Dan ben je een weekendje zonder man (die is op mannenweekend) staan er ineens een stuk of 30 16 jarige scooter pubertjes in de straat voor onrust te zorgen... pfff.... Jullie nog leuke weekendplannen? Ben inspiratieloos....
@SA, wat een rollercoaster waren jouw afgelopen 2 weken zeg.. Geen idee hoe je dit een plekje kunt geven.. zelf denk ik altijd dat het vooral verstandig is om door het verdriet heen te gaan, het de tijd geven en er proberen weer positief uit te komen. Daar heb je nu waarschijnlijk helemaal niets aan om te horen, maar ik geloof echt dat je sterker wordt van moeilijke en pijnlijke gebeurtenissen. In elk geval heel veel sterkte meis! 🍀
Ohja, nog een vraagje.. hoeveel dpo hebben jullie steeds getest? En weten jullie hoe lang de pregnyl in je lichaam blijft? Ik ben nu 5-6 dpo en wil wrs vrijdag testen (11-12 dpo). @SA nog, ik moet van de gyn mijn progersteron laten bepalen. Is een standaard procedure geloof ik.
hoi dames, hier het hele weekend druk geweest( de zolder gewit, eindelijk. stuk lichter schoner en ruimer. de vorige bewoners hadden het paars&zwart geverfd). Straks naar het ziekenhuis voor de endocrinoloog(ivm plan op stellen addison&zwangerschap toekomst) en vanmiddag bel afspraak gyn. nieuw plan van aanpak. Gisteravond op cyclus dag 29 gaan bloeden toch(dus lijkt wel op cyclus, maarja geen menstruatie volgens gyn, omdat het geen eisprong heeft gehad). aangezien ik maandag nog een eitje van nog geen 1cm had(en die was niet gegroeid sinds die vrijdag ervoor)... ik ga eind middag of morgen weer reageren op alles als ik zelf ook weer wat meer weet. @Nina, aai dat is geen best begin van het nieuwe jaar je auto weg :O lijkt me vreselijk.
@ Mybook, hoe waren je afspraken vandaag? Al een plan van aanpak klaar? Ik heb zojuist mijn progesteronwaarde binnen en die is 51, ik had verwacht dat die met een dubbele eisprong hoger zou zijn. Of is dit normaal bij een dubbele eisprong? Ook heb ik vanmorgen alvast een zwangerschapstest gedaan om te controleren of mijn Pregnyl al uit mijn lijf is en de test was omo wit, dus die is eruit. Ik heb overigens het gevoel dat het weer niet raak is deze maand.. Dit is nergens op gebaseerd, maar is denk ik ook voorbereiden op een mogelijke teleurstelling weer.
@ Mybook, hoe ging het vandaag? Hebben jullie een wat concretere plan van aanpak kunnen maken? @ Bloem, waar baseer je dat op? Ik had deze ronde ook een heel bleu gevoel. Had geen klachten, geen testdrang en echt zo'n 'het-zal-wel-niet'- gevoel. En moet je nou eens kijken.. @ all: hier gaat het goed. Ik mag eigenlijk niet klagen want ik voel me echt prima, maar gisteren we een beetje een baaldagje. Ik haat die afschuwelijke kou en ml wilde me wat opvrolijken door even samen naar buiten te gaan 'het is zonnig! '.. . Nou, niet zo'n succes. Ik heb alleen maar lopen klagen dat hij wist dat ik het zo koud heb en dat ik niet meer door de stad wilde lopen. Stelde hij voor om ergens wat te eten.. ook geen succes. Iedereen aan de lekkere biertjes / wijntjes / carpaccio / gerookte zalm / rosbief / lekkere rode biefstuk. Bah. Bovendien zitten mijn high waist skinny's zó enorm strak! Ik kan ze nog net aan maar eigenlijk zit het voor geen meter. Mijn buik wordt daar heel strak van en ook met lopen en zitten is het irritant. Maarja, voor positie skinny's is het denk ik wat vroeg. Ik bedoel, ik ben pas 8 weken. Oh ennehh, ik heb zón enorme last van verstopping. had ik sowieso al maar nu.. man man man. Ben altijd een moeilijke kakker geweest maar nu hoef ik uit mezelf gewoon nooit! Verder begint de vermoeidheid (vooral 's avonds) toe te slaan en merk ik dat ik wat gevoeliger ben voor hoofdpijn. Maar goed, eigenlijk mag ik niet klagen want mijn eetlust is goed (moet gewoon vaak en genoeg eten). Deze week heb ik 2 sollicitaties dus ik vind dat heel spannend. Beiden weten niet dat ik zwanger ben ik dat houd ik mooi even zo. Morgen heb ik de intake bij de VK en dan ga ik aankaarten dat ik best wel last heb van hartkloppingen. Bovendien ben ik ook snel buiten adem (ook tijdens het voeren van een gesprek). Ikzelf maak me er niet druk om eigenlijk, maar misschien dat het wel handig is dat even aan te kaarten. Ohja, onze auto is terecht. Bizar toch? Niet eens ver van ons. Ik snap dat niet! Steel je dan een auto en kom je dan onderweg een mooiere tegen? Had verwacht dat ie al lang in Polen zou zijn. We krijgen hem nog niet terug want er moet eerst sporenonderzoek op gedaan