Bloempje. Tja.. eigenlijk ergens wel logisch want eentje lag het goed uit. Mijn eierstokken zijn onwijs groot. Normale mensen hebben ongeveer 1/4 van mijn eierstokken en mensen met pcos ongeveer 1/2. Zulke grote eierstokken zien ze bijna nooit in het ziekenhuis. Logisch dat je dan schrikt haha Ik moet vrijdag weer terug. Ben benieuwd. Hoe gaat het met jou?
@ Feather. Oké... dan is het misschien wel logisch ja.. Maakt dat verder nog iets uit voor de reactie op medicatie of iets dergelijks? Succes alvast voor vrijdag! Met mij gaat het verder prima! Ik heb morgen mijn fm en ben echt heel benieuwd.. Ik ben ook weer helemaal positief en heb er gelukkig weer een goed gevoel over.
Ja dat wel. Door zoveel eitjes groeien ze ook veel moeilijker en is het echt zoeken naar welke dosering ik dan nodig heb. Geduld, dat krijg ik vaak te horen Ik zei laatst; ik heb t idee dat ik daalk gewoon 1 pen per dag mag gaan spuiten. 'Dat kan!' Zei de arts vrolijk. Toen mijn vriend vroeg of dat wel eens voor kwam zei ze; 'ik heb t pas 1x meegemaakt'. Die mevrouw werd wel zwanger trouwens. In 1x raak. Dus er is hoop Succes morgen!
Onze baby was 3.7 cm en lag exact op schema! De uitgerekende datum is 4-9 en t was énorm beweeglijk! Zo bijzonder! Wij zijn helemaal verliefd. En natuurlijk prachtige fotootjes mee!
Wat fijn Nina! Ik ben ook benieuwd!! Vanmorgen fm gehad, de gyn van afgelopen maandag heeft me echt blij gemaakt met een dooie mus.. Er gebeurt helemaal niets daaro... Moet nu op dezelfde dosering blijven spuiten en zondag terug. Ik denk erover om zelf op te hogen, zit nu op 75 IE vorige ronde zat ik op het eind op 83 IE, dus wil dat miss gaan doen. Of is dat heel dom? Ze maakte trouwens ook een opmerking over een vleesboompje waardoor mn slijmvlies aan de ene kant dunner is dan aan de andere kant.. Lekker dan, zit ik niet echt op te wachten.. Iemand hier ervaring mee? Ze zei overigens dat het niets uitmaakt, maar het maakt me toch weeer onzeker...
hoi dames, Vraagje, wie herkent dit ook na het zetten v/d pregnyl. Zooooooooo moe en geen energie ..en hoofdpijn.. (ook van de gonal f altijd al meer hoofdpijn en minder energie- al heb ik dit ook vanwege mijn chronische ziektes en ben gewoon hoofdpijnklantje). maar het is nu gewoon weer non-stop. Herken het ook echt van de vorige keer. @Bloempje: thanks idd nu weer op het wachtbankje. lees net je berichtje over de fm ,dat is flink balen. geen ervaring mee. @puppy hier ook hele vervelende eierstokken liggen blijkbaar ergens diep schuin achter de baarmoeder, daarbij een gezellig vetlaagje hier op buik gebied. Links kunnen ze zien hier. rechts meestal met geduw in me buik, maar laatste keer zelfs toen niet. @feather : balen dat het spuiten zo lang duurt . @Nina: wat gaaf
@mybook, ik was ook wel moe van de pregnyl, maar dat trok gelukkig wel redelijk snel weer weg. @nina, 😍😍😍 geweldig! Echt genieten die foto's! @feather, lastig hè om geduld en vertrouwen te houden.... hou vol meis! @hier.... alweer een week op het wachtbankje. Maar erg moe door onrustige nachten van mijn dochtertje. Even een dipje gehad in al het 'zwanger worden gedoe', maar nu weer redelijk positief. Ik heb niet altijd puf om te schrijven, maar lees wel elke dag gezellig mee.
