wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @LW wauwww wat goed!!! Zo vet dat je dit gewoon eigenlijk 'zelf' hebt gedaan en nu gewoon twee babies krijgt!! Gefeliciteerd!!

@bloempje, ik laat je straks weten hoe het is gegaan! En de pregnyl/ovitrelle haalde ik zelf meestal ook een paar uur eerder de koelkast uit, zodat het vloeistof wat op kamertemp was.. dat is geen probleem, dus koelelementen zijn niet nodig!

@all een vraagje, hoe open zijn jullie tegen mensen in je omgeving over de behandeling? Op mijn werk ben ik onlangs gestopt met een hogere functie omdat ik mijn studie weer wil oppakken, maar nu ben ik ook bezig met de vruchtbaarheidsbehandeling weer en moet ik hier soms eerlijk over zijn mbt de fmmetingen. Sommige kijken me dan raar aan van, dus je wilt EN studeren EN een een baby, dat kan toch allemaal niet? Maarja wij zijn al een paar jaar bezig, en ik heb toen alles op stil gezet omdat we graag een baby wilde maar deze kwam maar niet.. nu heb ik zoiets van: ik plan mijn leven gewoon EN ik ga aan de gang met de vruchtbaarheidsbehandeling want mijn kinderwens is nog steeds aanwezig.. mocht er een baby komen dan pas ik mijn planning wel aan..
    Het is gewoon omdat ik er best open over ben en dan van sommige mensen een rare blik krijg, dat ik denk: doe ik er wel goed aan? Hoe zien jullie dat?

2. bloempje123456

bloempje123456 Actief lid

13 dec 2016
    136
    0
    16
    @ LW, hahaha! Denk dat ik dat ook gedaan zou hebben als ik er 3 zou hebben en ze er toch niets van te weten zouden komen. Enne, fijn dat het er 2 zijn en geen 3 ;)
    Inderdaad niet handig op de wc, maar er zit niets anders op. Ik wil het etentje voor vanavond ook niet afzeggen, staat al 2 maanden op de planning... Komt vast goed. :) En dan neem ik inderdaad geen koelelementen mee.

@ Puppy, bij ons zijn er wat vrienden op de hoogte, maar lang niet allemaal. We zitten midden in een babyboom hierzo en willen ook niet dan mensen zich bezwaard voelen om gelukkig te zijn met hun zwangerschap tav ons, maar ben wel heel blij dat er een aantal op de hoogte zijn. Daar krijgen we ook weer heel veel steun van.
    Ik ben sinds januari ook met een opleiding naast mijn werk begonnen en wil ook niet meer alles op pauze zetten voor onze wens. Ik vind het heerlijk, is een fijne afleiding.
    Ik denk dat je vooral moet doen wat voor jou goed voelt!!
    Succes vandaag bij de fm.

3. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @bloempje, gelukkig dat ik niet de enige bent die idd gewoon naast de kinderwens ook door wilt gaan met andere dingen. Ik ben dan altijd zo onzeker dat 'andere' mensen me gek vinden. Maarja moet daar ook niet over nadenken eigenlijk, tis tenslotte mijn leven.

Ben net terug van de follikelmeting, het eiblaasje zit nu op 16mm dus we gaan morgen toch de iui doen omdat de ervaring leert dat langer wachten, altijd te laat is bij mij.
    Ik ga zo direct alvast de ovitrelle zetten en morgen om 10.30 hebben we de iui! Super spannend!

4. bloempje123456

13 dec 2016
    136
    0
    16
    Spannend Puppy!! Ik ga voor je duimen :) :)

5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Thnx bloempje! Wanneer heb jij precies de iui?

6. Fozzie108

Fozzie108 Lid

28 jun 2016
    65
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    Dongen
    @ puppy, hier precies hetzelfde. Twee jaar geleden zei ik tegen mijn man dat ik graag een studie wilde gaan volgen. Hij reageerde toen dat ik misschien beter nog even kon wachten. Nu had ik die studie al af kunnen hebben.. ben afgelopen maand eraam begonnen en hij staat er ook vol achter nu. Geeft inderdaad wat afleiding en er wordt gezegd dat dat goed is :)
    Veel succes met de komende wachtweken!

7. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Bloempje en puppy fijn dat jullie de pregnyl mogen zetten! Succes alvast in de ellendige wachtweken.
    Bloem jij vroeg het geloof ik, ik vind dat je je leven absoluut niet on hold' moet zetten voor een kinderwens. Je weet niet hoe het leven loopt. Dus als je die opleiding wilt doen, gewoon doen! Wij zijn nu eenmaal met zn allen niet gezegend dat we kunnen plannen wanneer we zwanger worden, doordat het nu eenmaal wat langer duurt dan bij een gemiddeld stel. En het is geen doen om die hele tijd je leven in hold te zetten.

SA wat balen zeg de witte test 😯 had het ook zo anders gehoopt voor je!

Dames die nog aan het spuiten zijn, toi toi toi hopelijk snel een mooi follikel en dat er snel weer een kans benut kan worden.

