wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @ Nina ja ik prik om 22:30, dan ben ik namelijk altijd wel thuis en is net voor het slapen. Vervelend dat je een bloedvat geraakt had.

@secret angel ik ben benieuwd! Succes zo in het ziekenhuis, laat je het even weten?

Hier, ik blijf klooien met die menopur verdelen. Ik had eergister iets meer als 1ml klaar gemaakt. Dus ik dacht dat wordt dat 2x 0,55 ml prima. Eergister dus 0,55 gezet, prima. Zuig ik gister mn vloeistof op is dat nog maar 0,4ml. Echt ik snap er niks van. Ik ga vanavond eens proberen al het vloeistof op te zuigen, en dan de helft terug te spuiten in het potje. Het enige verschil wat er dan in kan zitten is de vloeistof die nog in de opzuignaald zit. Ik had je tip gebruikt tegen het vacuüm zuigen Nina, dat werkt in ieder geval goed!

Eergister prikte ik de naald er rustig in, had weer een beetje taaie huid ofzo dus ik zag mn huid eerst helemaal indeuken voordat de naald er in ging. Dat vond ik niet zo een prettig gezicht dus gister heb ik die naald gewoon met een snelle beweging hem als een soort dartpijltje ingeprikt. Dat ging een stuk beter en vond ik een stuk prettiger. Dus voor mij geld de naald er snel in gooien, en de vloeistof dan langzaam er in spuiten dan gaat het goed. De vloeistof te snel er in gaat een beetje branden namelijk.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja ik prikte eens voor de verandering de andere kant, en dat vond ik irritant. Daarbij lukt het me niet om de naald er heel soepel in te krijgen. Ik zag eerst mijn huid helemaal indeuken voordat hij er eindelijk in ging. Maar ik was erg aan het balen, want kijk: ik heb niet alleen dikkere injecteernaalden, maar ook dikkere opzuignaalden meegekregen. MAAR: ik haal 2 spuiten uit 1 ampul en als ik zo'n dikkere opzuignaald voor de 2e keer in de oplossing steek (dus voor de 2e toediening die ik dan in de koelkast leg voor de volgende dag), dan loopt alles er compleet langs. Die is dus gewoon echt te dik om 2 x in de vloeistof te steken. Dus ook voor de opzuignaalden moet ik de dunnere hebben die standaard bij de Menopur zitten. Wat ik nu doe: 2x dezelfde opzuignaald gebruiken ;).
    Bovendien was onze kat lastig en ik raakte daar een beetje gestrest van :p.
    Geen blauwe plek overigens. Vanavond toch maar weer gewoon links prikken. Bij mij prikt het ook een beetje als ik het er te snel in spuit, maar langzaam gaat goed. En idd, gewoon vlug zoals een dartpijl.
    Ahhhhh ik ben zo benieuwd naar komende dinsdag. Kijk er al helemaal naar uit! :D:D Ben benieuwd of we deze ronde ook weer Pregnyl gaan bijspuiten ter ondersteuning van de luteale fase.
    Dat is me goed bevallen. Mits ik goede naalden heb ;). Ik spuit trouwens meestal rond 19.30.

@ SA: hoe ging het in het ziekenhuis?
    @ Amare: wanneer mag jij ook alweer testen?
    @ BP: is het niet gewoon zo dat er altijd wel wat achterblijft in de spuit / naald? Volgens mij is dat wel zo hoor. Ik zuig meestal ook íets meer op dan 1 ml, er gaat altijd wel iets verloren tijdens het mengen.
    @ LW: hoe voel je je verder? Morgen word je gebeld hè?

@ all: houden jullie ook zulke mooie babynamenlijstjes voor jezelf bij? :D En hebben jullie ook bijv. iets van een soort moodboard (digitaal) waar je bijv. mooie dingetjes op bewaart die je tegenkomt? Ik heb dat dus wel :)

3. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Sjonge dat mengen klinkt wel ingewikkeld. Die gonal pen is echt heel makkelijk. Fijn dat het geen blauwe plek is geworden Nina. Dapper dat jullie die naald zo snel durven zetten. Dat lijkt me best eng.