@mybook ik heb van de gonal-f ook altijd last van erge hoofdpijn (spanningshoofdpijn lijkt wel). Ik heb 1x pregnyl gebruikt en daarbij kreeg ik ook last van vermoeidheid en misselijkheid. Dat is op zich ook niet gek omdat het een zwangerschapshormoon is. Ik moet wel zeggen, dat nu ik ben overgestapt op ovitrelle, ik er minder last van heb. Hopelijk is die nare hooifdpijn snel voorbij voor je! @bloempje wat vervelend zeg dat je nu weer tot zondag moet wachten! Ik snap je punt wel betreft je dosering, alleen ik zou het zelf niet durven. Ik heb zelf geen ervaring met vleesbomen oid maar als je je zorgen maakt waarom bel je niet gewoon even? Dan ben je op zn minst van die onzekerheidsstress af, en zit dat verder ook niet meer in de weg. Ik hoop op beter nieuws voor je zondag! Het lichaam kan soms raar zijn!! Zelf heb ik vandaag om 11.00 uur een afspraak voor fm, hopelijk is het wat gegroeid daar.
@ Nina, wauw!!! @ SA, t is soms ook echt wel zwaar idd.. Maar hopelijk mag het geduld snel genoeg beloond gaan worden!! Wanneer mag je gaan testen? Enne, hou vol meid!! @ Mybook, ik had geloof ik ook hoofdpijn na de pregnyl. @ Puppy, ik heb inderdaad een afspraak gemaakt met mijn vaste gyn. Aanstaande maandag kan ik al mijn vragen stellen, hopelijk ben ik dan weer gerust gesteld. Heb mn dosering btw wel verhoogd... Hopelijk zondag een goede fm Jij succes zo meteen, laat je even weten hoe het is gegaan?
Hier in overleg weer verhoogd. Wel op 'eigen risico' want er is een kleine kans dat er opeens heel veel eitjes groeien. Maar goed, daar geloof ik eigenlijk niet zo in en als ik naar 125 moet zijn stappen van 12.5 voor een week wel erg lang. Nu dus na 4 dagen opgehoogd. Ze zei wel: mochten er nou opeens veel eitjes zitten hebben we wel een dosering gevonden. Dus dat was prima. Woensdag weer terug en nu 87.5 spuiten. puppy hoe is het gegaan? En de rest van de dames. Hoeveel spuiten of spoten jullie? Meer mensen die richting de 100 gaan/gingen?
Mooie foto's Nina!! Wat fijn 😊 Lieve meiden hopelijk groeien jullie follikels snel allemaal mooi door. SA, succes het laatste weekje op het wachtbankje! Ik spoot 112.5 menopur de laatste ronde. Had toen wel 4 follikels (2 grote en 2 kleinere) maar mocht gelukkig pregnyl zetten met resultaat. Ik weet niet of dat te vergelijken is met gonal?? Hier heb ik sinds maandag gelukkig een stageloper onder mijn begleiding. Dus het werk ga ik nu weer gewoon relaxed heen. Hij kan en wil de zware dingen tillen, en ik doe mn best om hem zo veel mogelijk te laten doen en leren (wat hij wilt). Hij is er nog 9 weken, dus tot de 28w kan ik met een gerust hart naar mn werk 😊 en daarna zal er ook heus wel een oplossing komen, ik heb er weer vertrouwen in en kan nu meer genieten van mn zwangerschap. Nog 5 nachtjes tot de GUO, spannend!
Ohja. Niet iedereen spuit gonal f . Ik denk dat het redelijk bij elkaar in de buurt komt. 300ie is 0.5ml bij gonal. Fijn dat je de zware dingen een beetje uit handen kan geven!
