wie nog meer vandaag begonnen met spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sasiej, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    hallo Rieteke,

ja echt vervelend zeg, ik heb het altijd na 10dagen en ze zeggen ook iedere keer nee dat kan best.... maar ook ik heb hier geen goed gevoel over.
    Hoe kan ik dit het beste aankaarten de volgende keer? want ik moet altijd alleen gaan i.v.m. het werk van mijn partner, en ik klap nogal snel dicht als hun zeggen nee dat is niet vreemd... misschien kunnen jullie me een beetje helpen:)!

Groetjes Saskia

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Sasiej, wat vervelend zeg dat je klachten hebt die duiden op diabetes. Knap van je dat het afvallen lukt!

Ik heb ook wat overgewicht en ben vorig jaar 8 kilo afgevallen met een koolhydraat beperkt dieet. Ik blijf nu wel rond hetzelfde gewicht maar zou nog wat kwijt willen maar het lukt me niet. Wat eet jij zoal en niet?

Mijn arts stelde het zelf voor om utrogestan te gaan gebruiken als ik binnen 10 dagen ongesteld word. Het is nu 2x gebeurd dat ik op dag 9 al ongesteld werd dus we zullen wel eens zien na de vakantie als we weer van start gaan.

Welkom rieketje! Wat moet jij lang spuiten zeg, balen. Hopelijk gaat het nu sneller.

Toen ik begon met spuiten was dat met menopur maar zat al snel aan de 150 en na mijn 1e miskraam sloeg het niet meer aan dus ben over gegaan op de gonal. Misschien ook nog een optie voor je als de menopur niet goed aanslaat?

Ik lees wel mee hoor maar heb weinig te melden aangezien ik een break heb.
    Pik heb wel besloten om na m'n vakantie het HSG onderzoek te laten doen. Dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan.

3. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasiej, ik weet niet of bij jou ook elke keer bloed wordt geprikt? Aan de hand daarvan kunnen ze zien of je lh waarde stijgt. Als deze laag is, heb je dus kans dat je menstruatie snel na je eisprong volgt. De utrogestan zorgt ervoor dat je bms dik blijft en je eitje dus langer de tijd krijgt zich in te nestelen. Gewoon vragen hoor!!

Shally, ontzettend vervelend voor jullie van het miskraam! Knap dat je het na de vakantie weer oppakt!
    Ik ben in de mmm begonnen met een hormoonpompje en dat is meestal een van de laatste stappen. Dit sloeg bij mij niet aan. Toen begonnen met menopur en al 2x geeindigd op 225 ie. (Hoogste dosering menopur bij o.i.) maar dat komt omdat mijn hypofyse niet gied werkt en mijn lichaam zelf geen fsh hormoon aanmaakt. Daardoor zo'n hoge dosering..
    als het deze ronde niet lukt kan ik eens vragen naar andere opties.

Heeft iemand trouwens ervaring met het spuiten in je been? Ik heb nu zoveel en zolang gespoten, dat het spuiten in mijn buik behoorlijk pijnlijk is. Kreeg vandaag de tip van het Zkhuis dat ik ook in mijn been mag prikken..

slaap lekker allemaal

4. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja sasiej, de lh zorgt ervoor dat er progesteron wordt aangemaakt. En dat progesteron zorgt voor het bms. Dus je zou ook kunnen vragen naar de progesteron waardes.
    Groetjes

5. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    #125 sasiej, 18 jul 2014
    Laatst bewerkt: 18 jul 2014
    Goeiemorgen allemaal:)

@ Riekietje,
    nee hoor alles om te kosten te drukken, ze hebben in de 1e cyclus van 112,5eh geprikt om te kijken of ik een eisprong had gehad, maar voor de rest prikken ze niks... en ze hebben me al 2x gezegd toen ik vroeg of 9 a 10 dagen na de ovitrelle ongesteld worden niet vreemd was gezegd dat dit heel normaal is en dat ik me er niet mee bezig moest houden.... pff nou dan heb je aan mij de verkeerde hahaha:p blijf erover piekeren, misschien toch maar eens wat door gaan vragen en geen genoegen nemen met dit antwoord:).
    pff dus ook bij jou al een enorme periode van teleurstellingen, en indd enorm veel eenheden, was me nog niet opgevallen! ook voor jou ga ik duimen! Ik heb helaas geen ervaring met het spuiten van hormonen in de benen, wel heb ik toen ik 16 was trombose spuiten gehad, deze mocht ik in mijn been of buik zetten, het been was iets pijnlijker dat weet ik wel nog, maar als je indd zo'n last van je buik hebt zou ik het zeker doen!

