Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013? (DEEL 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ik heb geen idee, ik dacht bij mijn bloeding dat ik mijn kindje verloor tussen alle stolsels, maar die zat er gewoon nog te spartelen...

Misschien even de gyn/vk bellen voor advies?

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    @Bloempje: wat naar, die onzekerheid. Ik kan je ook niet helpen. Op een vmk vóór m'n vorige zwangerschap na heb ik er geen ervaring mee. Dat ging wel gepaard met veel bloedverlies, maar dat zal bij iedereen wel weer anders zijn misschien. Sterkte in elk geval!

@Janna, wat goed dat je jaar de ha bent gegaan en dat je ijzergehalte nu in elk geval weer opwaarts gaat! Toen ik de eerste jaren op kamers zat heb ik een aantal keer bloedarmoede gehad en ik weet hoe moe en 'dweilerig' je erdoor kunt voelen. Hopelijk wordt het snel beter!

@kinderen op potje: wat knap allemaal! Bij osn staat het potje wel in de huiskamer, maar Steef zit er alleen wel eens met z'n kleren aan op (en met een boek, whaha) Misschien gaan we het iets actiever stimuleren als m'n vriend straks vrij heeft, of pas als ik verlof heb, of misschien zelfs pas over een hele tijd, want er staan al een aantal veranderingen in z'n leventje op stapel: een nieuwe kamer enzo en straks natuurlijk het nieuwe baby'tje. Misschien een beetje teveel in één keer.

Volgens mij hebben er veel meiden lekker genoten van het mooie weer de afgelopen dagen! De schilders schieten door het mooie weer ook goed op met ons huis! Hopelijk is het klaar voordat we zaterdag op vakantie gaan!

Ik ben een beetje zenuwachtig, want ik heb m'n wax-afspraak vanavond. Waarschijnlijk zijn m'n beenhaartjes te kort om te waxen, boehoeehhh... Ik heb ze bijna 3 weken laten groeien, maar ze zijn nog niet eens 5 mm. Zal wel aan de hormonen liggen. Op zich wel fijn dat de boel niet zo snel groeit, dan heb ik hopelijk lekker lang plezier van het pijn lijden, haha.

Verder thuis vooral bezig met heel veel opruimen en weggooien en schoonmaken en ook inpakken voor de vakantie natuurlijk. Het weer belooft goed te worden, dus we zitten daar ideaal zo aan het strand. Is er wel eens iemand in Cadzand geweest? Nog leuke tips?

Nou, ik ga weer aan het werk. We zijn al heel erg bezig met afronden en overdragen, want na mijn vakantie is de collega die mijn taken overneemt precies weg en daarna hebben we nog maar een paar daagjes samen. Over een maand ben ik al vrij! :)

Groetjes allemaal!

3. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Janna, jeetje dat is idd een laag hb! Snap dat je daar niet lekker van was. Krijg je nu medicatie ervoor? En weten ze hoe het komt dat je hb zo laag is?

Bloempje, ik heb er alleen maar negatieve ervaring mee helaas met een lichter wordende test. Maar ja ze zeggen ook wel eens dat je teveel hcg kan hebben en dat daarom de test niet goed meer pakt. Maar in combinatie met je verhaal over de echo laatst en nu dit lijkt het me niet goed. Maar ik hoop voor je dat het gewoon goed gaat!
    Sterkte!

Sanny, lekker hoor nog maar een maandje werken. En lekker op vakantie, geniet ervan!

Hier ook heerlijk genoten van het mooie weer.
    Hoop echt dat het zo een aantal weken blijft want wil dat ook wel op mijn vakantie :)

4. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Marlous, jij hebt het boxkleed gewonnen, of is dat een andere Marlous? :)

5. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@Bloempje
    Wat rot allemaal :(
    Ik heb er ook geen ervaring mee...
    Het lijkt mij ook geen goed teken, en het is zo moeilijk omdat je toch iemand hoop wil geven maar ook geen valse hoop door te zeggen dat er wel vaker wonderen gebeuren hier op ZP.
    Het is afwachten.
    Sterkte!!

@Sanny
    AUUU!!
    Hahah :D, viel het mee?

