@mybook, jeetje bij jou zit het ook niet mee zeg! Nog meer wachten en dan nog niet weten hoe verder. Ik wist wel dat lactose intolerantie lastig was, maar dat het zo moeilijk is.... Ik hoop dat je lichaam het zelf oplost, zodat je er geen medicatie voor nodig hebt. @sugarcoated, ik zie net dat ik je vrolijk op reis heb gestuurd, maar dat het Nina is die gaat. Dus Nina de vragen zijn voor jou 😉. Hier veel op de agenda komende tijd. Gelukkig vooral leuke dingen. Met de feestdagen... Kerstavond bij mijn vader, 1e kerstdag schoonfamilie en 2e kerstdag stiefvader. Druk, druk, druk. Oud en nieuw waarschijnlijk bij vrienden. En jullie? @amare, heb je een leuke vakantie?
Hoi dames, Ik ga morgen even uitgebreider reageren, heb ondertussen wel meegelezen. Heerlijke vakantie gehad, maar het gaat me momenteel helemaal niet lekker.
Alvast dikke knuffels Amare! SA: bij 2 laten ze ons zelf kiezen denk ik om er 1 aan te laten prikken. De eisprongen zijn doorgaans wel goed, wat de kans op een tweeling natuurlijk groot maakt. Maar hoe langer we bezig zijn, hoe meer risico ik wel durf te nemen. Al hebben we nu pas 2 échte kansen gehad sinds juni hè, dus ja.. Wat is dan wijsheid? 😉
@my book, jeetje wat vervelend allemaal zeg. Je wilt natuurlijk het liefst zo snel mogelijk door, maar dat kan zo ook niet. @LW85, wauw de 12 weken alweer voorbij, wat gaat dat snel zeg! Hoe hebben je ouders gereageerd? En hoe gaat het met jou en je lichaam? @Nina, eindelijk die vorige rotronde voorbij zeg. En dan nu alweer zo snel twee nieuwe follikel. Succes morgen met je meting en de keuze of je er eventueel eentje wilt laten aanprikken. @SA het spannend bij jou aan het worden zeg! Wat voor gevoel heb je er zelf over? @SC jeetje einde IUI, Pff das weer even een stap zeg. Misschien wel fijn om tussendoor die rust even te hebben. Hier, een heerlijke vakantie in de sneeuw gehad. Een week lekker gerelaxed. Terug gekomen kwam ineens de klap, de werkelijkheid. De eerste fm stond alweer op het programma en die was, ondanks de ophoging nog precies hetzelfde als voor de ophoging. 1 eitje boven de 10 en 2 eronder. Ze gaven gelijk aan dat ophogen geen zin heeft en ineens voor 2 eitjes zou zorgen (wat ze dus eigenlijk bij ons in het ZH liever zien bij IUI). Ik heb al vaker gevraagd of ik moest ophogen, en vandaag zeiden ze ineens dat ze eerst m'n cyclus 2 maanden wilden analyseren voor ze dat wilde doen. Die twee maanden waren in juli al voorbij!! De eerste IUI zeiden ze dat die toch niet zou slagen, de tweede IUI vertelde ze liever 2 eitjes te hebben dan 1 en nu bij de derde is het er weer maar 1. Ik merk dat ik gefrustreerd en boos ben, voel me ook totaal niet gehoord door de gynaecologen. Vandaag de 2de fm, grootste eitje was 1 mm gegroeid en die andere 2 niets. Ik werd weer afgewimpeld met de zin: die twee kleintjes kunnen nog groeien. Dit alles en de continue onrust op m'n werk zorgen ervoor dat ik er gigantisch doorheen zit. Ik huil om alles en merk dat ik moe ben en even helemaal uitgevochten (vooral op m'n werk). Vrijdag een nieuwe meting en een afspraak met de gynaecoloog, ik wil gewoon gehoord worden.
