Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013? (DEEL 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@Mamsie
    Sterkte morgen mamsie :(
    Aan de ene kant fijn dat er nu iets gedaan wordt, maar zal toch best heftig zijn denk ik!

@Foofer
    Vervelend dat je daar zo'n last van hebt zeg!
    Hopen dat je er iets voor krijgt, en het snel aanslaat.

@Hier
    Wij zijn naar de Efteling geweest vandaag,
    Wilden eigenlijk gisteren gaan, maar het weer zit deze hele week (ook nog eens mijn vakantie) niet echt mee.
    Het was gelukkig droog, en heel af en toe een zonnetje maar wel fris!
    Gelukkig was het wel heerlijk rustig, dus we hebben alles kunnen doen, meerdere malen zelfs.
    L. heeft niet geslapen maar was wel heel gezellig verder en heeft heel veel gelopen.
    20 minuten vanaf huis viel ze in slaap, thuis even gedoucht en meteen haar bedje in.

Morgenochtend naar het Cb, ben benieuwd hoe zwaar & lang ze nu is!!

2. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    thnx voor het vragen
    ging wel ze deden qua zwschap nergens moeilijk over was geen probleem , ben tot half 11 gebleven voelde me echt niet goed maar gelukkig waren ze super te vreden , ben de 1e agent bij hun die bij zijn/haar 1e telefoontje gelijk al een klant binnen haalt dus ben eigenlijk wel erg trots :D

3. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Foofer, goed dat je naar de ha gaat. Hoop dat je je dan snel wat beter voelt.

Lovely, fijn dat het leuk was in de Efteling!

Dmj, wat fijn dat ze niet moeilijk deden over je zwangerschap! En goed dat je meteen een klant hebt binnen gehaald!!

Jurre heeft hier vanavond zijn eerste echte driftbui gehad! Pff heftig!
    Vond het zo zielig om hem zo boos en gefrustreerd te zien. Vond het ook lastig wat nu te doen. Uiteindelijk heeft mijn man hem op schoot genomen en verder genegeerd en uit laten razen. Alles bij elkaar heeft het 20 min geduurd. Daarna nog even met hem geknuffeld en toen kon ik zelf wel bijna huilen haha. Vond het zo lastig om hem zo te zien, maar goed zal niet de laatste keer zijn dus kan er maar beter aan wennen :)

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Wij zijn nog aan het twijfelen, maar we gaan eind deze maand dan echt beslissen of we voor een tweede gaan!

5. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Mamsie, sterkte morgen:(

Foofer, wat rot dat je er zo'n last van hebt. Hopelijk krijg je iets en slaat het snel aan.

Dmj, gelukkig deden ze niet moeilijk. Kijk gelijk al actie:D

Lovely, klinkt als een leuke dag!!

Mara, Aah wat zielig is dat. Ze weten vaak zelf niet wat ze met zichzelf moeten, en een ouder voelt zich dan ook zo machteloos. Zoon heeft hier nog niet echt erge driftbuien gehad, die haalt weer andere capriolen uit:D

We lopen wat gelijk qua cyclus, nou ja deze dan. Goed gevoel deze keer?

MeloveKane, Welkom. Hopelijk kunnen jullie er snel voor gaan.

6. Lovely24

@Mara
    Ja ik ben er inmiddels aan gewend. Al heeft ze niet echt driftbuien die heel lang duren maar op sommige dagen dan gewoon 5x ofzo.
    Als ze haar zin niet krijgt bijvoorbeeld...
    Het is écht een meid dan!

7. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Meis, ik heb er helemaal geen gevoel over deze keer haha tot nu toe dan. Deze maand wilde ik geen ovu testen gebruiken want dat legt er toch aardig wat druk op. Nu dus wel heel de tijd bang dat ik misschien mijn ei gemist heb haha. Maar goed nog een ruime week afwachten.
    Jij ook rond die tijd je nod? En al een gevoel erover?

Welkom melovekane, spannend of jullie wel of niet voor een tweede gaan :)

Lovely, 5 keer per dag :-/ jeetje hoop dat als Jurre dat gaat doen het dan niet elke keer 20 minuten duurt ;)
    Wat doe jij eraan? Gewoon negeren en helpt dat?

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Morgen meiden!

Hier een lekker vrolijk ochtendje, tot manlief een donderwolk boven zijn hoofd had ;) Slecht weer doet hem niet goed. ;)
    Nu aan het werk, dus tijd voor een reactie naar jullie toe :)

Mamsie, wat goed dat je naar de gyn bent gegaan! Veel succes en sterkte vandaag. Vanaf nu weer een nieuw begin en op naar een echt kloppend hartje :)

Driftbuien, N is wel driftig maar niet dat ze er in blijft hangen. Als ze echt tiert om niks, stuur ik haar naar haar kamer, dan komt ze uit zichzelf rustig terug.

MeLoveKane, welkom. leuk als jullie er voor gaan. Is Janna ook niet meer zo alleen boven aan het lijstje :p

DMJ, toch een goed begin! En wat fijn dat ze zo positief zijn over je zwschap!

Lovely klinkt als een leuke dag! Wat heeft L het goed gedaan, zeg.

Foofer succes bij de dokter!

Nu weer eens wat doen...

9. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Mara, als de driftbui komt van iets wat niet lukt, kun je hem heel rustig en duidelijk uitleggen dat je best begrijpt waarom hij boos is, hoe het anders kan, het nog een keer kan proberen, om jouw hulp kan vragen. Het is belangrijk dat jij niet boos wordt, maar juist rustig blijft.
    Dat helpt bij N heel goed, en was een tip van een mama die daar heel veel ervaring mee heeft. Ik begin dan meestal dat ik N op schoot neem, echt haar aandacht vraag (luister even naar mama...) en haar dan uitleg dat het niet erg is dat ze er boos om wordt, maar vooral hoe het beter kan.

