@SA jaaa wat super dat je follikel is doorgegroeid! Ja dus nog een succes verhaal met ophogen en doorgroeiende follikels. Ik spuit menopur en was van 75ie naar 112.5 ie gegaan. Pregnyl is een beetje eng de eerste keer maar gaat vast goed komen meid. Tipje : warm de pregnyl even op in je handen voordat je hem zet, want dan prikt het niet als je het inspuit. Bij mij helpt het om langzaam in te spuiten dan voel ik er eigenlijk niets van😊. Naaldje een beetje snel erin prikken dan zit hij er al in voordat je er over na kan denken. Succes morgen en veel plezier daarna hihi! Ik moest sochtends pregnyl zetten en dan diezelfde avond en de avond erna gezellig maken. Als bij jou alleen zondag wordt geadviseerd zou ik het vanavond ook nog even gezellig maken, dan zit je mooi om de dag. En Wat leuk zeg bij woezel en pip, en wat lief van dinand. @mybook ik ken de klachten niet, is je buikpijn al iets minder? Spannend hoor bijna je test dag, hou je het nog een beetje vol? Heb je een bepaald gevoel er bij of niet? @Nina heb je een fijne dag gehad vandaag? Fijn dat je er zo rustig in staat. Hopelijk maandag een mooie follikel! @mamasimone ik ben ook erg benieuwd wanneer je nod is?! @LW heb je vandaag nog een echo gehad? Hoe was die? Hier nog steeds op het wachtbankje en het duurt echt laaaaang!! Maar ik hou het nog wel vol om niet te testen. Ik dacht dat ik vorige maand niets voelde qua symptomen, maar deze maand voel ik dus écht helemaal niets. Ben nu 7dpo. Ach we zien het wel volgende week. Ik heb er nog steeds geen gevoel bij. Hier een beetje een paar rotte dagen gehad. Zoals jullie weten is mn man zn baan kwijtgeraakt. Nu ging er in de auto ineens een lampje branden. Wij dus naar de garage.. 4000 euro schade.... iets in de motor. Man ik baal hier zo verschrikkelijk van. Mn man vond onze auto van 8 jaar oud nu onbetrouwbaar dus hij wilde gelijk een nieuwe kopen. Ja en dan echt een nieuwe nieuwe, katjing! We hebben dat geld niet eens dus daar flinke woorden over gehad dat we dat dus níet gaan doen en dat we niet de hele financiële zekerheid van het gezin op het spel gaan zetten omdat hij een mooie auto wilt rijden. Naja toen zn emotie een beetje gezakt was gaf hij me wel gelijk maar sjee man wat een energie kost dat. Ik baal al van die 4000 euro en dan krijg je ook nog eens het gedram van ML over je heen, echt hoor. Maar goed nu vind ik hem wel weer lief haha. Helaas is 4000 euro echt een hele hap uit onze buffer die we express hadden opgebouwd voor als er straks een kleine komt. Maandag heeft ML een tweede gesprek bij een bedrijf dus hopelijk wordt hij aangenomen.
Hallo dames. Sorry wij waren vandaag druk in de weer met alles. Tja vind het moeilijk want normaal gesproken zou ik nu mijn ei moeten hebben. Maar als ik gewoon vanaf de ei 14 dage erbij tel zou ik de 5e november ongesteld moeten worden. Ik heb vandaag weer een test gedaan en die bleef even donker. Vandaag dus zaterdag is het 8 dagen geleden dat ik de ovitrelle heb gespoten.
