Nee, dat klopt. Maar volgens mij mogen ze zwangere vrouwen niet zomaar ontslaan vanwege de zwangerschap Het is meer voor mezelf. Bovendien: hoe komt het over als ik exact na mijn proeftijd zeg: goh, trouwens. ik ben zwanger. 14 weken al Tsja, ik weet niet. Trouwens, het eerste half jaar werk ik sowieso via een werkvingsbureau (ben nog niet in dienst van het bedrijf zelf) dus ze zitten sowieso niet aan me vast, mochten ze die intentie niet (meer) hebben. Wat zouden jullie doen?
Ik zou het gewoon zeggen, mijn ervaring leert dat eerlijk zijn tot nu toe het beste loont. En zoals je zegt: als je precies na je proeftijd zegt dat je al 14 weken zwanger bent, weten ze dat je het bewust hebt verzwegen en dat kan soms weleens verkeerd vallen.
Ja ik zou het toch ook wel vertellen... hopelijk wordt je eerlijkheid dan beloond. Ik heb het zelfs met 5w al verteld ivm planning zomer vakantie. Nu is dat wel heel vroeg, maar het is gewoon een groot probleem als na het plannen blijkt dat ik er ineens niet ben in de zomer. Ik ben namelijk op heel veel vlakken inzetbaar, dus vervanging regelen die net zo goed inzetbaar is als ik is zeer moeilijk. Nu zorgen ze er dus voor dat collega's van mij niet tegelijk vakantie houden. Voelt gewoon prettig voor mij om eerlijk te zijn, kan ik de eer aan mezelf houden.
Alles was goed vandaag met de nekplooimeting! Alle kansen waren kleiner dan 1 op 5000! Geen garantie maar wel gunstig. De kleine was 6 cm en alles zag er tot nu toe goed uit. Wij zijn wederom in de wolken! Echt al een mensje met goed zichtbare neus, mond, maag, blaas etc. Zó bijzonder! 😍 __________________
Ah helemaal goed! Wat fijn om te lezen. 6cm alweer wat gaat het hard he. Geniet maar lekker op jullie wolkje vandaag! 😃😙
@ Nina. Wat fijn dat alles goed is! En ik zou het ook vertellen.. Ik geloof dat je met eerlijk zijn het verst komt. Succes met je beslissing in elk geval! Hier zijn de wachtweken aangebroken, na een gezellig weekend Ik ga proberen er niet al te veel mee bezig te zijn en het een beetje los te laten. Hopelijk gaat het ook lukken. Het lastige is wel dat de carnaval midden in mijn wachtweken valt, ik ga wel gewoon vieren. Voor hetzelfde geldt duurt het nog een jaar voordat ik zwanger ben, maar het voelt wel een beetje raar... Wat zouden jullie doen? Nog meer carnavalsvierders hier op het forum?
@ bloempje veel succes in de wachtweken! Tja.... Ik heb op een gegeven moment gezegd: ik ga me pas zwanger gedragen na een positieve test. Dus drie dagen voor mn posi test nog lekker een wijntje, carpaccio en een biefstuk genuttigd. Doe vooral wat goed voelt. Ik heb wel eens gelezen dat er de eerste weken nog geen bloedband is. Ik durf hier alleen mn handen niet voor in het voor te steken want ik ben geen arts.
