Ik weet niet, het zegt iig wel dat er IETS gebeurt en dat is wel fijn. 12 mm kan natuurlijk mooi doorroeien en mijn bms was ook dikker. En donderdag terug klinkt alweer een stuk korter dan bijv. een week. We gaan het wel zien. Ik ben wel opgelucht maar ik had gehoopt toch te mogen ophogen. Aan de andere kant: als het er meerderen zijn dan is alles voor niks geweest. Ja ik moet me er gewoon even overheen zetten. Het is in elk geval gelukkig geen McDreamy ofzo, dat zou ik dan ook wel gênant vinden. Van harte mybook!!
@mama simone wat jammer dat de test wit was, hoe is het nu met je? @mybook jaaa wat goed! Spannend hoor ik ben ook heel benieuwd wat er uit komt vandaag. @Nina hopelijk is je follikel goed doorgegroeid donderdag! En inderdaad gewoon die hele ampul erin spuiten zou ik ook doen 😉 @SA spannend ze je wachtweek. hoe lang nog voordat je mag testen? @Amare hoe was je fm zondag?? @ LW hoe is het nu met jou en de beebjes? Hier gaat het goed, niet echt kwaaltjes. 25nov heb ik een vroege echo (7+1) en 28 nov gesprek met de gyn. Hopelijk is alles dan gewoon goed en kan ik dan overstappen naar een verloskundige hier in de buurt.
@mybook, gefeliciteerd wat een mooie testen! Hoe was je echo vandaag? @nina, Jemig wat een waardeloze ronde zeg. Ik zou ook gewoon die hele ampul doen, dan schiet het misschien een beetje op. Ik heb vaker een mannelijke arts en mij maakt het eigenlijk niks uit. Hij ziet heel de dag niks anders, bovendien heeft hij er voor mijn gevoel wel veel verstand van. Komt goed meis. Gewoon verstand op nul 😉. En ik blijf duimen voor een groot ei. @Amare, ik zit nu op 9dpo (cd36). Dus nog even geduld. Morgen de uitslag van het bloedprikken. Ik ben benieuwd. Verder nog geen gevoel, bijwerkingen of wat dan ook. Ik zal het (helaas) weer af moeten wachten. Zitten er nog meer mensen op het wachtbankje? Ben het even kwijt...
Hoi dames, Zo even ''laptop''tijd en kijken wat ik heb gemist de afgelopen tijd. @Nina. Dankje. hier was gelijk ''gewaarschuwd'' als je in het fertiliteitsprogramma zat, dat je heel veel wisselende gyn krijgt, net wie op het moment dat jou cyclus het nodig acht een echo te krijgen, wie er dan de fm/echo dienst heeft(is hier elke ochtend van 8-9 en het weekend evt). 1 van mijn aller eerste keren voor het spuiten was ook bij een man+mannelijke co-assistent, daarna een vrouw als ''hoofdarts'' nu echt, maar daarna weer mannen gehad juist, voor de fm. Ik vond de mannen juist prettiger deze waren veel''zachtaardiger/voorzichtiger''. hier ook een oude vent. 1 gemiddelde leeftijd en oh toen me man mee moest in het weekend, toch wel 1 van de knapste, wel beetje #dreamy, toen voelde ergens wel beter dat me man er juist bij was. die was ook super lief die man. Ik hoop dat je fm mooi doorgroeit, zolang het er idd 1 is. en hij blijft gestaag door groeien is er hoop bij mij duurde het ook best lang. volgens mij 21 dagen geprikt, met uiteindelijk resultaat @mamasimone : Ik had dus zelfs 3 dagen menstruatie/helder bloed op de dag dat ik mocht gaan testen(toen negatief, 14dagen na pregnyl zetten)en dus ook op de voorspelde periode''bloedverlies'', daarna dus ook op cyclus dag 3 gestart met gonalf, en op 4e dag prikken een drang, ik moet testen en plots toch positief. Hoe staat het er nu voor?-duim nog steeds voor je- @Butterfly: weet nou niet of ik al had gefeliciteerd, dus nog maar een keertje ''gefeliciteerd'' . hihi en voor de úitslag'' zie berichtje hieronder. nog even geduld dus & een vraagje voor de zwangere dames onder ons. Spannend zeg, binnenkort een echo. Ik ben hier ook echt benieuwd hoe en wat straks verder als maandag de hcg waarde nog goed is. Zou hier ook wel mooi zijn idd met verzekeringen net voor het nieuwe jaar @Lw85: zie bericht onderaan voor nu goed, en nog even afwachten verder het begin is er. @amara: was de folikel nog gegroeid en de pregnyl mogen zetten zondag? @Secret angel. het was nog te pril om iets op de echo te zien.wel mooi dik/innestelwaardig bms. Ik moest daarna bloedprikken hcg waarde in bloed 290, volgens de gyn voor het prille begin waar ik in zit(aangezien 31okt. test nog negatief),is de waarde goed, niks om zorgen over te maken. Maar moet maandag weer bloedprikken sochtends, en dan tussen 11-1 telefonische uitslag dan de hcg waarde. Aan de hand daarvan kijken ze : hcg goed mooi gestegen, dan wanneer echo. Of dat het te weinig/niet stijgt of afloopt dan kan het nog eindigen in een hele vroeg miskraam. Dusjah ik moet nog even ''doorduimen'' en afwachten. Vandaag weer meer vage net of ik ongesteld moet worden steekjes in buik en rug(maar had dat een paar dagen terug ook). lees dat dat wel kan heel vroeg door de hormonen dat gevoel. *Voor de zwangere dames onder ons; iemand die het zelfde ervaart zo heel aan het begin ?