worden. Hopelijk eind deze week. Ga hem dan mooi van binnen en buiten laten schoonmaken. Het idee dat er wildvreemde, vieze mensen in hebben gezeten (wat hebben ze ermee gedaan?) staat me niet aan . Verder ga ik vanaf vandaag de utrogestan afbouwen naar 3 (ipv 4) bollen per dag. Als dat goed gaat naar 2 etc. Maar ik doe het niet té snel want wil er rond de 12 weken pas echt vanaf zijn . Hoe gaat het met jullie? @ SA, is je man weer thuis? Heb je nog een leuk weekend gehad? Ik had ik jouw geval lekker netflix aangezet ofzo. Als je nog tips wil, kijktips genoeg Volg momenteel een Noorse serie, Frikjent, erg leuk! Oh en wat je schrijft over het zitten van je prikker (of hij vaardig is of niet..): ja dat heb ik ook. Soms heb ik hier een enorme taart en dan denk ik: oh god nee, die gaat een dikke naald pakken en onnodig wroeten. Mijn aders zijn zeer goed zichtbaar, echt, een kind kan mij nog prikken. Waarom het dan soms toch een zestienkleurige plek wordt is mij een raadsel. Maar je hebt ze er ook tussen zitten die het echt super doen. Ik laat jullie weten hoe het morgen bij de vk was, ten minste.. als jullie het nog leuk vinden dat ik hier nog (uitgebreid) mee klets
@ mybook, hoe is je afspraak gegaan vandaag? Hebben ze al een concreet beeld van wat ze willen gaan doen? @SA, ik weet zo goed hoe je je voelt, het zal met de tijd een plekje gaan krijgen. Helaas gaat dat weer niet zo snel als wij vrouwen willen. @Nina, spannend zeg je sollicitaties, wel iets wat je leuk vindt?? Succes! Hopelijk snel je auto terug trouwens!! @Bloempje, hoe gaan de wachtweken? Kruipen ze voorbij of kun je je wel lekker bezig houden? Hoe lang moet je nog?? Hier, nog steeeeeeds aan het wachten op de volgende cyclus, dus weinig spannends te vertellen.
hoi dames, Zo dagje zit er weer op met alle afspraken en belletjes hier. In het kort de endocrinoloog hoopte nog wat voor mij te kunnen betekenen, maar kwam er al snel achter dat ik al volledig binnenste buiten was gekeerd en hij niet veel meer kon doen.(krijg wel 48uurs urine opvangen voor cortisol meten of dat dit nog goed zit en een suiker tolerantie test, met aansluiten aan infuus, dan nuchter zoet drankje drinken, en dan wordt elk half uur bloed afgetapt 3uur lang). en over de addison en zwangerschap protocol, zegt hij dat moet je gyn weten, dat is gewoon het stress schema dus verdubbelen. ow oke. nouja het zal wel.. Toen belletje van de gyn. Ze had overlegd het klopte er was geen menstruatie opwekkend tablet/middel zonder lactose. 1 met heel weinig, maar kan ik ook niet hebben. optie 2: kwam amc of mca mee. ja dan geven we lactase tabletten. ja die stellen reactie bij mij alleen maar uit. dus dan als enige optie bij mij optie 3: gewoon weer starten met de gonal f prikken(zonder een echt begin te hebben). nouja zoals nu dan toch bloeding/ geen menstruatie maar ontrekkingsbloeding en daar morgen dan dus de 3e dag van nemen. en dan om 8.10 echo. en als bms dun is en geen cystes, dan kan ik gelijk spuiten ophalen en savonds starten met prikken gonal f 75eenheden (1e ronde was 50, ging langzaam. daarna ronde 2, paar dagen 75 geprikt, toen ik zwanger bleek). en toen weer maand afwachten nieuwe menstrautie en afgelopen maand maand ''afwachten'' of eisprong van zelf kwam. .. dus eigenlijk weer starten met nieuwe prikronde en afwachten, komt het op neer.Kijk er wel weer naar uit om te prikken, heel raar, maar dan gebeurt er tenminste iets. spannend weer. @BLoempje. zie hierboven het bericht ... ah altijd wel fijn zeker te weten dat de pregnyl eruit is. spannende tijd weer dus, zal voor je duimen. uhmm. ik had de 1e keer getest. op dag 9 of 10 na de pregnyl zetten, of die eruit was. moest met 10 dagen max. eruit zijn.... en daarna op dag 14(dus de 14e dag vanaf de pregnyl spuit gezet) getest; al denk ik nu dat ik beter 14 dagen na de sex kan testen.dus 36uur later. want op die 13e/14e dag was hij bij mij negatief en een week later dus positief; dat verhaal dus dus kan je eigenlijk niet echt een heel zinnig antwoord geven; ik steek gewoon raar in elkaar blijkt haha. @nina, zie me berichtje hierboven .. hihidat met 8 weken broeken al strak, weet ik nog van mijn beste vriendinnetje, die zag ik ook voor het eerst met 8 weken. heel lichte bolling, maar paste toen ook dr broeken al niet. en ging al zwangerschaps broeken dragen, gewoon omdat dit prettiger zat. je moet het je zelf niet te moeilijk maken wat een verhaal zeg met de gestolen auto, gelukkig is hij ''terecht'' haha maar je maakt wel wat mee zo. @secret angel: hoe was je manloze weekend. Hier dit weekend de zolder eindelijk gewit Heb je verhaal gelezen, dat het helaas bij jou toch ook ''gestopt'' weer is heel vroeg. beetje herkenbaar met hier de laatste keer.heel prik zwanger en dan toch ook heel vroeg afgebroken.Bij mij was de hcg 1e keer met prikken wel al 290, maargoed, toen was ik al een week te laat met testen, omdat hij 14dagen na pregnyl niet zwanger aangaf bij mij. maar toen dus ook daarna bloedverlies gekregen. mocht ik ook bloedprikken en was hij al aan het zakken, toen volgens mij 40; even die klap van bevestiging van het is er niet meer: en de keer erop dan weer dat hij 8 was, toen was ik ''schoon verklaard'' als het ware. dat ik weer opnieuw kon beginnen dat wat er zat echt weg was. hier zeggen ze ook alles boven 5 is zwanger en onder 5 eigenlijk pas echt''schoon'' voor een nieuwe ronde. Dat ''als het goed ging'' je ongesteld werd komt inderdaad heel k*t over. ik was ook helemaal overstuur, die nacht al het gevoel van het is klaar;dit was het. en de dag erna dan de bevestiging via de telefoon dat hcg inderdaad gezakt was, dus de zwangerschap was gestopt, heel pril; maar toch je bent wel zwanger geweest. hoe er mee om te gaan. ja moeilijk, de 1e periode huilen als het nodig is, maar ook positief blijven inzien, dat je lichaam het nu wel tot zover heeft aangekund, dat was voor mij wel dat ik wist van, ik weet nu dat ik in ieder geval al tot dit punt kan komen. dat de zwangerschap zo vroeg al niet heeft doorgezet, heeft een reden gehad gewoon in de aanleg van het embryo dat het nooit levensvatbaar kon zijn, dus is het ook beter zo. maar het maakt het niet minder moeilijk. en dan de verhalen van ja de gene die niet in een programma zitten, merken zo vroege zwangerschap vaak niet eens, want die gaan pas testen als ze een week over tijd zijn enz. en vaak ben je dan al weer ongesteld geworden en weten mensen niet dat ze zwanger zijn geweest.Dan dacht ik wel van oke, prima, maar die zitten niet in zo'n traject als ik. het enige wat ik verder nog kan zeggen. Geef je zelf de tijd. ik vond het heel moeilijk. moest daarna ook wachten op nieuwe menstruatie enz. weer. maar dat was ergens ook weer goed. die rust. even weten dat je een maand toch niks kan doen er aan. Ik lees dat jij wel gelijk 'door bent gegaan''. Bij mij was het denk ik ook anders, omdat ik geen cyclus had dat ze daar op wilde wachten of het weer uit zichzelf op gang kwam enz.; maar ergens baalde ik ook weer dat ik niet gelijk door kon gaan. het idee van weer een maand wachten en waarop op niets...bij mij viel die maand ook precies dan in de feestdagen,dus kwam het goed uit. Anders had ik denk ik ook gekozen voor gelijk door naar de volgende ronde. ik ga voor je duimen weer. owja nog reactie op het prikken. haha ik wil altijd de man, die prikt in 1x goed. maar tegenwoordig gaat het zoiezo stuk beter. ik ben ook een moeilijke prikker het moet of in 1x goed. ik wijs de plek aan waar ze moeten prikken,zit bij mij wat aan de zijkant juist de beste ader(al is die heeel dun en rolt alle kanten op);als het eenmaal fout gaat, kunnen ze blijven prikken en is het hier ook elleboog links, dan rechst. dan boven op handen. en pols gelukkig maar 1x gehad voor bloedprikken(en ooit voor bloedgaswaarde zuurstof, maar dan steken ze hem er zowat rechtop in in je slagader, ook geen pretje). heb ook tijdje gehad dat ze met baby naaldjes/vlindernaaldjes alleen konden prikken. nu weer gelukkig de normale naald. @LW85, hoe was het kijkend naar 2 kleine shoppende wondertjes weer? @Feather: welkom. ow over dat druppeltje had ik ook wel eens hor. dacht ook vaak owjee kan dat kwaad. merkte dat als ik hem iets langer de naald erin hield, dus na het spuiten.knop ingedrukt houden. dan 5-10seconden tellen en dan knop ingedrukt houdend er dan pas na 10sec. uithalen dat dat vaak voorkwam dat hij ''druppelde'' daarna uit me buik. @Buttefly: oehh leuk het kamertje spulletjes uitzoeken
