wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dikke knuffel voor jou rieketje! Het is ook niet niks allemaal waar we in zitten en eat we allemaal moeten doorstaan.

Normaal spuit ik wel pregnyl. Vanavond weer een ovulatietest gedaan en die was lichter als die van gisteren.
    Morgen het ziekenhuis bellen want wil eigenlijk nog wel een echo om te weten of ze gesprongen zijn. Want als dat niet zo is ben ik bang voor cystes. En met 3 van die joekels zit ik daar niet op te wachten.

Inprincipe ga ik toch geen utrogestan gebruiken na mn eisprong. Mocht ik een positieve test hebben ga ik er direct mee beginnen.

2. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Het is ook allemaal niet niks nee Rieketje, ik word er vaak ook niet goed van. Momenteel heb ik enorm last van misselijkheid terwijl ik net begonnen ben bij mijn nieuwe baan, zooooo frustrerend, en dan wil je je zo graag bewijzen maar heb ik de energie er niet voor en om de zoveel tijd een moment dat ik denk dat ik moet overgeven..... bah

Shally wat goed dat jullie toch de keuze gemaakt hebben. Ik zou idd even met het ziekenhuis bellen en voor een echo vragen, dan heb je iig die zekerheid:)!

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik mag niet langskomen in het ziekenhuis. Moet maar afwachten. Als ik na 30 dagen niet ongesteld ben moet ik maar bellen. Uhuh.. Maar we eachten nu gewoon 2 weken af. Mocht ik niet zwanger zijn en niet ongesteld worden ga ik bellen. Voor nu laten we het even zo.. Ik heb geen zin om mezelf weer helemaal gek te gaan maken want het gaat net weer zo lekker met me.

4. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Moet je ook zeker niet doen Shally!

Maar wel stom van ze! ik mag over een half uurtje weer naar de echokamer.... ben benieuwd....

denk dat er nog niks gegroeid is

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Succes Sasiej!

6. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Dankje Shally:)!

Nou tegen alle verwachtingen in.... is mijn cyste op mysterieuze wijze verdwenen en zitten er al wat eitjes... 2 van 8 bij 11 en 1 van 11 bij 15 en dat al na een weekje:) normaal is dit pas na 2 weken:)!
    Ik denk dat dit ook mijn misselijkheid verklaard hihihi...

Bij jullie nog iets nieuws dames?

7. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm jammer shally! Succes en zou idd bellen na 2 weken.

sasiej, super fijn dat de cyste nu weg is en dat er al follikels zijn! Wanneer moet je terug?

Wij zijn vanochtend ook weer geweest.. echo gehad bij de gyn en hij kon gelukkig wel wat vinden! Er zitten nu 3 follikels van 10 a 11 mm... het kan nog alle kanten op. Maandag weer terug, gelukkig kan het gecombineerd worden met het gesprek! De arts vertelde ons ook dat als ik zwanger ben ik nog 6 weken door moet gaan met utrogestan. Ook best fijn om te weten na een jaar.. blijft vaag hoe alles langs elkaar oploopt. Is dat dan misschien het verschil tussen fertiliteitsartsen en een gyn???? Gelukkig maandag gesprek met hem!!

8. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Rieketje, ja word je niet goed van he die verschillende meningen.
    Ik heb nog nooit utrogestan gehad, waarom heb jij dezen dan?

Ja ben ook echt blij dat er iets begint te komen, vooral omdat ik zoveel last heb deze maand.
    Ik moet morgen ochtend weer terug, word gelukkig dus wel goed in de gaten gehouden.

fijn weekend dames:)

9. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    nog een vraagje he... ik denk dat ik het antwoord al weer hoor haha maar mijn gevoel zegt net iets anders:p

ik ben sinds kort begonnen met een nieuwe baan, hier is het gebruikelijk dat je ingeënt wordt tegen tbc... Nu lees ik op internet dat je deze inenting niet mag hebben als je zwanger bent en dat je na de inenting 3 maanden niet zwanger mag worden.......:(....
    nu vind ik dit al k.... maar ben bang dat ik verplicht word, en ik dus echt weer zolang zal moeten wachten.

En daarbij..... zal ik hun dan moeten vertellen over het traject en dit lijkt me geen heel goede zet omdat ik nog in mijn proeftijd zit en het sowieso maar een contract voor een paar maanden is.... dan ben ik ook nog eens bang dat het niet verlengd gaat worden hierdoor...:( wat zouden jullie doen?

10. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasiej, ik lees tegenstrijdige dingen op internet. Ik zou het gewoon even navragen bij de ggd (die zetten de spuit toch?) Dan weet je het zeker.
    Lastig met een nieuwe baan.. ik zou het denk ik ook niet gauw vertellen, bang dat ik geen contract zou krijgen, maar weet niet of je fulltime werkt? Ik werk wel fulltime en als je dan iedere week 1 of 2x in de week naar het zkhuis moet, dan heb je geen keus. Achteraf ook blij dat ik het mijn werkgever heb verteld want als je dan een keer je dag niet hebt dan begrijpt hij ook hoe dat komt.

11. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    je kunt hem vast ook weigeren. zei kunnen niet voor je bepalen dat er antistoffen in jou lichaam gespoten moeten worden.

12. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Dank jullie wel dames!

Ik heb het bij de gyn zelf nagevraagd, en er is weinig over bekend. Maar de eerste 3 maanden mag het sowieso niet. En als je zwanger bent mag het alleen gezet worden als de kans heel groot is dat je besmet bent, en die kans is nihil als ik het ziekenhuis moet geloven:p.
    Al is de doelgroep waar ik mee werk wel die met het hoogste risico.

ik heb een 24-32uurs contract maar dan wel flex dus kan op iedere locatie ingezet worden. Ik heb het "geluk" met de wisseldiensten dat ik daar rondom kan plannen;P!

Maar ik ben wel in 2 strijd om het nu wel of niet tegen mijn leidinggevende te zeggen, misschien dat hij dan ook wat schappelijker kan zijn met diensten....

Gisteren helaas op de echo geen eitjes meer te zien:| dat viel echt enorm tegen..... dus morgen maar weer terug:|

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ah Sasiej, wat balen meid. Gek dat ze nu ineens niet meer te zien zijn.
    Vandaag weer terug geweest?

Rieketje, hoe was het bij jou vandaag?
    Ja joh fertiliteitsarts weet inderdaad meer hierover terwijl een gyn juist meer kan vertellen als je daadwerkelijk zwanger bent.

Vandaag zit ik op 6 dagen na eisprong, als ik uitga dat ik die dinsdag heb gehad. En vanmorgen bij het afvegen wat bloed op m'n wc papier.
    Het zou wel heel vroeg zijn om ongesteld te worden maar ja, bij mij weet je het nooit.

14. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hallo dames:)

Shally: dankje ja ik ben vandaag weer terug geweest, erg vreemd idd dat hij niet meer te zien was:( (ik vermoed dat ze er 2 samengevoegd als 1 gezien heeft) vandaag was er een van 10 bij 8,6 dus ook nog niet echt iets....
    Ik duim voor je dat het een innesteling is:)!

Rieketje, hoe was het bij jou?

wat wel goed nieuws is hihi is dat ik weer een kilo ben afgevallen:) dus kom ik op een totaal van 3 binnen een 4 maanden:p t is niet veel maar t is iets jeej haha

15. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik moet vanmiddag om half 3 pas voor echo en gesprek. Ik ben best wel zenuwachtig. Ik hoop dat de follikels verder zijn gegroeid, maar ben ook bang dat het er weer teveel zijn. Verder hoop ik antwoorden te krijgen, maar denk dat we die niet zullen krijgen.. we zien het wel weer. (Vandaag alweer cyclusdag 39 :( )

Ik heb juist het idee dat ferti artsen niks weten en gyn wel. Ik begin steeds meer te twijfelen om over te stappen naar ander ziekenhuis, omdat ze al een paar keer fouten hebben gemaakt. Ik weet dat ik iets heb wat bijna niet voorkomt, maar ik ben geen proefkonijn. Maar zal het in een ander ziekenhuis anders zijn???

Shally, ik hoop op innesteling, maar heb je nog de utrogestan gebruikt?

Sasiej, ja rot is dat als ze weer weg zijn he! Tegen mij is gezegd dat als ze onder de 12mm zijn ze nog weg kunnen gaan en als je dus een paar dagen later weer een echo hebt dan is dat misschien een andere follikel. Gelukkig zit er alweer éĕn.. wanneer moet je weer terug?

Meelanor hoe gaat het met jou? Wanneer is je nod?

Umbelievablee, gaat met jou ook alles goed??

Liefs

16. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee heb geen utrogestan meer gebruikt. Ga ik pas mee beginnen als ik zwanger blijk.
    Is nu toch te laat denk ik als ik er als nog mee begin?

Ik verwacht al wel komend weekend ongesteld te worden.

17. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shally, ik denk dat het inderdaad geen zin meer heeft om nu nog te starten met utrogestan..

