wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @Lw, wat heerlijk dat je ouders zo positief reageerden. Wat fijn dat je kleintjes weer goedgekeurd zijn. En lekker shoppen, leuk!!! Wil je showen wat je hebt gekocht?

@nina, ik had best wat krampen door de utrogestan. Toen ik dat aangaf zei ze dat ik ook over mocht op pregnyl. Achteraf stom, want dat doet niks aan progesteron. En die was bij mij wel te laag. Ik had nu ook maar een lf van 7. Vrijdag mijn 1e fm, nu een specifieke arts gevraagd en dan wil ik even wat vragen neerleggen.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @ LW, leuk hè al die reacties! Fijn om te lezen dat iedereen zo enthousiast reageert. Wat heb je zoal gekocht? Hebben jullie nog veel spullen van de eerste die nog een keer meekunnen?

@BP, thanks meid. De Pregnyl gaat er zometeen om 8.00 in! Stom hè, dat je daar dan zo naar uit kan kijken! ;)

@ Amare, wat een afschuwelijke opmerking. Jeetje meid laat je niet op de kast jagen hoor! Er zijn nog zoveel dingen die jullie kunnen doen. Als ze nu al spreken over het feit dat jullie geen kinderen zouden kunnen krijgen (in dit stadium dus), dan zou dat voor driekwart van ons groepje gelden. En kijk hoeveel er toch zwanger raken. Nee nee, waar halen ze het lef vandaan joh! Ik zou serieus overwegen om naar een ander fertiliteitscentrum te gaan! Wat heb je aan zon zak die je er emotioneel doorheen laat gaan? Bah, ik kan hier echt pissig om worden! :x

@ SA, ah ja idd. Kun je niet vragen om 3x 1500 (of 4x) of een combinatie van beiden? Volg je gevoel meid, dat heb ik nu ook gedaan.

@ all, op mijn nod zal ik niet kunnen testen want met kerst zijn we een lang weekend weg. Hopelijk is dat een goede afleiding en ik wil het echt niet doen als we weg zijn. Ik denk namelijk dat de teleurstelling en tranen groot zijn als het deze ronde weer niet lukt en dat zou ik zonde vinden van ons tripje. Dusss, dat gaat nog spannend worden. We komen de dag na kerst weer thuis. :)

3. Amare

Amare Niet meer actief

Wat leuk ff weg Nina, waar ga je naar toe?

@SA hoe was je eerste meting? Of heb je hem nu vrijdag?

De pregnyl zit er hier weer in, tijd om ons weer klaar te maken voor de IUI.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    hee Amare wat goed! Heb je dan morgen je eisprong? Maar, dan lopen we niet exact gelijk op toch? Want als ik vandaag mijn eisprong heb, dan is mijn nod toch op de 15e dag ná de eisprong? Dat is 26-12 😉. Maar ik ga dan dus niet testen omdat we dan in Rome zitten. De dag erna zijn we weer thuis dus ik denk dat ik er dan wel een middag-testje tegenaan zou moeten kunnen gooien!

5. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @Amare, mijn fm is komende vrijdag. Vandaag pas de 2e spuit erin. Het was maar goed dat ik m'n wekkertje had gezet. Het zit nog niet in m'n systeem. Vandaag de pregnyl en dan morgen de IUI, spannend zeg! Hoeveel rondes heb jij gedaan voordat het over ging in IUI?

@nina, Rome wat gaaf! Daar zou ik ook nog wel heen willen! Alvast heel veel plezier. Vanaf morgen beginnen met de utro?

Gisteren iets te hard geroepen dat m'n menstruatie niks voorstelde. Vandaag ongveer krom gelegen van de pijn. Nu is het inmiddels weer wat gezakt.
    De kerstboom opgezet, wat staat dat toch altijd weer gezellig.

@all, weten jullie Hoe je traject eruit ziet? Hoe lang je iets moet proberen voordat ze andere stappen ondernemen?

6. Amare

Amare Niet meer actief

Geen kerstwondertje voor ons.
    IUI is niet doorgegaan.

7. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ah nee wat ontzettend balen Amare 😕
    Hoe dat zo dat het niet door ging?

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou, ik wilde net typen idd..
    Why? What's up meid? :(

9. Amare

Amare Niet meer actief

Er waren na de bewerking helaas te weinig zaadcellen over voor inseminatie.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hee wat balen meid! Shit! Dikke knuffel! Ik wou dat ik wat voor je kon doen. Hoe ben je eronder? :(

11. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @Amare, jeetje meid, dat is wel echt Kut!!! Wat zul je onwijs balen en verdrietig zijn. Hele dikke knuffel voor jullie. Zal voor je vriend ook wel schrikken geweest zijn. En wat nu? Gaan ze opnieuw een onderzoek doen bij hem?

12. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hoe is het met iedereen? Nina op het wachtbankje? Hoe bevalt het even zonder hormonen Sugarcoated? Weet je al hoe en wanneer jullie mogen starten?
    En Amare, hebben jullie zelf thuis nog een poging gedaan? Of zagen jullie dat niet meer zitten? En wat gaan ze nu voor jullie doen?

Hier weer in de rustige weken. Prikken gaat prima en ik heb er geest van. Vandaag thuis met een ziek dochtertje. Rustig aan dus.

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hee! Hier prima hoor. Ik ondertussen idd op het wachtbankje. Komende week ga ik even een vliegverklaring ophalen (voor zowel de utro als Menopur, je weet maar nooit) en voor de rest heb ik een redelijk relaxte week. Veel tussendoor-dingen (dan is dit weer op, dan moet ik weer wat anders hebben, overstappen zorgverzekering, tussendoor komt het het weekend nog een schilder langs en dat moest ik nog kortsluiten, dat soort dingen). Verder staat hier onze mooie kerstboom sinds zondag en dat staat gewoon heel gezellig! Fijn dat het prikken prima gaat SA!
    Hier sinds maandag aan de utro. Wat een vet kleverig spul is dat zeg :p Jeetje..

14. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ja vies hè?! Naar welke zorgverzekering ga je? Ik vind het echt lastig om te bepalen. Moet ik nu al rekening gaan houden met IVF pogingen? Buitenland behandelingen etc. Hoe staat jij/staan jullie hierin?

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij gaan dit jaar naar OHRA, ook vanwege een aantal andere dingen.. Ikzelf heb de uitgebreide verzekering, mijn man alleen de basis + tand. Hij heeft al jaren een aanvullend pakket maar nog nooit heeft hij er een beroep op moeten doen. Rondom zwangerschap en bevalling vergoeden zij vrij veel, ook bijv. de eigen bijdrage als je bevalt in het ziekenhuis zonder medische indicatie.
    Hier werd ik vanochtend wakker met licht keelpijn en beetje het gevoel alsof ik verkouden ga worden. Ik hoop het niet want volgende week gaan we al weg! :)

16. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Vanmorgen de 1e fm gehad. Helaas niet zo'n snelle ronde als vorige keer. Bms was 6 mm en de eitjes rond de 8 a 9 mm. Geen dominante nog. Vanavond verhogen naar 100 I.E. En dinsdag weer terug. Ben benieuwd hoe het er dan voor staat. Wel echt gek dat er per ronde zo'n verschil tussen zit.

Ik heb in een sneltreinvaart er nog allemaal vragen uitgegooid waar ik nog mee zat. Er is maar 1x sperma onderzoek geweest, of dat niet nog eens herhaald moest worden. Maar nee, als dat toen goed was dan gaan ze er vanuit dat dat goed is. Vind ik wel apart, want je leest genoeg verhalen over wisselende kwaliteit.
    Pregnyl doet idd niks voor de progesteron, volgende keer dus weer aan de utrogestan. Nu alleen maar 2x per dag. Fijn al die wisselende artsen met andere ideeën 😣. Eisprong zo laat na de pregnyl vond hij ook bijzonder. Deze maand gaan ze me daarvoor dus extra in de gaten houden, of de timing wel goed is. Na deze ronde nog 3x ovulatie inductie, daarna over op IUI. Weet ik een beetje waar ik aan toe ben.

@nina, hoe voel je je? Er heerst echt vanalles. Hier ook een ziekenboegje. Ik hoop dat ik mag overslaan. Hopelijk voel je je weer helemaal fit als je op vakantie gaat. Wanneer ga je weg? Is het gelukt met de vliegverklaring voor je medicatie? Je hoeft alleen je utrogestan mee te nemen toch? Moest jij nou ook 2x per dag?

@amare, hoe gaat het met jou? Heb je op je werk aangegeven dat je het zwaar hebt? Echt voor jezelf kiezen hoor!

@sugarcoated, hoe bevalt het zo zonder hormonen? Lekker rustig?

@all; Hoe is het met iedereen? Het is zo stil hier....

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @ SA: hier nog steeds een beetje last van mijn keel, ik denk dat het zich omzet in een naar hoestje. Hopelijk is het snel over, ik heb immers de griepprik gehad. Ook heb ik erg koude voeten (heb het sowieso vaak en snel koud), maar heb ik wel het idee dat mijn wangen een beetje gloeien. Ik heb dan ook een heerlijk bankhang-avondje voor de boeg haha. Verder alles goed, ik ben een beetje aan het piekeren qua baan. Ik kan tot maart blijven, maar vanaf januari gaan de uren wel afnemen en ik ben aan het nadenken hoe ik die uren weer kan aanvullen.