Ahhh Amare wat vervelend. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Dat gevoel een beetje afgewimpeld te worden had ik ook de vorige ronde. Toen moest ik zo lang doorspuiten (7 follikelmetingen gehad!) en telkens wilden ze niet ophogen en ook geen bloed laten prikken want bij OI wilden ze liever 1 ei want anders was alles voor niets geweest en moesten we de boel weer afblazen. Op een gegeven moment ben ik ook meer op mijn strepen gaan staan door te zeggen dat ik dit niet zo trek. Want toch zaten er opeens 3 follikels en kon er 1 weg (wat nou voor niks geweest?! ). Dat is ook de reden waarom ik van de week een beetje sceptisch was met de Menopur naar boven afronden, ze hadden niet eens bloed geprikt. Maar ik ben zoet geweest want er zaten er 2 dus dan gaat het misschien wel sneller, ik weet niet. Het is jouw lichaam, jouw behandeling en jouw keuze. Dus lekker op je strepen gaan staan. Mijn droge gesprek toen ik utro vroeg ging zo: ik: Ik wil toch graag utro proberen, want ik heb zoveel bloedverlies gehad. fa: Tussentijds bloedverlies zien we zo veel. het maakt echt niet uit of je utro of pregnyl gebruikt. ik: Ja, maar ik wil het toch proberen. fa: ok, dan doen we dat. Ze deed er dus niet moeilijk over maar ik moest er wel echt zelf om 'zeuren'. Waar zijn jullie trouwens naartoe geweest? Klinkt wel fijn hoor, even naar de sneeuw. Heeft jullie zeker wel goed gedaan? @ all: hier te horen gekregen dat ik tóch nog ietsje langer kan blijven bij mijn huidige baan omdat ze graag willen dat ik het project waar ik voor werk afmaak. Geeft me wel wat ademruimte, het loopt tot maart. Ze kunnen nog niet precies zeggen voor hoeveel uur maar desnoods zoek ik er even iets naast. Ik kan nu namelijk gewoon fulltime werken dus dat wil ik ook. Wel heb ik me voorgenomen nu al te gaan solliciteren want voor je het weet is het februari. Ik was dus wel een beetje opgelucht toen ik dat hoorde deze week. Ik zal later vandaag een update geven over fm2.
@Amare: Heerlijk zo'n weekje er tussenuit. Gelukkig heeft het je goed gedaan, hopelijk kom je er met werk snel uit. De combi samen met de mmm maakt alles wel 10x zwaarder en vermoeiender. Wat een gedoe met de gyn. zeg! Ik voelde me ook vaak ongehoord, gelukkig had ik de laatste maanden vooral afspraken bij 2 vrouwelijke gyneacelogen (waarvan 1 mijn vaste is) en die leefden wel heel erg mee en luisterden ook echt naar mijn eigen opties. Maar ik heb zelfs ook een paar keer te horen gekregen dat ik mocht ophogen terwijl ik zelf wist dat dat helemaal fout zou lopen. Heb toen gezegd dat ik dat niet aan durfde en dat was maar goed want zelfs zonder de ophoging had ik dan overstimulatie. Luister vooral naar je eigen gevoel en blijf daarop doorhameren! @Nina: wat fijn dat je nog even mag blijven op je werk zeg! Hahaha ik snap je opmerking over de tweeling wel hoor. Wij wilden het ook liever niet. Maar aangezien dit onze laatste poging was tot we 3 maanden moesten wachten ivm ander ziekenhuis, namen we de gok. En ondertussen natuurlijk al zoveel rondes weggegooid. Bij zoontje uit 3 eitjes ook maar 1 kindje. Succes vanmiddag! ik ben benieuwd naar de follikelmeting! @Sugarcoated: Lekker zeg, even een pauze van alle hormonen. Ik heb dat in juli gehad ivm een grote cyste en vakantie. Heerlijk! @Mybook: Jeetje weer afwachten. Komt nog een hoop kijken bij lactoseintolerantie. Hopelijk zijn de cystes snel weg en kunnen jullie weer verder. @Butterflypassion: Nog steeds op je roze wolk? @All: Hier was het nieuws ook bij mijn eigen ouders een groot succes! Ook met een sinterklaasgedichtje en cadeautje bekend gemaakt, mijn moeder was door het dolle! Stelde me wel gerust, want had gedacht dat ze in eerste instantie vooral bezorgd zou zijn. Vroeg het later nog aan haar en toen zei ze: Meid, jullie hebben je al lang bewezen met de eerste. Dit kunnen jullie! En een groter huis komt later wel, ze worden klein geboren! Heel fijn dus. Vrienden waren net zo enthousiast en gister had ik meerdere kaartjes in de bus met felicitaties Ik heb 2 (unisex)pakjes gekocht, gewoon omdat het kan En kan vandaag mn blije doos ophalen bij de prenatal Maandag hebben we ook te horen gekregen dat we er een neefje bij krijgen, het geslacht was nog onbekend maar nu weten we het! Zelf gaan we over precies 2 weken voor de geslachtsbepaling. Ben zo benieuwd! Ik hoop echt dat er een meisje bij zit, denk dat ik zelfs een beetje teleurgesteld zou zijn als het twee jongens zijn.. Maar dat zien we dan wel. Met de feestdagen zijn wij kerstavond bij schoonmoeder. Eerste kerstdag bowlen en eten met mijn familie en tweede kerstdag lekker samen thuis, de hele dag in pyjama, films kijken en lekkere dingen eten. Met oud&nieuw heb ik besloten dit jaar met zoontje naar mijn ouders te gaan, daar lekker op de bank hangen met hapjes en de tv aan, zoontje op tijd naar bed en lekker even daar logeren en me laten verwennen. Ze hebben ook een bad en ik ben al tijden niet in bad geweest dus daar ga ik gebruik van maken. Mijn vriend gaat met vrienden feesten en kan de volgende ochtend lekker uitkateren omdat wij dan niet thuis zijn. Win-win situatie dus!