Hè, hè eindelijk wat meer duidelijkheid voor ons!!
    Het enige hormoon wat voor mij zou kunnen werken is Menopur, dat is wat we nu dus al gebruiken. Een hormoonpompje hebben we al gehad, dat sloeg niet aan. Andere hormonen komen niet in aanmerking aangezien ik van mezelf helemaal geen fsh, lh, hsg en progesteron aanmaak. Dus dan weten we dat ook weer..
    De gyn nam echt de tijd om alles rustig uit te leggen en we voelden ons echt serieus genomen.
    De tijd van het spuiten gaan we proberen naar beneden te krijgen, maar dat zal niet heel veel uitmaken. Mocht het deze ronde niet lukken mogen we starten met 187,5..
    Ook stelde hij voor om een HSG te maken.. daar sta ik op dit moment nog niet om te springen, dus afgesproken dat als het na 6 rondes (nu ronde 4) niet is gelukt, een HSG te plannen. Hij verwacht dat er niets aan de hand is, maar wil het toch uit kunnen sluiten.
    Als blijkt dat er uiteindelijk iedere keer follikels weg moeten worden geprikt omdat er teveel zitten (nu 2 van de 3 rondes) dan gaan ze bespreken of we inseminatie mogen of nog een stap verder IVF. In principe 12x ovulatie inductie, maar het hangt er dus vanaf hoe het verder verloopt...
    Ook nog een echo gehad, de follikels waren weer weg. Aan de andere kant zit er nu wel één van 13mm en bms was al dikker.. Vrijdag weer een echo.

Liefs

18. unbelievablee

unbelievablee Actief lid

5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    Hoi daes!
    wat een geklets hier weer he :)!

sasiej; ze mogen jou niet verplichten idd lijkt mij. Maar ik ben altijd heel open naar mijn werkgever toe. Ik ben gewoon veel te eerlijk haha, zegt hij ook wel eens :p.

Shally; het zou super zijn als het van de innesteling zou zijn!!! Ik had precies een week na mijn ei sprong giga menstruatie krampen. Dacht dat ik een week eerder ongesteld ging worden haha. Succes met het wachten!!

Riekertje; nou.... dat ze maar een snel iets vinden waardoor je eitjes echt heel goed gaan groeien! Raar eigenlijk he.. dat onze lichamen dit allemaal niet zelf doen??!! Succes!

Hier gaat het opzich na wat omstandig heden goed. Mijn vriendinnen zijn zondag naar mij toe gekomen omdat ze al een lange tijd merken dat ik mezelf niet meer ben. Ik ben een spontane meid, altijd lachen, gangmaker.. maar laatste jaar allemaal niet meer. Ze hebben het op het juiste moment los gemaakt bij mij denk ik.. wat een geweldige vriendinnen. Zonder hun had ik het nu nog steeds voor me gehouden. Vl weet zich even geen raad met mijn emoties op het moment. Ik ga opzoek naar een therapeut die mij zou kunnen helpen. Zit er gewoon even helemaal doorheen. pfff... het komt wel goed, denk dat ik na morgen mezelf al een stukje beter voel als we het hartje hebben Zien kloppen!
    Sorry moest het even kwijt. Hiermee kan ik k jullie ook meegeven, krop niets op en deel je gevoel! Dat is iets dat ik verkeerd heb gedaan.
    Maar verder gaat het goed hoor haha. Wel zenuwachtig hoor voor morgen!

liefs xxx

19. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Hey meiden,

@sasiej fijn dat je toch nog een beetje afgevallen bent alle beetjes helpen! wel heel verelend dat er mogelijk is misgekeken op de echo... hopelijk snel weer een goede echo

@shally hoe is het met het bloedverlies? nog steeds of gaan we heel hard duimen voor een goede innestelingsbloeding?

@rieketje fijn dat je een goed gesprek hebt kunnen voeren waarbij er goed geluisterd werd en je waarin het duidelijke werd uitgelegd. Hopelijk wordt dat eitje van 13 mm wat :D

@unbelivablee oohhh meis wat fijn dat je vriendinnen je goede steun bieden! hopelijk gaat het snel weer beter. en ik duim voor jou dat jij morgen een mooi knipperlichtje krijgt :)

@hier. ik heb flink last van mijn darmen/bm ben nog elke dag bang om WEER ongesteld te worden. Ik ga zaterdag testen dan ben ik 14 dpo. ben benieuwd! maar het is zo fijn om nu voor het eerst sinds een lange tijd echt op de wachtbank te zitten :) nog steeds helemaal door het dolle met mijn eerste kans!

20. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Unbelievablee, begrijpelijk hoor, na alles wat je hebt moeten doorsteen dat je er nu even doorheen zit.

Ik had precies hetzelfde en heb nu ook hulp gezocht.

Succes morgen bij de echo!

Rieketje, fijn dat jullie nu weten waar je aan toe zijn.

Meelanor, spannend he dat wachtbankje. Ik vind die 2 weken wachten misschien nog erger dan het spuiten zelf. Wanneer kan je testen?

Ik heb vandaag ook weer een veeg bloed gehad maar niet veel. Wel voel ik m'n rug en buik al dus verwacht toch echt zwanger te worden. En klinkt heel raar maar ergens hoop ik dat ook wel.. Want VLD verlies en toch zwanger zijn wil ik niet nog een keer hebben, 2x vond ik wel genoeg.

We zullen het zien.

Deel Deze Pagina