Ik herken die onrust wel! Vooral nu paar dagen na inseminatie en Pregnyl ga ik van energiebom naar uitgebluste vaatdoek en alles er tussenin. Ik kan uren achter elkaar slapen, ben soms niet vooruit te branden en op andere momenten ben ik bijna manisch en doe ik het liefst 10 dingen tegelijk. Heel raar! En inderdaad, paar dagen voor NOD (yaaaay wachtbankje!) durf ik niet goed naar het toilet te gaan. En op andere momenten (als ik denk dat ongi eraan zit te komen) ga ik extra vaak om het dan ook maar gewoon te weten, te verwerken en door te gaan naar de volgende ronde. Alle gevoelens en twijfels en frustraties staan heel dicht naast elkaar op van die rare dagen. Ik heb nog even te gaan voor ik meer weet over IUI ronde 4, maar deze dag kan mij niet snel genoeg voorbij gaan :S
Pfff ja idd ja. Ja bij mij is het gewoon die angst omdat ik van 3/4 tot 7/8 dpo bloedverlies heb gehad (donkerrood afgewisseld met bruin maar óók helder) en sindsdien nog altijd bruinverlies heb. Ik was als de dood dat de pregnyl niet zou werken maar dat heeft ie overduidelijk wel gedaan (mijn progesteron was goed en mijn bms was dik) maarja.. waarom dan toch steeds bruinverlies? Ik ben als de dood dat het opeens helderrood is.
@Mybook: wat fijn dat je lichaam zelf de miskraam goed heeft laten verlopen en dat je snel weer verder kunt. Ik duim dat de uitgangsecho het bevestigd Sterkte met het verwerken van beide verliezen. @BP: Spannend morgen eerste echo! Vast een mooi kloppend hartje te zien. Let us know! Fijn dat je de situatie op je werk wat rustiger is, nu lekker aan jezelf denken! @Nina: hebben ze de uitslag wel goed gedaan dan? Ik zou toch nog even terugbellen want als het wel 4.8 is dan is dat de reden van je bloedverlies denk ik. Want pas vanaf 20 of 30 heb je een goede eisprong met genoeg progesteron... @All: Ik voel me even niet zo fijn. Al weer een tijd last van bekkenpijn. Is na de eerste zwangerschap nooit helemaal weg gegaan, maar nu voelt het na een dag werken al even hevig als vorige keer bij 30 weken. Afgelopen week 3 dagen achter elkaar gewerkt, icm peuter en huishouden geen succes. Dag erna was het strompelen, zelfs liggen en zitten deden pijn. Ik voel het nu nog ondanks 2 dagen rust. Ik ben bang dat ik over een maand of 2 echt moet stoppen met mn werk, maar dan zou ik maar 70% van mn inkomen krijgen, en niet de 100% die ik krijg als ik tot 30 weken doorwerk... In onze situatie betekend dat een stuk minder sparen, en met een tweeling op komst moeten we gaan verbouwen, een nieuwe kinderwagen en 2 nieuwe autostoeltjes... Voelt niet goed, dus ik ga blijven werken, maar ik vraag me af hoe lang ik dat nog vol houd.
Even wat radiostilte van mij nogal in de lappenmand gezeten. Begonnen met buikgriep, waar heen Nederland in één dag vanaf is behalve ik natuurlijk. Veel buikpijn en opgezette buik gehad. En vervolgens keelpijn en holtes vol snot, maar er zit eindelijk verbetering in. Dus alleen even stil meegelezen. Oh nee, ik had gisteren een heel verhaal op mijn mobiel zitten typen, wat ik in één keer weer kwijt was. Toen was ik te gefrustreerd om opnieuw te beginnen. @LW, wat vervelend dat je nu al zon last hebt. Wel goed op jezelf letten hoor. Tuurlijk wil je sparen, dat snap ik. Maar hoe erger je het op laat lopen, hoe langer het duurt voordat je er vanaf bent, als je er vanaf komt. En waarom zou je maar 70% krijgen? Ziekte hoor je toch 100% doorbetaald te krijgen, tenzij je al in een traject zit en het je tweede jaar is dat je ziek bent, maar dat las ik zo niet. Maar misschien begrijp ik je verkeerd. Wat gaan jullie verbouwen? En weet je al wat voor wagen je graag zou willen? Lastig zon nieuwsgierige buurman, maar wel heel goed dat je meedoet met MvM. Ik heb dat bij mijn 1e zwangerschap ook gedaan en hoop het nog een keer