@Amare jeetje meid wat naar dat je je zó vervelend voelt. Hou je jezelf goed in de gaten? Iedereen heeft een grens en als je werk daar continu overheen gaat dan is het niet vol te houden. Voorál niet icm het mmm traject dat ook niet altijd helemaal lekker loopt. En wat sowieso al voor veel spanning zorgt. Is het een mogelijkheid je mentale gesteldheid mbt werk te bespreken op je werk? Met als doel: aan het werk blijven. Want op deze manier ligt het wel erg op de loer dat je emmertje een keertje over loopt. Heel veel sterkte hiermee meid. En wat raar zeg hoe ze reageren in het ziekenhuis.... hopelijk als er morgen niets verder gegroeid is mag je toch ophogen. @Nina succes bij de fm meid! Ben benieuwd. En wat fijn dat je nog even langer kan blijven op je werk. @SA hoe is het nu bij jou? Al nieuws?? @mybook wat balen dat je niet gelijk door kan en dat de cystes er nog zijn. Hopelijk kan je de tijd een beetje benutten door een beetje bij te komen van de hele rollercoaster. Hopelijk kan je snel weer verder! @LW wat super dat alles zo goed gaat met de beebjes zeg. En al voorbij de 12 weken wat gaat het snel!! Fijn dat je omgeving zo super reageerde, geweldig! Leuk he om spulletjes te kopen. Groot gelijk, eindelijk kan het! Hier nog steeds op mn roze wolk inderdaad hihi. Kan het soms nog niet helemaal bevatten hoor. Hier nog niet echt vaste plannen met kerst en oud en nieuw. Zal wel gewoon de ene dag bij mijn ouders, de andere dag bij mn schoonouders worden. 20 dec hebben we termijn echo en rond die tijd willen we het een beetje aan iedereen gaan vertellen. Mn ouders en schoonouders weten het al, en een (net bevallen) vriendinnetje van mij. De rest nog niet.
Ha meiden, ik ga later langer reageren op jullie maar ik wilde even laten weten hoe de fm is gegaan. Zaten nog steeds 2 eitjes: één van 14,5 mm(!) en één van 11. Gyn maakte zich niet zo druk om die tweede. Die zou kunnen meegroeien nog maar hoeft niet. Morgen moet ik alweer terugkomen. Ik heb hier echt een goed gevoel bij! Bms was wel een beetje hetzelfde gebleven, 5,6 mm. Maarja als de follikel groeit, dan hopelijk het slijmvlies ook. En nu maar hopen dat de grootste morgen een mooie groei laat zien, zodat dit weekend de pregnyl erin mag!
He wat een goed nieuws Nina! Fijn dat je morgen alweer terug mocht voor de fm. Hopelijk van het weekend pregnyl ik hoop zó op een normale ronde voor jou! Ik ga voor je duimen meid. Hopelijk blijft die van 11 gewoon lekker stilstaan. Zou dan perfect zijn, mag wel na de vorige ronde 😉
Maar nu maak ik me toch wel een beetje zorgen om mijn bms. Die is dus van 5,9 naar 5.6 gegaan en de follikel van laten we zeggen 11 naar 14.5. Hoe kan dat? Dat gaat toch nooit in 1 of 2 dagen opeens zoveel dikker worden? Want maandag zei de fa dat het wel wat dikker moest worden..
He Nina ik heb even terug gezocht voor je in mijn berichtjes van mn laatste ronde.. toen mijn follikels waren: 1x15, 1x13, 1x12 en 1x11 had ik een bms van 6mm. 2 dagen later had ik: 1x19, 1x15, 1x14 en 1x13mm. Toen was mijn bms uit mn hoofd 8mm. Meid van 5.9 naar 5.6 kan ook aan het opmeten liggen. Misschien is het nog gewoon gelijk. En zoals je kan zien bij mij is mn bms ook nog 2mm gegroeid in 2 dagen tijd, dus het kan wel hoor! Ik zou me er nog niet te druk om proberen te maken. Dikke digi knuffel!
Hahaha thanks BP, wat kunnen we onszelf gek maken hè? Ben benieuwd morgen. Anders ga ik het gewoon nog eens vragen hoe het zit. Maar ik ben sowieso al heel blij met het ei van 14/15 (14,5 dus).. Pfff.. Knuffel terug!
