gehad-deze kon ook niet eerst opgewekt worden met primolut ivm lactose in de tabletten) dat ik daardoor toch opeens een menstruatie periode heb gekregen. Maar voor nu verder doorgaan met prikken gonal f 50 en a.s. maandag weer een echo.. (ze zei eerst zondag, dus weet nu wel dat ze in het weekend hier ook echo's maken, maar later van doe maar maandag, dan meer kans dat we al iets zien). Dus weer even spannend. Dan zit ik eigenlijk op 13dagen prikken(maar wel met een menstruatie periode er tussen)dus eigenlijk vanaf 3e dag ongesteldheid, is maandag dan eigenlijk pas de 7e dag prikken, soort van. Lastig om nu te bedenken, vanaf wanneer hoe en wat berekenen met prikken en hoeveelste dag.
@Amare: Hoe issie bij jou, hovel dpo ben je nu? @BP: Is het nog goed gekomen met de tony's? Als ik jou was had ik mijn hormoonjankbui ingezet en mijn vriend op pad gestuurd @Secretangel: Hoe bevalt het je tot nu toe? Al gewend aan het prikken? @Mybook: Wow wat een verhaal, vervelend dat je dat geen kuur kan nemen om ongesteld te worden, moet je dalijk elke keer afwachten als er niks gebeurd of als je bijv. een cyste hebt? En ja ik ben zwanger! @cdokter: waarom post je onder 2 namen? Zag het in een ander topic.. Je kon het hier aan ons ook gewoon voor jezelf vragen hoor, we zullen je niet uitlachen ofzo!
Hé mijn vraag is weg of Roos en Cdokter dezelfde waren? @LW85 al zenuwachtig voor als je maandag gaat bellen? @secretangel, hoe gaat het prikken? Hopelijk valt het allemaal mee! @BP, geen menstruatie zonder chocolade hoer! Dat is echt uitgesloten! Maar ik hoop eigenlijk dat je gewoon een positieve test hebt! @ mybook, wat een verhaal, hopelijk maandag meer duidelijkheid bij de echo. En dat je nu hopelijk een goede cyclus hebt! @nina,zag je testen net in een ander topic, hopelijk gaan ze toch nog oplopen! Wanneer krijg je eigenlijk duidelijkheid over jouw baan? Hier 4 dagen na Pregnyl en 3 dagen na IUI, heb sinds de iui eigenlijk iedere dag wel krampen. En die utrogestan, wat een troep zeg! Sinds vandaag ook wel m'n normale symptomen die voor m'n mentruatie altijd starten, maar het is nu wel veel vroeger dan anders.
@ButterflyPasion, I love the oranje!! Ik zou zijn teruggegaan Echt te lekker gewoon. Zit nu dus wel al de hele avond aan chocola te denken. Je wordt bedankt @Mybook, ik ben inderdaad echt net begonnen. Vandaag voor de 2e keer. Ik merk wel dat mijn intructies echt niks voorstelden. Ik hoor van iedereen dat ze al moesten testprikken bij de uitleg. Ik dus niet. Geen naalden gezien toen. Maar gelukkig voel ik het naaldje bijna niet. Hoorde wel van iemand die ik van zp ken, dat je de plek moet nawrijven. Hadden ze me ook niet verteld. Ik heb de pen die ik gebruik gewoon uit de koelkast liggen. Alleen de dichte ligt in de koelkast. Bijzonder dat je dan toch een soort menstruatie hebt gehad. Maar fijn dat het er op de echo mooi schoon uitzag. Al had je waarschijnlijk liever een groeiend eitje gezien. Op naar maandag! Hopelijk krijg je dan weer wat meer duidelijkheid. Hebben jullie ook dat je elke keer aftelt naar iets? Een echo, het begin van medicatie, een gesprek etc. @LW, volgens mij heb ik je nog niet gefeliciteerd, dus bij deze: Gefeliciteerfd!! Wat geweldig, en wat ontzettend spannend!! Heb je het ziekenhuis al gebeld? (oh lees net dat je maandag gaat bellen.) @LW en Amare; Het prikken ging goed vandaag. Alleen na het prikken voelt het even raar. Alsof er onderhuids een spiertje trilt ofzo. @Amare, moest zo lachen om jouw stukje hierboven . Geen menstruatie zonder chocolade hoer, hihi, heel flauw I know, maar moest er toch om lachen. Spannend al die steken. Nog tips alvast voor de utrogestan? Ik ga dat ook gebruiken na mijn eisprong...