Mijn wachtweken zijn shit.. De eerste week was prima, maar nu word ik weer heel onzeker. Mijn gevoel dat ik niet zwanger ben is nergens op gebaseerd, op angst voor teleurstelling denk ik.. Ook ben ik ooit zo stom geweest om naar een medium te gaan, die me vertelde dat ze niet wist of ik zwanger zou worden en vroeg of ik ooit aan adoptie had gedacht. Dit komt in de wachtweken dan weer boven drijven, ik ben zo bang dat ze hier gelijk in zou kunnen hebben... Super stom!! Als ik puur naar de feiten kijk dan heb ik nu 4x een eisprong gehad in een jaar tijd en dan is het ook niet gek als ik nog niet zwanger zou zijn. Nu slaat de medicatie eindelijk goed aan en dat is juist positief!! Ik word gewoon zo onzeker van dit alles en wil graag bevestiging dat het goed gaat komen, maar zo'n medium zet hoop om in angst, dat zou niet moeten mogen... Ook al zou het uiteindelijk niet lukken, dan hoef ik dat nu nog niet te horen en wil ik er zelf achter komen. Ik ga trouwens vrijdag testen 3 dagen voor NOD, dan heb ik een feestje en wil ik graag weten of ik een glaasje wijn kan drinken Ook is mn vriend dan nog thuis, hij gaat ook op mannenweekend. @ Nina, Fijn dat het goed met je gaat. Op de kou na dan Spannend 2 sollicitaties!! Werk je nu nog ergens anders? Ga je vertellen dat je zwanger bent als je aan bent genomen, of hoe werkt dat dan? En fijn dat de auto terecht is!! @ Mybook, dat is een heel gepuzzel zeg! Maar fijn dat je weer kunt gaan beginnen! @ Amare, waarom moet je wachten op de volgende cyclus? Kunnen ze die niet opwekken dan?
@SA fijn dat je gelijk weer mag beginnen met spuiten. De opmerking als het goed is wordt je gewoon ongesteld.. nee! Het is helemaal niet goed! Beetje stomme woordkeuze van de persoon in kwestie. Hoe is het nu met je? Is je mannetje alweer thuis? @Nina jeetje wat een gedoe, auto weg, toch weer terug, nog niet mogen gebruiken.. Maar gelukkig is hij er weer! Ik zou hem ook helemaal laten reinigen inderdaad. Het idee.. bah. Veel succes bij de vk vandaag! @mybook hopelijk is je bms morgen mooi dun en kun je weer beginnen aan een nieuwe ronde. @bloempje ooh meid ik herken je onzekerheid zo erg. Ik geloof ook best in bovennatuurlijke dingen enzo. Mn moeder was ooit naar een medium geweest en die had gezegd: je krijgt ooit nog een kind van jezelf. Nou haar man toendertijd was onvruchtbaar, dus ik had dat geïnterpreteerd als: misschien kan ik wel geen kinderen krijgen en wordt jij dan draagmoeder. Toen het dus wat langer duurde werd ik wel zenuwachtig. En kijk nu eens... toch gewoon zwanger. En ik geloof eigenlijk dat hele medium niet meer. En wat dat medium bij jou gezegd hebt is heel algemeen he: ik weet niet of je ooit zwanger zal worden. Nee, dat weet niemand!! Niemand kan dat van te voren weten. Dus probeer dat écht naast je neer te zetten, het slaat nergens op. 😉 Je hebt nu nieuwe medicijnen en het is ook helemaal niet gek als dat nog een paar rondes duurt. Probeer te blijven geloven en je pas druk te maken over andere zaken wanneer die daadwerkelijk aan de orde zijn. Ik weet het, het klinkt heel makkelijk en dat is het niet... Maar bovenstaande heeft mij in een moeilijke periode toch op de been gehouden. Dikke dogi knuffel, hopelijk gewoon snel een positieve test ☺ Hier gaat het goed, moet wel wat rustiger aan doen merk ik. Mijn werk wil daar alleen nog niet helemaal in mee... van de week heb ik dus véél te veel uren gemaakt op 1 dag (13 in totaal) en de nacht en dag erna harde buiken.. Dus nou dat heeft me 2 ziektedagen gekost, lekker handig.. ik moet ook erg veel tillen in mn werk en ik geef al vanaf 7w zwangerschap meerdere keren aan dat we het hierover moeten hebben omdat er een punt komt (tussen nu en de 20w volgens vk) dat ik mijn functie niet meer volledig kan uitvoeren. Leidinggevende blijft maar zeggen ik kom er op terug maar er gebeurd niets... Dus mijn taak om de baby en mijzelf goed te beschermen en goed voor mezelf op te komen. Dat als ik iets moet doen wat ik niet kan of mag te zeggen: dit kan en mag ik niet doen. En als ze zeggen je moet toch we hebben geen ander werk, me dan ziek te melden. Dit allemaal op aanraden van de bedrijfsarts.. phoe vind ik lastig!! Maar goed, moet het wel écht zo doen. Meubeltjes van het kamertje zijn in elkaar gezet en op zijn plek, helemaal leuk. Verder kan ik niet wachten tot ik die kleine frummel ga voelen. Is me nog niet gebeurd, hopelijk komt dat snel ☺
@Amara : hihi was tegelijkertijd bericht aan het typen al toen die van jou online kwam zag ik. Vandaag dus bij gyn geweest en mag weer starten prikken(zie verhaal hierboven) hier vanochtend dus echo gehad om 8.10, en heb akkoord voor nieuwe ronde. Dus vanavond gaat de 1e spuit er weer in. gonal f 75 eenheden en zondag ochtend om 9u weer melden voor een echo, om alles goed in de gaten te houden, omdat we nog niet weten wat de juiste dosis is. dit keer hogere start dosis.dus ben benieuwd.