@bloempje fijn dat je overmorgen weer terecht kunt bij je eigen gyn. Hopelijk kan deze je voorzien van alle antwoorden en je onzekerheid wegnemen! @feather ben benieuwd hoe het woensdag is! Ikzelf ben gisteren dus bij de gyn geweest. Zat gisteren op cyclusdag 13, het baarmoederslijmvlies zag er netjes uit en was gegroeid. Ik had nu 2 follikels (1 rechts en 1 links) die beide rond de 6mm waren. Nu even afwachten welke dominant gaat worden. Ik moet wel zeggen dat dit de eerste keer is dat het zolang duurt. Ik ben normaal gewend om op dag 15/16 al de iui te doen omdat mijn eitjes snel groeien en springen. Heb dit niet eerder meegemaakt dus maakt me ergens wel onzeker. De gyn zei dat het kan komen doordat ik de laatste menstruatie waarschijnlijk nog iets ben verloren van mijn miskraam (na 7 maanden!) en dat mijn lichaam er wellicht wat langer over doet nu. Ook omdat mijn baarmoeder nu helemaal echt schoon is. Nja het zal dan wel.. maandag moet k weer terug.
@feather, afgelopen ronde ben ik gestart met 112.5 I.e. gonal. Maar toen had ik teveel follikels en moest ik terug naar 87.5. Toen 1 dominante overgehouden, dus dat was wel mazzel. Als het nu niet raak is moet ik met 100 i.e. starten. @butterflypassion, wat heerlijk zo'n stagiair. Dat zal je wel veel rust geven. Lekker van genieten en hem snel veel leren 😉. @puppy, fijn dat er iets groeit. Maat hou er rekening mee dat ze ook weer kunnen verdwijnen. Onder de 12 of 14 (weet het even niet meer precies) kunnen ze ook weer krimpen. Kan ook zijn dat ze allebei doorgroeien. Kan nog alle kanten op. Waarom denkt de gyn dat je nog wat bent verloren? Je bent toch al 2x gecurreteerd? Heb ik geen ervaring mee hoor. Dus weet niet hoe dat gaat. Hopelijk snel mooie grote eitjes.
@secretangel de gyn zag in september (toen ik weer voor het eerst begon met de iui) dat er nog een klein iets zat, het was blijkbaar zodanig klein dat ze wel dacht dat het er vanzelf af zou komen. En de menstruaties die ik had na mijn miskraam waren niet zoals ik dat gewend was, tot de laatste keer. Toen viel er letterlijk vanalles uit, propjes ofzo. Dus ik vertelde dat, en wij beiden dachten dus dat dit nog van de miskraam was. Dus toen heeft ze gekeken en idd mijn baarmoeder zag er weer uit zoals het "hoort". Ik was ook weer gewoon zoals vanouds ongesteld. Dus opzich wel een opluchting. Maar als ze weer krimpen, krijg ik dan wel een eisprong, of hoe werkt dat precies? Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Dames met pcos.. ik zit ergens mee en ik kan vast niet de enige zijn. Toen ik de pil slikte had ik nergens last van en in het begin viel het ook wel mee maar nu niet meer. Overbeharing. Ik heb verdikkeme gewoon zwarte lange haartjes bij mijn lippen en kin. Ik krijg een snor en baard. En de puistjes.. daar kan ik nog wel mee leven, liever niet maar hè. Alleen.. die haartjes. Ik epileer nu wel alle haartjes er regelmatig uit maar ook mijn blonde donshaartjes worden dik en lang. Ik schaam me hier heel erg voor. Mijn vriend boeit het niet (zegt hij) maar een vriendin hebben met een baard.. snor.. puistjes.. ik voel me er enorm onzeker door en mijn zelfbeeld was al niet zo heel hoog. Hoe gaan jullie er mee om? Wat doen jullie ermee of ertegen?
Hallo dames. ik zou graag alvast mee willen lezen hier. Volgende cyclus ga ik ook beginnen met spuiten en ben benieuwd hoe ik dit ga ervaren na 1,5 jaar clomid te hebben geslikt. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!