Hier heb ik op m'n nod nog lekker met kerst aan de wijn gezeten hoor! Wij kwamen pas de dag erna terug uit Rome en ik heb op een gegeven moment besloten dat het echt geen nut heeft om als zwangere te leven als je het nog niet bent. Wél heb ik het volgende gedaan: - minderen met alcohol (dus niet schrappen 😉 haha) - granaatappelsap drinken vanaf eisprong (vond het oprecht lekker, zitten veel anti oxidanten in) - max 2 koppen koffie op een dag (houd ik nu nog steeds aan) - multi voor zwangeren gebruikt nog voordat ik zwanger was. Weet niet of het allemaal heeft geholpen, maar icm de utro ben ik die ronde wel zwanger geworden. Je kunt nu wel alles uit je menu gaan schrappen maar wat als het nog 6 maanden duurt? Dan heb je de lekkere wijntjes en vleesjes voor niets laten staan! 😉 Mijn gyn zei ook altijd: gewoon lekker normaal blijven leven, met mate genieten en pas bij een positieve test het roer echt omgooien indien nodig
Hoi dames, hier dus vandaag volgens zeggen van de gyn, testdag, dag14 na zetten pregnyl. Helaas nog steeds een witte test, maar ook nog niet ongi.Dus kan nog alle kanten op. Vorige keer had ik te vroeg getest, dag 13 savonds eigenlijk(stom stom) en volgende ochtend dag 14 na spuit,begon ik 2/3 dagen te bloeden(achteraf innesteling laat of ontrekkinsbloeding)want week erna testte ik opeens wel positief, vorige keer dus,wat week later weer voorbij was).Dusja wat moet ik zeggen, de wachtbank tijd wordt nog steeds ''verlengd''..man wat duurt wachten lang zo. had stille hoop van wie weet misschien dit keer wel op dag 14 gelijk hoppa streep,maar nee. Wat ik voel, heel wisselend ene moment echt zwanger gevoel, vooral vorige week met het plots spugen, gevoelige borsten raar gevoel onderbuik(di/wo week terug echt menstr.achtige kramp) nu weer heel licht alsof ik ongi moet worden maar trekt ook weer weg, niet echt krampen, maar het maagzuur/misselijkheid is weer weg. Hoop snel duidelijkheid of ongesteld of zwanger, niet nu dit met half/half...meestal zeggen ze bij negatieve test, 2 dagen later weer testen.dus dat doen we dan maar, donderdag weer testen en hopen in tussentijd niet ongi. @Nina wat leuk om te horen hoe jullie kleine zich ontwikkelt. over het wel/niet vertellen op werk heb ik geen idee. ik werk zelf niet. @Bloempje, jij ook succes met het wachten. ik lette er zelf wel iets op. drink zoiezo geen alchohol ivm medicatie gebruik, en 1e week na pregnyl lette ik ook niet op ong. vanaf moment 7-9dagen na eisprong, dat de innesteling kon zijn, ging ik iets je meer opletten met toch geen rauwvlees eten of leverworst.... En van het weekend verjaardag gehad, en had iemand die zou komen waterpokken nichtje, toen ook gevraagd of ze niet wilde komen ivm ja kans toch op, als het heel pril zou zijn(heb als kind waterpokken heel licht gehad, dus miss. niet genoeg anti stoffen van mezelf)en er was ook een babytje van 6weken(van beste vriendin net bevallen) op verjaardag, dus vanwege dat risico ook al niet. @puppy jij ook succes op het wachtbankje. Op je reactie over openheid in omgeving. Ik ben vrij open ,zowel online op fb(wel in prive berichten) als gewoon in met gezin(mijn/zijn ouders en zusje)en beste vriendinnen. Ik zet het alleen niet meer openbaar neer of we nieuw rondestarten ofzo. 1e keer wel gedaan het op fb gegooid, zodat het geen ''taboe'' is om erover te praten. maar mensen die dichtbij staan weten of mijn ''eitjes'' beetje normaal groeien of niet.. en ong. wanneer ik mag testen. @feather, over het plasprobleem geen idee. ik plas zoiezo veel , maar drink ook veel.(toevallig vorige week uitgebreide 3uur durende suiker test gehad, en 48uur urine opvangen. ene dag 1,9liter dag erna 2,6 liter en dan had ik voor mijn doen dus nog niet veel gedronken). @secret: zie hierboven dus vandaag getest, maar nog niks te zien, maar ook nog niet ongi. al lijk ik nu soms wat ongi krampjes licht te krijgen. afwachten dus...Balen bij jou ook een witte test zo te lezen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik minder normaal ook tijdens mn wachtweken, heb zelfs 2x alcoholvrije wijn gehaald toen we bezoek kregen. Bij ons valt het meteen op als je niet drinkt, vandaar Nu heb ik met mn vriend afgesproken om gewoon carnaval te vieren en mn biertje/wijntje