@ ButterflyPasion, dankjewel voor je lieve woorden! Ik dacht echt dat het aan mij lag en dat ik zon onzekere troela ben. Fijn om te horen dat niet alleen ik dat heb en dat het bij jou gewoon helemaal goed is gekomen! J Het lijkt me trouwens ook moeilijk om mn mond open te trekken op het werk als ze er niet echt oren naar hebben, maar ik denk wel dat het super belangrijk is om hierin voor jezelf te kiezen. De bedrijfsarts staat achter je, dus dat kun je altijd als excuus gebruiken. Succes in elk geval hiermee! @ Mybook, Fijn dat je weer kunt starten!! Yess!
Wat leuk dat er zoveel geschreven is! Ik had gisteren een heel verhaal getypt op mn telefoon en toen liep de site weer vast. Zo irritant! Ik had geen puf meer om het opnieuw te doen, maar nu moet ik gelijk op veel meer reageren  @Mybook, wat heerlijk dat de zolder geverfd is. Zwart paars is wel een bijzondere combinatie, ik kan me voorstellen dat het lekker is opgeknapt! pff dat zijn wel weer een hoop medische dingen, kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment ook wel zat bent. En het stress schema verdubbelen?? Klinkt vaag. Dank je wel voor je lieve woorden. Ik ben het helemaal met je eens hoor, dat mijn lichaam beter nu al door kon hebben dat dit niet goed ging. Maar voelde me wel al echt zwanger. En ondanks alle twijfel probeerde ik toch een beetje te fantaseren. Dat is moeilijk, om dat weer los te laten. Wat goed dat jij vanavond ook weer mag beginnen. Alleen heb je nu op iets zitten te wachten wat je eigenlijk al wist toch (qua menstruatie opwekken enzo)? Wanneer mag je dan voor je eerste FM? @bloempje, bij mij vertelden ze dat alles boven de 20 goed was qua progesteron. Geen idee of je met een dubbele eisprong hoger zou moeten of kunnen zitten. Waren beide eitjes even groot? Fijn dat de pregnyl eruit is, dan weet je dat als je een streepje hebt, die gewoon echt van jezelf is. Het wel of niet het gevoel hebben of je zwanger bent zegt eigenlijk niks. Bij mijn dochtertje was ik ervan overtuigd dat het weer niks was geworden. Ik wist het zeker. Nou ik had het mis. En afgelopen ronde was ik er ook niet zo mee bezig. Het is heel lastig in die wachtweken, want je wilt eigenlijk ieder gevoel en ieder signaaltje aangrijpen om uit te vinden of het gelukt is. Heel herkenbaar. En zon medium ik geloof ook best in meer en tekenen en dat soort dingen, maar er zitten wel heel veel prutsers bij. Probeer vooral positief te blijven! Wat grappig dat jouw man ook op mannenweekend gaat! @Nina, vervelend dat je het nog steeds zo koud hebt. Ik ben ook met 8 weken overgegaan op zwangerschapskleding, zo fijn! Alleen de eerst paar weken zit zon buikband nog heel los. Maar het knelt in ieder geval niet en dat is heel fijn. Of lekker jurkjes aan, ook heel fijn. Wat goed dat jullie auto weer gevonden is! Dat is echt wel een wonder, dat komt volgens mij niet vaak voor. Ik zou hem inderdaad helemaal laten reinigen. Wanneer krijgen jullie hem terug? Ik vind het heel gezellig als je mee blijft kletsen hoor! Gewoon doen! Fijn dat je kunt beginnen met afbouwen van de utrogestan, het blijft toch een beetje vies spul. Voor een goed doel, dat wel, maar het is fijn als je straks ook zonder kunt. Spannend 2 sollicitaties, heeeeeeeel veel succes! @Amare, wat vervelend dat je zoooooo lang moet wachten, op de hoeveelste dag zit je inmiddels? @Butterflypassion, gelukkig is hij weer thuis. Ik ben sinds zaterdagavond ziek. Dus zondag veel op de bank gelegen en af en toe een filmpje opgezet voor mijn dochtertje, zodat die zelf lekker bezig was. Maar gisteren voelde ik me echt beroerd. Gelukkig had hij nog een dag vrij en kon ik in bed blijven. Lastig als ze niet mee denken op je werk. Maar jij en de baby gaan inderdaad voor hoor! Dan maar ziek melden. Wedden dat ze dan ineens bedenken wat je wel had kunnen doen?