Is het gewoon omdat ze haar zin niet krijgt, mag ze afkoelen in haar kamer, dan is het onredelijk en mag ze boos zijn.

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ff snel,
    ik be ook jarig geweest..
    24 dus inmiddels ;)

Nu ff de rest terug lezen haha!

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Mamsie, wat rot :( Sterkte meis! Wel fijn dat je idd voorlopig bij een nieuwe zw.schap bij de gyn terecht komt!

Dmj, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet..

Lovely, hoe was de efteling? beetje fijn weer gehad?

Foofer, hopelijk ben je snel minder misselijk!

Hier weinig nieuws te melden.. dochter heeft een nieuwe fase(her) ontdekt; nl het gillen :p

12. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    ja ben gelukkig wel eventjes heen geweest daar waren ze gelukkig wel blij om , helaas vandaag weer thuis voel me totaal niet goed dus maar zien wat morgen brengt
    leuk he zo'n fase haha! die van mij heeft de laatste tijd steeds jij mama en dan ook echt wijzen en wat is dat? haha

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Achja, ze is verder niet vervelend gelukkig.. Het is ook echt enthousiastme-gillen.. Dus niet vervelend in de zin van wat ik wil krijg ik toch wel ;)

rot dat het toch nog niet gaat..
    Gewoon goed om jezelf denken meis!

14. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Mara, ik heb er ook niet echt een gevoel over. Je denkt van alles te voelen, maar dat komt ook dat je er veel op let. Wel heb ik vol/krampjes in de onderbuik en vanmorgen ineens wit rekbaar slijm? (sorry voor de details), maar goed bepaalde klachten lijken ook op menstruatie klachten. Ik ben erg slecht in wachten wat dit betreft ;)

Mamsie, ik denk aan je vandaag:(

15. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hoii, deel 2 alweer!

@Mamsie, sterkte vandaag!!

@DMJ, fijn dat het op je nieuwe werk goed beviel. Goed naar je lichaam luisteren wat het aankan, idd.

@Lovely: tof dat het zo leuk was in de Efteling! (ondanks het frisse weer)

@Foofer: hopelijk komt er snel een oplossing tegen je misselijkheid!

@Mara: hier nog niet echt ervaring met een fikse driftbui, wel met boosheid de laatste weken. Steef heeft echt 'Nee!' en 'Niet doen!' aan z'n oeuvre toegevoegd. Net of hij zelf ook doorheeft dat hij nu 2 is geworden en dat dat erbij hoort, haha. Hij heeft ook nogal een papa-voorkeur de laatste tijd, dus af en toe vind ik het niet makkelijk hoor! Als ik dan z'n luier wil verschonen ofzo, stribbelt hij heel erg tegen en schreeuwt de hele tijd: "Niet doen!" Maarja, dat ios op dat moment even geen optie, haha.
    Ik blijf wel rustig hoor, maar voel me wel eens afgewezen (zal ook wel met m'n hormonen te maken hebben, hihi)

Trouwens, ander probleempje: Steef is een buikslaper en de afgelopen 2 weken was bijna elke ochtend z'n luier doorgelekt. (alleen plas gelukkig) Ik blijf echt z'n bed verschonen en slaapzakjes/rompers/pyjama's wassen! Pff...
    Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
    - grotere maat romper en pyjama, zodat de luier niet 'geplet' wordt zegmaar
    - grotere maar luier. Hij heeft overdag Pampers baby-dry maat 5+ en nu heeft hij vannacht in Bumblies maat 6 geslapen. (er waren helemaal geen pampers meer in maat 6 bij onze supermarkt) Vanmorgen was hij wel droog, maar toen ik gisteravond om 23.30u ging slapen, heb ik 'm nog verschoond, omdat hij een poepluier had, dus dit is geen representatieve nacht geweest, haha.

Iemand misschien nog andere tips?

Nu moet ik weer aan het werk! Sorry dat ik nog niet op iedereen gereageerd heb!

16. Lovely24

@Sanny
    Ik heb een keer gelezen de luier achterstevoren doen?
    Zodat de lange kant vooraan zit ipv de achterkant, maar durf niet te zeggen of dat prettig is of dat het helpt, want heb het zelf nooit hoeven proberen.

L. lekt trouwens heel snel door met Pampers...

17. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Sanny, ik hoop ook op de gouden tip, hier ook een meisje elke ochtend nat of net niet nat. Ze heeft nu maat 5 luiers (kruidvat) en die gaan ruim om haar middel, dus zijn groot zat. ik vind pampers erg smal.

N slaapt op haar zij of op haar rug, en daar helpt het ook niet bij. Meestal is het wel zo dat de slaapzak net nat is, maar het bedje niet... Tijd voor zindelijkheid, maar daar is ze ook nog niet echt mee bezig...

18. Lovely24

Ja gek is dat dat het ene kindje daar toch sneller last van heeft dan de ander.
    Hier ook Kruidvat maatje 5, maar eigenlijk nooit problemen s'nachts.

19. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey dames
    sorry moet ff wat van me af schrijven
    deylano is sinds 3 dagen ziek en baldadig dat hij is pfff
    zonet heeft ie me hele muur eronder zitten smeren met sinaasappelsap ! was even in de bijkeuken de was uit de droger halen ....fijn!
    sorry hoor :$

20. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Ben weer thuis, tot nu toe is het me meegevallen! Hoop dat me niet nog heel veel kramp/bloedverlies te wachten staat, nu weer fijn thuis met man en dochter. Even rustig aan en dan hoop ik snel weer wat gezelliger mee te kletsen!

Deel Deze Pagina