Hoi dames, Ik kon het toch niet laten,wilde zeker weten dat de pregnyl eruit was toch. dus vanochtend getest (11 dagen na zetten pregnyl) en test wit. heel raar gevoel ene moment echt idee menstruatie kramp en denk ik zal het doorzetten. drukkend gevoel onder in baarmoeder lijkt wel erger te worden sinds vanochtend. andere moment denk ik -wie weet- dinsdag zou ik mogen/moeten testen volgens gyn- en telkens misselijk, vooral van geurtjes echt extreem in vlagen. ene moment misselijk en dan weer super honger (maarja afgelopen week was het ook hele week *piep* met me darmen, aan buikpijnaanvallen, dus geen idee waar het nu van is). echt afwachten.... weet nu in ieder geval als het wel een streepje wordt na t weekend, dat het niet de pregnyl meer is want die zou er volgens de test van vanochtend uit moeten zijn, met een wit venster. @secret angel. ik moest ook afgelopen maand voor het eerst pregnyl zetten. opzich uitleg gehad. alleen zat ik telkens in me hoofd was het nu water bij poeder of poeder bij water spuiten. Toen vroeg poli of ik het 1e keer met hun wilde zetten(had net echo gehad). had het spul niet bij me, maar kon met receptje beneden in zh apotheek nieuw setje ophalen en toen toch samen gedaan. voelde wel fijner de 1e keer. het naaldje voelde ietsje stugger en het inspuiten prikte iets meer, maar opzich te doen. Ik had nog gevraagd naar de grijzere kleinere subcutane naaldjes, maar zowel op de poli als bij de apotheek hadden ze dit niet. of dan was hij juist wel iets dunner, maar weer veel langer. Ik heb gewoon geprikt met het bijhorende oranje naaldje.ook hadden we hier een speciaal soort''dopje'' die je over de ''breekampul kon zetten ipv met handen of een doekje, ideaal. maruh, het is zaterdag ochtend hihi dussss volgens mij heb je hem gezet? hoe is het gegaan? Ik had dinsdag ochtend 9u de pregenyl prik, en advies woe. avond rond 9u (36u later) aan de slag, en kon dan evt. donderdag avond het ook nog wel keer doen voor de zekerheid... (dag eerder dan woe avond juist niet, omdat woe. avond 36u erna het beste moment zou zijn waarschijnlijk, en je anders mindere zaadkwaliteit heb als hij daarvoor al is ''geleegd'' is zeg maar. Daarom dag erna, ook kans mindere zaadkwaliteit, maar dan was het beter de avond erna het nog een keer te doen. Have fun met ''klussen'' haha. hihi wat leuk woezel en pip mijn hoogzwangere vriendinnetje is er ook fan van, en gaat de baby kamer met muurschilderingen hiervan doen. ow en DPO is dan uhm(eisprong dus 36u na pregnyl volgens mij,dus woe.avond 19e) dan is het nu vanavond de 10e DPO dag? ow en vanochtend toch getest of pregnyl er al uit was, en vanochtend een witte test.dus eruit denk ik.(zie rest tekstje) @nina hihi weer anders dan hier hier juist avond na pregnyl en avond daarna. maar ligt er denk ik misschien ook aan of je sochtends ,smiddags of savonds de pregnyl zet misschien? hier moest je 36uur erna.(en evt. avond daarna). Ik had di.ochtend pregnyl(woe en do avond, volgens planning gyn) en had zondag ervoor ''geklust''. wie weet extrakansje, met sterk zaad haha dat 7 dagen zou kunnen overleven. hoorde ik wel eens. dacht laten we het gewoon doen. @Mamasimone: ik heb dus vanochtend ook de gok gewaagd en test of pregnyl eruit was, zo te zien wel. test helemaal wit. (nu 10/11 dagen na pregnyl zetten). en ja die mannen, ik heb de positiviteit nodig en hoop om vol te houden(ook op andere gezondheidsgebieden, hij wil liever ''nuchter'' zijn zoals hij zegt, dan kan het nooit tegenvallen. soms erg lastig, probeer je positief te blijven, wordt het weer de grond in gedrukt). Hier ook nog steeds rare buikkrampen, en steekjes. de echte krampen lijken nu minder(maar waren wss. me darmen) maar nu toch lijkt tlks op lichte menstruatie kramp en steekjes ook meer) (zie rest van me berichtje) @Butterfly. ja vannacht redelijk geslapen gelukkig. kheb echt totaal geen idee. heel dubbel ene moment denk ik lijkt of ik ongi wordt, maar ook misselijk en dan denk ik gelijk -zal het-. ene moment gevoel ja dinsdag gewoon positieve test en zit ik al in me hoofd te dromen en andere moment weer nou kom op laat die ongi maar doorzetten, lijkt daarop dan weet ik het tenminste. pff jeetje wat een bedrag, gelukkig zo'n bedrag hier nog nooit meegemaakt, denk dat ons autotje dat niet meer waard zal zijn(al 13jaar oud, hoop ook ooit betere auto, zodra we kindje hebben)maar vorig jaar huis gekocht en badkamer waar we voor wilde sparen viel uit elkaar en moest met spoed opgeknapt worden,dus nog een lening komende 3 jaar) en tussendoor hier ook wat aan het sparen dus voor de ''toekomst'' want ja eenmaal een kleine kost dat ook heel veel geld. alleen al denkend aan de kinderkamer, box, wieg enz. duimen voor het 2e gesprek maandag, wat zekerheid is echt fijn in deze tijden.