@mybook Dankjewel! ooeh blijft nog even spannend zeg. Fijn dat de hcg waarde vandaag goed was. Ik duim heeeel hard voor je mee dat de waardes maandag mooi gestegen zijn. Ik had vanaf 2 dagen voor NOD krampjes in mn rug en buik, niet heel heftig. Leek wel op ongie krampen maar het was toch anders. Toch was ik daardoor wel af en toe bang ongesteld te worden. Sinds maandag zijn die krampjes weer weg, dus ik heb het zo een 4 dagen gehad. Even aan iedereen: wat vinden jullie er van als ik mee blijf schrijven? Ik vind dit een super fijn groepje, maar snap ook als geen ander dat het best confronterend kan zijn nu ik zwanger ben. Toen ik nog niet zwanger was heb ik meerdere groepjes voorbij laten gaan omdat ik het onprettig vond dat er zoveel zwangeren in zaten. Dus als iemand het vervelend vind geef het aan dat geeft helemaal niets! Dan ga ik op de meeleesstand 😘
Nee joh, lekker blijven meeschrijven. Als ik even geen zin in het gebrabbel over mooie testen en zwangerschappen heb, dan lees/schrijf ik zelf even wat minder Ben benieuwd morgen.. Ik denk dat ik woest word als het wéér niet genoeg is.. haha!
@zwangere dames (en ook mybook, want ik ga er gewoon vanuit dat dit helemaal goed gaat komen), ik hoop dat jullie mee blijven schrijven hoor!! Ben erg benieuwd hoe het jullie zal vergaan! @SA, wauw cd 36, dat is een lange cyclus! Pff nog even wachten dan 🙁 @nina, ben erg benieuwd hoe de fm morgen is, hopelijk weer groei te zien! Hier, de fm afgelopen zondag was goed, dus 's avonds Pregnyl gezet en gisteren de IUI. Resultaat van man was 3,8 miljoen, 3x zo veel als eerst dus!! We hadden een hele lieve gynaecoloog bij de IUI, ze vertelde dat ze bij IUI veel liever 2 eitjes ziet dan 1, dus mocht deze niet slagen, dan mag ik gaan ophogen met de Menopur. Daarnaast moet ik contact houden met haar wat betreft de klachten tijdens het menopur spuiten, want dan zou ik evt mogen overstappen op Puregon. Maar ik hoop dat het niet nodig is allemaal 😉
Omg, had ik een heel verhaal getypt, is alles weg! Wat irritant! Maargoed. Amare, spannend voor jou dus. Al zul je nog wel even geduld moeten hebben haha! Ik hoop heel erg dat ik morgen Pregnyl mag zetten. Ik wil hem gewoon erin jassen! Ik ben er echt HELEMAAL klaar mee. Vanavond zet ik alweer de 30e(!) spuit Menopur (cd 32). Aan de hele kant ben ik ook best boos dat het ziekenhuis me zo lang door laat spuiten. Ik bedoel, zo neemt het aantal zwangerschapskansen per jaar niet echt toe en ze gaan een beetje hun doel voorbij. Althans, voor mijn gevoel dan. Dan denk ik echt 'waarom laten jullie me telkens zo lang door spuiten? Verhoog potverdrie die dosering!' Excuse my French. Ik merk ook dat ik eigenlijk alleen maar bozer word als ik er over nadenk, dus dat moet ik misschien maar niet doen want het heeft gewoon geen nut. Ze kunnen daar immers ook niet weten hoe ik op de medicatie reageer en dat het zo lang duurt. Gelukkig hoef ik een eventuele volgende ronde niet zó laag te starten, de 25IE zijn we echt gepasseerd. Morgen moet ik ook de griepspuit halen trouwens. Ik wil de Pregnyl uiterlijk het weekend erin hebben haha! Hoe gaat het verder met jullie? Duimen jullie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor me mee morgen? Ik heb de mannelijke arts even opgezocht trouwens. Het is gelukkig geen knapperd à la Simon Baker (The Mentalist) .Bewaren
Hee, ik typte helemaal geen 'potverdrie', het systeem corrigeert mijn taalgebruik automatisch, zo blijkt! HAHAHA!
