wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Hey dames

Ben gisteren wee naar ziekenhuis geweest en groeien 3 follikels mag nu 150 spuiten
    Moet woensdag weer terug komen
    Zelf vindt ik het te lang duren omdat ik normaal 112.5 spuit en nu 150
    Maar de arts zei als het niet kon had ik het ook niet gedaan

2. bloempje123456

bloempje123456 Actief lid

13 dec 2016
    136
    0
    16
    @LW85 , gefeliciteerd met je mannen!! Wauw!! Kan me voorstellen dat het ineens heel plotseling is en dat jullie het even moeten laten bezinken, maar belangrijkste is dat het goed gaat natuurlijk!! En hoe gaat het met jou? Was het een zware bevalling?

@Amare , Ook gefeliciteerd!!! Wat goed om te lezen dat je ook zwanger bent!! Gaat het goed?

@ All, ik ben hier even weg geweest omdat we dik 3 weken op vakantie zijn geweest. Was heerlijk!! Was eigenlijk bedoeld om even uit het medische circuit te stappen, maar nu dus om even aan de zwangerschap te wennen :). Inmiddels ben ik 14 weken zwanger en gaat het heel goed!
    Ik heb even snel e.e.a. terug gelezen wat er tijdens mijn vakantie is geschreven en ik duim nog steeds heel hard voor jullie mee dames!!

3. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    hey meiden,
    Hoe is het bij iedereen?
    @cdokter spannend morgen echo toch? moeilijk inderdaad wel of niet ophogen, maar het blijft altijd gokken. hopelijk de juiste keuze bij jou .
    @bloempje123456 heerlijk even eruit. fijn om te lezen dat je heb genoten en inderdaad om te wennen aan de zwangerschap en wat er op je af gaat komen nu weer, ideaal er even samen tussen uit.
    @Featherr sterkte met de operatie morgen. Duimen dat de operatie daarna zijn vruchten na laat, of beter gezegd bevruchting.
    @ButterflyPassion tot nu toe heeft het in ieder geval succes de pregnyl ondersteuning met uitstel van die telkens te vroege ontrekkingsbloedingen/afbreek slijmvlies. anders was ik het dag 14 na eisprong telkens al licht bloedverlies. en zit nu al op dag 16 en nog niks. dus duimen.
    @Nina Sanders grr. ik kon het hier dus ook niet laten het ''vroeg'' testen. eigenlijk met het idee omo test enzekerheid wat later, nu nog onzekerheid;zie rest van het bericht.

Hier dus heel stom eigenlijk, getest.het is eigenlijk dag 16na de eisprong(zonder pregnyl spontaan), maarpas 5 dagen na de laatste hcg 1500pregnyl spuit terondersteuning... Omdat ik sinds gister eind vd middag de herkenbare vage misselijkheidsvlagen had, die ik vorige keren ook kreeg. kon ik het niet laten te testen. met in mijnhoofd als die nu omo-wit is, kan ik donderdag (week na laatste pregnyl1500) gerust testen als die dan lichtjes kleur geeft weet ik het. maar natuurlijk is hij niet omo-wit maar netzo heeeeeel licht roze bijna schaduw streepje,maar wel rozig vaag. Dus nog geen zekerheid. stiekem duim ik dat hetnatuurlijk mijn eigen hcg is...maarja geen idee dus...

volgens het elke dag halveer afbouw schema,zou er nog ong. 45 hcg in me kunnen zitten(al dacht ik dat de urine en bloedwaardes vaak verschilde ofzo in sterkte en meetbaarheid)..
    lekker makkelijk 1 mei(vermoedelijk eisprong;sochtends echo.nog 1x gonal spuiten savonds, maar volgende ochtend 2 mei, was ei verdwenen en week later was progesteron 21,6,dus eisprong inderdaad vanzelf gehad).Daarna 5dagen na eisprong pregnyl 1500(6mei) en nog 1 ter ondersteuning pregnyl1500(11mei).
    11mei :1500
    12 mei: 750
    13mei: 375
    14mei: 190
    15mei: 95
    16mei: 45 - nu dus dag 16 vanaf eisprong.. (zie foto : nog heel licht streepje)[​IMG] [​IMG]
    17mei: 23
    18mei: 11