@ Shally, goed van je dat je de HSG laat doen, ik heb deze ook gehad, maar gelukkig geen afwijkingen op te zien.

Wat knap van die 8killo! ik hoop dat ik ook zover kom... was vandaag namelijk maar 0,2kg lichter dan gisteren:| dat viel me tegen haha:p daar gaat mijn motivatie:p maar ik probeer het toch vol te houden:). Ik wil nog zeker 12kilo afvallen.

Momenteel eet ik op een dag het volgende:
    's ochtends om 9u 1 snee koolhydraatarm brood met kaas om 12u 2 sneetjes brood met boterhammenworst of cervelaat.
    om 15.00u een wasa cracker met roomkaas(dit is blijkbaar beter dan gewone kaas/smeerkaas, qua hoeveelheid koolhydraten). om 18u eet ik een salade met tomaten komkommer( beetje afwisselen met de soorten groente) met kip of garnalen en blokjes feta, of geroerbakte groente met kip,vlees of vis. en om 20.30u eet ik een bakje griekse yoghurt met kersensaus van optimel (hier zitten wel koolhydraten in, maar ik ga niet helemaal zonder beginnen, want dit gaat uiteindelijke toch mis).
    Verder drink ik door de dag water, caffeine vrije koffie en een health sapje waar 46kcal per glas inzitten, zodat ik toch nog iets heb dat ik lekker vind hihi.

Fruit is een van de ergste dingen die ik kan eten, hier zitten ook enorm veel koolhydraten in veel fructose-suikers, dit kan ik beter vermijden. (dacht ik altijd gezond bezig te zijn met mijn 2 a 3 stuks fruit per dag hahaha) ik mis met name mijn banaan in de ochtend:( maar hier zitten zelfs 30gram koolhydraten in :eek:!

Ze hebben mij verteld dat ik om de 3 uur iets moet eten, dit zou het beste werken om de insuline spiegel op koers te houden. De kcal maakte bij mij niet heel veel uit, het gaat puur om de suiker en de koolhydraten, voor de rest hoef ik er ook niet zo op te letten, wat wel gek is, nu mag ik minder brood met meer beleg ipv minder beleg op brood hihi:p.
    wat ook lekker is is een "baguette" van komkommer met filet americain of roomkaas erop. Hier zitten ook vrijwel geen koolhydraten in.

Het is zo best vol te houden zolang mn partner ook mee doet, maar in het weekend is het natuurlijk lastiger, en als ik uit ga eten vind ik het niet fijn om een salade te pakken, dus ik denk dat dit nog lastig wordt.
    Ik hoop dat ik de motivatie toch kan blijven houden.

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Je moet jezelf niet alles verbieden om te eten want dan wordt het alleen maar moeilijk. Toch?

7. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    heey meiden

het is warm weer dus wij zijn lekker buiten bezig, of bij t zwembad of... Binnen aan t klussen (minst favoriete :p) dus druk druk druk.

@rieketje echt hè af en toe vraag je je af waarom ze a aantekeningen maken... goed dat je hebt doorgevraagd!

@sasiej Jezus wat een zwaar dieet :$ (tenminste ik zou t niet vol kunnen houden omdat ik nogal veel honger heb, met een cracker red ik t niet) heb je dat zelf uit gekozen of voorgeschreven gekregen?
    Ik had na de zwangerschap nog 15 kg over na 4 maanden. dacht eerst gaat er wel af met bv maar ik kwam alleen maar meer aan omdat ik tijdens de bv heel veel suiker wilde :) na 3 mnd was mijn bv op (met Dank weer aan die prikpil :cool:)
    dus Ik ben toen ook gaan diëten of eigenlijk gezond eten.
    begon meestal met brinta wake up of magere yoghurt /kwark met muesli en beetje light siroop. 10 uur 1 snee roggebrood met bijv smeerkaas, n 12 uur sla met zongedroogde tomaat, huttekase en sladressing evt met gerookte kip, tonijn, ei en of volkeren pasta (of 2 boterhammen) 14 a 15 uur stuk fruit als ik honger heb boterham of roggebrood of komkommer of iets 17.30 normaal mee eten met de pot maar (en ik vind dit een goede tip) Ik at van een klein bord. Dan lijkt het alsof je meer eet :D (maar mijn hersenen trapte erin.
    savonds fruit of groente.