Net terug uit het ziekenhuis voor de fm. Mijn bms was 6mm met mooie streepjes. Ik wist niet wat dat betekende, maar heb net gehoord dat dat duidt op een goede doorbloeding. Links zat een eitje van 12 mm en rechts van 10 mm. Dus het doet iets en niet te veel. Hopelijk blijft dat zo. Ik moet maandag terug komen. Ik ving half op dat zondag vol is. Dus gok dat ze me eigenlijk zondag al hadden willen zien. Zelf dus ook maar even goed in de gaten houden. Voor nu opgelucht dat het iets doet, er geen cysten zijn en het niet teveel eitjes zijn.

Baby namen roepen wij ook af en toe naar elkaar. Zeker omdat we een hele andere smaak hebben wordt 95% over en weer afgewezen 😂. Ik hield bij mijn zwangerschap van mijn dochtertje ook een pinterestbord bij met leuke dingen. Maar dan wel op geheim. Nu doe ik dat nog niet, wil eerst een positieve test.

4. Amare

Amare Niet meer actief

@Nina, ja we hebben al een idee hoe we de babykamer willen hebben en ook al evt namen. We hebben toen we op vakantie waren in Amerika ook mini all stars meegenomen, maar voor de rest niet.

@BP darten werkt bij mij ook het beste, maar heb er het lef niet voor.
    Heb een aantal collega's die voor hun opleiding moeten injecteren, dus heb mezelf als proefkonijn voorgedragen, dus hoef niet altijd zelf te spuiten.

@SA, mooie meting! Ja ze hebben hier ook iets met die streepjes van het baarmoeder slijmvlies, maar ik kan er nou niet enthousiast van worden.

Mag volgende week vrijdag pas testen van het ziekenhuis, maar de IUI is as dinsdag 2 weken geleden.
    Maar we hebben er niet erg veel vertrouwen in, m'n geurvermogen neemt toe, de pijnlijke borsten nemen af en dat betekent meestal dat de menstruatie eraan komt.
    M'n man is wel heel lief, mag geen zware tassen dragen zodat m'n lichaam maar voor een goede innesteling kan zorgen 😉

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Nina en Buterfly: pfff wat een gedoe zeg met de menopur, gonal f en puregon zijn dan zoveel handiger! Niks zelf mengen, gewoon eenheden instellen via draaiknopje en de knop indrukken! Puregon is dan soms wel zelf de pen bijvullen, maar dat werk net als bij een vulpen, open draaien, oude vulling eruit, nieuwe erin klikken en weer dicht draaien...
    Hopelijk is het nog maar voor even!

@Amare: denk je dat je eerder gaat testen? Bij mij verdwenen mijn symptomen ook hoor! Pas na de positieve testen waren ze er weer en zelfs nu wisselt het.. Maargoed, meestal is je eigen gevoel juist.. Lief van je man hoor, zou er lekker gebruik van maken ;) al die hormonen in je lijf en die afspraken in het ziekenhuis, daar mag iets tegenover staan :p

@SecretAngel: die streepjes betekend dat je baarmoederslijmvlies uit 3 verschillende lagen bestaat en in perfecte conditie is voor een innesteling! Dus wel goed nieuws! Ik had dat altijd wel met gonal-f alleen geen follikels dus voelde dan een beetje nietszeggend. Hopelijk maandag goed nieuws!