te kunnen doen. @Nina, jeetje wat een bizarre ronde heb jij dit keer zeg. Denk je dat het game over is, blijkt alles nog in tact. Echt gek zeg. En vreemd dat dat je bruinverlies enzo dan toch ook aanhoudt. Ik hoop gewoon heel hard voor je dat het een innestelingsbloeding was, die heel vroeg en heftig was. Het houdt je in ieder geval wel bezig zeg. Logisch dat je werk niet echt (of echt niet) wil lukken. Wat doe je? Het lijkt me lekker om vanuit huis te kunnen werken zeg. Wanneer is nu je NOD, heb je enig idee? @Butterflypassion, oh ik lees dat jij dat ook wel eens hebt met getypte tekst. Op de laptop typ ik nu maar eerst in word en op mijn mobiel eerst in een notitie ofzo. Maar soms vergeet ik het en dan gaat het mis. De logeerpartij was niet echt een succes. Mijn eigen moppie was die dag ziek, dus lag voor pampus op de bank. En ik zelf begon toen ook me niet lekker te voelen. Ze zou doorslapen, maar dat doet ze dus helemaal niet. Alleen gaat ze niet huilen, maar omdat ik samen slaap, slaap ik licht en hoorde ik haar wel. En ik ben zelf van mening dat zon jonge baby s nachts nog voeding nodig heeft, dus ik vond dat best lastig. Maar wel heerlijk om zon kleintje te knuffelen. Wat onwijs waardeloos dat als je dan een keer voor jezelf kiest, je zon brief krijgt zeg. Maar heel goed dat je het gedaan hebt hoor! Laat je niet uit het veld slaan en kies voor jezelf! Ik heb ook een burn out gehad en ik heb nog steeds moeite om mijn grenzen aan te geven. En hormonen geven aan alles ook nog een extra dimensie he? Rustig aan hoor. En veel plezier morgen! Wel foto(s) spammen he?! @SVDT, welkom. Jeetje jullie zijn al lang bezig zeg. Mijn cyclus wordt tot nu toe nog niet korter. De eerste ronde 75 eenheden gonal gebruikt, nu gestart met 87,5 ben benieuwd wat dat doet. Ik gok dat de utrogestan ook mijn cyclus verlengd. Hoe lang is je LF? @Amare, wat waardeloos dat je nu al zo lang alles in je eentje moet doen. Lijkt me niet echt goed. Zeker niet als je het niet meer goed kunt loslaten. Mag ik vragen wat voor soort werk je doet? @mybook, fijn dat je er weer bent. Fijn dat je lichaam het zelf oplost. Hoe gaat het verder met je? Kun je de twee verliezen een plekje geven? Morgen hoor je of je weer mag beginnen toch? Ik hoop dat alles er goed uitziet. Volgens mij zijn we morgen met een heleboel tegelijk voor een echo J @sugarcoated, heel herkenbaar wat je schrijft. Waar zit jij nu in je cyclus? Is IUI 3 sowieso al mislukt of zit je nog op het wachtbankje? Zo weer een heel verhaal, morgen de eerste fm van deze ronde. Ben weer heel nieuwsgierig. Hopelijk groeit er netjes iets op schema, een kortere ronde zou fijn zijn. Van de week ook ineens last van prikplekken. Ik kon echt geen plekje vinden om te prikken *au*. Meestal doe ik links of rechts van mijn navel, nu maar eens eronder geprikt, dat ging beter zeg. Hebben jullie daar ook last van. Zaterdag lekker weg, heb nog geen idee waarheen. Spannend. Iedereen succes morgen met alle afspraken en echos!
Pff lijkt er dan toch echt op dat ik ongesteld word/ben.. zojuist wel redelijk wat helderrood bloedverlies! Ik wacht vandaag even af maar heb al een nieuw recept voor de Menopur klaar liggen Ik vind het aan de ene kant jammer, tuurlijk, maar ben vooral opgelucht als deze verschrikkelijke ronde voorbij is haha! Ik start deze ronde ietsje hoger, 37,5IE en eens kijken of het nu wat sneller allemaal gaat. Ik zit er wel aan te denken om met de arts te bespreken of het een goed idee is om vanaf na de eisprong utro i.p.v. pregnyl te gebruiken, omdat ik deze ronde sinds 3/4 dpo last heb (gehad) van bloed/bruinverlies. Meestal hoor je van vrouwen dat ze overstappen van utro naar pregnyl, maar niet zo vaak andersom. Wat denken jullie? De echo afgelopen woensdag was dan wél gewoon weer goed...
