wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohja, je kunt idd ook 3x Pregnyl 1500 eenheden spuiten om de luteale fase te verlengen (innesteling ondersteunen) maar bij mij heeft dat niet geholpen. Eerste keer netjes na 16 dagen ongesteld, tweede keer vanaf 3dpo ondanks Pregnyl 1500 bruinverlies. Maar dat was sowieso een rare ronde met 32 dagen Menopur. Kan sowieso al geen goede basis zijn denk ik dan.

De ronde dat ik zwanger werd heb ik geloof ik 12 dagen gespoten. Op za ochtend de Pregnyl en maandagavond gestart met de utro ☺️

2. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    @nina & Lw Bedankt voor jullie reactie. Ik weet dat helemaal aan het begin van het traject, volgens mij rond mei vorig jaar toen is bloedgeprikt met alle hormoon waardes o.a.progesteron en dat toen volgens de arts inderdaad alles goed was. Maar misschien dat die wel zakt of lager wordt dan na de eisprong. Ik ga het zeker voorstellen of ze dit willen prikken/controleren en of ik volgende ronde anders gewoon met die utrogan bolletjes ook mag beginnen. Nu het dit keer weer precies zo is als vorige keer, dat het dus wel lukt tot bevruchting en het hcg aanmaakt, maar dat het lijkt alsof de innesteling niet lukt of blijft, omdat mijn lichaam al te vroeg het slijmvlies heeft afgestoten en dit dus te dun is. Via internet lees je wel over uitzonderingen met 3-5mm bms waarbij het ook lukt, maar zelf verwacht ik dit ook niet. Dus ik ga uit van maandag bericht dat hcg weer gezakt of weg is.al blijft het wel echt weer raar voelen, nu je weet dat het dus tot een bepaald moment wel goed gaat, er een inimini begin is, wel het maagzuur(waar ik het aan herken)dat er hormonen bezig zijn. Ik hou jullie op de hoogte, als ik maandag weer wat weet(eind middag pas belafspraak)

3. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hoi dames, ben ik weer.. even een tijdje uit de picture geweest, om me niet teveel te focussen op een evt zwangerschap.

@mybook jeetje ook heftig, hoop dag je maandag meer duidelijkheid hebt!

@bloempje, hoe gaat het bij jou?

Ikzelf heb sinds een paar dagen van die menstruatiekrampjes, dus denk dat het deze ronde niet gelukt is.. donderdag kan ik pas testen evt. Maar ik denk dat ik geen testen ga halen. Denk dat het niet eens nodig zal zijn zelfs. Ik zit inmiddels wel in een langere cyclus nu, lijkt een beetje op mijn oude cyclus 28 dagen. Dus daar ben ik wel blij mee.. ik hou jullie nog op de hoogte. Groetjes

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hoi allemaal,
    Hoe gaat het hier? Bij mij alles goed.

@ Mybook, hoe gaat het met je? Maandag krijg je meer duidelijkheid hè? Ik hoop zo voor je dat je een keer wat antwoorden gaat krijgen. Echt vragen om de utro hoor!

@ puppy, krampjes zeggen niets. Het kan echt van alles zijn hoor! Spannend donderdag testen. Heb je er zelf een bepaald gevoel bij?

Hier zoals ik al zei alles prima. Beetje vermoeid van de hele week werken. Merk wel dat ik sinds deze week écht andere eet voorkeuren heb. Ik heb niet zo'n zin in warm eten, vlees en groenten. Wat me vooral lekker smaakt is zoet en sappig fruit (duiven, mango, appel, meloen..) en koude, zoete vanille- of karamelvla. Verder valt brood me wat zwaarder op de maag, voelt niet zo lekker. Prima als ontbijt of bij grote trek, maar niet zo fijn tussendoor. Ik ben dus aan het zoeken naar wat lichtere alternatieven, ook voor op mijn werk.