Dus nu ja nog steeds onzekerheid of het laatste restje pregnyl is of toch beginnend eigen hcg. Blijft nog even spannend. vanochtend ook zodra ik op stond en begon te lopen in huis, gelijk weer vlagen die erger werden. en hing vervolgens boven de pot, dat was me thee dus. daarna rustig wat cornflakes op, in kleine beetjes anders voelde ik het weer opkomen... pff mjah het kan ook gewoon de spanning zijn, al heb ik normaal nooit spuugneigingen zeg maar, herkendit wel van vorige keer. nou dat was mijn verhaal dus..

4. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Mybook1990
    Ja klopt morgen weer echo
    Ben benieuwd om 8 uur er al zijn lekker vroeg

Mijn duimen draaien voor je dat het je eigen hcg is

5. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Jeetje spannend mybook! Ik zie het streepje duidelijk op de bovenste foto, hopelijk is hij donderdag donkerder! Ga je donderdag weer testen? Ik duim voor je!

6. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Hee dames weet iemand of follikels van 10 MM mee doe

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn ziekenhuis telt onder de 12mm niet mee. Vanaf daar beginnen ze mee te tellen.

Dankjewel @mybook1990 ! Ik hoop ook dat de operatie gaat werken :)

8. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    @ButterflyPassion ik heb gister action sticks bij gehaald en ga nu maar gewoon elke ochtend testen, kijken of het of helemaal uit gaat of dat het oploopt. Vanochtend dus weer een test er tegen aan; haha maar ja niet witter en niet donker,streepje lijkt hooguit wat breder, al waren ze pas zichtbaar na 4 ipv 3 min. De lijn van gisteris nu duidelijk opgedroogd echt zo potlood/opdroog streepje geworden(en lekker vergeelt al haha) ..dussss. we wachten maar weer verder af :)

[​IMG] [​IMG]

@Baby2017 bij mij zeiden ze altijd er zitten meerdere kleintjes, kleiner dan 10...pas als er 1 groter wordt/dominant als het ware, dan was dat de bedoeling.....onder de 10 was vaak van ze liggen ''klaar'' maar moeten dan nog gaan groeien/domineren.

@cdokter hoe was de echo?

9. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Mybook1990
    Heb er 1 van 11 min
    Weet u wat min betekent
    En de andere 2 follikels zag ze niet die zijn gekrompen
    Had gehoopt dat het wat groter was maar niet

10. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    bedoeld ze niet 11mm ,dus 11mm. 1cm dus? als ze zegt dat de andere weg zijn.. kan zijn dat deze dan ''dominant'' wordt zoals ze hier zeggen. 1 is goed. als je daarna zelf ''aan de slag moet'' en niet in een verder traject zit, weet niet in welk traject je zit? ...dus hetis nu afwachten of die ene van 11 mm denk ik, gaat doorgroeien.. bij mij duurde het soms ook lang en op het eind had die ineens in 2 dageneen groeispurt van 4mm.. ze moeten richting de 18/20mm ong. gaan voor de pregnyl injectie.. (als is die mij dus vorige keer spontaan gesprongen met ong. 16mm(en iets doorgegroeid die nacht waarschijnlijk) kunnen dacht ik 2mm per dag of per 2 dagen groeien... wanneer heb je weer een echo?

11. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Ja ze zei hij is 11 min
    Heb ook wel eens gehad dat ze plus zeiden

Ja ik hoop dat deze dominant is en als hij groot genoeg is dan ovitrelle spuiten en dan zelf aan de slag
    Zaterdag moet ik weer terug komen

12. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Hey dame.s
    Een vraagje waar spuiten jullie
    Ik aan de zijkant maar lees dat veel dames vlak bij de navel spuiten

13. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    ik spuit de gonal f (dus voor de groei van de folikels) in me ''vetrol'' zegmaar. moet proberen vetrol tepakken endan links of rechst spuiten.deed dit elke dag aan een andere kant,onderkant buik dus,buiten het navelgebied.. en de pregnyl(voor eisprong opwekken) volgens advies en de gebruiksaanwijzing in een cirkel rondom de navel, dat gebied. even getekend voor de duidelijkheid in het plaatje[​IMG]

14. cdokter

cdokter Bekend lid

14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Ik spuit menopur
    Ongeveer 16 mm van me navel af

Zal zaterdag eens vragen hoe het nu moet

De een zegt rond je navel de andere zegt weer onder in de buik

15. candl

candl Lid

15 feb 2017
    32
    6
    8
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Wat een hoop berichten als je een tijdje niet geweest bent, haha!
    @Featherr Hoop dat je operatie goed is verlopen.
    @mybook1990 Spannend! Hoop natuurlijk dat het raak is en je snel een donkerder streepje hebt.

Zal mijn cyclus even beschrijven:
    17-4 cyclusdag 1
    19-4 cyclusdag 3 voor het eerst begonnen met spuiten 75 IE Gonal F, wat me alles meeviel.
    26-4 cyclusdag 10 follikelmeting; geen reactie.
    1-5 cyclusdag 15 follikelmeting; 1 follikel van 12mm, 100 IE gaan spuiten vanaf nu.
    4-5 cyclusdag 18 follikelmeting; 1 follikel van 16mm
    7-5 cyclusdag 21 Pregnyl 5000 zetten.

Nu op het wachtbankje.. De hCG was bij mij al na 5 dagen niet meer te zien (test omo-wit).
    Heb nog steeds gevoelige/pijnlijke borsten en al 4 dagen menstruatie achtige krampen met vlagen. Zit vandaag op 9 dpo.

16. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    @cdokter ik denk dat het ook niet heel veel uitmaakt, volgens mij staat er zelfs als 2e optie met bijv. pregnyl om in het been te spuiten , als het maar door het lichaam wordt opgenomen. maar beter even navragen kan nooit kwaad.
    @candl altijd spannend het wachtbankje.

Hier vanochtend denk ik toch de pregnyl eruit getest... vanochtend was de test echt wit, met heeeeeel veel wils kracht dacht ik miss. dat er een schaduw streepje zat en later toch weer niet. maar in ieder geval is dat vage lichte streepje de laatste 2 dagen toch een restje pregnyl geweest dan denk ik van de 1500spuit op de 11e deze maand(nu 7 dagen later, dus toch pas de pregnyl eruit zoals volgens het rijtje uitgerekend) en nu ja afwachten of menstruatie op gaat komen zetten dan wat verlaat of toch dat me lichaam mij gaat verbazen... vorige keer was ook pas op de 4e ochtend na mij NOD pas hcg 19 in bloedmeetbaar dus pas vanaf dag 5nod, hcgp pas hoog genoeg voor urine test...dus het kan nog, maar krijg wel steeds meer het idee dat er lichte krampjes opkomen. we blijven afwachten. En als het deze ronde inderdaad niet gelukt is, heeft het zo moeten zijn denk ik dan maar; omdat we hopelijk volgende week ergens de uitslagen krijgen van de genen/chromosoom onderzoeken. en ik over 2 weken; pas 6weken hcg vrij ben(van vorige vroege miskraam) en dan pas de bloedstolling onderzocht kan worden. Maar we blijven nog een beetje hoop houden..zodra ik niet bloed , maar ook geen knal streep heb; blijft het afwachten.