Ja dat denk ik hier ook hoor, komen straks al zoveel dingen aan.
    Zindelijk worden/maken staat ook eventjes onderaan hier.
    Blijf het potje aanbieden verder, maar ze is er zo stellig in nu het niet te willen, dat ik het maar zo laat.

Heerlijk weer inderdaad, en na wat afkoeling begint het komende week geloof ik weer zo lekker te worden :D
    Ik hou ervan, ook al is het allemaal net wat ongemakkelijker met een dikke buik.
    Maar moet zeggen dat het me nog mee valt.

6. Lovely24

Ik heb inmiddels, na 1 dagje gewerkt te hebben, weer weekend :D

Was weer even in komen na bijna 3 weken, en het was ook nog eens best druk, maar het ging wel goed.
    Had wel best pijn mijn voeten s'middags.
    En s'avonds last van mijn buik. Maar goed misschien was dat toeval, weet niet waar het vandaan kwam.
    Nu is hij ook nog wel gevoelig.
    Maar niet hard ofzo

Heb inderdaad genoten van het mooie weer de afgelopen dagen.
    Lekker naar het buitenzwembad geweest, had toch eventjes het gevoel alsof ik op vakantie was :D

Volgens mijn berekeningen nu nog 10 weken werken!
    Dat zijn eigenlijk 'maar' 30 dagen, zo klinkt het toch best weinig.

Als dat lukt, haal ik de 36 weken, en heb ik daarna wat langer.

Gisteren proefdrukje geboortekaartje gehad, helemaal leuk :D

7. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey dames
    ik reageer later vandaag even op iedereen
    wij hebben morgen om 18:00 een pretecho en heel misschien is het geslacht al te zien :D

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36

JAaaaaa leuk hè?!! Kunnen we zoonlief ook op iets blauws leggen! Ik win nooit wat, dus was blij verrast :D

DMJ, het zou vroeg zijn, maar het kan! Veel plezier bij je pretecho!

Sanny, gelukt met je pijnlijke wax?

Hier na vanmiddag een weekje vrij, en daarna nog 7 weken werken. Ik stop iets eerder en plak wat vrije dagen aan het eind erbij. Dan 6 januari weer beginnen. Wat klinkt dat lekker zeg!
    Eerst volgende week vierdaagse! Zo'n zin in! Lekker een weekje vrij, genieten van N, papa en de opa's binnenhalen en hopelijk mooi weer. Het is dan zooo gezellig in de stad!

Lovely fijn dat je zo hebt kunnen genieten van het mooie weer! En dat potje komt vanzelf! N deed het een dag, en nu weer minder. Als ik vrij ben ga ik het weer eens rustig aan bekijken. De oppasoma durft haar alleen in de tuin in haar blootje te laten lopen, en bij ons thuis niet...

Bloempje, hoe is het nu? Al iets meer duidelijkheid? De vk/gyn nog gebeld...? Knuff

Janna, hoe is het met je hb? Weten ze al waar het vandaan komt?

geboortjekaartjes... heb ik me nog helemaal niet mee bezig gehouden... Ach, nog tijd genoeg!

9. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @bloempje
    he wat naar allemaal zeg :( heb je toevallig nog contact gehad met een gyn of vk? knuffie voor jou !

@marlous
    wauw !! waar heb je die gewonnen dan??? ben gek op win acties hahahahah al win ik ook nooooit :p !! gefeliciteeeeerd

@dmj
    vertel vertel vertel !! hoe is het gegaaan met de echo :D !!

hier vandaag meneer alweer geplast op het potje
    gister mocht ik het zelfs ff filmen haha :D echt super..
    geen idee hoe oud ze er gemiddeld mee zijn... maar vind
    dat onze knul er wel vroeg bij is? maar helemaaaal niet erg :p

10. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    morgen om 18:00 heb ik de echo :D zodra ik thuis ben post ik de foto's :D

11. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36

Hier op zp!! Had ineens geluk ;)

Knappe vent frysk!!

12. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Frysfamke, hoe oud is je zoontje?
    Toevallig heeft Lizzy van de week ook op het potje geplast. Ze was thuis in het badje in de tuin en zat steeds aan dr onderkantje hihi en zei 'passen'. Ik als een malle naar boven gerend om het potje te halen, die heb ik in een hoekje gezet en haar erop gezet. Toen ze weer op stond lag er een klein plasje in :p vond t zooo grappig! Twas ook meteen de enige keer hoor, vind dr eigenlijk best jong nog..

13. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @mamsie
    onze knul wordt in okt pas 2.. hij vind het zo
    leuk dat hij gaat klappen als er geplast is hihi
    hier staat het potje gewoon benenden

@marlous
    oooh wat gaaf zeg ! wist niet dat het
    hier ook kon :-D veeel plezier ermee

@dmj
    och!! hihi veeel plezier vanavond dan hihi

14. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Janna, hoe is het nu met de ijzergehalte? De verbouwing bijna voorbij?

Sanny, hoe is het waxen gegaan?:D

dmj, spannend!! Heb je zelf een gevoel? Veel plezier..

Marlous, wat leuk dat je iets gewonnen hebt..

Frysk, bijna testen? Spannend!!

Wat goed al dat plassen op het potje. Zoon begon hier mee met 2j2m, dus de anderen zijn vlot hoor. Hier wikt hij tegenwoordig bijna geen luier meer om, en geeft aan als hjj moet plassen of poepen. Met af en toe een ongelukje. VErder draagt ie nog wel luiers, hopelijk is hij zindelijk na de zomer. En anders maar niet.

15. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @meis
    haha ja rond deze tijd begint het toch wel weer spannend te worden he :p !! och nee hoor, staat ook geen leeftijd voor toch :) met het mooie weer lekker in de blote kont laten rond rennen ! hoe is het met jou verder ?

16. Lovely24

♥ Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥

Aftellen tot eerste ronde ♥ :
    Janna (31) * Heeft al een dochter (09-12-2011)* Gaat beginnen na de verbouwing, mits ml dan beter is *

Al begonnen ♥ :
    Mamsie86 (26)* Heeft al een dochter (29-11-11)*1e ronde* NOD: 25 juni 2013
    Dreamer (23) * Heeft al een dochter (02-04-2012) * 3e ronde * NOD: 26 juni 2013
    Muppet83 () * Heeft al een dochter (09-2012) * 1e ronde? * NOD: 8 juli 2013
    Fryskfamke22 () * Heeft al een zoon (16-10-2011) * 5e ronde * NOD: 12 juli 2013
    Meis23 (26) * Heeft al een zoon (12-2010) * 6e ronde* NOD: 28 juli 2013
    Mara81 (32) * Heeft al een zoon (16-12-2011) * 5e ronde (1e na vmk) * NOD:

♥ZWANGER♥ :
    Sanny76 (36) * Heeft al een zoon (10-05-2011) * 1e ronde * Uitgerekend: 01 oktober *
    Marlous (32) * Heeft al een dochter * 2e ronde * Uitgerekend: 17 oktober 2013 *
    Lovely24 (25) * Heeft al een dochter (21-05-2011) * 2e ronde * Uitgerekend: 21 oktober 2013 *
    Mcm78 (34) * Heeft al een zoon *1e ronde* Uitgerekend 21 november 2013 *
    Foofer (31) Heeft al een zoon (05-2011) *3e ronde* Uitgerekend: 26 december 2013 *
    Dmj (25) Heeft al een zoon (17-12-2010)*10e ronde* Uitgerekend: 08 januari 2014 *
    Bubble84 (28)* Heeft al een zoon (29-04-2011)*1e ronde* Uitgerekend: 17 januari 2014 *
    Bloempje (29) Heeft al een zoon * 7e ronde * Uitgerekend:

Afspraken & controles ♥ :
    30-07: Dmj, controle vk + geslachtsbepaling
    31-07: Foofer, controle vk
    01-08: Foofer, 19 weken echo
    01-08: Lovely24, controle vk
    06-08: Lovely24, 2/3/4D echo
    15-08: Dmj, 20 weken echo
    15-08: Lovely24, Groei echo + controle vk

17. Lovely24

Hier controle gehad bij de VK, alles prima!
    Afspraak gemaakt voor een 3D echo, 6 augustus :D

@Fryskfamke
    Spannend!!!

18. Janna

Janna Fanatiek lid

@bloempje: Hoe gaat het nu?

@sanny: hoe staat het ervoor met het schilderwerk? En is het waxen goed gegaan?