Verder hebben we vandaag de kinderwagen al gekocht! :$ We hadden al een tijdje de Bugaboo Cameleon Blend op het oog, maar vandaag bij Babypark Kesteren geweest en ze hadden een mooie aanbieding, waarbij je ook een voetenzak gratis erbij kreeg. Mijn man wilde hem zó graag al kopen en eerlijk is eerlijk, ik wilde 'm ook graag meenemen. Zo gezegd, zo gedaan haha. Wel erg vroeg, maargoed.. Hij is FAN-TAS-TISCH!

http://www.goodgirlscompany.nl/wp-content/uploads/2015/10/Bugaboo-Cameleon3-Blend-Bugaboo-met-Tencel-GoodGirlsCompany.jpg
    https://apiassets.bugaboo.com/binaries/1024/content/gallery/bugaboocms/strollers/special-editions/cameleon3-blend/cameleon-blend-24954_2560x1440g.jpg

5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @nina, bij ons zeggen ze als je veel zin hebt in zoet dat je dan een meisje krijgt hihi. Maar is toch niet erg dat je al wat hebt gekocht voor de baby, ik vind het juist goed!

Mijn gevoel zegt dat het niet gelukt is deze ronde, ik weet ook niet waarom. Ik heb ook helemaal geen zere borsten enzo terwijl ik dat bij kijn vorige zwangerschap wel had. Ik moet zeggen dat ik nu helemaal nergens last van heb, vandaar dat ik dat gevoel misschien heb. Afgezien van die menstruatiekrampjes dan. Maar ik moet zeggen dat na de miskraam alles sws helemaal veranderd is. Dusja wie zal het zeggen. Gewoon afwachten denk ik maar.

6. bloempje123456

bloempje123456 Actief lid

13 dec 2016
    136
    0
    16
    Ook ik heb even niet te veel op t forum gezeten. Lekker carnaval aan het vieren en alles even de boel laten. Heel fijn! 😊 Ik denk dat ik niet zwanger ben, voel niets anders dan andere rondes. Heb altijd gevoelige tepels en af en toe wat prikjes in mn buik, nu ook. Ik twijfel nog of ik donderdag of vrijdag ga testen, of het gewoon afwacht deze ronde.

@ Puppy, spannend. Ook hier dus het gevoel dat het niet raak is. Maar hopelijk krijgen we toch een mooie verrassing op t eind van de week. ☺️

@ nina, leuk lekker shoppen!! Heerlijk lijkt me!!

@mybook, heb je al meer duidelijkheid?

7. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    nou dames. het antwoord hcg van vrijdag 19, naar nu hcg 59 vanochtend...duss uhmja ''het'' zit er nog, dan denk ik...en het hoort elke 40-70uur te verdubbelen, dus volgens mij nette waarde.maar blijft afwachten.Nu uitslag via assistente al gekregen, gewoon brutaal opgebeld,wist dat het na 1,5uur binnen moest zijn.En eind vd middag bel afspraak gyn(voor de uitslag lol die ik al weet)maar dan dus hoe nu verder. Ik verwacht zelf dat ze zegt over een week weer prikken(was vorige keer ook)en bij tussentijds bloedverlies toch dan bellen ofzo. Want ja vorige keer was 1e lab meting ook 290 en daarna toch gezakt...

en aangezien het dun slijmvlies van 4mm(omdat dit toch door de beginnende bloeding van 1,5 dag dan úitgedund'' is van 7 naar 4) heb ik mijn twijfels nog steeds of het wel goed kan blijven zitten. nu ook telkens rare steekjes onder in buik. ...

Dames, met name lw&nina? denken jullie dat utrogan ook nog''zinvol'' is in dit stadium, dat het slijmvlies dan nog dikker kan worden voor meer kans? Ga het wel vanavond even vragen, lastige is dat ze meestal echt pas rond 5u bellen, en vaak dan nog te laat iets doorsturen na apotheek ,dan wordt t morgen ochtend pas weer.

8. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hoi dames
    Hier even een update; mijn gevoel had gelijk. Heb deze ochtend bloed verloren en ben dus ongesteld geworden. Weliswaar 3 dagen voordat ik zou kunnen testen, maarja kan gebeuren. Op de dag van de iui heeft de gyn nog gekeken en het eitje zat er nog, maargoed het zal weleens kunnen gebeuren dat je ipv 14 dagen na eisprong, toch eerder ong wordt. Ik weet het ook niet. Moet wel zeggen dat er toch wat traantjes hebben gevloeid, vooral omdat mijn man steeds zei: ik weet zeker dat het deze keer raak is.. maarja.

@bloempje, voor jou nog superspannend, gewoon afwachten en je weet het maar nooit! Hoop het zo voor je!!

9. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    nog een extra mini-update; assistent heeft al terug gebeld(namens arts). Over een weekje, weer bloedprikken sochtends op hcg en smiddags op spreekuur voor de uitslag. Nog gevraagd die utrogestan bolletjes, maar ze ziet daar geen meerwaarde van in helaas. Ik moest deze week maar gaan ontspannen en een beetje proberen te genieten, dat ik toch wel zwanger ben(nog heel onwerkelijk)en dan kon ik het maandag altijd nog vragen aan de andere gyn. of die er nog iets in zag ( lekker logisch dat dan nog een week later gaan doen, maargoed)... Doordat de innesteling al is geweest, anders maak je geen hcg aan, moet dat er dus ook voor zorgen dat je progesteron gehalte enzo op pijl komt/blijft. Dus het is nu aan mijn lichaam of die akkoord blijft gaan met zo'n dun slijmvlies(maarja blijkbaar heeft die toch wel ingenesteld) en het hcg verdubbelt nu dus spannend. Het is alleen nog een heel dubbel gevoel. ja ik ben zwanger, maar door vorige keer echt in een soort zelfbeschermingsmodus. Dus wordt weer spannend weekje wat me lichaam gaat doen en hoe de hcg ma over een week is.

a.s. zaterdag uit eten voor mams verjaardag, dan maar beetje opletten geen carpacio en vlees/vis goed doorbakken. had begrepen dat pharma ham enz. wel mocht. nog al discussies over. omdat dit anders bewerkt is met gezout en gedroogd enz. Nog tips? zwangere dames in dit topic voor uit eten gaan?

@puppy; wat balen dat je toch ongesteld bent geworden? zet het bij jou wel echt door ook? niet dat het innestelingsbloeding kan zijn. Lees mijn gekke historie, dus tot 2x toe op test dag gaan bloeden, test negatief en even later toch zwanger blijken te zijn.
    @bloem: wel handig zo'n afleidingsweekendje carnaval. en het testen ja blijft toch spannend.

10. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @Nina, leuk hoor lekker baby shoppen 😍Fijn dat er een mooie aanbieding was, ja dan kan je hem toch niet laten staan 😉

@ puppy wat balen zeg, weer ongesteld geworden😧 hoeveel dagen na je eisprong ben je nu ongesteld geworden? weet je al wanneer je weer kan beginnen met spuiten?

@ bloem ooh wat spannend deze week nog! Ik duim voor je mee meid. Ik testte me altijd een ongeluk, en in de ronde dat ik zwanger was dacht ik doei: ik test pas op 17 dagen na mn pregnyl. Dus zo 15 dpo. Ik moet zeggen, dit gaf me veel meer rust. Maar die waar je je goed bij voelt ☺

@mybook. Jeetje, wauw. Ja de stijging lijkt goed tot nu toe volgens mij. Maar wat zit er weer een spannende periode voor jou aan te komen zeg! Ah man.. wat zal dit een lange week voor je worden. Ik snap dat je nú niet echt blij durft te zijn na je ervaring van de vorige keer, dat zou ik ook niet durven. Bloedverlies is ondertussen wel al helemaal gestopt toch? Meid ik duim heel heel hard voor je dat dit vruchtje gewoon lekker blijft plakken. Ik leef met je mee hoor.. !

11. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @mybook, ik snap dat je jezelf wil beschermen en dat is ook heel logisch hoor! Ik hoop alleen wel dat je binnenkort echt volop kunt genieten en je gewoon meer zekerheid voelt! Dat is ook ten goede van die kleine die in je buikje aan het groeien is :)
    Nee bij mij is het echt menstruatie, ben heel erg aan het vloeien, maar gelukkig is het gewoon goed vloeien en ben ik ervan overtuigd dat mijn menstruatie weer normaal is zoals vroeger!

@butterfly ik ben 10 dagen na de iui ong geworden, we hebben op die dag nog gekeken naar mijn ei maar die zat er nog dus ik weet niet precies wanneer nu mijn eisprong is geweest. Morgen begin ik iig weer met spuiten.

Vrijdag heb ik trouwens een afspraak gemaakt met de acupuncturist, op aanraden van een vriendin. Zij had het over een koude baarmoeder.. heb er wat over gelezen en opzich klinkt het best logisch. Hebben jullie hier ooit van gehoord?