My book1990 jammer dat de test wit was. Oke je weet dat nu de hsg van de spuit eruit is maar was mooier maar ik snap dat je de moed al weer wat minder is. Ik heb ook al dagen menstruatie achtig pijn en krampen. Me borsten deden gisteren weer zo zeer pff en misselijk als de pest . Ik had nog een vraag sinds de hormonen heb ik echt super veel haar uitval herkent iemand zich hierin? En mybook1990 laten we hopen dat je dinsdag positief mag testen. Gun iedereen het hier.. ik moet nog ongeveer 8 dagen wachten voor ik ongeveer mijn menstruatie krijg. Maar xijn er hier ook dames waar de ei eerder van word opgewekt maar wel gewoon 14 dage erna haar nod kreeg? Normaal heb ik een cyclus van 29 dagen.
Ha dames. Ik heb wel wat raars. Sinds gisteravond heb ik bruinverlies, dat was cd 20 en dag 18 dat ik achtereenvolgend Menopur spuit. Iemand ervaring daarmee? Zou dat normaal zijn? Ik maak me een beetje zorgen. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Vanmiddag was het bijna weg maar vanavond neemt het weer een beetje toe. Pfff. Dit is echt een moeizame rare ronde! 🙄
@Nina apart, zelf nog nooit meegemaakt. Als je al een eisprong zou hebben, zou je denken misschien doordat de doorbloeding in je baarmoeder beter is, dan kan het soms ontstaan. maar je moest nog pregnyl zetten toch? of het idee dat je mogelijk van je zelf misschien een eisprong heb gehad? Hoe is het nu? heeft het doorgezet in menstruatie toch plots? hopen dat je morgen met de echo duidelijkheid krijgt. @mama simone: ja echt een heel raar gevoel. ergens blij dat ik nu weet dat de hcg van de spuit er tenminste uit is,dat als er geen menstruatie komt en ik zie dan een licht streepje of iets, dat ik het wel met zekerheid weet. maar ook weer spannend zo. ene moment echt die krampjes, dan weer rustig. Tot gister hele dag door super misselijk, vooral in de ochtend. Maar deze ochtend ja blij dat ik niet misselijk op stond, maar ook zo gevoel van ow k*t, was ik nu maar wel misselijk geweest haha. Haaruitval herken ik niet eigenlijk(maar heb lang haar en mijn man vind zoiezo vaak veel haar overal in huis, al klaagt hij er de laatste maand wel meer over volgens mij, maar niet echt opgevallen eigenlijk, het is niet dat ik plukken eruit borstel) ja spannend de 14 dagen ergens wil ik nu al testen, maar weet dat de kans gewoon zo klein is en beter kan afwachten of ik ongesteld wordt. maar wat een piep gevoel. telkens als je na toilet gaat met afvegen toch even checken of je niet al bloed verliest. echt dan duren die paar dagen/uren opeens lang. vraagje onder de dames die pregnyl eruit getest hebben? welke dag was hij bij jullie wit?en welke dag werd je dan ongi? (en voor wie al wel een keer positief hebben getest, welke dag kregen jullie toch weer een gekleurd streepje)
Nee geen menstruatie oid. Gewoon echt wat bruin slijm. Een eisprong lijkt me heel erg sterk want die heb ik niet uit mezelf. En als het dat wel was geweest, dan zal ik dit nooit weten want met de ophoging mikken we op nieuwe follikelgroei. Ben benieuwd morgen. Ik werd exact een week na de laatste Pregnyl ondersteuning ongesteld. Dat was 18 dagen na Pregnyl 5000. 5 dagen na de laatste ondersteuning, op 14 dpo, was mijn test zowat wit. Dat is dus 16 dagen na Pregnyl 5000. 2 dagen later ongesteld.