(reageer later weer) maar moet het alvast even kwijt: echo dus gehad. bms heel dun; maar zitten nu 2 cystes zoiezo. 1 gevuld met bloedstolsel. Zegt mij verder niks? Iemand ervaring mee? Ik moet nu maar gewoon wachten, en 5/12 weer een echo en kijken of het dan ''schoon'' van binnen is. en als ik opeens heel veel bloed ga verliezen, dan eerder bellen. dat met dat bloed.kan gebarsten eicel zijn ofzo. En tot die tijd veilig houden en geen spuiten, want als ze dan iets stimuleerd, weet gyn niet of het dan cyste is of eicel.
Schiet mij maar lek hoor. Denk ik nattigheid te voelen, ga ik naar het toilet: NIETS. Ik weet het serieus niet meer. Mijn lichaam speelt een heel goed spelletje geloof ik. Wat moet ik nou joh! Denk dat ik er zondag hoe dan ook een test tegenaan ga gooien want ik wil echt zeker weten dat ik niet zwanger ben als ik weer begin. En mocht ik wel een streep krijgen dan ga ik utro eisen want ik ben dat bloedverlies zat. @ mybook: ohhh hmm, ik heb ook 5/12 een echo. Wat spannend. Maar je moet tot die tijd dus gewoon even helemaal niets doen? Mag je ook geen onbeschermde seks hebben? Jeetje voor jou is het ook raar allemaal. Hoe voel je je verder meid?
Sjonge lastig Nina, omdat je al steeds bloed verliest lijkt het me moeilijk ik te bepalen of dit dan je menstruatie is. Ga je toch nog testen? Hier een bizare ronde. Vandaag bms van 9mm en een eitje van 18mm en eentje van 15mm. Vanavond nog 1x gonal zetten en dan morgen pregnyl. Nu mag ik zelf bedenken hoe laat, maar ik weet het niet zo goed.... praktisch zou 's ochtends zijn ivm met weekendje weg. Maar is het eitje dan nog wel genoeg gegroeid? Of zou ik dan vanavond wat meer gonal moeten zetten?
SA: ik had dat deze ronde ook. Ik zou hem 's ochtends zetten. Mijn eitje was 17/18 en spoot nog 1x Menopur en de volgende ochtend Pregnyl. Eitje krijgt dan ook nog een boost door de Pregnyl. Testen zo? Nou, als het flink door zou breken zoals de vorige keer denk ik niet. Maar na de helderrode golf van vanochtend al 3 uur niets meer (normaal als mijn menstruatie doorbreekt verlies ik niet 3 uur niets meer na het uitbreken ervan.. vaak kan ik dan alweer bijna een nieuwe tampon in doen bij wijze van spreken). Dat vind ik nou zo lastig, het is telkens half half.
Dames even een ego berichtje ik ga later op jullie allemaal reageren. De echo zag er goed uit. De kleine frutsel is 1cm groot en we zag en een mooi kloppend hartje. Dus we zijn helemaal verliefd, zo fijn om te zien!! Helaas op mn eierstok nog een cyste van zo een 38mm blijven zitten. En naast mn eierstok een gek rond vlekje met een duidelijke witte rand er om heen. Er hebben 3 artsen naar gekeken maar ze weten niet wat het is. Ze waren een héél klein beetje bang voor een bbz er bij, maar die kans is 0,00001% ofzo zeiden ze als je ook al een goede zwangerschap in de baarmoeder hebt zitten. Er was ook in of naast en tegen het rondje niks te zien. Het vlekje was ook maar vanaf 1 kant te bekijken en niet in de doorsnede. Dus samen met het feit dat ik helemaal geen buikpijn klachten oid heb mocht ik gelukkig gewoon naar huis (ja dat stond dus echt even in de twijfel) en als ik buikpijn krijg moet ik DIRECT naar het ziekenhuis. Maandag heb ik een gesprek met de gyn en volgende week vrijdag weer een echo om te kijken hoe het met de cyste en het vlekje staat. En dan stiekem nog even gluren naar de kleine pruts natuurlijk!! Ze zeiden wel dat mocht het toch wel een bbz zijn ik me geen zorgen hoef te maken over de zwangerschap in de baarmoeder. Ik ga er voor nu van uit dat de cyste netjes gaat slinken en het rare vlekje volgende keer weg is. Nou en dan hier de foto's 😍😍😍😘
Ach jeetje BP! Van harte meid! Wat een mooie foto's! Geen zorgen maken om het vlekje. Dat doen de artsen blijkbaar ook niet dus wacht gewoon maar even af. Grote kans dat ie volgende week geslonken of zelfs weg is. Ben benieuwd of je volgende week al verschil ziet qua echo. Wat fijn voor je!