@marlous: gefeliciteerd met je boxkleed!!! Supergrappig!

@dmj: ben benieuwd naar je pretecho!!! :)

@meiden die ernaar vroegen: Ik krijg nu inderdaad ijzertabletten voor mijn lage hb. Het gaat gemiddeld met 0.5 per week omhoog. Het minimum om geen bloedarmoede te hebben is 7.5. Ik zit nu op de 5.4, dus ben nog zeker een maand bezig voor ik geen bloedarmoede heb.
    Ik werd trouwens gisteravond gebeld door de ha, omdat ook de andere uitslagen van het bloedprikken binnen waren. Blijkt dat ik ook Pfeiffer heb en waarschijnlijk al een tijdje! :$

We hebben nu dan ook echt besloten om volgende week op vakantie te gaan. Eigenlijk wilden we gaan kamperen, maar dat is toch nog wel veel werk en om het onszelf gemakkelijker te maken, gaan we toch maar een last-minute huisje boeken. Ik heb er echt zin in! Volgende week wordt het best lekker weer. Ik heb er zin in om even met z'n drietjes te zijn en wat leuke uitstapjes te gaan doen met ons meisje. En natuurlijk lekker relaxen.

Wat me eigenlijk nog het meest verdrietig maakt, van het feit dat ik Pfeiffer heb, is dat het nu dus nog best een tijd kan gaan duren voor ik me beter voel en dat we dan misschien onze zwangerschapswens wéér uit moeten stellen. :( We hadden hier echt de afspraak dat we zouden beginnen na de verbouwing, mits ml zich beter voelt. Aangezien het met hem echt een stuk beter gaat, al is hij er nog niet, heb ik daar toch wel behoorlijk naar toe geleefd. En nu het over een paar weken waarschijnlijk helemaal klaar is, kunnen we er misschien toch niet voor gaan. :( Ik heb het er nog niet met mijn man over gehad hoor - we weten het nog maar net - maar ik betwijfel of het verstandig is om zwanger te worden als je pfeiffer hebt. Wat vinden jullie? Zouden jullie het nog weer uitstellen?

De aannemer is trouwens klaar. Het is nu dus echt wachten op de keuken, die na het drogen van het stucwerk geplaatst wordt en op de houten vloer, die na de keuken gelegd wordt. Overigens is er bij het laatste kleine klusje dat de elektriciën nog moest doen iets fout gegaan met zijn boor. Nu hebben we dikke zwarte olie-spetters op ons witte behang. :(:$ Hij zei meteen al dat dit verzekeringswerk wordt, dus op zich komt dat vast wel goed, maar ik baal er wel van dat het misschien vertraging gaat geven, of dat het weer extra werk tussendoor zal geven. :(

19. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @janna
    jeeeee meid ! vind je het gek dat je zo moe was/bent !!! pff jij ff blij dat er nu actie ondernomen wordt :O !! geen idee of het dan met zwanger worden lastig wordt? je krijgt er nu toch medicatie voor? je zou het eens aan een arts kunnen na vragen?

@lovely
    oooh wat gaaf 3D :D !!! spannend !!!

20. Bloempje15

26 mrt 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Thnx voor jullie interesse in hoe het met me gaat! De dag van de lichtere zwangerschapstest zat ik er wel ff flink doorheen. Ik heb me er inmiddels wel bij neergelegd dat het wel niet goed zal zijn en bereid me dus al voor op een teleurstellende echo volgende week woensdag. Het gekke is alleen dat ik vandaag weer volop zwangerschapssymptomen heb. Stond misselijk op en borsten zijn ook ineens weer heel gevoelig. Verwarrend hoor...Toch geeft het me geen hoop ofzo, ga er vanuit dat het over is:( verloskundige heb ik niet meer gebeld, zij kan toch ook niks voor me doen. Wel heb ik overal op internet gelezen dat lichtere zwangerschapstesten vaker voorkomen na 6 weken zwangerschap. Maar gezien mijn bruine bloedverlies en echo met alleen dooierzak ziet het er gewoon niet goed uit voor me. We wachten gewoon woensdag af. Alles is beter dan deze gekmakende onzekerheid. Daarna weer blik vooruit! Ik laat het jullie natuurlijk weten...

Deel Deze Pagina