@Amare: ik neem/nam de utro overdag gewoon oraal. Dat kan ook, werkt gewoon. Savonds deed ik t wel vaginaal, en dan pas na seks, heb er op die manier weinig last van en het werkt dus gewoon! Cdokter had een ander topic geopend voor baar vriendin maar vervolgens antwoordde ze onder de naam Roosje maar die manier van schrijven herken je direct. Apart verhaal Maarja..
@lw85 dan bij deze van harte gefeliciteerd ja ik heb gewoon totaal geen cyclus of iets, of het moet nu wel gewoon wat gaan doen, geen idee. wat ik heb begrepen is; als het allemaal ''werkt'' en ik straks eicel groei krijg en pregnyl mag prikken dat je daarna of binnen zoveel tijd positief moet testen of ongi moet worden. Maarja geen idee of ik inderdaad uberhaupt ongi wordt. Blijft dus afwachten, maar eerst maandag maar zien of er al wat gebeurt daar binnen. @amara thanks. ja hard aan het duimen hier @secret angel : Spannend. ja bij mij stelde het ook vrij weinig voor(eigenlijk las ze vooral het instructie boekje voor) maar aan het begin gaf ze wel aan dat ik het aan het einde eerst zelf mocht proberen met een test naaldje, om zo over de eerste drempel heen te komen. Nu ook het wisselt de ene keer prik ik hem er zo in en de andere keer moet ik opeens weer over een drempel heen. Soms voel ik de prik totaal niet en de andere keer wel lichtjes. Welke dosis heb je?dat je 2 pennen heb? ik heb 1 pen mee gekregen 900IE ( en spuit per keer nu 50IE gonal f). Ook bij de apotheek zeiden ze dat hij in de koelkast moest. Maar staat apart op de sticker ook, dat hij 3 maanden in de koelkast houdbaar is, maar na openen 1 maand houdbaar(dus vraag me ook af of hij inderdaad na het openen in de koelkast moest) maar lees hier van meerdere die dus als ze op pad gaan hem ook in een koeltasje meenemen. Wel apart dat daar niks over gezegd is, misschien dat het niet heel veel uitmaakt. volgens mij staat er ook verder niks over in de bijsluiter. Heb je hiervoor wel al tablet kuren gehad? ik heb zelf die ''rondes'' overgeslagen en gelijk met prikken gestart. Ik ''tel'' wel een beetje. Schrijf toch op in het boekje van zoveel dagen nu aan het prikken, maar zoveel dagen vanaf menstruatie, zoveel dagen tot echo. Ik kan het zeker niet volledig los laten. Even een vraagje aan iedereen over -sex-, tot hoeveel dagen voor een echo doen jullie het wel/niet meer zeg maar. Mij was gezegd dat het niet heel veel uitmaakt, maar dat als je weet dat je op een bepaalde dag de echo heb dat je dan beter niet de dag ervoor of die dag sex kan hebben, stel dat het eitje groot genoeg is en je mag gaan pregnyl spuiten/laten springen en je ook na zoveel uur ofzo sex moet hebben.(dit weet ik nog niet precies hoe dit zit) Dat je het dan beter niet net ervoor ook heb gedaan, omdat je dan ''slechter zaad'' zou kunnen hebben, de man dan... Maar weer een hele lange tijd niks doen is ook niet goed heb ik ergens gelezen ofzo. haha ik zeg nu tegen me man telkens vanaf 3/4 dagen voor de echo mag je/wij niks doen.