Verder mocht ik van mezelf 1 blokje chocola per dag (moet leuk blijven, al was diezelfde reep Nog half over na 3mnd) en mocht ik 1 keer per week iets lekkers chips of iets maar dan wel in een bakje zodat je ziet wat je eet.

daarbij 2x pw naar Zumba of hardlopen

en het is me gelukt om dit er binnen 3.5 maand af te krijgen :)
    gun jezelf ook lekkere dingen anders houd je het niet vol maar beslis van te voren wanneer en wat je mag een houd je daar aan.

Ben er 15 afgevallen en nu bijna een jaar later helaas weer 3 aangekomen maar ach laat t zo maar het is nu stabiel, al is het lastig met die hormonen. Ik wens je alle kracht toe die je nodig hebt en als je weer eens aan iets anders denkt lees dan hier: Ik geloof in jou je kunt het!

@sally laat je ons weten wanneer je je hsg hebt. hopelijk kun je wel een beetje van je vakantie genieten 😊

8. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Halllooo:)

@Shally, ja indd haha dat klopt, vind t nu al heel lastig:(!

@Meelanor,
    Inderdaad zo blijf je bezig:p! Al valt t weer vies tegen vandaag:p maar beter dit dan die 35graden van zaterdag:p!
    Boh wat goed zeg dat je dat kwijt geraakt bent! Ik heb het min of meer "voorgeschreven" gekregen, althans ik heb het advies van een dietiste in mijn vriendenkring gevraagd.
    Maar ik moet echt flink afvallen voor mijn gezondheid nu, al word ik hier nu niet echt blij van :p
    Het is indd ook wel heel zwaar, ik denk dat ik er ook iets aan moet veranderen.... maar door mijn PCOS val ik op geen enkele andere manier af:(want alle koolhydraten die ik eet worden omgezet in suikers:(!
    En met sporten mag ik alleen maar dingen als wandelen etc doen, want te fysiek insporten kom ik van bij i.v.m. teveel mannelijk hormoon dat ik dan weer aanmaak.... echt frustrerend... Maargoed ik ben nu een week bezig en ben in totaal 1,7kg afgevallen:) Dus dit werkt in ieder geval wel hihihihi:)!

Was het maar gewoon makkelijk om af te vallen, of waren ongezonde dingen maar gewoon gezond hihi:p!

Vandaag heb ik de fm gehad, helaas helemaal niks gegroeid:(... maargoed het is nog vroeg:)!
    Hoe is het bij jullie dames?

9. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

hey meiden
    mag ik hier mee tikken?
    ik mag vandaag beginnen aan mijn eerste ronde menopur 75eh
    prikinstructies al gehad maar vannacht wel slecht erdoor geslapen

10. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Haha was even van een paar dagen terug aan het lezen, maar hebben allemaal hetzelfde probleem. We houden van lekker eten en zitten allemaal met het lijnen. Pff...ging het maar vanzelf. Ben vandaag ook weer eens begonnen met de zoveelste poging. Wil voor de volgende tp minimaal 3 kg kwijt, een kg per week, zou moeten lukken;). Gelukkig heb ik mooie schema's hier gezien...bedankt meiden.

@ Dutch diamond, slecht geslapen doordat je er tegenop ziet? Best pittig he als je zoveel in een keer te horen krijgt.

11. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Vanzelfsprekend DutchDiamond:)!
    De slapenlooshied verschilt bij mij per maand dus het kan heel goed hoor:)!

@Sandrabk

haha zeg dat:p! Maar we kunnen elkaar in ieder geval motiveren hier:)!
    Ik moet echt flink veel kwijt, maar dat gaat natuurlijk ook niet in 1x dus met kleine doelen kom ik er uiteindelijk hoop ik wel;)!
    Succes in ieder geval en JE KUNT HET!!!

12. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

@sasiej
    denk dat het door de zenuwen komt
    zometeen mijn eerste spuit zetten namelijk

13. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Succes Dutchdiamond. Ga je het zelf doen of laat je je man spuiten?
    @ Sassie, nu ik het geschreven heb, kan ik niet meer terug.. Een stok achter de deur. Nu 81 kg...streefgewicht 73 kg. :(. Wik alleen niet lijnen als ik straks weer tp krijg. Hopenlijk wordt ik daarna toch dik hihi

14. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    @dutchdiamond, haha oke ja dan kan t indd niet aan de spuit liggen;)!
    Heel veel succes met je eerste spuit!

@sandrabk
    Hahaha dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!

15. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    'Grappig' dat we bijna allemaal te maken hebben met overgewicht! Ik heb namelijk ook overgewicht. Ik probeer ook op te letten wat ik eet, maar ik vind ook dat we gewoon moeten genieten van het leven! Niet dat je alles maar moet eten wat los en vast zit, maar wel verantwoord eten en genoeg bewegen.

@dutchdiamond: is het gelukt je eerste spuit te zetten? Ik spuit ook menopur, dus mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel!

Gisteren en vandaag in mijn been gespoten, maar totaal geen succes! Dat doet meer pijn dan in mijn buik, dus morgen toch maar weer in mijn buik spuiten!

Morgenochtend weer naar het ziekenhuis voor een echo en bloedonderzoek.. we zullen zien, maar ik denk dat er nog weinig te zien is.. dus waarschijnlijk de dosering weer omhoog.

Fijne avond allemaal!

16. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    hey dames

lastig he afvallen nu zeker omdat je verwacht straks toch weer dik te worden:( maar goed elke kilo die eraf is hoef je na de zwangerschap ook minder af te vallen.

rieketje balen zeg dat in je been ook niet echt werkt (lijkt me idd ook pijnlijk)

dutch hoe ging het?

17. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hallo dames,

haha ja afvallen is gewoon niet leuk:p maargoed ik zit op 1,9kg dus ik ben trots op mezelf hihi:p maar toch gaat t me te langzaam... ik wil gewoon lekker eten:p!

dutchdiamond, viel het mee?

Riekietje, wat vervelend dat het zo'n pijn deed:(! hopelijk gaat het dadelijk in je buik weer beter!

Eigenlijk is het allemaal niet zo heel gek dat we overgewicht hebben:O! de hormonen werken namelijk ook niet echt bevorderlijk althans bij mij niet!

18. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    ik heb vanmiddag bedacht dat ik solidair met jullie mee ga doen. ik ben 72 kg en wwil naar 66. zal wel lastig worden want ik merk idd dat die spuiten flink aanzetten :(

en echt hè mijn lichaam funcioneert niet... had net bruinverlies vermoed dat mijn bm alweer een matige schoonmaak gaat houden. dus bruinverlies elke dag maar geen ongi. hopelijk heb ik t mis en is t toevallig

19. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    En wat ik vanmiddag heb bedacht gaat nu alweer mislukken :D:p;)

Onze kleine slaapt dinsdag op woensdag altijd bij mijn moeder. En de afgelopen weken hebben we op dinsdag alleen maar geklust (aan het nieuwe huis ;)) of iets dergelijks (zijn aan het verbouwen) .

Net besloten even lekker tijd met zijn tweeen te willen hebben dus we gaan vanavond uiteten (all you can eat natuurlijk :)) en dan naar de tilburgse kermis (we wonen vlakbij) dus ja... dan maar vis en kip en groente eten en morgen opnieuw beginnen:D

20. sasiej

sasiej Bekend lid

27 mei 2014
    714
    8
    18
    Hahaha Meelanor, maar ik begrijp het wel:p!
    Ik was vanmiddag ook gaan lunchen.... koolhydraatarm uiteraard:p
    zat ik dan met een uitsmijter met een plakkie kaas en salami, en dan zonder brood... hhmm werd er niet vrolijk van, miste toch echt het broodje:p maargoed ik mag wel veel eten met dit dieet. Alleen zo min mogelijk koolhydraten....

wat gek zeg die bloedingen! hopelijk is het niks ernstigs en gaat t zo over:)!

Smakelijk eten voor strakjes, en je mag jezelf best verwennen nu jullie alleen tijd hebben, ga ik op vakantie ook gewoon doen hoor:)!

Deel Deze Pagina