Ja we zijn nog een beetje in twijfel.. maar volgens mij denken we gewoon te veel na. We willen allebei een tweede, maar hebben ook een aantal redenen om het niet te doen. Ja wat moet je dan? als er toch een wens is?! moeten we er eigenlijk voor gaan denk ik... Maar goed ik heb dus nog maar tot 1 juni de pil liggen.... dus ik heb gezegt tegen mijn man dat we dan de beslissing nemen.
Mamsie, fijn dat het zo goed is gegaan. even rustig aan doen hoor! MeloveKane, volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven, haha! Bij ons was vooral het praktische wat ons tegenhield, ons huis is niet heel groot en ze moeten samen op een slaapkamer. Nu kwam deze uk meteen na het stoppen met de pil en is ons huis nog niet verkocht. Jammer dan, lost zich vanzelf op
Hoi meiden. Ik heb het momenteel echt veel te druk om hier veel te zijn. Het is mega-druk op school: komende week herkansingen van de toetsweek, dus ik moet allemaal toetsen maken (heb van niet één van de toetsen die herkanst wordt een tweede versie liggen ). Bovendien is het natuurlijk eindexamentijd, dus veel nakijkwerk! Ik heb nog verslagen om na te kijken en ik ben nog steeds niet klaar met het voorbereiden van deze periode voor één lesgroep. Ik heb me er toet nu toe uit weten te redden door uitvallende lessen, toen ik me had ziekgemeld, het nabespreken van de toets, en een ad hoc bedachte inleidende opdracht op het onderwerk, maar nu heb ik echt geen idee wat ik als noodoplossing met ze kan doen en moet ik dus echt de lessenserie gaan vormgeven. Maar daar heb ik geen tijd voor! Ik heb echt geen idee wanneer ik dat moet doen. Mijn dochter slaapt nu nog, maar kan ieder moment wakker worden. Dit slaapje heb ik gebruikt om één toets te maken, dus de hele dag nog niks ontspannends voor mezelf gedaan. Baal echt als een stekker, want ik wil eigenlijk rustig aan doen om op te knappen, maar ik heb het idee dat ik daar geeneens tijd voor heb! Ik heb wel bijgelezen, maar reageer niet op iedereen. @melovekane & Marlous: Ja, nu ben ik niet meer in m'n uppie bovenaan! Welkom! Op diezelfde manier zijn wij afgelopen november begonnen met ronde 1 voor een tweede. Rationeel gesproken was het gewoon het beste tijdstip, aangezien het de komende twee jaar alleen maar steeds minder goed gaat uitkomen. Dus dachten we, dan kunnen we maar het beste meteen beginnen, ondanks dat er ook wel wat redenen zijn om nog even te wachten. Na de eerste ronde werd ik gewoon ongesteld en toen waren we allebei opgelucht! Blijkbaar hadden we de beslissing te veel met ons verstand genomen en waren we er emotioneel nog niet helemaal klaar voor. Bovendien werd vervolgens mijn man ziek, dus toen moesten we nog langer wachten. Hopelijk gaan we er eind zomer weer voor. Vandaar trouwens dat ik in m'n uppie bovenaan het lijstje stond. Ik kletste hier ondertussen wel mee en vond dat wel gezellig. Bovendien was het plan oorspronkelijk om het maar een paar maandjes uit te stellen. Door mijn man's ziekte duurt dat nu wat langer dan we dachten en zit ik hier in een topic dat heel gezellig, maar voor mij een beetje nutteloos is! haha! @mara: Lastig he, die driftbuien. Je weet