@ButterflyPassion, wat een ellende met nu ook nog die auto. Wat een geld zeg!!! Ik ga heel hard duimen voor je man morgen. Hij moet gewoon aangenomen worden. @Mybook, Jammer dat je test wit was, maar het kan nog hè? Hopelijk gaat hij ook weer oplopen. Handig dat je het zetten van de pregnyl in het ziekenhuis mocht doen. En zo'n ampulbreker wilde ik ook graag, maar die hadden ze bij de apotheek niet. Ik vertel zo hoe het bij mij is gegaan. @Nina, vaag dat bruinverlies, ik ken het niet. Tenminste bij mij is het meestal het begin van mijn menstruatie, maar dat zou bij jou wel heel gek zijn. Ben benieuwd wat het ziekenhuis er van zegt. Morgen heb jij toch weer een fm? Zo en dan nu mijn verhaal. Vrijdagavond was ik uit eten en heb ik mijn laatste spuit Gonal gezet. Tweede keer dat ik hem erin 'dartte' maar dat vond ik nog wel spannend. Het leek me goed om daar alvast mee te oefenen voor de pregnylspuit. 's Avonds kon ik niet in slaap komen. Ik vond het zo spannend. Zaterdagochtend was het dan zo ver. Gelukkig nog op tijd nagedacht over de klok die een uur terug ging, anders had ik daar weer mee gezeten met het 'huiswerk'. Al mijn spulletjes netjes op de tafel gezet, pregnyl al van te voren eruit gehaald. Filmpje nog een keer gekeken, kortom ik was er klaar voor. Ik pak de ampul met het poeder en breek netjes het dopje eraf. Helemaal opgelucht dat dat zonder ampulbreker was gelukt. Vervolgens moest ik tegen het dopje van de vloeistof tikken, want in het dopje zelf zat nog vloeistof. Tik hem er zo af!! En hup zo mijn naaldencontainer in. En dat terwijl er nog vloeistof in zat. Dus ik in de stress, naaldencontainer op z'n zij, dopje er weer uit gevist en met de naald geprobeerd die paar druppels op te zuigen (achteraf wel heel erg om mezelf moeten lachen). Daarna de rest uit het ampul gezogen en keurig gemengd. Naald verwisseld en toen moest het gebeuren. Phoe ik vond het toch wel even een dingetje, bij de 3e één, twee, drie kreeg ik hem erin en begon ik enthousiast op de spuit te drukken. Te snel natuurlijk, dat voel je wel. Dus even adem gehaald en daarna langzaam, dat was te doen. Na afloop echt trillende handen zeg. Maar al met al, de spanning was erger dan het zetten. Dus een volgende ronde zal ik het niet meer zo spannend vinden. En dan nog het huiswerk, vrijdagavond voor de zekerheid als mijn ei eerder zou springen en vanavond dus echt op tijd. Nou dat voelde toch wel heel gemaakt zeg. Maar goed, ook weer gebeurd. Zo voor het eerst aan de Utrogestan en dan mijn bed in. Ik zit op het wachtbankje... denk ik... hoop ik...
Oh en vanmorgen getest, echt knalpositief. Hopelijk over 2 weken weer zo'n test. Deze cyclus wil ik het er uit testen om zeker te weten dat hij wit is geweest.
