wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    alvast korte reactie. kan door het rekken en doen van je baarmoeder en meer doorbloeding dat er soms net 1 klein bloedvaatje springt als het echt 1x beetje helder rood bloed is. dat is wat ik overal lees.verder geen ervaring. hihi en anders gyn poli of iets bellen. wie weet mag je wel een tussentijdse echo voor zekerheid :)

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wauw wat een hoop gebeurd hier!

Gefelcitieerd mybook en bloempje!

@Amare: Hoe staat het er nu bij jou voor?

@Secretangel: Bij jou nog eitjes doorgegroeid?

@Nina: Spannend nog een weekje dan weet je het. Vaak zien ze het als eerste bij een jongen, wat denk je zelf dat het is?

En hoe is het met de meiden die ik nu vergeten ben?

Hier voel ik me wisselend. Deze zwangerschap is echt een stuk zwaarder dan de eerste. Ben nog steeds heel moe, ijzer blijft laag ondanks tabletten, bloeddruk ook erg laag, dus vaak gevoel van flauwte/licht in mijn hoofd. Erge bekkenpijn, en buik is erg groot omdat de baby's (nog steeds! al sinds week 14) in stuit en dwars liggen. Het kind dat in stuit ligt duwt de dwarsligger vaak helemaal naar boven, tegen min ribben en maag aan, soms duw ik ze echt wel even terug (geleidelijk hoor haha) want dan heb ik het idee dat ik uit elkaar scheur XD
    Een van de jongens loopt wat achter qua gewicht (een dag of 6) dus ik krijg nu elke 2 weken een echo ipv elke 3 a 4 weken. Gelukkig zijn bloedtoevoer, navelstreng en placenta helemaal perfect en hij is is helemaal gezond en ook lekker druk, maar voor de zekerheid blijven ze wat vaker meten.
    Zoontje van bijna 3 heeft nu buikgriep, dus ben al 3 dagen thuis om het kwartier luiers aan het verschonen en moet elke dag 2 wassen draaien omdat hij letterlijk alles onder spuugt. :O Hopelijk is dat snel weer over!

3. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi dames.

Spannend Nina, een jongetje. Maar toch niet helemaal zeker haha.
    LW85. Vervelend zeg dat je zo'n last hebt van kwaaltjes. Die echo's zijn fijn maar waarom is natuurlijk helemaal niet zo fijn. Hopelijk is het ook helemaal niks en is die gewoon een beetje kleiner.

Dames, wat zouden jullie doen?
    Ik had gister ongeveer ongesteld moeten worden. Ze gaf aan 2 weken, 2,5 op de max. Dat zou vrijdag zijn maar er gebeurt hier helemaal niks. Ik heb een hele tijd bruin bloed gehad maar echt minimaal en vanaf eergister is dat ook helemaal over.
    Ik heb eventueel een test liggen maar ik kan eigenlijk niet zwanger zijn want we hebben het veilig gedaan en voor zover we alles hebben gecheckt is er niks gescheurd. Maar ja, geen ongesteldheid.
    Ik kan ook morgen naar het ziekenhuis bellen en dan een afspraak maken voor maandag. Maar dat duurt zo lang :(

4. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou testen...

5. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Toch maar even testen hoor feather, ik denk dat het ziekenhuis dat ook zal vragen als je belt, of je al getest hebt.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja, ik zou ook testen!
    Het ziekenhuis zal dit idd ook als eerste vragen. Wat is je eigen gevoel erbij?

@ LW: ik heb zelf ook vanaf het begin af aan een gevoel dat het een jongetje wordt. Ik heb geen voorkeur, maar het zou wel héél erg leuk vinden om de naam die we al 7 jaar hebben éindelijk aan iemand te kunnen geven, hihi!

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nouja. Het kan eigenlijk niet. Er is een minimale kans. Denk eerder dat mijn lichaam gewoon geen eisprong heeft gehad ondanks al die eitjes.
    Maar we gaan het zien..

En Nina wat grappig. Wij hebben ook al een naam voor een jongen en nog geen kind haha.

8. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zoals ik al dacht, niks.
    Morgen even naar het ziekenhuis bellen.