gewoon niet waar je goed aan doet. Moet je troosten, negeren? Ik heb mijn dochter woensdag voor het eerst 20 minuten laten krijsen op de grond. Het was omdat ze haar zin niet kreeg (ze wilde haar speentje, maar die mag ze alleen in bed en als ze ziek is). Ik heb eerst geprobeerd of ze samen met me wilde spelen en ik haar af kon leiden en of ze in bed wilde om nog wat te slapen (misschien moe?). Dat lukte niet. Ik heb haar toen een tijdje geprobeerd te troosten op schoot, maar dat hielp ook niet en ze probeerde zich steeds los te wurmen. Ze was zich echt aan het verzetten. Op een gegeven moment wist ik het ook niet meer en had ik zoiets van "de groeten!" Ik heb haar toen op de grond gezet, maar ze bleef niet staan (overstrekken), dus toen lag ze op de grond en daar bleef ze liggen krijsen. Na ongeveer 15 minuten werd het iets rustiger, met pauzes en snikken en na 20 minuten kwam ze naar me toe. Toen liet ze zich wel troosten. Ze heeft echt iets van 10 minuten op mijn schoot zitten uitsnikken. Niet echt meer huilen, maar wel zo'n onrustige ademhaling met af en toe zo'n snik. Ik vond het heel zielig en weet niet of dit nou de juiste manier was. Ik hoop het maar. @Sanny: Ander merk luiers proberen? Van die luierbroekjes, die je normaal gesproken gebruikt als je zindelijkheid gaat trainen? (Anders weet ik het ook niet! ) Mijn dochter is ook een buikslaper, maar nog nooit lekkage met plasluiers gehad. (Uiteraard wel met van die tandjes-poepluiers... ) Wij gebruiken luiers van het kv, maar mijn dochter zit nog in mt 4. @mamsie: "fijn" dat het nu achter de rug is! Ik hoop dat dat je wat rust gaat brengen. Sterkte meid!
mamsie heel veel sterkte meid dank jullie wel meiden voor het medeleven en de berichtjes. Ik heb er zelf een punt achter gezet. Ik heb minder mooite mee dat ik hem niet meer zie. Maar met het punt een tweede kindje heb ik het wel erg moeilijk. want daar keek ik eigenlijk wel erg naar uit. Maar ja is niet anders dan weer jaren wachten... Blijft dan alleen wel confronterend als je ermee werkt en bij vriendinnen op kraambezoek gaat (zoals vandaag, laat het hun niet merken/zien, maar van binnen doet het wel veel met mij). Eerlijk gezegt heb ik het ook wel ff gehad met die mannen om mij heen.... Klinkt raar maar soms heb ik gewoon het gevoel dat ik een veel fijner leven zal hebben zonder vriend/man en dan samen emt dochter in 1 huis wonen en dan wie weet ooit dan als we jaartje ofzo verder zijn dan op een manier zwanger worden. Mits mijn lichaam mee werkt want dat doet het nu totaal niet. Sinds 10februari niet meer ongesteld geweest. Alle testen zeggen negatief. Dus die stomme PCOS werkt neit mee.. volgende week misschien toch weer naar de huisarts voor weer een bloedafnamen om te kijken wat ze eruit kunnen halen... Vorige keer weigerde ze omdat ik toch vaker langer neitongie ben en dan na 2 maanden weer wel, maar ja nu ben ik al intussen bijna 4 maanden verder (niet dat ik zwanger ben, tenminste dat gevoel heb ik gewoon niet!). Maar wil gewoon weten of dit weer door die PCOS komt of dat er wat meer aan de hand is. Sorry voor ego bericht maar dan weten jullie beetje hoe en wat...