Thnx ladies!! Ja ik ben zó blij dat alles goed was gisteren. En een meisje... ja echt leuk 😊 ben nog niet aan het shoppen geweest want ik heb een fikse verkoudheid te pakken! Dus lig onder een dekentje op de bank. Maar dat gaat snel goedkomen hoor, dat shoppen😆.

8. bloempje123456

13 dec 2016
    136
    0
    16
    @ Puppy, ik krijg geen iui. Bij mij is het enkel ovulatie inductie i.v.m. pcos. Wij mogen morgenvroeg en zaterdagochtend aan t klussen ;)

9. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dames, ben ik de enige? Ik moet zooo vaak plassen. Net bij het hypotheekgesprek ben ik gewoon 2x naar de wc geweest.. in 1.5 uur!!
    Ik word er gek van :(

10. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @bloempje, late reactie maar ik had eerder geen tijd. Pregnyl mag niet zo lang uit de koeling. Dan neemt de werking af. Je had dus beter wel koelelementen mee kunnen nemen. Heb je voor nu niks meer aan, maar misschien voor een volgende keer. Je mag het een half uur voor gebruik uit de koelkast halen, omdat het anders zo prikt, maar eerder liever niet. Is het wel gelukt met het etentje en het op de wc zetten? Gonal durfde ik wel, maar pregnyl zou ik toch lastig hebben gevonden. Dapper hoor!

@puppy, succes morgen!
    In het begin was ik heel open naar familie en vrienden, maar nu het langer duurt vertel ik het alleen als er naar gevraagd wordt. Geen idee of ze het willen weten, maar ik vond het moeilijk dat er niet naar gevraagd werd. Dus nu maar zo. Een klein groepje weet het wel en dat is voor ons prima. Hier ook de planning niet in hold, want je weet inderdaad niet hoe lang het gaat duren. Dan maar rare gezichten 😉. Je moet maar denken dat de meeste mensen echt geen idee hebben wat je doormaakt. En uiteindelijk kun je ze dat ook niet kwalijk nemen. Maar ik begrijp je 'frustratie' absoluut. Daarom ben ik altijd blij met de herkenning hier.

@butterflypassion, Beterschap! Genieten is dat hè, als alles goed is? Had je zelf verwacht dat het een meisje zou zijn? (Misschien heb je dat al aangeven, dan ben ik het vergeten).

11. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @SA ja zo een fijn gevoel dat alles goed is. Dat is toch alles wat je wilt horen eigenlijk op zo een moment. Ja mijn man en ik hadden echt een mega sterk meisjes gevoel. Zelfs zo sterk dat als dit kleintje toch een jongen had gebleken we er echt aan hadden moeten wennen haha. Niet in een negatieve manier hoor! Want geslacht maakt voor ons echt helemaal niets uit. Maar áls we al eens stiekem tussen de kleertjes keken, altijd naar meisjes kleding. Dus dan zei ik wel eens: we moeten ook maar jongens kleding kijken want een gevoel zegt niets..! Maar goed, dit keer dus wel écht goed geweest. 😊

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Super grappig BP!
    Ikzelf heb dat met een jongen terwijl IEDEREEN om me heen een meisje denkt.. Dus ík of de rest heeft het verkeerd haha.
    As maandag de nekplooimeting. Dan precies 12 weken. Als alles goed is ga ik het volg week ook op mijn werk vertellen. Ik zit nog in mijn proefmaand maar ik heb best wel stress van het ik-ben-zwanger-aan-een-nieuwe-baan-begonnen gevoel. Het knaagt gewoon. Ik wil het eigenlijk vd daken schreeuwen maar voel me half schuldig tegenover mijn nieuwe werkgever. Ben erachter gekomen vorige week dat mijn directe leidinggevende óók een kleine verwacht omstreeks de periode waarin die v ons wordt verwacht (iets eerder wel), dus hopelijk is de olifant in mijn hoofd gewoon een irritante mug. ;)
    Verder hier sinds deze week niet meer moe, geen honger aanvallen meer en gestopt met de utro. Was het zat en gaat prima. Direct weer onzeker (ik vóel me écht normaal), maar toch geniet ik met de dag een beetje meer. Ik weet dat de magische 12-wekengrens gevoelsmatig meer rust gaat geven. Dus nog even spannend, maar heb vandaag wel al lekker weekend.
    Ik krijg overigens wel een minibuikje hoor en ohhhh wat ben ik dan trots! 😃😃😃😃

13. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    hoi dames, ik lees wel mee (via mobiel) maar kan niet altijd reageren(eigen laptop functioneerd niet meer goed, als hij al opstart zoals nu en ik typ iets . loopt hij telkens vast. mobiel te klein beeld om te typen)dus de enige functionele manier om te berichten is via de laptop van mijn man overdag.
    even kleine update hier: Vorige week di ochtend pregnyl natuurlijk gezet. afgelopen di&wo onwijs veel last van me buik combi darmen met gevoel steken/menstruatie krampen (lichte hoop miss. innesteling?zou kunnen 6-9 dagen na eisprong dacht ik). op het ingespoten hcg reageer ik al met pijnlijkere borsten en raar misselijk, en sinds die buikkramp ook raar maagzuur(zoals ik vorige ronde ook had). Vanochtend dag 10,dus net als vorige keer check of hcg pregnyl eruit is, klopte witte test. En net plots ben was aan het doen en wodrt me toch misselijk, eht zo vlaag. ik rustig bij open raam, trok het weg.;opnieuw poging was doen. toen snel trap af na toilet en kokhalsen.. sorry voor verhaal. maar herken het vna vorige keer dat test op dag 14 netgatief was,en week later toch postief(en weer week later helaas gestopt) .zou het een voorteken zijn, dat ik toch al reageer op verandering hormonen. -sorry spelfouten, maar pa 5min. later verschijnt mijn tekst in beeld-

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik denk eerder dat je reageert op de hormonen, dat kan heel goed nl. Voor evt zwangerschapssymptomen is het nog te vroeg! Spannend, ik hoop voor de dat je over een paar dagen met mooi nieuws mag komen! ☺️

15. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @bloempje, ooh spannend heel erg veel succes vandaag en morgen!

@all thnx voor de reacties, fijn om te weten dat het toch niet "raar" is dat je gewoon een planning maakt en nog steeds bezig met behandelingen bent.

Ik heb vanochtend de iui gehad. Was best pijnlijk, maar mijn gyn zei dat het er allemaal goed uit zag. Het zaad van mijn man was ook super zei ze, dus het zou niet kunnen missen deze keer. Wij zijn erg benieuwd, hebben er een goed gevoel over maar blijven er niet te lang bij stil staan zoals de voorgaande keren. Lekker ons eigen ding doen en we zien het over 14 dagen wel!

16. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oke nog een keer. :p
    Ben ik de enige die zoveel moet plassen door de hormonen?

17. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @mybook, het lijkt me ook vroeg, maar niets is onmogelijk. Spannend hoor! Ik ga hard voor je duimen! Wanneer ga je testen?

@puppy, wat vervelend dat de IUI pijnlijk was. Wat was er pijnlijk? Ik heb zelf nog nooit een IUI gehad. Succes op het wachtbankje!

@feather, nee heb ik geen last van. Het ligt bij mij echt aan hoeveel ik gedronken heb 😉. Van de pregnyl zou het misschien kunnen, maar dan wordt het als het goed is steeds wat minder.

@butterflypassion, wij hadden het andersom. Waren overtuigd van een jongetje. Het maakte ons niet uit. Bij de echo was ik toen ook echt verbaasd. Hebben echt even moeten schakelen ☺. Lekker verder dromen op je roze wolkje!

@nina, spannend maandag. En leuk om weer even te spieken. Wil je niet wachten met vertellen tot na je proeftijd? Ik begrijp je gevoel, maar je bent niks verplicht. Maar jij kunt het zelf natuurlijk het best inschatten. Valt het autorijden mee?

@hier een super witte test vandaag. Dus gestopt met de utro en afwachten tot m'n menstruatie doorbreekt. En dan op naar ronde zoveel. Mijn man gaat de eerstvolgende afspraak mee, zodat we wat vragen kunnen stellen. Ben ik in m'n eentje niet zo goed in. En de snoepkast helpt me er vandaag doorheen. Alweer 19 maanden bezig, bleh. Nog meer TVOH aan het kijken?

18. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @feather, ik heb hier ook last van door de ovitrelle, dit is idd het zwangerschapshormoon wat daarvoor kan zorgen.

@SA, het slangetje door de baarmoedermond om de zaadcellen in mijn baarmoeder te spuiten, was erg pijnlijk. Volgens de gyn hebben meerdere vrouwen hier last van door een gevoelige baarmoedermond. Moet zeggen dat ik me niet kan herinneren dat het de voorgaande keren zo'n pijn deed maar wellicht door de miskraam ofzo, weet het ook niet. Maar niks waar ik me zorgen om maak iig.

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Balen SA! Ik had zo gehoopt voor je dat je met ander nieuws zou komen. Goed dat je man meegaat! Vragen stellen lucht soms op.
    Het autorijden valt me mee maar vond het de eerste week toch wel heel spannend haha.
    Als ik het vertel na mijn proeftijd dan ben ik al 14 weken. Het wordt zó ingewikkeld allemaal. Dan weet ik al hele aal niet hoe ik het moet zeggen. Ik bedoel, een jonge vrouw van bijna 27 aannemen, dan weet je toch dat dit in de nabije toekomst kan gebeuren? :p of net nou nu of over een jaar is...

20. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @nina, wat schelen die 2 weken? En waarom wordt het ingewikkeld? Als je het nu vertelt hebben ze geen reden nodig om je contract te beëindigen. Dat is toch zonde? Terwijl 2 weken later heb je gewoon recht op zwangerschapsverlof enz. Maar goed, dat is mijn mening 😉 wil je niks opdringen. Zou het alleen zonde voor je vinden. Het is dus goed bedoelt. 😊

Deel Deze Pagina