@mybook hopelijk morgen weer een positieve test! Spannend hoor @mama Simone als je eisprong eerder is opgewekt dan is je NOD dus ook eerder. Ik werd vorige ronde 15 dagen na mn eisprong ongesteld. Ga je ook zaterdag testen? Ik wel als ik dan niet ongesteld ben. @Nina bruinverlies herken ik niet. Hopelijk hebben ze in het zh een verklaring voor. Veel succes bij je FM!! Ik duim voor een mooi follikel. @ secret angel aah ja ik snap het dat de eerste keer spuiten spannend is! Fijn dat het toch is gelukt en dat het spuiten zelf achteraf wel mee viel. Volgende keer kan je dat drupje vloeistof in het dopje gewoon laten zitten. Daar zit geen medicijn in dus dat heeft niets dat je dat kleine beetje niet opzuigt. Spannend hoor op het wachtbankje! Nu zijn ook voor jou de lange weken weer aangebroken. Spannend ik ga weer duimen voor je. Hier van het weekend ineens allerlei symptomen die ik normaal niet heb. Brandende tepels, mn man zei dat mn borsten voller aanvoelden en een heel gevoelige blaas. Ik besef me dat dit ook kan komen door een progesteron piek dus we weten lekker nog helemaal niets. Zaterdag is mn nod en ik ga ook echt wachten tot dan met testen. Hopelijk dan nog niet ongesteld. Ik vind het super spannend en ik merk dat ik nu meer moeite heb met het loslaten. Spannend hoor!!
Hey meiden, Spannend weer een aantal meiden op het wachtbankje! Ik heb het niet helemaal meer bijgehouden, ben afgelopen week echt zwaar beroerd geweest, had nergens energie voor, constant misselijk en heel moe, zelfs typen kostte teveel energie. Gelukkig neemt mijn vriend me een hoop uit handen, maar ik voel me wel een beetje schuldig naar hem en mijn zoontje toe, dat ik veel op bed of op de bank lig. Vandaag wonder boven wonder goed opgestana, niet misselijk, redelijk wat ernergie. Eindelijk tijd om even bij te werken. Ik ga zo even teruglezen en reageren op jullie!
Hier net terug van de FM. Eigenlijk hetzelfde scenario als de vorige keer. Er zat 1 follikel van 10,5 mm. Dit, na 6 dagen 50IE spuiten (vanaf de ophoging dus). Weer bloed geprikt: zijn mijn waarden weer aan de lage kant, dan gaan we ophogen. Zijn mijn waarden goed, dan houden we deze dosering aan want dan is de kans groot dat hij goed verder groeit. Ik word dus weer vanmiddag terug gebeld. Dat gekke ding van volgende week was trouwens weg. Waarschijnlijk was dat geen (goed) ei, de groei stagneerde ook etc. etc. Dat is dus wel mooi. Ik weet niet zo goed hoe ik me er zelf over voel. Het voelt eigenlijk als een soort van nieuwe ronde, maar dan zonder de 'gemiste kans' en zonder menstruatie. Had het bruinverlies ook aangekaart en ik hoefde me daar geen zorgen om te maken. Had met de hormonen te maken. Heb het ook niet constant, vandaag bijv. nog niet gehad. Tsja.. we wachten maar weer geduldig af. Hoe gaat het bij jullie, dames? Vervelend LW dat je zo beroerd was. Hopelijk was het maar voor even.
Pfoe weer even spannend dus, wat gek dat je de vorige keer overstimulatie had en dat er nu maar niets wilt groeien! Wanneer krijg je te horen of je moet ophogen? @LW85 was je bij je zoontje ook zo beroerd? Vervelend zeg, maar wel fijn dat je man zoveel uit handen neemt! @BP heerlijk he al die symptomen 😒 Wanneer is je NOD? @SA jij ook alweer aan het wachten? Wat gaan jullie allemaal snel joh! Succes hoor die komende weken. Vindt jij de Utrogestan ook zo een troep? @mybook, bij is de Pregnyl er zelfs op de dag van de menstruatie er nog niet uit, duurt best lang bij mij, dus ik test ook maar niet tot ik een witte test heb. @mamasimone, hoe lang moet jij nog wachten? Deze week toch he? Of zit ik verkeerd? Hier zit ik vooral even in de meeleesmodus. Ik weet even niet zo goed wat ik met mezelf aan moet de laatste tijd. Voel me vooral boos en verdrietig. Vandaag weer de eerste fm gehad. Vandaag dag 10 en ze hebben met pijn en moeite een eitje van 10 mm gevonden. Vorige cyclus was 35 dagen, dat wil ik echt niet meer en dat heb ik ook aangegeven. Woensdag weer terug.