12. Fozzie108

Fozzie108 Lid

28 jun 2016
    65
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    Dongen
    Mybook, ik ga ook hard voor je duimen!

Puppy, Vervelend.. maar je weet wel weer waar je aan toe bent.. Ik vind het zelf altijd erg vervelend om die twijfels te hebben.
    Je bent wel snel na de IUI ongesteld geworden of valt dat wel mee?
    Ga je echt acupunctuur doen met van die naalden? Zelf was ik begonnen aan elektroacupunctuur en volgens mij heeft dat ook voor mijn cyclus wel wat geholpen.
    Nu moet er ook nog wat blijven plakken na de eisprong:)
    Donderdag(dag 15) moet ik weer terug voor een echo. Afgelopen maandag ook geweest, maar er was nog niks te zien wat echt al ging meetellen. Wel vreemd, want ik heb veel buikpijn.. Als sinds het moment dat ik ongesteld moest worden.

13. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @fozzie, ja idd de zekerheid ben ik wel blij mee. Probeerde deze ronde onbewust te zijn maarja dat lukt dan natuurlijk weer niet. Ik vind ook dat ik erg vroeg ongesteld geworden ben na de iui, en dag eerder dan de testdag heb ik ook weleens meegemaakt, maar zo vroeg als nu nog niet.
    Ja het is idd acupunctuur met van die naalden. Ben nu ook wel op een punt beland dat ik maar alles probeer wat mogelijk is, misschien ook niet goed maarja niet geschoten is altijd mis denk ik.

En hoe gaat het bij jou nu? Want je bent dan zwanger als ik het goed begrijp? Sorry heb jouw verhaal denk ik niet helemaal meegelezen..

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ahhhhh mybook ik hoop het zo voor je! Lekker veel afleiding zoeken!

Hier vanavond toch even langs de gyn geweest. Had aanhoudende buikpijn en de vk kon het niet helemaal plaatsen. Mijn bloeddruk, pols, temperatuur was allemaal goed en het hartje klonk goed. Maar omdat ik het al sinds afgelopen week non-stop heb (niet continu heel hevig maar soms wel) moest ik toch even voor een echo bij de gyn.

De kleine deed het gelukkig goed maar liep wel een beetje voor op groei 😉 8 cm nu! Buikpijn ws toch te maken met groei baarmoeder (vind je het gek, 2 cm gegroeid deze week. Is dat normaal?) en miss verdrukt het mijn darmen wat. Moest het wél in de gaten houden.
    Hoe gaat het met de andere dames? Amare?

15. bloempje123456

13 dec 2016
    136
    0
    16
    @ Mybook, ik hoop zo voor je dat het deze keer allemaal goed gaat verlopen.

@ Puppy, balen dat je ongesteld bent geworden.. :( Van een koude baarmoeder heb ik ook wel eens gehoord. Ik loop zelf sinds kort bij een voetreflextherapeut, zij had het hier ook over. Van haar heb ik een kruikje voor mn buik meegekregen voor rond de eisprong. Ik heb zelf verder niet het idee dat ik een koude baarmoeder heb, maar baad het niet dan schaad het niet denk ik dan maar ;) En het is met dit weer wel lekker om met een warme kruik op de buik te liggen :)

@ Nina, lijkt me soms best lastig dat je niet gewoon in je buik kunt kijken om te zien wat er allemaal gaande is. Maar ik zou er proberen op te vertrouwen dat het wel goed gaat als ze niets vreemds zien. En wat fijn dat de kleine zo goed groeit!!

@ Fozzie, ik ben ook wel benieuwd of je zwanger bent!! :)

Zelf zit ik nog steeds op het wachtbankje. Mn borsten en tepels lijken gevoeliger dan normaal, maar dat kan natuurlijk altijd wel iets verschillen. Ik zit nu 11 dpo en krijg alweer af en toe een beetje lage rugpijn, wat ook normaal is in de dagen voor mijn menstruatie. Ik verwacht dus niet dat ik zwanger ben, maar blijf toch hoop houden. Normaal zou ik al 3x getest hebben, maar nu nog geen zin in. Ben toch weer bang voor een teleurstelling denk ik.

16. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.700
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje Nina. Dat was niet fijn. Gelukkig is alles goed.