9. Fozzie108

Fozzie108 Lid

28 jun 2016
    65
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    Dongen
    Wel vreemd Featherr. Wat zei het ziekenhuis?

10. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    nou dames, zijn we weer. Sinds het weekend steeds meer steekjes/soort ongi krampjes.. en had nog zo digitale cb test. en me man zei van test die maar gewoon hor, aangezien ik nu toch telkens met bloed hcg wordt geprikt bij gyn, anders blijft die ook maar liggen. had de hoop goede uitslag.. maar die was maar 1-2 weken+2weken) nog steeds(volgens mij zou ik op 6-7 moeten zitten)..en ook de action goedkope test was opeens veel lichter de streep, al had de gyn gezegd dat dat niks zegt (vorige keer was mijn streep ook lichter met een veel hoger hcg).. maar goed. ik toch beetje in de stress. Heb a.s. donderdag afspraak eigen gyn en zou in de ochtend bloedprikken hcg (of eerder bellen als ik zou gaan bloeden). ja alleen lichte krampjes soms...noggeen bloed tot nu toe..

maar had dus mijn hcg lab form. al in huis voor donderdag(eerst zoude afspraak maandag zijn, maar dan bij andere arts. toen uiteindelijk na donderdag eigen arts).. Ik vanochtend toch er heen gegaan in twijfel of ik nu ma of do moest prikken. had t vermoeden wel donderdag, maar dacht ik ga eerst prikken. dan pakken ze mij de hcg waarde niet meer af, weet ik al wat meer..en ga dan naar de gyn poli. oeps keek zo assistente me al aan, van ja donderdag. die wist dat ik twijfelde met afspraak of ik al tot dond. kon wachten.. maarja na vanochten lichtere test en krampen had ik zoiets *piep* ik ga gewoon. nou net dus gebeld uitslag. wilde ze het niet zeggen; ging eerst overleggen met assistente. uiteindelijk van ja hij is wel iets hoger niet veel hoger. nou uiteindelijk tussen neus en lippen doorzei ze de waarde 172 hcg dus(vorige week maandag 108)dus ja weer zo traag gestegen- die maandag daar voor 59)....en morgen vraagt ze even aan arts of ik do.ochtend nog een keer moet bloedprikken voor de afspraak of niet. en do. midddag afspraak weer. pfff nouja lang verhaal. weet nu dat dus het lichter worde nvan testen niks zegt, want hcg is dus wel hoger. alleen af wachten wat die buikkrampjes gaan doen, enja waarom stijgt het zo langzaam. het kan nog steeds 2 kanten op gaan..

@feather: spannend zeg wat ze morgen dan zeggen bij ziekenhuis.. ik teste dus met urine ook negatief, maar met bloed toch lichte hcg waarde.... maar wat je zegt geen eisprong kan ook, dat had ik voorheen dus voor pregnyl spuiten enz. ook, waarschijnlijk alleen ontrekkingsbloedingen in de tijd dat ik bloed verloor,maar geen eisprong, de eitjes die dan klaar lagen loste vanzelf weer op ofzo.

@Nina : leuk he met namen bezig zijn, wij hebben vanaf begin al juist meisjes namen, maar ook jongens namen inmiddels in gedachten. Al zou mijn man een jongetje ook leuk vinden ooit voor de familie naam doorgeven.

@LW hihidat klinkt als een flink geduw in je buik, met 2 kleintjes .wel prettig dat ze je vaker controleren.

@fozzie: is het uit te houden op het wachtbankje met de spanning :) de blaasontsteking al over?

@bloempje. spannend het vertellen aan de ouders :) hier zijn ze beide kanten al vanaf het begin op de hoogte, ben er erg open in. tenminste nu nog. ook als het pril is en het misgaat, ja dan weten ze tenminste waarom ik me op een bepaalde manier voel. en nu ook weer spannend hier. toevallig was vorige week mij moeder zelfs nog mee naar gyn, heb er geen problemen mee.

11. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @mybook, jeetje wat een spanning meis! Ik vond één week al killing, maar bij jou sleept het nog langer. Ik duim me suf voor je, ik hoop zo dat het toch goed zit.