Tja, geduld, dat is dan net de enige eigenschap die ik niet bezit. Misschien eens een keer goed op je strepen gaan staan Nina? Het is even slikken, maar ik heb gemerkt als ik niet voor mezelf opkom, dat niemand dat dan doet. Gelukkig geen Simon baker voor je haha. Ik kan de mijne wel in die categorie schalen. Wat oudere man, charismatisch, zacht. Alleen die rimpels en inhammen haha. En de andere mannelijke gynaecoloog is een combinatie van McDreamy en Alex (greys anatomie) Jonge man met blonde krullen, alleen dat karakter 😒.
Tjonge, dan heb je het zeker getroffen met je artsen Amare, hahahaha! Ik zou een Mark Sloan ook niet verkeerd vinden! 😉 Geduld heb ik ook niet. Ik ga vanaf nu ook op mijn strepen staan. Ben normaal altijd wel redelijk fel en temperamentvol, maar met zulke grote nieuwigheden ben ik altijd wat terughoudender. Nieuw is het niet meer, dus bring it on! 💪🏽
Pff, het verhaal krijgt een iets andere wending geloof ik! Net fm gehad.. en er zaten er dus 3 van 13, 13 en 14 mm. Doorgaan met 3 is gewoon té riskant, 2 ca va maar 3.. Bms was mooi dik. Stomverbaasd waren we. Hebben ze dat dan eerder niet gezien of..? Ik was nu dus bij de gyn en niet bij de fa en heb wel het idee dat hij wat pragmatischer ingesteld is. We hebben nu 2 opties: 1) de boel afblazen en wéér een kans missen; 2) 2 follikels aan laten prikken (wegzuigen) en doorgaan met 1 zodat we deze ronde nog een kans houden . Ik moet morgen weer terugkomen want stel dat we voor optie 2 gaan, dan hangt het een beetje van de echo af wanneer we het doen. Beter is natuurlijk om de follikels wat groter te laten zijn, maar omdat er een weekend tussenzit zou er ook tussentijds een eisprong plaats kunnen vinden... Heeft iemand hier ervaring mee? Is het pijnlijk? Hoelang duurt het? Zijn er positieve verhalen na het aanprikken van follikels in het kader van OI?
@Amare ja wat goed dat jullie de iui alweer gehad hebben! Nu weer op dat vreselijke wachtbankje... Fijn dat je een eventueel volgende ronde op mag hogen om te kijken of er 2 follikels uit voortkomen. Maar he! Hopelijk is dat natuurlijk gewoon helemaal niet nodig en hebben jullie over 1,5 week een mooie positieve test in handen. Ik duim in ieder geval heeel hard voor je!! @Nina jeetje meid wat een cyclus is dit.. heftig zeg! Wat balen dat er nu opeens 3 zitten. Je prikt al dik een week deze dosis toch? Je zou de laatste dagen de hele ampul spuiten ipv 0,9 toch? Ik wil je nog even zeggen dat ik niet geloof dat die 2 extra follikels door die 0,1 ml komen hoor. Dat is 7.5ie, dat is zowat niets. Moet je vanavond wel nog gewoon dezelfde dosis spuiten? Ik ben benieuwd wat de follikels morgen zijn. En over aan laten prikken of niet weet ik niets dus daar kan ik je helaas niet bij helpen.. sterkte met de keuze meid, jeetje!! @SA hoe gaat het daar de laatste dagen op het wachtbankje?? Blij dat jullie het niet erg vinden als ik mee blijf praten dames, dan blijf ik hier lekker gewoon 😋 Ik heb ook een mannelijke gyn. Een héél lieve vent, maar het kapsel van mn opa en een gek rond brilletje haha.