Hoi allemaal, Thanks voor de luiertips alvast! Vanmorgen was hij een pietsie doorgelekt, maar gelukkig alleen z'n pyjamaatje en romper nattig, z'n slaapzakje alleen een beetje klam en bedje nog droog Dat was met een Bumblies maat 6 en nu ligt hij erin met een pamper maat 6. We zien het morgen wel... Jeetje Janna, klinkt echt als een stressperiode inderdaad. Heel erg naar dat je helemaal niet aan jezelf toekomt nu. Daar word je alleen maar opgejaagder van, lijkt me. Examentijd is altijd superveel nakijkwerk inderdaad. M'n vriend zit nu tegenover me scheikunde examens van de havo na te kijken. Hij boft dit jaar, want hij heeft geen vwo dit jaar. We 2 havo klassen, maar het zijn in totaal maar 46 kids en hij kijkt per vraag na, dus het scheelt wel dat het alleen havo is en maar 2 klassen (normaal 3) Maar dan komt de tweede correctie natuurlijk nog. De afgelopen 2 jaar moest hij 2x het werk van dezelfde eikel nakijken. Die man gaf heel rare scores aan leerlingen en telde verkeerd op. Soms scheelde het wel een hele punt op een examen! Dan zat hij weer ellenlange telefoongescprekken te voeren met die man. Echt niet normaal! Hij heeft al gecheckt, maar gelukkig moet hij nu van iemand anders de tweede correctie doen! Jij in elk geval sterkte de komende tijd. Als e het lesprogramma af hebt, kun je er dan weer meerdere jaren mee vooruit? Ik herken het wel van toen ik zelf nog lesgaf (al was dat natuurlijk op een basisschool) steeds maar achter de feiten aanhollen en vulmiddeltjes zoeken per dag, terwijl in je achterhoofd steeds blijft zitten dat je nog heel veel moet doen! Waaah! Maar go for it, hoor!! Mamsie, hopelijk is de rust een beetje wedergekeerd bij jullie. Het zal wel even tijd kosten. Sterkte! Melovekane, late reactie, maar welkom! Foofer: hoe is het nu met de misselijkheid? Ik ga zo m'n bed in. Zit nu nog met natte nagellak, haha. Morgen geven we een feestje, omdat we in januari 10 jaar samen waren en omdat Steven 2 weken geleden 2 werd. Jammer genoeg wordt het echt snertweer, dus ons idee van een leuk tuinfeest valt letterlijk in het water. Dat wordt dus lekker druk in onze, niet al te grote, huiskamer... Net de hele tijd in de keuken gestaan voor de hapjes die alvast gemaakt konden worden en dan morgen de rest. Het begint pas om 16u, dus we hebben nog even. Welterusten allemaal!
Hiervandaan ook even een snel berichtje! Voel sinds vandaag eindelijk de bekende plopjes in mijn buik! Mijn weekje vrij zit er weer op. Morgen nog een leuke dag in het vooruitzicht. In de middag richting Amsterdam, & s' avonds naar de Toppers! Heb er zin in . We gaan met 7 meiden dus wordt vast leuk! Fijn weekend allemaal! !
Hoi dames, Marlous, Jurre zijn driftbui was puur omdat hij zijn zin niet kreeg. Wist inderdaad niet zo goed wat ik doen moest, heb idd ook gedacht om hem alleen op zijn kamer te laten maar dacht dat hij daar nog te klein voor was en dan compleet over de zeik zou gaan. Dreamer, dat gillen is op zijn tijd wel leuk zeker als het enthousiast is haha Meis, ik ben net zo slecht in wachten hoor hier nog steeds geen gevoel erbij, ben de laatste dagen wel erg moe maar goed dat kan ook heel goed door dat pet weer komen En ook wat afscheiding af en toe en dan denk ik o jee zal ik dan toch ineens een late eisprong hebben omdat ik nu geen ovu testen heb gedaan en het dus niet zeker weet. Terwijl ik rond de tijd dat ik mijn eisprong verwachte ook last had van afscheiding, dus mezelf lekker gek aan het maken Sanny, toen ik nog in een verpleeghuis werkte deden we daar het incontinentie materiaal wel eens andersom dus de achterkant voor omdat het dan meer opving, misschien een idee. Zie dat je ook al andere pampers aan het proberen bent Mamsie, fijn dat de ingreep opzich meegevallen is. Hoe is het nu met je? Foofer, wat zei de dokter? Heb je iets tegen de misselijkheid nu? Janna, vervelend dat je zo druk bent met je werk en zo niet kunt ontspannen! En die driftbuien daar moet ik echt even in groeien haha vind het idd ook lastig wat te doen. Zoals jij het aangepakt hebt zou ik denk ik ook doen. Lovely, heel veel plezier vandaag! Hier het hele weekend late diensten, bleh niks geen zin in! Fijn weekend dames!