@LW, ik kan me goed voorstellen dat deze zwangerschap zwaarder is, je hebt nu al een kleine lopen en je draagt er twee. Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.

@Feather, heb je iets gekregen om de eitjes te laten springen? Misschien duurt het nu langer... wanneer was je laatste fm en hoe groot waren ze toen?

@fozzie, oh blaasontsteking is zooooooo vervelend. Ik vind dat zo pijnlijk! Hopelijk hebben de pillen je snel geholpen. Ik sluit me helemaal aan bij Nina, het schijnt dat je lichaam bij ziekte geen energie heeft om een innesteling tegen te gaan. Ik heb zelf ook net een kuurtje gehad (niet voor blaasontsteking), wie weet brengt het ons beide geluk ;) Wanneer mag jij testen?

@Nina, nog maar een paar daagjes ;).... ben heel nieuwsgierig.

@hier... inmiddels 4dpo en op het wachtbankje. Niet echt veel zin in, weinig gevoel bij, maar dat is misschien zelfbescherming.

12. bloempje123456

bloempje123456 Actief lid

13 dec 2016
    136
    0
    16
    @ Mybook, nog bedankt voor je reactie! Ik heb geen bloedingen meer gehad sindsdien, dus denk inderdaad ook dat het een klein bloedvaatje is geweest. En, man, man.. Wat blijft het spannend voor jou zeg!! Ik hoop zooo dat het allemaal goed gaat!! Ik duim voor je! Heb je ook al een echo gepland staan?

@ LW, lijkt me inderdaad ook pittig zeg. Hopelijk is je zoontje snel weer beter en krijg je weer iets meer rust.

@ Feather, heb je al meer duidelijkheid?

@ Nina, spannend!! Alvast veel plezier vrijdag!

@ Fozzie en SA heel veel succes op het wachtbankje! Ik zal voor jullie duimen!!

Met mij is verder alles goed. Ik merk dat ik soms wel heel onzeker ben en heel bang ben voor een MK, waar eigenlijk tot nu toe geen aanleiding voor is.. Maar ik denk omdat ik het zo vaak om me heen heb gehoord ofzo. Ik had verwacht dat zodra ik zwanger zou zijn ik 9 maanden lang op een roze wolk zou zitten, maar dat heeft zich al snel weer plaats gemaakt voor andere zorgen. Wel probeer ik ook echt te genieten en van het beste uit te gaan, maar ik denk dat ik heel blij ben als ik de eerste echo heb gehad, dat ik dan pas echt durf te hopen dat de ellende voorbij is. Is dit herkenbaar voor andere meiden? Ik voel me namelijk soms zo'n aansteller.. Ik had me zooo voorgenomen om alleen maar te gaan genieten als het eindelijk zo ver zou zijn...
    Verder heb ik trouwen qua kwaaltjes nog weinig last, mn borsten zijn een halve cupmaat groter en gevoelig, af en toe wat ongikrampjes en moe, moe, moe.. Maar hier kan ik dan wel weer volop van genieten, het geen vertrouwen dat er iets gaande is in mn lijf

13. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mybook wat heftig. In principe is het goed toch zolang het stijgt? Maar ik snap dat dit echt killing is. Je wil dat die waarde uit het dak springen.
    Ik hoop echt dat het gewoon goed gaat daarbinnen en je over een tijd een kleine hebt.

3 weken geleden en toen stonden er 12 op 20mm ofzo!

Vandaag de echo gehad en weer snappen ze er eigenlijk niks van. Eitjes verdwenen, geen ongesteldheid en niet zwanger. En mijn bss was ook weer gewoon mooi dun.
    Dus vanavond weer beginnen met spuiten en dan zien we het wel. Over een week een controle echo.

Moet dus wel echt pregnyl spuiten want nu kon het eigenlijk niet anders dan dat ze zelf zouden springen en er gebeurt gewoon niks.