Pfff dat snap ik. Hier duurt het dus ook giga lang. Ik heb dus ook met pijn en moeite een follikel van 10,5 mm na 20 dagen spuiten!! :x:x Word er ook boos van. Weten jullie nog dat ik een tijdje geleden vertelde dat we te horen hadden gekregen dat een nichtje van ml weer direct zwanger was van de 2e? Die hebben we gisteren toevallig gezien (verjaardag). Nou, zag al een buikje hoor. Dat was weer even slikken. Maargoed. Ik hoor vanmiddag meer. Mijn gevoel zegt weer ophogen! Ik begin steeds meer te denken dat die overstimulatie van eerst gewoon een reactie was op een nieuw middel. Ik denk niet dat dit nog een keer voorkomt. BLEGH. Hier vooral de laatste dagen meer hoofdpijn ook. Ik denk toch een beetje stress en misschien door de hormonen gewoon.
@LW aah leuk weer wat van je te horen meid! Minder leuk alleen dat het nieuws is dat je je vooral erg slecht voelt. Bah wat is dat naar. Gelukkig vandaag goed opgestaan, ik hoop dat dit vandaag heeft aangehouden en je weer een klein beetje bij hebt kunnen tanken. Je voelt je schuldig dat snap ik, maar je hebt wel 2 (!) Babytjes in je buik. Dat is niet niks dus wees niet te hard voor jezelf. @Nina ah nee balen zeg! Ik had zo een goede hoop op een goede follikel voor jou... Ik snap dat je nu boos ben, naar hoeveel ie mag je ophogen als het ophogen wordt? @Amare meid vervelend dat je je zo slecht voelt. Weet dat als je er behoefte aan hebt je hier echt je gal wel mag spuwen. We begrijpen als geen ander hoe jij je nu moet voelen. En dan ook nog eens zo een tegenvallende FM, man man man.. Hopelijk is hij woensdag wel mooi doorgegroeid.
Pfff.. bloedwaarden waren weer laag dus nu moet ik de dosering ophogen tot 67,5 (??) IE, dat komt neer op 0.9 ml in de spuit. Volgende fm: volgende week maandag.. Hopelijk is deze dosering goed en zorgt het voor meer activiteit. Ik vind deze ronde emotioneel heel zwaar, maar ik heb er - gek genoeg - nog steeds vertrouwen in. ML en ik doen tussendoor veel leuke dingen en praten er veel over! Verder probeer ik wat afleiding te zoeken haha!
Trouwens he, ik zal me heel keurig houden aan de dosering, maar ik vraag me wel af waarom ze me niet gewoon 1 ampul laten spuiten. Ik bedoel, die ene 0.1 ml... Ben wel blij dat er wel telkens iets gebeurt. Ze laat me niet steeds met niets terug naar huis gaan (als in: geen groei maar ook geen ophoging).
Ik snap ook niet echt waarom ze je niet 1 ampul laten spuiten. Aparte dosering nu hoor... die 7,5IE meer zal denk het verschil tot overstimulatie niet maken maar goed. Bij ons doseren ze per halve ampul en dan 3 dagen later FM. Maar goed meid misschien is dit wel jouw gouden dosering deze maand wie weet. 😊
Ik heb wel sinds vanmiddag een aanzienlijke toename van doorzichtig slijm. Dat vind ik erg vreemd, want op de echo was maar 1 follikel te zien van 10,5 mm en mijn bloedwaarden waren laag. Het kan dus onmogelijk vruchtbaar slijm zijn. Maargoed, het zal wel een bijwerking van de Menopur zijn. Het deze week gezellig maken kan natuurlijk sowieso geen kwaad Wie weet is het idd de gouden dosering!