te drinken, maar ook regelmatig even een spaatje tussendoor. Het is ook meer het idee dat we er al zoveel voor doen, en dan zouden we wel gaan drinken. Aan de andere kant, al mijn zwangere vriendinnen hadden ook nog gedronken toen ze het nog niet wisten en daar is ook alles goed gekomen. Ook met koffie houd ik rekening, met eten niet. Daarnaast Multi voor zwangere ipv enkel foliumzuur, tarwekiemolie en Conceive plus gebruikt deze ronde. We zullen zien of het verschil maakt. @ Mybook, wat spannend!! Ik duim voor je! Hopelijk ben je snel van de onzekerheid verlost met heel mooi nieuws! Ik dacht trouwens 14 dagen na eisprong testen, maar dus 14 dagen na Pregnyl? Fijn, mn wachtweek weer een dag korter
ja dat was wat mijn gyn. zei toen ik de 1e keer spuit had gezet, van over 14 dagen testen(op de ochtend gezegd toen ik de spuit zette)..maar hoor er verschillende reacties op, dacht dat er ook mensen zijn die idd 14 dagen na eisprong testen. maar elk lichaam maakt op zn eigen tempo hormonen aan, wat ik al zei vorige keer had ik met avond,dag 13 ook geen posi test en week later toch opeens wel. Ligt er echt aan wanneer je eitje springt, hoelang die onderweg is voor innesteling enz. en dan nog hoe snel je lichaam hcg aanmaakt en hoeveel. Blijft spanned zo
Hoi! Hoe gaat het hier? Hier alles goed. Ik heb gisteren toch mijn werkgever ingelicht en ik had een awkward silence en verbaasd gezicht verwacht. Wat kreeg ik? Een dikke glimlach en een felicitatie! Er werd súper goed gereageerd en er viel echt een last van mijn schouders. De intentie om me structureel te behouden (ik ben nog niet in dienst van het bedrijf zelf, maar via een wervingsbureau) was er nog steeds en mijn nieuws veranderde níets aan alle intenties. Echt zo leuk! Mijn eerlijkheid werd gewaardeerd. Verder hebben we 17 maart de geslachtsbepaling. Ik ben enorm benieuwd, ben dan bijna 16 weken (15+4) en kan eigenlijk niet wachten haha. Maar nog even wachten voordat we weer mogen loeren haha!
@nina,wat een heerlijk nieuws Hier echt een ''pest-bui''. Gister dus negatieve test sochtends(dag 14 na pregnyl zetten, zoals afgesproken met gyn)-al droogde de test een paar uur later in het dag licht wel met een nou ''krasje'' als streep bijna niet zichtbaar op, maar goed die is ''ongeldig'' ; ondertussen eind ochtend echt 1 druppel oud bloed. Gyn poli gebeld, ivm vorige keer ook bloedingop testdag,negatief en week later positief toch(terwijl ik weer was begonnen met spuiten op dag 3)..Dus vanwege dat verhaal, kreeg ik nu ook reactie: wacht het een week af of de menstruatie echt doorzet met meer Bloedverlies, en doe dan over een week nog een test, voor je dan terug belt.. Nou gisteravond brak het door opeens paar keer goed kramp en dus echt helder rood bloed, en wat flubbertjes/slijmvlies. Vannacht prima afgegaan met 1 maandverband, vanochtend wel nog 1x kramp, maar daarna weer ,nu inmiddels al 2 uur weer niks. en wel sinds vanochtend weer misselijk aan het worden en weer dat hele rare erge maagzuur(waardoor ik vorige keer na een week ook toch ging testen)... Kortom allemaal nog steeds onduidelijk en geen echte zekerheid. En vind het ook raar, want als het wel ongesteldheid is, betekent hetdat morgen dag 3 is,en ik eigenlijk op dag 3 normaal start met nieuwe rondeprikken(lijkt me raar dan pas week later te starten met prikken, ga niet weer een ronde overslaan). Iemand ervaring met pas op cyclusdag 7 starten met gonal f ipv op dag 3? en ja is dit een echte menstruatie ,of zo'n pseudo menstruatie zoals vorige keer. pseudo menstruatie, is dus eigenlijk je eigen menstruatie die begint,omdat je lichaam pas later begint met voldoende hcg aanmaken(net als vorige keer pas na een week,na nod positief, voldoende hcg). Pas zodra je lichaam dan een seintje krijgt he er is voldoende hcg, dan stopt de menstruatie weer. en ben je dus toch zwanger. Echt dit is''killing'' deze onzekerheid.. afhankelijk van hoe vandaag verloopt met bloeden of t afneemt ofniet, test ik morgen(2dagen later) nog een keer of anders vrijdag, net hoe het loopt.en bel ik gyn alsnog ofhet kloptdat ik dan niet dag 3 start deze keer en dan week later pas starten prikken/stimuleren geen probleem geeft. of dat test mis.s morgen opeens wel licht streepje geeft.