Je bms is prima t.o.v. de grootte van de eitjes, dus da's mooi. Hopen dat ze dit weekend een groeispurtje maken en je dinsdag een mooie echo hebt! Ik duim voor je! Dat over het spermaonderzoek vraag ik me ook af idd. Ik bedoel, als het over een paar rondes nog niet is gelukt ga ik dat eisen. Ik heb het al een keer aangekaart maar toen werd het erop gegooid dat dat de vorige keer goed was, dus dan zien ze geen verdere aanleiding om het een tweede keer te onderzoeken. Dan denk ik: 'hoezo, jullie zitten wel onderhand dagelijks naar mijn eierstokken te loeren..' :p

Wat betreft utro: ik voel me prima, ben dan ook nog pas 5 dpo. De tijd gaat erg traag!! Het is wel gelukt met de vliegverklaring. Ik neem voor de zekerheid ook Menopur mee. Stel dat ik vrijdag ongesteld word, dan mag ik zondag dus weer beginnen.

18. Amare

Amare Niet meer actief

Hoi allemaal!

@nina, hoe gaat het op het wachtbankje? Wat kan dat lang duren he?
    Ik zal al jaren bij de OHRA en zit er voorlopig ook nog wel prima.

@SA, nog even afwachten dus? Wanneer moet je nu terug?
    Wij hadden hier ook 1x spermaonderzoek en toen was het iets afwijkend, maar meer dan voldoende. Hadden we het maar een tweede keer gedaan, nu zijn we met IUI nog niet boven de 3,6 uitgekomen, 1x 1,2 en dus 1x niet doorgegaan.
    Wel fijn dat je weet waar je aan toe bent.

Hier inmiddels een andere baan waar ik gelukkig snel mag beginnen. Heb er bewust voor gekozen een gedeelte van de verantwoordelijkheid naast me neer te leggen en desondanks wilde ze me nog graag hebben!
    Voor de rest gaat het, de ene dag wat beter dan de andere. Ik voel me verdrietig en onzeker.
    En wat jij ook zegt SA: al die artsen en hun verschillende meningen. Zo hebben we blijkbaar een nieuwe gynaecoloog en gaan we niet meer naar onze gerimpelde McDreamy, jammer dat we hier niets over te zeggen hadden. En zij denkt weer heel andere over dingen dan onze vorige 🙄.
    We hebben trouwens ook de pech dat onze volgende IUI waarschijnlijk in de vakantie van de gynaecologen valt, dus niet door gaat dan.
    Dus we zitten even in een tweestrijd, gaan we spuiten( ik moet ook nog eens ophogen) met het risico dat we in de vakantie vallen of niet?

19. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @amare, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen! Wat ga je voor werk doen? En heb je al iets verteld over jullie traject? Ik hoop dat je hierdoor weer meer lucht en energie krijgt!

Ik mag dinsdag weer terug. Mag je geen voorkeur opgeven voor een arts? Ik vraag tegenwoordig bij wie ik de afspraak heb en probeer dit te veranderen als ik het niet prettig vind. Ooit ergens gelezen dat je naast patiënt eigenlijk gewoon klant bent en je zelf sus ook een hoop te 'willen' hebt. Dat helpt me soms wel.

Wanneer zou je moeten beginnen met spuiten? En hoeveel? Wanneer hebben ze vakantie? Wat zegt je gevoel?

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @ Amare: Hoe gaat het inmiddels met je? Fijn, je nieuwe baan. Hier heb ik vanavond nog een sollicitatie de deur uit gedaan, maar ik verwacht er niets van. Ik kan in elk geval tot maart blijven, maar mijn uren gaan we minder worden vanaf januari. Wel een rot moment! :)
    Zijn jullie er al uit of je toch weer begint met spuiten (of misschien ben je inmiddels al wel begonnen)?

Hier alles prima. Ben nu 7dpo en voel niets bijzonders. Ik zit wel een beetje in het dubio of ik wel/niet in het buitenland ga testen. Mocht het niet raak zijn, dan vind ik het ook wel leuk om met kerst gewoon lekker een glaasje te kunnen drinken. ;) Bovendien wil ik dan ook zo snel mogelijk stoppen met de utro. Nog beter is natuurlijk gewoon overduidelijke symptomen met een hele overduidelijke test! ;) Ik durf daar eigenlijk niet echt op te hopen. Ik voel echt totaal niets waardoor ik me amper kan voorstellen dat het evt. raak zou kunnen zijn. Ik weet niet.. bovendien ben ik ook weer bang voor die stomme spierwitte test. :):)

Hier een relaxed weekend gehad. Gisteren eventjes de stad in geweest, samen met ml een glas wijn gedronken (eerste keer sinds eisprong!) en gewoon een bankhang-avond. :D Afgelopen dagen flinke keelpijn gehad, maar ik het iets bij Kruidvat gehaald wat echt enorm goed helpt! Sinds gisteren genomen, en vandaag nagenoeg weg!

Deel Deze Pagina