@All: Hier een wending in het verhaal. Morgen krijg ik een echo!
    Had voor morgen een bel afspraak staan maar we krijgen het nu toch een beetje op onze heupen, hoeveel kindjes kunnen we verwachten? Dus uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en weer de poli opgebeld, uitgelegd dat ik zwanger ben en dat dat ivm 3 follikels niet mocht en dat ik heel graag voor een echo wil komen. Dus morgen om 09.55 een afspraak bij (gelukkig) mijn eigen gyn. Even met de billen bloot dus (letterlijk en figuurlijk). Ik zie er tegenop maar wil heel graag weten hoeveel het er zijn. Als het goed is zien ze wel de vruchtzak en dus ook 2 vruchtzakken als het een tweeling is. Mijn gevoel zegt dat het er 1 is, maarja...
    Morgen dus meer nieuws!
    Verder voel ik me goed, weinig klachten, alleen veel last van misselijkheid/weeiig gevoel als ik niet blijf eten. Maar eetlust is minder, heb vooral trek in zoute dingen zoals cupasoup, chips en kaas en bepaalde dingen lust ik niet meer (chocolademelk, ananas, aardappel). Verder alleen gevoelige tepels maar dat merk ik alleen met kou of wanneer ik douche en de straal erop komt.

6. Amare

Amare Niet meer actief

Spannend LW! Ben benieuwd wat ze gaan zeggen en hoeveel het er zijn!

Even een vraagje, hier weten inmiddels meerdere mensen dat we in de MMM zitten en dat we ook zijn begonnen met IUI.
    Ik krijg veel vragen over wanneer we dan de IUI precies hebben en wanneer we weten of het gelukt is.
    Hoe doen jullie dat? Ergens hebben we de illusie nog dat we het geheim kunnen houden tot 12 weken als we zwanger zijn, maar hoe we dat het beste aan kunnen pakken weten we niet.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Das een moeilijke. Want zo lang geheim houden lijkt me vrij lastig!

Wanneer wordt er eigenlijk besloten om bijv van OI over te gaan op IUI?

8. Amare

Amare Niet meer actief

Meestal bij een half jaar dacht ik, dat zeiden ze hier tenminste.
    Wij zijn na 4 maanden, 3x OI overgegaan op IUI.

9. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Wat spannend LW!

@Amare, lastige... Ik wilde zelf het gelijk delen, sowieso omdat ik slecht ben in geheimen houden. Maar ook om bij eventueel verdriet te kunnen delen.

10. Amare

Amare Niet meer actief

Ik probeer realistisch te blijven, het is deze maand vast niet gelukt.
    De verpleegkundige heeft ons tenslotte ook verteld dat de eerste keer IUI bijna nooit lukt.
    En dan toch, heel diep van binnen, groeit die hoop weer naarmate de teatdatum dichterbij komt.
    Ben een beetje verdrietig, mijn verstand zegt dus dat het niet gelukt is, maar m'n hart wilt zo graag.

11. Amare

Amare Niet meer actief

@LW85, ik denk dat we wel eerder gaan testen, de datum die we van het ziekenhuis hebben meegekregen, valt precies op m'n dertigste verjaardag en ik wil gewoon graag even een leuke dag zonder teleurstelling. Dus we gaan denk ik 2 dagen eerder testen. Dan is de IUI ook precies 2 weken geleden.

@SA ja het delen van verdriet is wel heel fijn, maar ik ben niet zo een prater. (Ik praat wel veel,maar niet daarover haha). En hier is dat makkelijk, je kunt gewoon anoniem je hart luchten bij mensen die weten hoe het voelt en niet zeggen: laat het los, ga op vakantie...

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    LW, heel veel succes met de echo. Heb je hem vanochtend? Laat je uitgebreid weten hoe het was? ;)

BP, voor jou maandag de FM hè? Wat voor gevoel heb je er zelf bij? Ik duim voor je dat het ook weer niet té snel gaat!

Amare, was er bij jullie eerder al een indicatie waardoor jullie na 4 rondes over zijn gegaan op IUI? Misschien heb je het al wel verteld maar ben ik het vergeten, sorry! ;)

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik ben ff in shock.. twee vruchtzakken, en geen 4w5d maar een week verder?!

14. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Huh een week verder?? Hoe dan?! Maar twee!! Wauw.. bijzonder zeg! dubbel gefeliciteerd! Hoe ging het gesprek met de gyn verder?

Dames is reageer later even uitgebreid maar ik moést even op LW reageren hihi.

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Dankjewel! Mijn gevoelens zijn een beetje dubbel... Hoop zorgen ondanks dat ik blij ben.
    De gyn kon niet echt een verklaring geven, waarschijnlijk heb ik al eerder een eisprong gehad en hebben ze op de echo's toch iets gemist bij de follikelmetingen..