@ Nina, wat fijn! @ Mybook, wat frustrerend zeg... Grrr... Hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid met je test! Ik ben deze ronde pas op dag 5 gestart met spuiten vanwege een cyste die nog eerst weg moest. Deze ronde is gewoon goed verlopen, weet natuurlijk niet of dag 7 nog verschil maakt met dag 5? Misschien zou je even kunnen bellen als je morgen de test hebt gedaan. Dan heb je zekerheid. Succes in elk geval en ik duim voor je!!
Nou. Vandaag weer een echo en er waren eitjes gegroeid! Helaas zijn het er 12 totaal en willen we liever geen elftal Dus nu wachten tot ze springen en dan op naar een nieuwe ronde! Fijn dat we weten dat het dus wel werkt, jammer dat deze ronde dus wel verpest is en dat deze ronde al 32 dagen duurt. Maar goed. We zien t wel. Even niet spuiten en geen ziekenhuis. Ook fijn!
even updatje: Dinsdag dus negatieve test op testdag 14, in de middag 1 druppel oud bloed. ik gyn gebeld. zegt ze ja wacht maar week dan of menstruatie doorzet en anders over week test doen voor je belt...natuurlijks avonds begin ik opeens te bloeden, met bijhorende kramp,dus ik denk oke dan zet het toch door. nou dat duurde 12 uur erg met kramp daarna alleen nog bloeden, ook nog best te doen, maar wel helder bloed,maar ook weer geen maandverbanden vol.-al ga ik veel na toilet tussendoor maar zou hele dag met 1 maandverband kunnen volstaan. Vanochtend 2 dagen later wat ze dan vaak zeggen ook nog getest. nog steeds negatief. maar nog steeds dat vage maagzuur/misselijk gevoel en bloeden lijkt nu al weer te stoppen, net als vorige keer na 1,5/2 dagen.... ja toen zat ik. oke nu bloed ik wel. maar als dit echt menstruatie wel is, betekent dat ik eigenlijk vanavond cyclusdag 3 of morgen moet starten met prikken.. en niet pas over een week(geen idee of het kwaad kan, maar ga je cyclus weer om zeep helpen naar mijn idee).. dus nu net weer gebeld van ja hallo wat moet ik nu, nu bloeden door heb gezet... begreep ze. dus nu morgen om 8u echo.en aan de hand daarvan zien ze aan baarmoederslijmvlies of het echt een menstruatie is geweest(of die dun genoeg is geworden denk ik). of dat het twijfelachtig is.en afhankelijk daarvan dan dus wss.morgen avond prikken starten. of bij twijfel .geen idee wat dan...want ja vorige keer was het na een week ook pas licht streepje van hcg aanmaak..dus mijn lichaam blijft er een zooitje van maken. Normaal ik nouja bloed, is duidelijk deze ronde niet gelukt, maar door vorige keer de twijfels heel erg... dus spannend morgen ochtend weer.