Mara81, hier gaat het lichamelijk best goed. Voel me wel moe en pijn onderin mn rug, maar mn buik en vloeien voelt best goed! Verder heb ik nog wel wat last van mn hormonen en vind het confronterend dat andere meiden die gelijk/na mij zwanger zijn geworden nu een buikje krijgen ed. schrijf nog steeds met meiden van dec 2011 op faceboek en daar zijn dr ook meerdere zwanger. Het is niet dat ik het een ander niet gun maar meer dat het bij mij ook zo had kunnen zijn. Maar ja, even een beetje afstand nemen denk ik. Hoe gaat het met je schoonvader? Hopleijk is het voor jou deze ronde raak!
@sanny: hoe is het vannacht gegaan met doorlekken? En hoe was jullie feestje? Konden jullie toch nog af en toe naar buiten? (Hier is het overwegend droog geweest en heeft zelfs het zonnetje wat geschenen.) En nee, met dat lesprogramma kan ik niet jaren vooruit, aangezien ik ga stoppen in het onderwijs en mijn school na komend schooljaar gaat sluiten. Bovendien wordt het vak volgend schooljaar niet gegeven. (ANW hoeft maar in één lesjaar van vwo te worden gegeven. Dit jaar V5 en volgend jaar hebben we alleen maar eindexamenklassen. De andere leerlingen moeten al naar een andere school.) Ik doe dit dus echt alleen voor deze komende anderhalve maand. @lovely: Wat leuk dat je jullie meisje voelt! Hoop dat je vanavond een TOPtijd hebt! @mara: Succes met je late diensten! @mamsie: Dat is ook confronterend. Succes! @hier: Nou, de houten vloer is besteld, incl. toebehoren als plinten e.d. Het voelt wel fijn dat we nu alles uitgezocht hebben en in gang hebben gezet. Behalve dat we natuurlijk de benedenverdieping leeg moeten halen, en we een tijd in de zooi zullen zitten, is het nu een kwestie van wachten tot andere mensen aan het werk gaan in ons huis en het klaar is! Ik zal blij zijn als we straks in onze kamer zitten en hij helemaal mooi is! Mijn drie toetsen zijn bijna af: twee moet ik nog ff langslopen op kleine dingetjes en de derde moet ik nog wel behoorlijk wat aan doen, maar het gaat de goede kant op. Met nakijken van het examen ben ik net over de helft. Tot nu toe vind ik het op zich geen moeilijk examen, maar er zitten wel een paar stomme vragen in: een meerkeuzevraag waarvan ik een ander antwoord eigenlijk ook heel goed te verdedigen vind, een vraag waarvan ik me afvraag hoe leerlingen dat ooit moeten weten en een vraag waarvan ik het niet eens ben met het correctiemodel, omdat het tegenstrijdig is met de inleidende tekst die voor de vraag staat. En tot slot nog een vraag waarbij leerlingen een schema moeten maken, maar waarbij ze slechts een deel van de info uit de tekst in het schema mogen zetten. Als ze méér in het schema verwerken - en dat correct doen - krijgen ze toch minder punten! Dat heeft te maken met de manier waarop de vraag geformuleerd is, maar dat heeft meer met nederlands te maken dan met biologische kennis. Bovendien is de formulering m.i. niet ondubbelzinnig. Echt flauw dus. (Ik ben er eigenlijk boos over, vandaar dat ik er zo over zwets! :x)
Na een avondje flink aan de bak zijn mijn toetsen af en is het examen nagekeken (dat laatste huilen met de pet op, maar dat verwachtte ik al). Blij dat dat weer gebeurd is!