@secret : herkenbaar hor. ook ik had dat gevoel heel sterk. ene moment heel twijfelachtig van ja het kan altijd nog mis gaan, andere punt heel sterk gevoel. al zoeken naar baby dingetjes. wat meer de kleinste slaapkamer(toekomstige babykamer) lades opruimen, opletten met alles met eten wat wel en niet mag als je zwanger bent. ik voelde me ook echt zwanger, was vanaf het begin al misselijk(daardoor dat ik toch ging testen want het voelde echt als zwanger plots). en de avond dat ik opeens weer bloed verloor en echt stolseltje, was de misselijkheid ook in 1 klap verdwenen. heel raar. ja klopt dat we eigenlijk al verwachtte dat dit enige optie was weer spuiten en dan zien. maar hadden bewust besloten om 1 maand mijn lichaam goed te laten herstellen, en te kijken of mijn lichaam toevallig toch zelf eigroei zou laten zien.(ben gestart met spuiten vanwege ook geen menstruatie, en ja toen bloedverlies gehad-wat blijkbaar een onttrekkingsbloeding is ipv menstruatie.dus dachten wie weet werkt het toch uit zichzelf helaas. het is balen een maand voor niks gewacht, maar ergens ook weer fijn, nu weet je gewoon zeker dat het lichaam zelf niks doet.was vooral ook bevestiging voor mijn man, want die had zoiets van probeer het eens; wie weet lukt het nu wel. hij is een beetje ''anti'' onnatuurlijk. dit stimuleren vind hij al op het randje. hij is ook heel stellig dat hij als dit niet lukt, niet verder in een traject wil, omdat het voor hem dan te onnatuurlijk wordt, maar gelukkig zijn we nog niet zover. even een vraagje tussendoor, even wat anders. De inwendige echo's die jullie krijgen is toch ook denk ik met een langwerpige stok met rond bovenkantje in je doos, om maar zo te zeggen. Daar gaat ''normaal''gesproken een soort hoesje/condoom omheen? bij jullie ook?. Mijn man viel het toevallig 1 van de laatste keren opeens op, dat dus de stok die uit mij kwam, geen ''hoesje'' had. en die arts dat gewoon ff met een papieren doekje afveegde. en de klodder glijmiddel zat er nog steeds op, wat in mij was geweest(lekker voor de volgende). maar dan denk ik ook. oke ik was 1e die dag, maar bij wie heeft ze het eerder niet gedaan. Oke daar van binnen is niet dat het steriel moet blijven. Maar toch naar mijn weten, het lijkt me niet fris.kans op soa's of gekkigheid dan toch?... later deed een arts het wel toen echt op gelet. en vroeg ik van zit er altijd zo'n hoesje om heen. zei hij ook van, ik mag hopen van wel dat iedereen dat doet. dus toen wel laten vallen. ow vorige keer niet..(de keer erop was de arts die het was ''vergeten ofzo'' had het nu wel weer). maar vanochtend was het weer allemaal snel snel, weer een andere gyn(vorige keer deed zij wel hoesje). Nu had ik er niet opgelet bij gaan liggen en daarna. was zij wel bezig met schoonmaken dacht ik ervan. toen ik ging omkleden maar toen ik de echo kamer uit liep. leek het alsof die stok alweer ''klaar stond'' met een klodder gel boven op, zonder hoesje eromheen.. .. Ik vraag me af wat zijn jullie ervaringen hiermee? hebben jullie er ooit op gelet? . Het lijkt mij toch dat er elke keer een nieuwe ''condoom'' omheen gaat voor het bij een andere vrouw naar binnen gaat?