Wat is er weer veel bijgeschreven. Ik ga later op iedereen reageren want ik ben nu onderweg. Ben lekker een nachtje naar een vriendin geweest en kon wel wat afleiding gebruiken. Dat test gedoe, ik heb ze gewoon weggegaan want ik heb geen zin in dat getuur en valse hoop haha. Ik weet niet, ik ben stiekem toch teleurgesteld dat ze niet opliepen. Ik heb dan ook geen nieuwe testen meer gekocht en dat ben ik ook niet van plan. Ik heb iig nog een baan tot het einde van het jaar dus dat geeft me een heel klein beetje rust. Haha. Verder voel ik me prima. De krampjes houden sporadisch aan maar nu heb ik nergens last van. Ook nog niet ongesteld en ook geen roze of bruin verlies. Waarschijnlijk door de hormonen iets later of misschien dit weekend. We gaan het zien. Hoe gaat het met de andere dames?
Wow wat is er weer een hoop geschreven! Heel apart het roosje cdokter verhaal. En dat je vraag en het antwoord van cdokter weg is amare. Maar goed het zal. Als het inderdaad dezelfde persoon is, erg jammer en gek want je kan hier gewoon alles vragen niets om je voor te schamen! @mybook fijn dat je baarmoederslijmvlies mooi dun was. Hopelijk morgen ook nog een mooie follikel te zien! Ja sex 'plannen' vind ik ook lastig hoor. Vorige ronde de dag voor de echo niet gedaan omdat ik waarschijnlijk pregnyl mocht spuiten. Was mn follikel nog 0,2 mm te klein dus mocht ik pas de volgende dag spuiten! Tja dus toen die avond ook nog maar niet... Maar ideaal had dan dus geweest als we die eerste avond wel gevreeën hadden. @LW85 haha mn man is niet zo gevoelig voor hormoon buien. Nee als ik wil moet ik toch écht zelf op pad! Heb dat nog niet gedaan. Spannend om te bellen morgen, ben benieuwd! @ Amare vervelend de krampen en menstruatie symptomen. Ja en is dat dan positief of niet? Of betekend het niks? Zo irritant! Hopelijk heb je straks gewoon een mooie positieve test. Dat mag nu wel een keer bij jou. @secret angel fijn dat het prikken goed gaat. Ja ik zette gewoon echt mn eerste spuit in het ziekenhuis dat was wel fijn. Ja ik las het ook bij Amare geen ongesteldheid zonder chocolade hoer. Ik moest lachen maar weet natuurlijk dondersgoed wat ze bedoeld.ik tel ook af naar die datums ja maar probeer het deze ronde niet meer te doen. @ Nina hoe is het nu?? Al nieuws? ? Echt het kan nog, hoop zo dat het zo mag zijn bij jou! Hier. Vandaag cd1, mn menstruatie is vanacht goed doorgebroken. Fijn, wel duidelijk. Morgen bellen en dan waarschijnlijk dinsdag de uitgangsecho en als alles goed is starten met prikken. Ik ga er wel van uit en ga vol goede moed de tweede ronde in!
@mybook, wij doen het zoiezo niet op de dag van de echo voor de echo. Vind dat niet zo smakelijk voor de echoscopisten 😁 @Nina hoe gaat het? Heb je nog getest of wacht je het nog eventjes af? @BP, oeps met hoer bedoelde ik hier 😉. Balen dat je ongesteld bent geworden zeg. Maar misschien ook wel weer fijn dat de onzekerheid van de afgelopen weken weer voorbij is! De kramp kan ik niet echt plaatsen en die is nu ook wel voorbij, maar de menstruatie-symptomen betekenen hier niet veel goeds. Hier momenteel veel last van de Utrogestan denk ik. Ben verschrikkelijk duizelig. Hopelijk morgen voorbij, want zo kan ik niet de auto in stappen.
Hier ook ongesteld geworden vandaag! Morgen bellen voor de echo, hoop dat ik snel terecht mag. De vorige keer was dat ook pas na 1,5 wk dus ik hoop dat het nu sneller mag. Anders maar bij een andere fa, ik heb geen zin om zo lang te wachten. Waarom is zon echo vaak tijdens je menstruatie?