Verder ging het gesprek oke, ze vroeg hoe het ging dus ik zei gelijk ja ik ben zwanger en wil heel graag weten hoeveel het er dan zijn. Ze heeft verder niet gevraagd hoe en wat. Heb gezegd dat de dag van die echo de laatste keer was dat we seks hadden, en ze zei dat zaadjes 7 dagen kunnen overleven dus dat dat inderdaad goed kon.
    Maar nu dus een week verder, ze snapte zelf ook niet goed hoe dat kon...

Er waren 2 vruchtzakjes te zien, 1 grote met ook een voedingszakje, de ander wat kleiner. Vrijdag moet ik terug om te kijken hoe het er dan voor staat...

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #3296 Nina Sanders, 14 okt 2016
    Laatst bewerkt: 14 okt 2016
    Huhhhhh hoe kan dat? Want je hebt toch echo's en Pregnyl gehad?
    Waauwww het zijn er dus 2!!!

Kan het zijn dat je een eisprong hebt gehad en door de Pregnyl nóg 1? Dus dat je een eisprong hebt gehad, die ze gemist hebben op de echo's en dat je daarna Pregnyl hebt gesproten waardoor en nog een follikel is gaan spurten en open is gesprongen?

17. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Fijn dat het gesprek goed ging LW. Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om het kleinere vruchtje. Bijzonder dat het er twee zijn hè? Ik hoop dat alles volgende week vrijdag er goed uitziet.

18. Amare

Amare Niet meer actief

Wauw een tweeling en ook nog eens een week verder 😱
    Kan me wel voorstellen dat jullie even moeten bekomen zeg!

@Nina ik heb eerst een half had Clomid geslikt, toen hadden ze beloofd dat we met IUI mochten beginnen en dat is twee maal uitgesteld, omdat oi ons ook kansen zou bieden. Toen we in september terug kwamen was weer beloofd dat we met IUI mochten beginnen en dit wilde ze weer uit stellen.
    Ze hebben bij ons beide een aantal kleine problemen gevonden. Al die kleine problemen apart zouden geen belemmering moeten vormen om zwanger te worden, maar ze weten niet wat het samen doet.
    En uiteindelijk was het het semenonderzoek bij mijn man wat de doorslag gaf om te starten met IUI, dat blijkt slechter dan we hadden gedacht.
    Zouden jullie liever met IUI starten dan de OI?

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou, niet per se. Maar ik heb ook niet zo'n zin om eerst 10x dit nog te moeten doen voor we over zouden mogen stappen zeg maar. Ik bedoel, stel dat er verder geen indicatie is, maar het niet lukt, dan heb ik geen zin om alsnog zo lang te wachten. We zijn immers in de zomer van 2015 doorverwezen dus ik heb geen zin om dan weer telkens met niets weggestuurd te worden (ik zeg niet dat het zo is, maar je weet niet..).
    Zo voelde het eerst wel nl.. Maargoed. We hebben de vaart er nu in elk geval wel in (want ik mocht ook Clomid 150 overslaan omdat het niet aansloeg) en mocht ook zelf kiezen of ik een pompje of injecties wilde. En heb ook gelijk Pregnyl + ondersteuning voor de luteale fase dus op zich.. we zijn beiden gezond, alleen heb ik luie eierstokken :p:p Ze hebben zaad van ml 1x onderzocht dus misschien dat ze dat eerst ook nog een keer zouden willen doen.. Bewaren

20. Amare

Amare Niet meer actief

Ja anders kun je dat misschien nog een keer opperen.
    Hier is het van m'n man ook maar 1x onderzocht, ze zeiden dat ze er tijdens de IUI vanzelf wel achter zouden komen.
    Misschien helpt het om duidelijke afspraken te maken met de gynaecoloog? Bij ons bleven ze ook maar vanalles proberen en aanmodderen, totdat ik echt heb aangedrongen op een grens.

Deel Deze Pagina