@ Mybook, over dat condoom.. Geen idee eigenlijk, nooit op gelet. Ik ga er altijd gewoon vanuit dat er een condoom met glijmiddel omheen zit. Meestal kijk ik bij inwendige echo's altijd al naar het scherm tijdens het inbrengen. Hm. Interessant eigenlijk. Ik zou me niet te druk maken als ik jou was. Zal wel goed komen . @ all, de intake vanochtend was prima. Veel info, bloed laten prikken en gelijk de schildklier ook mee geprikt (mijn moeder heeft schildklierproblemen). Waren iets van 6 buisjes? Bloeddruk opgemeten, was ook prima. Omdat hart- en vaatziekten in beide kanten van de familie voorkomt, wil ze in een later stadium ook mijn suiker extra testen. Verder hebben we de afspraak gemaakt voor de termijnecho (met 10+3) en de nekplooimeting (met 12+0). Wij kiezen er bewust voor om de combinatietest wel uit te voeren. Mocht er bijv. iets zijn, dan willen we ons daar graag op kunnen voorbereiden . LW en BP, hebben jullie dit ook laten doen? Verder morgen én vrijdag een sollicitatie. Spannend. Het is niet mijn droomfunctie, maar eigenlijk voor nu wel uitdagend en goed genoeg. Ik ben benieuwd, hopelijk wordt het iets want ik zie het niet zo zitten om thuis niets te doen . @ auto verhaal: geen idee wanneer we hem terug krijgen. Hij is in elk geval nog niet vrij gegeven door de politie. Ben erg benieuwd. Ik mis ons fijne autootje .
@ mybook jahoor ik had altijd een condoom er omheen! Ik keek er wel altijd naar. Als je twijfelt zou ik er wel goed op blijven letten hoor, niet echt verantwoord anders. (En fris...) @Nina nee wij hebben het niet gedaan. We vonden de kansberekening te klein en wilden niet eventueel onnodig in onzekerheid komen. Als je leest hoeveel vrouwen in mijn leeftijdscatogorie een kindje met down krijgt, dat percentage is zo laag. En trimosie.. ja weetje, er zijn nog heel veel andere (fatale) aandoeningen die niet ontdekt kunnen worden tijdens de zwangerschap. Daarbij krijg ik ipv de 20w echo een GUO, dat is wat uitgebreider. Maar ik heb ook heel veel begrip waarom veel stellen het wel laten doen, kan daar eigenlijk ook heel goed inkomen. ☺ spannend hoor je echo al over een 2 weekjes! Man wat gaat het alweer hard he. LW is ook al weer op de helft...
@mybook, fijn die herkenning, al had ik liever dat we elkaar niet begrepen. De rest van de wereld gaat gewoon door, en ik dus ook maar. Maar het blijft wel heel gek. Hopelijk hebben jullie niets anders nodig dan dit qua onnatuurlijk. En hopelijk rekken anders zijn grenzen nog een beetje mee. Ik begrijp het wel hoor, het idee, maar ben toch blij dat er tegenwoordig toch een handje geholpen kan worden. @condoom, daar let ik altijd op, ze mogen die er ook pas opdoen als jij in de kamer bent. Net zoals ze pas handschoenen mogen aandoen als jij er bent. Je moet kunnen zien dat ze nieuw zijn en dus nog niet gebruikt/besmet/etc. Zeker vaginaal vind ik het erg slordig als er idd zonder gewerkt zou zijn. Misschien had hij/zij hem er gelijk bij het eruit halen in 1 beweging eraf gehaald? Hoop ik dan maar heel erg.... @nina, zo dat waren aardig wat buisjes bloed dan! Fijn dat het verder prima was. Nu lekker aftellen naar je volgende echo. Wij hebben de combinatietest ook laten doen. Mijn man wilde dit graag en ik kreeg het vergoed. Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik niet kon garanderen dat als de uitslag niet super was, ik de zwangerschap af zou kunnen of willen breken. Gelukkig hoefden we daar niet over na te denken. Heel veel succes met je sollicitatie! Ik duim voor je.