nou dames, weer een update. Titel daar gaan we weer Vanochtend dus naar de gyn, stond niks in dossier, die arts dacht dat ik voor Folikel meting kwam uhh nou niet echt. uitgelegd. zei ze al gelijk nou aan slijmvlies kunnen we niet echt nu al zien of je zwanger ben dat kan alleen met een test. . ja oke dus slijmvlies was wel dun, nu 4mm vorige keer rond 7 ofzo dacht ik met eisprong. dus je zou denken dan menstruatie dus geweest. ik zei toen vanja bij twijfelachtig zouden ze kijken wat te doen, dus ze begon al over ja uitsluiting kan alleen met test. dus ik zei al gelijk van ja urine test is negatief dan misschien bloed test. en zei al gelijk van inderdaad dan test via hcg in bloed. en als die ook dus laag is, wat verwachting was dan vanavond met gonal f prikken. .. maar natuurlijk wordt ik net gebeld. en is hcg in bloed dus 19.. dus net als vorige keer pas meetbaar best een tijd na de testdatum. en weer een bloeding van 1,5 dag gehad.... nu na 24u stilte begon het vanochtend weer beetje en licht kramp.. echt snap er niks van.-artsen volgens mij evenmin- maar daar gaan we weer. onduidelijkheid en onzeker het weekend in. Vanavond niet spuiten. en maandag ochtend weer hcg bloed test, en eind van de middag bel afspraak weer met de gyn over uitslag. of die dus gezakt is..en ik alsnog kan gaan spuiten... of dus dat het toch blijft zitten, ondanks bloedingen en het misschien toch groeit. Ik ben in ieder geval weer helemaal overstuur en van de leg mag ik de hormonen nu al de schuld geven. Ik kan nu ook gewoon niet blij zijn, soort zelfbescherming, het idee dat gevoel zegt maandag is het weer weg de hcg gezakt, omdat ik nu ook nog soms bloed verlies.. maarja misschien is het wel weer late innesteling; maar vraag me dan af hoeveel kwaad het kan dat ik dus telkens wel eerst''ongesteld ''wordt, maar me lichaam te laat of te weinig hcg aanmaakt om seintje door te geven, je bent zwanger .. en dus slijmvlies al afstoot, dat lijkt met toch niet goed, als een eitje wilt innestelen of er al zit? Ik las ook ergens tussen de topics hier door dat mensen , ik dacht nina? en nog iemand, iets met bolletjes in hun vagina moesten doen bepaalde periode of nog wat langer of op andere dagen nog pregnyl of iets in lagere dosis doorspoten? Was dit ook dat anders de fase te kort was ofzo en zo langer hcg in lichaam bleef dat je niet ging bloeden, of wat voor reden had dit? nouja goed , mijn verhaal dus weer totaal van slag hier, en maar weer afwachten.
@Mybook: Weeeer die onzekerheid, daar wordt je toch moe van! Ik denk niet dat het goed zit, als je baarmoederslijmvlies 4mm is is dat echt heel dun. Volgens mij kan je pas vanaf 7 of 8mm goed zwanger raken omdat het die dikte nodig heeft voor een innesteling. Is bij jou je progesteron al geprikt een week na d eisprong? Dat geeft ook een indicatie of je lichaam de innesteling goed aankan of niet, als je progesteron te laag is dan stoot je lichaam een vruchtje alweer af voor het echt kan innestelen. Bij mij resulteerde dat altijd in bloedverlies en bruinverlies vanaf een paar dagen na eisprong al, maar misschien heb jij het ook wel.. Ik zou sowieso vragen om Utrogestan bolletjes zoals je zelf al zei. Bij mij en bij Nina heeft het geholpen! Wij zijn beiden in de eerste ronde met de Utrogestan zwanger geworden (en gebleven). Wil de gyn. het niet voorschrijven dan kun je het desnoods nog via de huisarts krijgen.
Ik sluit me volledig bij LW aan! Hier ook een laag progesteron (volgens de arts niet té laag) en veel last van tussentijdse bloedingen. Tijdens het spuiten van de hormonen ging het goed maar na de eisprong toch vaak al te snel weer bruin of bloedverlies. Op eigen initiatief om utro gevraagd en volgens de arts was er niets bewezen maar het heeft wél mooi geholpen. Ik moest het tot 8 weken gebruiken en heb heb doorgebruikt tot aan 12 weken (wel flink afgebouwd na 8 weken, in de 12e week nam ik nog maar om de dag 1 bol). Vanaf de 8e week dacht de gyn dat ik was gestopt maar heb ik het gewoon via de huisarts verder gekregen 😉. Ik zou je echt aanraden om het eens te proberen. Het kan absoluut geen kwaad en misschien neemt het gewoon ook wat onzekerheid weg!