@Sugarcoated voel je je al wat beter vandaag? Waar in je cyclus zit je nu ook alweer? @LW bah wat balen dat je bekken zo opspelen zeg. Ben je eindelijk wat minder misselijk krijg je hiermee te maken. Wat stom zeg van die 70%! Is dat altijd zo? Het is toch wel heel gek dat als je dan ziek wordt je gelijk al zoveel inkomen terug zakt. Wat balen zeg... Ik snap je dubio maar wel echt goed aan jezelf blijven denken hoor! @SA leuk weer wat van je te horen, maar balen dat je zo ziek bent geweest. Ik had met prikken ook wel eens dat ik soms ineens hele pijnlijke plekken had. 1 x heb ik hem zelfs 3x opnieuw ergens er in geprikt omdat de gekozen plekjes té veel zeer deden. Fijn dat je morgen de pregnyl mag zetten. Ik prikte die ook sochtends en mocht dan gewoon de avond er voor hetzelfde spuiten hoor. Eitje groeit nog wel iets door en van die pregnyl krijg je ook nog een spurtje dus dat zal wel goed komen. @ Nina Dankjewel voor de geruststellende woorden meid. Het blijft maar kwakkelen bij jou he. Sjonge wat een gedoe! Ik hoop dat dit gedoe snel achter de rug is want hier krijg je toch ook wel een punthoofd van zeg. @mybook wat balen dat er toch nog 2 cystes zaten. Hopelijk dan 5 dec wel alles mooi schoon.
Pff nou en of. Ik betwijfel of dit überhaupt een goed begin zou kunnen zijn van een eventuele zwangerschap.. Maargoed. Bloedverlies hóeft niets te betekenen, dat heb ik afgelopen week wel gemerkt. Maarja, meestal betekent het niets goeds. Verder heb ik totaal nergens last van. Kreeg ik de vorige keer met Pregnyl grotere borsten, gevoelige tepels, meer honger, vaker plassen etc. Nu echt totaal niets! Het enige wat ik heb ik van 3 - 7 dpo behoorlijk wat (bruin/donkerrood) bloedverlies gehad, daarna bruinverlies en vanochtend opeens (12 dpo) een rode vloedgolf één keer. Sindsdien niets meer. Ik kan er écht geen zinnig woord over zeggen.
@Butterfly. ohhh wat leuk hihi. ben altijd gek op foto's. Wel spannend de volgende echo, duimen dat het ''raars'' dan weg is. en voor nu lekker genieten van het zwanger gevoel. @nina pff wat duurt wachten dan lang hé. stomme onzekerheid. Dat het maar snel volgende week is en je duidelijkheid heb en hopelijk positief bericht. ''gezellig'' weer dezelfde dag haha. en inderdaad even niks doen, of ''beschermd'' is even beter, wachten tot het nu allemaal weer schoon is, klaar voor een frisse nieuwe start. ja gevoel vanochtend even de schrik erin. je hoopt dat je beetje geluk heb na de miskraam, bloeden en dan hé al snel toch nieuwe menstruatie op gang, zal het dan toch.. weer nieuwe ronde, en dan valt ff dat woordtje ''cyste'' rauw op je dak... maar ergens daarna ook wel weer soort rust van het is ook wel goed zo. laat het maar allemaal even kalmeren weer daar binnen, zal misschien beter zijn voor een nieuwe ronde. en we zien hoe het gaat lopen of ik nog dit jaar mag gaan prikken of een nieuwe menstruatie moet gaan afwachten en 2017 met goed moed zal starten. ik zeg nog steeds 2017 wordt ons jaar @Secret. Ik heb hem de 1e keer ook sochtends gezet. weet niet wanneer jij normaal spuit(ik deed savonds 18.30 spuit, toen dus volgende ochtend half 9 echo ofzo en 9u pregnyl ochtend .en avond erop 9u aan slag. en avond daarna nog keer extra). Maar denk niet dat het heel veel uit maakt allemaal. of je halve dag later of eerder prikt zeg maar. Belangrijkste denk ik die 36u later aanhouden. owja nog als reactie op je berichtje: ja heb alles een plekje kunnen geven de 2 verliezen. en we gaan nu gewoon even iets rustiger vaarwater in en wachten af wanneer we er weer vol op tegen aan kunnen. owja, weet niet of het hier mag, maar vroeg me af: lezen jullie ook boeken over dus hormoon/priktrajecten. ik heb dit boek toevallig laatst gelezen en er een recensie van geschreven. maar was benieuwd of jullie ook eigenlijk lezers zijn, dit juist opzoeken de verhalen of juist liever niet? en wat jullie anders zoal al gelezen hebben, nog aanraders. The Book Girl: Recensie: Spuiten en snikken - Claudia van Loon