14. bloempje123456

13 dec 2016
    136
    0
    16
    Even een kort berichtje.. Het gaat iets minder goed dan gedacht.. Vannacht kreeg ik enorme krampen in mn baarmoeder, waardoor ik niet goed werd. Gevoel van overgeven/diarree, dus met de emmer op de wc gaan zitten, maar er kwam niets (sorry voor de details). Op de terugweg naar bed ben ik flauwgevallen met mn hoofd tegen de muur. Daarna zweten en misselijk en na een half uur was het over. Net met het zkh gebeld en ze gaan nu overleggen of ik eerder moet komen, heb a.s. maandag mijn eerste echo..
    Ik maak me wel een beetje zorgen... Zou dit een heel slecht teken zijn?

15. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    #3995 mybook1990, 15 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2017
    @Bloem: hier nog zo eentje hor. Bij jou klinkt het ook niet fijn zeg. Het kan horen bij het schommelen van je hormonen, dat je lichaam opeens flink reageert.

@feather : normaal moet de hcg elke 40-70 uur verdubbelen. en het is nu bij mij dus al 2x in een week tijd niet eens verdubbelt... wat meestal wijst op een aankomende miskraam(maar dan is het raar dat een week later wel nog stijgt) of door bijv. een bbz(hier heb ik wel steeds meer de angst voor,zie onderstaand stukje) . maar je weet het nooit.

Net ook de gyn poli aan de lijn gehad(gaan nu in overleg). Sinds het weekend al soort menstruatie achtige pijn die erger leek te worden, steeds meer krampen heel heftig. vooral aan 1 zijde, bij eileider ook gevoel alsof hier een ballon in opgeblazen is, raar drukkend dof en stekend gevoel. daarnaast ook sinds gister plots telkens pijn bij schouderbladen en steken. had eerst zoiets zullen me longen wel zijn, maar zat me niet lekker en had er met een vriendin over en blijkt dat dit wel 1 van de signalen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn(doordat bloed in buik holte of bij eileiders een zenuw prikkeling na schouder geeft). vannacht amper geslapen, telkens steken. vanochtend leken de hevige krampen wat minder; maar word sinds vannacht steeds misselijker, en licht in me hoofd(neiging flauwvallen en spugen ook)... Ik heb voor morgen een echo staan smiddags; maar wordt vandaag terug gebeld of ik tot morgen kan wachten met deze klachten of dat ze me toch eerder willen zien.

update:
    net na plaatsen telefoontje terug: is overlegd maar aangezien er geen bloedverlies is, is er geen kans op iets ''ernstigs'' zoals buitenbaarmoederlijk of iets;dus afspraak voor morgen is vroeg genoeg. oke prima. beter keer te veel dan te weinig bellen & dat ze morgen zeggen had even gebeld :)

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Feather: raar verhaal, geen eisprong en gewoon weer spuiten :/ nog nooit zoiets gehoord. Hopleijk nu meer succes!

@Bloempje: die hevige krampen waar ik ook echt zo naar van werd en moest flauwvallen had ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook de eerste weken. Weten nog steeds niet wat het was, maar het is helemaal goed gekomen, het ging rond week 8/9 over. Deze zwangerschap heb ik ze niet gehad :)

@Mybook: goed dat je gebeld hebt! Spannend zeg morgen echo, hoe laat moet je? Ik duim echt heel hard dat het goed zit!

17. bloempje123456

13 dec 2016
    136
    0
    16
    Bedankt voor jullie gerust stellende reacties dames. De gyn wil me over een half uurtje toch even zien, dus dan al een echo. Helaas wel zonde ml, die is aan het werk en moet een uur reizen om er te zijn. Wel gek, maar ben blij dat het zo snel kan, heb ik minder tijd om me druk te maken.

@ Mybook, bij jou dus ook al van die rare klachten? Gelukkig morgen de echo!!

Ik laat het jullie weten zodra ik weer meer weet!

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hoe was het bloempje?

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Idd Bloem, hoe was het?

20. bloempje123456

13 dec 2016
    136
    0
    16
    Kom net terug van de echo. Alles zat op de goede plek. Er was wel alleen nog maar een leeg vruchtzakje te zien, maar dat was normaal voor mijn prille zwangerschap van 5,5 week. Had stiekem toch al gehoopt op een hartje, maar nog even geduld hebben dus. Volgende week vrijdag mag ik terug komen en als het goed is gaan we dan een hartje te zien krijgen!

Deel Deze Pagina