wie nog meer vliegen met 27/28 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evaatje, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik ga 10 juli op vakantie naar Tunesie en ben dan 27 weken zwanger. Mijn schoonouders hebben dar een huis dus we hebben wel alles lekker bij de hand. Maar ik moet zeggen dat ik het wel spannend vind om nu op vakantie te gaan en te vliegen.

Mocht er wat gebeuren zitten er wel ontzettend goede ziekenhuizen in de buurt., maar toch..

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik zou het niet doen. Manlief wilde ook nog weg voor 't kereltje kwam maar ik zag 't niet zitten.
    Toch veel plezier!

3. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Joh, ik ga de komende tijd nog best veel vliegen (mexico, nederland, binnen amerika) en dat kan prima hoor. Als je je ongerust maakt over iets zou ik eerst je nederlandse arts/verloskundige bellen en evt. het telefoonnummer van de nederlandse ambassade meenemen. Die kunnen je vast wel aan een goede lokale arts helpen als het nodig mocht zijn.

Maar om het vliegen zelf hoef je je geen zorgen te maken hoor, dat heeft geen negatieve effecten of zo.

In Tunesie wel oppassen met hyiene, je krijgt zo diarree. Dat is op zich niet zo'n punt voor beebje, tenzij je uitgedroogd raakt. Dus goed blijven drinken dan is er niets aan de hand. Veel plezier op vakantie!

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik vlieg geregeld en over 10 weken zal dat tot mijn verlof niet anders zijn. Kan geen kwaad hoor!

5. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi, ik ben met 32 weken nog naar turkije geweest tijdens de 1e zwangerschap. No problemo hoor. Lekker gaan en je niet druk maken.... GENIET er maar van!

Kiss

6. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Ik ben in mijn vorige zwangerschap naar New York gevlogen toen ik 25 weken was. No problem.
    Zou gewoon lekker gaan! en zo lang is het niet vliegen toch?

7. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb drie weken geleden nog gevlogen naar Griekenland, kan prima! :D

Sommige zwangeren krijgen last van opgezwollen handen en voeten in het vliegtuig... probeer gewoon af en toe wat te bewegen. Ik had echter nergens last van. Let er wel op of je niet duizelig wordt of hoofdpijn krijgt. Dan moet je direct naar de dokter, en neem je VK-kaart mee en draag deze bij je. De gegevens die daarop staan zijn zo algemeen dat ze dat ook in het buitenland kunnen aflezen. Handig he?

Verder, geniet ervan, ik vond het heerlijk, die zon op mijn buik en het water waarin ik gewichtloos was. Prima te doen!

8. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Mijn man is half Tunesisch half Iers, aan het Tunesische eten ben ik wel gewend. We zitten daar in een eigen huis waar de familie voor het eten zorgt. om hygiene hoef ik me dus minder zorgen te maken als de gemiddelde toerist, gelukkig.

Bedankt voor alle reacties....

9. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben met 25 weken naar Tunesie op vakantie geweest.

Net als de hele zwangerschap geldt... voor de een kan iets makkelijk, voor de ander niet.
    Ik had met het vliegen geen moeite, met de nacht die ik voor de reis over moest slaan wel veel moeite.

Geniet lekker van jullie vakantie! Hoop dat het weer niet te overdreven voor je wordt!

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ga niet op vliegvakantie dit jaar en slaan over, ik durf gewoon niet te vliegen nu en daarbij zal ik tich niet echt kunnen genieten ivm klachten. we gaan nu gewoon een weekendje samen weg hier in nederland en gaan volgend jaar met zijn 3e op vakantie

11. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Hoop inderdaad ook dat het niet al te heet wordt. Daar kan ik nu toch minder goed tegen. Het enige waar ik tegen op zie is het vliegen, daar kot het allemaal wel goed.

12. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Geef het wel aan bij het inchecken dat je zwanger bent, indien het nog niet te zien is.
    Je mag dan niet direct bij de nooduitgang zitten.

13. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    hihi, nou het is goed te zien hoor! :D Ze kunnen er niet omheen.

Deel Deze Pagina