Hier goed nieuws! Gisteren: bms 5,6 mm, 2 eitjes van 11 en 14,5 mm. Vandaag: bms 9(!) mm, 2 eitjes van 11 en 17,5 mm! . Vanavond nog één keer Menopur en morgenochtend de Pregnyl. Vanaf maandagochtend dan de utrogestan! I'm so happy!
Was weer bij de mannelijke gyn trouwens. Wat ben ik wel blij dat we weer bij hem terecht konden. Hij is gewoon heel nuchter, voortvarend, kalm en relaxed. Ik vraag dus voortaan mooi specifiek om hem (gister ook bij het maken van deze afspraak, eigenlijk zat hij helemaal vol maar hij wilde op mijn verzoek z'n pauze wel gebruiken voor de echo ).. Eindelijk iemand die tenminste naar me luistert ipv iemand die me het gevoel geeft dat alle keuzes voor ons gemaakt worden. Geen rot woord over mijn fa, want dat is wel een lieve, zachtaardige vrouw. Maar op een gegeven moment wil je gewoon meer actie. Een beetje awkward blijft het toch wel. Ik ken de man pas een maand en heb toch echt al een aantal echo's gehad haha. Herkennen jullie dat een beetje? Ik dwaal volgens mij weer eens gigantisch af. En soms ook wel een grappige opmerking trouwens toen we weggingen: 'Jullie moeten écht flink aan de bak dit weekend. Take care '. Hahaha. Mijn NOD is trouwens 2e Kerstdag! Ohhh dennenboom, ohhhhhhhhhh dennenboom...
JAAAAA!!! Heb vandaag al 5x gekeken hier of je al nieuws had haha en nu dan éindelijk goed nieuws!! Ongelofelijk man dat je bms in 1 dag dik 3 mm kan groeien! Mooi hoor. Maar net zo mooi is natuurlijk die follikel die 3mm gegroeid is, toppie. en die ander is gewoon braaf stil blijven staan... wat wil je nog meer (een zwangerschap duh)😉 Ben super blij voor je meid, hopelijk deze kerst je mooiste kerstcadeau ooit🌲⛄
Wauw Nina, wat goed zeg! In dat geval lopen we dit keer precies gelijk 😄. Jeetje dan is mijn NOD, ook tweede kerstdag..... Hier vanochtend nog een gesprek gehad met de gynaecoloog. De dingen waar ik tegen aan loop, hebben volgens hen echt te maken met mijn gevoel. Ze zeggen dat al het medische al gedaan wordt om ons te helpen en we er rekening mee moeten houden dat we geen kinderen kunnen krijgen.
Wauw Nina wat goed!!!!! Prettig weekend alvast! Jeetje Amare, dat is nogal wat zeg. Waarom moeten jullie er nu al rekening mee gaan houden dat Het niet zou lukken dan? Ik ga zo naar het zkh m'n nieuwe medicatie ophalen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen ofzo? Gisteren echt een dip dag gehad. Maar vandaag gaan we er weer positief tegenaan. Wel de nodige vraagtekens of m'n eisprong wel goed is gegaan. En pregnyl ondersteund bij mij dus duidelijk niet genoeg. Positief puntje is dat ik nog nooit zo'n korte ronde heb gehad... .
Hee SA, wat is ook alweer de reden geweest dat je ipv utro naar pregnyl ging? Zou je anders kunnen vragen of je 3x 1500 kunt zetten ipv 1x 5000 ter ondersteuning? Hier ga ik a.s. maandag beginnen met de utro. Ben zeer benieuwd. Heb sowieso al wat voorraad inlegkruisjes ingeslagen zeg maar..
Nou Amare... ik vind het nog al heftig dat je bij je derde (toch?) iui al rekening moet houden met het niet kunnen krijgen van kinderen. Ik bedoel, al zat je nou in jullie laatste ivf poging oké... maar nu al?! Ik vind het nog al wat! Ik hoop dat het je lukt om de negatieve vibe van het ziekenhuis naast je neer te leggen en dat je toch de hoop en het geloof kan vinden dat het ook ooit bij jullie mag lukken. En als tegen die tijd blijkt dat dat inderdaad nooit gaat lukken is dat iets waar je tegen die tijd samen mee moet zien te dealen en om moet rouwen. Maar nu nog niet! Echt niet hoor meid... Ik hoop net zoals bij Nina voor een mooi kerstwonder voor jou!
@Nina: Wooow goed nieuws zeg! Veel plezier dit weekend @Amare: Nouja wat een k*t opmerking. Slaat ook helemaal nergens op, want ze mogen jullie zoveel IUI's aanbieden als ze zelf willen, je kan altijd nog voor een ander ziekenhuis kiezen en hierna heb je nog IVF. Misschien dat dat wel perfect werkt! Wat een nare dokter zeg, als hij dat tegen mij had gezegd was ik al gevlogen.