BP, ik prik al sinds vorige week maandag deze dosis, 1,5 week dus! De laatste dagen heb ik één keer per ongeluk 0.95 gespoten (ik had te veel oplosmiddel in verhouding en dus was ik bang dat ik iets te weinig Menopur binnen zou krijgen haha) dus nee, dit kan niet opeens daarvan komen, dat geloof ik echt niet. Vanavond moet ik wel gewoon dezelfde dosis spuiten, want ook al blazen we de boel af, dan laten we alles wel springen, zo gaf de gyn aan . Weet je dat ik gisteren een beetje buikpijn had en het idee van overstimulatie toch een beetje door me heen ging? Ik heb het genegeerd maar mijn gevoel klopte dus. Vooralsnog ben ik blij dat er in elk geval iets gebeurt. Afgelopen week was de follikel slechts 1.5 mm gegroeid in een week tijd, maar nu 1 (of 2, ik weet niet welke het is ) mm in 3 dagen tijd. We zijn eruit: morgen (of maandag, hangt van de echo af) even tanden op elkaar en we laten er 2 aanprikken. We zijn deze dramatische ronde niet voor niets bezig en we willen elke kans, hoe dan ook, aangrijpen! Wel lees ik overal dat het aanprikken van follikels met verdoving gaat (immers, ze moeten met een holle naald door je eierstokken heen), maar hier heb ik niets over gehoord? Is het dan echt zo pijnlijk en laten ze het me zonder verdoving doen (omdat het er bijv. 'maar' 2 zijn)? En dan moet ik zo ook nog de griepprik halen, zul je net zien dat ik daar ook lodderig van word . Ik heb wel besloten om morgen sowieso de rest van de dag lekker vrij te nemen. Ik vind dat ik vanavond zó hard een héél lekker glas wijn heb verdiend .Bewaren
Hallo dames, ik merk dat ik in verschillende topics reageer en niet altijd meer opvolg, ik kan niet zo goed bijhouden of zien in welke topics ik actief ben geweest. Beetje de nieuwigheid nog Helaas 3 dagen geleden ongesteld geworden na onze 3e IUI, dus vandaag weer beginnen met Menopur (112,5, net als voorgaande twee keren). Praktisch vraagje! Binnenkort (binnen de prikperiode) ga ik 's avonds naar een concert. Hoe doen jullie dat soort dingen als je weet dat je 's avonds moet prikken?
Gewoon een keertje later prikken. Kan geen kwaad, zolang je maar in hetzelfde dagdeel blijft. Als je normaal rond 19.00 prikt en nu dan na je concert pas rond 23.00 ofzo, dan zou ik nu gewoon iets eerder prikken, bijv rond 17. Hoe ga je er heen? Kun je het ook in de auto doen?
In de auto kan sowieso, maar moet dan nog wel de spuit voorbereiden (of met een volle injectienaald op pad). Ach, het is ook geen probleem, ik verzin wel wat Jij sterkte! Nog iets gemerkt van die griepprik?
Bedankt! Nee helemaal niets gelukkig. Ben benieuwd naar de echo morgen. De gyn prikte liever follikels aan die wat groter waren (groter is makkelijker) maar de kans is er dat ik uit mezelf een eisprong krijg in het weekend. En als ik zou wachten en toch Pregnyl zou zetten, dan gaan ze sowieso mee. Nee een drieling zie ik toch echt niet zitten.
@amare, welkom op het wachtbankje. Ik schuif een stukje voor je op. Wat fijn dat er zoveel zaadjes waren! En dat ze meedenken over ophogen en evt overstappen. @nina, jeetje wat een verhaal meis! Het zit je niet mee deze cyclus. Ik zou er ook 1 laten aanprikken. Anders heb je echt alles voor niks gedaan. Dat lijkt me zo balen. Weet niet meer welke zwangere het vroeg, maar natuurlijk 'moet' je mee blijven schrijven. Veel te gezellig! Hier vanmorgen toch getest maar hartstikke wit. Ben nu 11dpo, dus ik weet dat het nog kan. Maar ben toch wel teleurgesteld. Ik heb helaas geen knappe artsen. Hoewel dat misschien ook juist wel prettig is.