@Mybook, wat ontzettend balen dat je 2 cystes hebt. Ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat en de cystes dan helemaal verdwenen zijn. Weet je waardoor de cystes zijn ontstaan? En hoe voel je je? Kan me voorstellen dat je wel teleurgesteld bent. Oh lees net je berichtje. Even rust is misschien ook wel even goed. Ik heb een aantal boeken gelezen als ebooks. Wel heftig, maar ik vind het ook wel mooi om te lezen. Sommige zijn beter dan anderen, maar heftig zijn ze allemaal wel. @Nina, jij houdt het wel spannend zeg. Ik kan me voorstellen dat je continue naar de wc loopt om te turen zeg. Pfff . Je zou toch spontaan gek worden. Ik ga zo hard duimen dat je zondag gewoon twee streepjes op je test hebt. Ik zie net dat je al had gezegd dat je zondag zou testen en dan vraag ik of je gaat testen. Oeps sorry @Butterflypassion, wat een geweldige fotos! Wat heerlijk dat jullie je kleine frutsel hebben gezien en al het hartje hebben zien kloppen. Geniet er lekker van! Wel spannend dat ze nog iets zagen, maar fijn dat je ook gelijk de geruststelling hebt gekregen dat het geen kwaad kan voor je zwangerschap. En volgende week nog een keertje gluren, heerlijk. Hopelijk is de rest dan al kleiner.
@Mybook, leuk dat je recensies schrijft. En je omslagfoto is erg mooi. Ben je dat zelf? Wel een aanrader dus? Leuke pakkende titel
@ mybook: leuke recensie! Momenteel trek ik zware boeken en zware films niet zo, maar ik zal hem zeker onthouden! @ all: hier is het gisteravond dan toch echt doorgebroken! Voor alle zekerheid ga ik zondag nog even testen voordat ik weer met de Menopur start. 5/12 dan weer een echo en dan ga ik al het tussentijdse bloedverlies (en dus mijn toch wel wat vroege menstruatie) zeker aankaarten. Ik ben wel teleurgesteld, maar hoop vooral dat er een stuk meer vaart zit in de volgende ronde (en geluk.. ☺️. Hoe gaat het verder met jullie?
Hi, bedankt voor je belangstelling Ik heb dinsdag inseminatie gehad, dus hoop op een onverwacht sintkadootje dit jaar NOD op 5/6 december. Hoe is het met jou?
He balen! Dat zijn echt gekmakende uren he, als je tussen hoop en vrees zit?! Nu weet je het in ieder geval, maar kan me ook voorstellen dat je heel teleurgesteld bent. Sterkte en veel succes voor de volgende ronde!
@nina, jeetje wat een achtbaan was deze ronde zeg. Ook hier weer goed op je strepen staan en voor jezelf opkomen hoor. De gynaecologen hebben makkelijkmoraten, maar het gaat hierbij om jouw lichaam. @LW wat vervelend dat de pijn nu alweer zo aanwezig is, maar ook jij moet goed aan jezelf en de tweeling denken hoor! Dan maar 70%, maar je kunt beter nu al je rust pakken voor het straks te laat is. Is halve dagen werken een optie? @SA Ben je er nog aan uit gekomen met het spuiten? En om je vraag nog te beantwoorden ik ben evv-er in de zorg. Eerst had ik 6 cliënten, maar dat is nu verdubbeld en ik heb nu 12 cliënten waarbij ik verantwoordelijk ben voor het zorgplan en alle familie afspraken. @ mybook, hoe gaat het met je? Je mag dus nu tot 5 december niets doen? Ik ben verder totaal geen lezer, maar heb bijvoorbeeld het meisje in de trein gelezen. Heel mooi boek. Zusje van Rosamunde Lupton. Ik heb nu off piste klaarliggen van Linda van Rijn. @bp wat een mooie echo zeg! Hopelijk wil het plekje op de echo verder niets zeggen! En wat gaaf dat je het hartje al hebt gehoord! @sugar hopelijk krijgen jullie een mooi Sint kado gaan krijgen. Ik hoop dat de komende 1,5 week heel snel gaan. Gebruik jij ook Utrogestan na de IUI? Nog steeds in afwachting van mijn menstruatie, blijft duren..... Gebruik toch al vanaf woensdag geen Utrogestan meer. Voor de rest ligt allen netjes klaar op mee het vliegtuig in te gaan, de Menopur en medisch document voor bij de douane.