17. mybook1990

mybook1990 Actief lid

28 sep 2016
    148
    13
    18
    NULL
    NULL
    waarschijnlijk toch de afgelopen 2 dagen de pregnyl geweest, vanochtend melde ik al over een witte test en net begint het weer met licht bruine afscheiding, dus waarschijnlijk menstruatie die eraan komt. ook licht krampjes al valt het allemaal nog mee. Dus net maar gyn gebeld en morgen vroeg weer om 8.00u uitgangsecho... maarja altijd bij mij eerst bloed en dan toch weer eigen hcg aanmaak. al verwacht ik er dit keer minder van. heb gewoon gebeld. want als het wel me menstruatie is, moet er vooraf een uitgangsecho en op de 3e dag dus zaterdag weer opnieuw gaan spuiten. Dus heb maar gebeld anders zat ik in het weekend weer. dus morgen om 8u echo. en dan gelijk even vragen net als vorige keer of ze wel voor zekerheid hcg wil prikken, dan weten we het weer zeker of t niet weer late innesteling plots is of dat het inderdaad gewoon me periode is met zekerheid..... en als het het laatste is. ja dan pech deze ronde (liep toch al raar door die gemiste eisprong)..en dan heeft het zo moeten zijn dat ik over 2 weken de bloedstolling tenminste nog kan testen(dan is het 6weken terug dat hcg van miskraam uit lichaam was,eerder kon die test niet voor de herhaalde vroege miskramen) en zijn de uitslagen genen/chromosomen mogelijk ook binnen.. maar dus nog even afwachten hier....blijft 50%/50% nog steeds....maar morgen als het goed is zekerheid en weten waar we aan toe zijn...

18. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi meiden. De operatie is goed gegaan :) in totaal 8x eitjes weggebrand en mn eileiders zijn doorgespoten. Voelt nu alsof ik door een vrachtwagen overreden ben maar ik kotste gister alles uit wat er in kwam dus ik heb al 24 uur geen pijnstillers meer gehad. Zo nog even proberen of dit er wel in blijft zitten. Wss was het een combinatie van de morfine en de narcose, ik kan blijkbaar niet goed tegen allebei en dan krijg je zo'n heftige reactie..

Nu herstellen en over 2 weken weer naar de ferti poli.

19. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Tijdje even niet gelezen en wat een hoop leuk nieuws! @Amare gefeliciteerd, ik hoopte het al heel hard voor je! @LW85 gefeliciteerd met de geboorte van je jongens. Met hoeveel weken zijn ze nu geboren? Fijn dat eentje al in een gewoon bedje ligt. Weet je al hoe lang jullie in het ziekenhuis moeten blijven? Hoe is het met jou zelf?

Over 11 min (weet even niet meer wie dat schreef) kan zijn dat ze bedoelen dat hij net nog geen 11 mm was. En bij een plus er dus net iets overheen zit. Snap je wat ik bedoel?

Hier inmiddels mijn 1e IUI achter de rug en op het wachtbankje. Ik vond het geen heel prettige ervaring. De arts was echt lomp. Maar goed we hebben een snelle ronde dus dat is fijn. En wellicht een leuk verjaardagscadeau. Ik ben jarig rond m'n NOD. Leuk om van iedereen weer even te lezen hoe het gaat.

Fijn dat je operatie goed is gegaan @Featherr hopelijk geeft het de komende ronde een mooi resultaat.

20. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Dankjewel! Ze zijn uiteindelijk met 35 weken geboren. Vandaag te horen gekregen dat ze zondag naar huis mogen! We zijn nu gestart met het zelf leren geven van voeding via de sonde, dit moeten we een aantal keer laten zien en aftekenen als een soort examen. Als de verpleegkundigen vertrouwen in ons hebben, en wijzelf er klaar voor zijn gaan ze mee :)
    Tot nu toe gaat het al heel goed, en we zijn eigenlijk heel zeker, denk ook doordat we al een zoontje hebben, dus zondag gaan ze lekker mee! Er komt dan 2x per week een verpleegkundige van de kinderafdeling op huisbezoek om de sonde schoon te maken/vervangen, overleggen hoe het gaat en de jongens te wegen. Superfijn!
    Ik ben zelf al goed hersteld. Nog wat last van de knip maar wel goed ter been, moet ook wel als je meerdere keren per dag heen en weer moet naar het ziekenhuis en ook nog een zoontje van 3 hebt. Valt me allemaal niet tegen in ieder geval :D

Wat fijn dat de IUI zo snel al geweest is! He zelf nooit IUI gehad maar kan me voorstellen dat het niet erg prettig is, vooral niet al een man aan de slag gaat, ik heb altijd liever vrouwelijke artsen. Ik duim voor je mee!

Deel Deze Pagina