Ik reageer even niet op iedereen,. Mamsie, 'fijn' dat het achter de rug is, en dat het redelijk gaat. Maar het blijft toch verdrietig. Lekker je rust pakken hoor. Janna, je bent er maar weer druk mee geweest. Dat heb je dan weer gedaan, klinkt wel als een hele hap. Mara, ja herkenbaar hoor. Ik twijfelde om ovulatietesten te gebruiken, maar dat heb ik bij zoontje ook niet gedaan. Wilde er niet teveel mee bezig zijn, alleen wel handig doordat de cyclus wat langer is. Hier wel een opgezette buik, maar dat heb ik met menstruatie ook! En borsten lijken wat anders, maar als je overal op let Dus kan er nog niet echt wat van zeggen Gisteren en vanavond een feestje gehad, en vandaag gewerkt en morgen mag ik ook weer .. Nu lekker naar bed. Truste!
dag dames even vanuit hier een teken van leven hihi had nog een foto gemaakt van me buik (niet schrikken) was met 6 week en 3 dagen :O ik groei echt massaal!
Woooh, dmj! Was dat bij Deylano ook zo? Of is dit nu het bekende "bij de tweede groeit je buik veel sneller"? Ik ben benieuwd hoe mijn buik straks gaat groeien, als het eenmaal zo ver is. En wat ik dan nog wel en niet goed kan gebruiken van mijn positiekleding van de eerste zwangerschap. Ik neem aan dat jij ook al positiekleding draagt, in ieder geval voor de broeken. Klopt dat? @meis: succes met werken na al die feestjes! Je zal wel moe zijn!
nee bij deylano juist niet haha! toen begon ik pas te groeien vanaf week 31 ,,, dus idd het bekende buikje groeit sneller bij een 2e haha althans dat denk ik en klopt positiebroeken draag ik nu al 2 week gewone broeken knellen ontzettend!
@Dmj Gaat zeker hard! @Hier Gisteren een hele leuke dag&avond gehad. Lekker nog wat geshopt voor onze kleinste meid En nog een broek & jasje voor mezelf. Morgen weer werken na een weekje vrij... Stiekem nog helemaaaal geen zin Gelukkig kunnen we alweer uitkijken naar wat leuks, vrijdag een weekendje weg met mijn familie.
Mooi buikie DMJ! Lekker bezig geweest, Janna! Goed hoor! Succes met werken morgen, Lovely! Ik heb morgen een suffe dag op werk, maar ik moet er wel onwijs vroeg zijn, want ik organiseer een cursusdag historisch onderzoek (daar komen dus alleen maar bejaarden op af, haha) en de inloop is vanaf 9.00 uur al en dan moet ik laptop en beamer én koffie en thee klaargezet hebben. (en zorgen dat de apparatuur werkt, wat in die ruimte nog wel eens mislukt ) Alleen moet ik op maandag Steef altijd naar de opvang brengen en ik ben zoooo slecht in opschieten 's ochtends! Heel soms kan m'n vriend 'm brengen, maar die moet morgen om 8.00u al lesgeven, dus dat gaat helaas niet. Vroeg naar bed dus vanavond, zodat ik in elk geval een beetje uitgerust ben!
@lovely: Veel succes met weer beginnen! Wat heb jij trouwens vaak uitjes en weekeindjes en vakanties en ... @sanny: succes met op tijd komen morgen! Ik heb hier de hele avond nog zitten werken en nu ben ik gaar. Ik ga dus ook maar pitten, want ik moet ook weer vroeg op om te douchen. Dat had ik eigenlijk vanochtend willen doen, maar dat lukte niet helemaal in de verdeling van de zorg over ons meisje met manlief. Morgen vroeg op, dus nu op tijd er in (vroeg lukt niet meer, daar is het al te laat voor! ).
goeiemorgen allemaal !! was vandaag onwijs vroeg op 05:15 :O mn kleine vriend was blijkbaar uit geslapen haha hij ligt nu alweer lekker sinds 9:00 in bed @dmj wow wat een buik al hihi !!! moooooi :-D wat moet dat wel niet worden hahahah @lovely dat klinkt zeker gezellig! !! werkse meid !! @janna lijkt me best frusterend als je zulke "prutswerken"moet na kijken pff !! @mamsie hoe is het nu met jou?? knuff !!