@Mybook: Bij mij wel altijd een condoom erom hoor. Nog nooit meegemaakt dat het niet zo was. Ze halen hem ook meteen erna eraf en gooien hem in het prullenbakje ernaast, dat gaat heel snel, als je even niet kijkt is het al gebeurd, misschien hebben jullie het net even gemist omdat jullie naar elkaar/de arts keken? @Nina: Wij hebben wel de combinatietest gehad, maar daar konden we niet eens voor kiezen, misschien omdat ik medisch ben omdat het er twee zijn? En ik kreeg standaard een bloedonderzoek/erfelijkheidsonderzoek ivm afwijkingen bij de broer van mijn moeder. Maar alles was helemaal goed en we hebben geen verhoogde kans. Wij wilden het anders ook wel laten doen, weten waar je aan toe bent eventueel. Vooral nu met 2 kinderen erbij zou het heeeel zwaar zijn als er eentje ziek is of een afwijking/handicap zou hebben. Spannend je volgend echo! Dan krijg je ook een uitgerekende datum . Ik had deze keer ook al heel vroeg dat mijn kleding gewoon veelte strak zat (draag normaal skinnys van de mango dus extreem strak haha). Heb nog een tijdje een elastiekje om mijn knoop gehad maar met week 15/16 was dat ook niks meer. Ik zit nu nog steeds te dubben met kleding, mijn positiekleding van 3 jaar terug past gewoon niet mooi, is te wijd en te lang bij de pijpen. Draag wel veel zwangerschapspantys maar mijn eigen jurkjes zijn te strak bij mijn borsten aangezien ik er wel 1,5 cupmaat bij heb. Gelukkig heb ik van een collega die haar borsten heeft laten vergroten een stuk of 6 mooie beha's gehad haar te klein zijn maar mij nu perfect passen. Heb ook geen zin om geld uit te geven aan nieuwe broeken en kan niks vinden wat mooi zit @BP: Ja morgen ben ik officieel op de helft, maar ik ging er met 19 weken al vanuit dat ik op de helft was Tweeling komt natuurlijk vaak wel eerder en mijn zoontje was er ook al voor de 40 weken.. Hier gister een hele officiele brief gekregen van het lab van het ziekenhuis dat ik te weinig rode bloedcellen had en antistoffen en dat dat reden is voor verder onderzoek ivm toekomstige bloedtransfusies/operaties enz en dat ik binnen 2 weken bloed moest hebben geprikt. Schrok ervan maar toen ik het labformulier bekeek zag ik dat dit gewoon het ging om de rhesus factor. Die heb ik al mijn hele leven negatief en mijn zoontje was positief dus heb ik antistoffen aangemaakt bij de bevalling, maar heb ondertussen alweer 2x een anti-rhesus prik gehad om te voorkomen dat dit schadelijk is voor een eventuele volgende baby dus niks aan de hand. Bloedprikken moest ik maandag sowieso (ivm te lage HB) dus gelijk deze ook maar meenemen. Maandag alweer de 20 weken echo. Als ze dan gezond zijn gaat het verder alleen nog maar om de groeiecho's elke 3 weken
Oooohhh, grrrr... Ik had een heel bericht klaar, hangt de site vast.. Poging 2 dan maar: @SA, Ik kan er niet over meepraten, maar het lijkt me ook een moeilijke tijd die je door maakt. Je doet er al zo veel voor en dan gaat het mis... Ik hoop dat de tijd de wonden zal helen. Xx w.b.t. mijn eitjes, die waren 17 en 18 mm, dus ik verwacht dat ze beiden zijn gesprongen. Ik weet ook niet zeker of het progesteron dan hoger zou moeten zijn, maar dacht misschien hebben jullie er ervaring mee.. @MB, laten we hopen dat er wel altijd een condoom om gaat, jakkes! Ik let er verder niet speciaal op, maar denk dat ik er voortaan wel alerter op zal zijn @ Nina, wat een hoop bloed zeg! Voor het goede doel zullen we maar zeggen. Succes met je sollicitaties! Zal voor je duimen! @ LW, hoe wisten ze dat van jouw rhesus factor? Is dat een standaard onderzoek? Alvast veel plzr maandag! Leuk, leuk! Ga je ook nog een keer een pretecho doen? @ All, ik ben weer helemaal zen na mijn stress dag van maandag. Ik laat de opmerking van het medium me de hoop niet meer ontnemen! Ben nu eerder een beetje boos op haar dat ze zoiets zegt! Hopelijk blijft dit ook zo Verder heb ik echt nergens last van, behalve vollere borsten en gevoelige tepels, maar die heb ik altijd na mijn eisprong. Normaal heb ik ook rugpijn, deze keer niet (hopelijk een goed teken). Voor mijn gevoel staan beide opties weer open. Vrijdag ga ik testen, vind het wel spannend
@Bloempje: Spannend vrijdag al testen! Is nog maar 2 nachtjes! Ze controleren standaard op die rhesusfactor, volgens mij bij 12 weken die van jou en als die negatief is bij 27 weken nog een keer want dan kunnen ze zien of het kindje positief of negatief heeft. Heeft kindje ook negatief, dan is er niks aan de hand, heeft kindje positief en jij bent zelf negatief, dan krijg je een prik die je na de bevalling nog een keertje krijgt. Allemaal om te voorkomen dat je geen antistoffen gaat aanmaken waardoor je kindje erg ziek kan worden. Verder is het niks ernstigs ofzo, gewoon voorzorg. Bij mij wisten we het al doordat ik negatief ben en zoontje positief maar blijkbaar moest daar nu opeens helemaal een aparte brief voor worden geschreven en gestuurd Pretecho gaan we denk ik niet meer doen. Ik heb ondertussen al 8 echo's gehad (waarvan 1 pretecho voor de geslachtsbepalingen) en maandag hebben we er weer eentje. Daarna elke 3 weken en vanaf 28 weken elke 2 weken om de groei bij te houden. Vind zelf het beeld ook minder mooi worden als de kindjes zo groot zijn en het speciale is er wel een beetje af (bij mijn eerste zwangerschap ook heel veel echo's gehad). Elke 3 weken en daarna elke 2 weken even spieken vind ik prima