Spannend bloempje. Ik hoop dat je gewoon zwanger bent.

Hier heb ik woensdag een echo gehad en toen stonden er 12 eitjes op springen. Zou redelijk snel gebeuren.
    Alleen heb ik sinds maandag al dat er opeens een beetje bruin meekomt bij het plassen. Dat zou 3 dagen na eisprong zijn ofzoiets. Is dat niet veel te vroeg? Nu wil ik deze maand niet zwanger worden maar als ik volgende maand wel zwanger wil worden kan het dan wel? Ik ben iig benieuwd wanneer ik ongesteld word.

17. Fozzie108

Fozzie108 Lid

28 jun 2016
    65
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    Dongen
    @ puppy en Bloempje, helaas was het maar zo:) Ik zit op dag 15 met prikken. Ik verwacht dat ik morgen de pregnyl mag zetten dus dan is het weer afwachten.
    Ik dacht de cyclus hiervoor precies hetzelfde over testen bloempje. Uiteindelijk dus ook niet getest, maar omdat mijn menstruatie zo raar verliep, de aders op mijn borsten veel beter zichtbaar waren en mijn tepels van die puntjes gingen vertonen heb ik na 4 dagen wat bloedverlies toch een test gedaan. Uiteraard was deze negatief. Ik ben dus niet zwanger:)

Nina, een vriendin van mij had ook een grote baby. Hij liep ook voor op normale grootte. Een super gezonde baby die alleen wat vroeger is gehaald. (2 weken)

18. bloempje123456

13 dec 2016
    136
    0
    16
    @ Fozzie, jammer! Maar spannend weer dat je de Pregnyl mag gaan zetten. :)

Ik zit mezelf ondertussen echt helemaal gek te maken.. Heb lage rugpijn, dus verwacht dat mijn menstruatie er weer aan zit te komen. Maar mijn borsten worden ook steeds gevoeliger en gisteravond voelde ik rare steekjes en een brandend gevoel achter mn schaambeen (of ik beeld het me in.. ;)). Dit geeft dan toch weer hoop.. Testen durf ik nog niet... Zit nu 14 dagen na mn Pregnyl en 12 dpo..

19. bloempje123456

13 dec 2016
    136
    0
    16
    WWWAAAAAAAAHHHHHH, ik kan t nog niet geloven, maar ik heb positief getest!!!! Heb nu al 10x op mn test gekeken en denk nog steeds dat ik droom... ik ging testen met t idee, dan kan ik vandaag weer verder en hoef ik er niet steeds overna te denken. Voelde me gister zo ellendig dat ik alle symptomen van een mentruatie had... Niet dus, hahaha!!
    Wel een carnavalskindje dus, oeps🙈

20. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    3-3-17c.jpg

jaaa@Bloempje . ik wilde net zelf een bericht plaatsen en zag opeens een nieuwe melding. hihi gefeliciteerd! foto?

hierbij ook mijn berichtje: langzaam toch wel het besef dat het echt zo is (mag maandag hcg bloedprikken)maar vannacht opeens toch rare kramp letterlijk k*t kramp, bij baarmoedermond was onwijs aan het krampen trekken of doen. Ikdacht ik wordt ongesteld, maar voelde ook anders, hele nacht onrustig geslapen en sinds vannacht weer het maagzuur terug en het misselijk gevoel. Vanochtend echt weer zo vlaag van ships nu even rustig doen,wat ontbijten anders hou ik het niet binnen(niet handig met levensbelangrijke medicijnen net ingenomen)...en kon het niet laten toch ook nog een test gedaan, en nu voor het eerst echt een -knalstreep- in beeld. veeeeeel duidelijker dan afgelopen zondag(en ook veel donkerder dan de vorige keer in november dat het misging en ik met hcg rond 290 zat,dus heb het idee dat het wel echt aan de gang is daarbinnen)-zie foto - weet alleen nu niet ''hoelang'' ik zwanger ben vanaf wanneer ik moet ''rekenen'' als het ware.omdat dus vorige keer ook zo vage menstruatie was..en ikpas veel later positief testen na pregnyl test....hoe rekende jullie (zwangere ladies) uit vanaf welke datum? laatste menstruatie toch? ook als je lang moest spuiten met gonal. of pas 14dagen na eisprong+2 weken ?

Deel Deze Pagina