Mamsie, ik vind het echt heel verdritig voor je, deze onzekerheid Mara, dank je.. Geniet lekker!! Fryskfamke, mooie knaller!! De rest van de meiden, dank jullie wel!! Wilt iemand even de afspraken invullen op het lijstje, het lukt niet met de kleurtjes.. Bedankt! Nu ga ik lekker douchen en naar bed, was al om 5.15u wakker vanmorgen, haha.
Dag allemaal, sorry dat ik zo lang niet ben geweest... hectisch geweest hierzo. Ik zie weer nieuwe zwangeren, Fryskfamke en Meis: wat leuk, gefeliciteerd!! Mamsie: wat rot dat je ongi zo uitblijft. Ik heb voor mijn zoontje ook een MA en curettage gehad, en destijds met een groep meiden gekletst die ook allemaal miskramen hadden gehad. Bij sommigen was hun cyclus echt helemaal van slag helaas en duurde het echt maanden voordat er weer een ongi kwam... daar word je niet vrolijk van, zo vervelend die onzekerheid!! Ik hoop dat de gyn binnenkort toch een beetje verder wil kijken, al was het maar voor je eigen gemoedsrust! Foofer: voel je je nu een beetje beter? Je was erg misselijk toch in het begin? Sanny: jeetje, begint echt op te schieten voor jou! Dreamer: ik duim! Lovely: welkom in het derde trimester! Janna: hoe is het bij jullie? Klinkt niet zo best als ik het lijstje zie (sorry niet helemaal teruggelezen)? Wat vervelend! Hier: hectisch geweest dus. Ben alweer 23 weken ondertussen, dus gaat hard. Wel al weer spoedecho gehad omdat ik bij 17 weken al weer veel te veel (dwz ieder kwartier) harde buiken had. Heb ik bij mijn zoon ook gehad - en dat ondanks halve dagen bedrust..., en die is bij 40w3d geboren, en omdat de echo er prima uitzag (mooi gesloten baarmoedehals) heeft de dokter hier heeft nu geconcludeerd dat mijn bm dit 'gewoon' doet, en dat het heel vervelend is maar ik me er verder maar niet al te druk om moet maken. Verder 20 weken echo gehad, alles goed, en we krijgen een meisje. Wel ligt de placenta veel te laag, dus krijg bij 30 weken nog een echo om te kijken waar hij dan ligt. Als dan nog te laag, wordt het een keizersnede, maar dat zie ik dan wel weer. En verder krijgen we een meisje Op mijn werk minder leuk, gaat niet zo goed, en dus zijn er onlangs 9 man (van de 33) uitgegooid. Ging hier in Canada op z'n noord-amerikaans: kom je even bij de baas? Hier is je ontslagbrief en een doos, er loopt iemand met je mee om je spullen te pakken en je kunt eruit. Echt NIET leuk. Ik mocht gelukkig blijven, maar de sfeer is bij ons echt uitermate gespannen en zwaar onder nul. Maar gelukkig had ik afgelopen anderhalve week vakantie: lekker een weekje naar een huisje aan een meertje geweest, geen internet of telefoon, heerlijk ontspannen! Zal hier proberen weer een beetje bij te springen, als jullie dat goed vinden?
@lovely hihi thanx ! ben s avonds meteen begonnen vond het steeds zo zonde om dat kostbare goedje zo door de wc te spoelen @mcm jeeeeetje de 23 weken alweer voorbij !! wat ontzettend spannend zeg zn spoedecho dit hoort gewoon bij jou zegmaar.. beetje extra rust kan nooit kwaad wat leuk een meisje :-D !! @hier ff wakker met zl ! hij was totaal overstuur niks of niemand kon hem troosten! ! en gilde alleen maar nee nee nee nee.... moet zeggen dat ik het best angstig vond... hoop dat hij zo wil slapen !! kan ik mn bedje ook weer in
@Mcm Ook alweer zover! En een meisje! Wat leuk! Wat erg van je werk zeg, kan me voorstellen dat je dan opgelucht ben je baan nog te hebben, maar de sfeer behoorlijk verpest is. @Fryskfamke Oh wat sneu Hopen dat hij snel weer is gaan slapen.
♥ Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥ Aftellen tot eerste ronde ♥ : Janna (31) * Heeft al een dochter (09-12-2011)* Weer voor onbepaalde tijd uitgesteld wegens ziekte * Sherly182 () * Heeft al een dochter * Begint over 4 weken Al begonnen ♥ : Mamsie86 (26)* Heeft al een dochter (29-11-11)*1e ronde* NOD: ?? Muppet83 () * Heeft al een dochter (09-2012) * 1e ronde? * NOD: 8 juli 2013 Dreamer (23) * Heeft al een dochter (02-04-2012) * 3e ronde * NOD: 31 juli 2013 Mamv1 (26) * Heeft al een zoon (21-05-2011) * 6e ronde* NOD: 6 augustus 2013 Mara81 (32) * Heeft al een zoon (16-12-2011) * 5e ronde (1e na vmk) * NOD: Yasmijnkai (26) *Heeft al een dochter (13-12-2012) *1e ronde* NOD: 13 augustus 2013 ♥ZWANGER♥ : Sanny76 (36) * Heeft al een zoon (10-05-2011) * 1e ronde * Uitgerekend: 01 oktober *Krijgt een verrassing! Marlous (32) * Heeft al een dochter * 2e ronde * Uitgerekend: 17 oktober 2013 * Lovely24 (25) * Heeft al een dochter (21-05-2011) * 2e ronde * Uitgerekend: 21 oktober 2013 * Krijgt een dochter! Mcm78 (34) * Heeft al een zoon *1e ronde* Uitgerekend 21 november 2013 * Krijgt een dochter! Foofer (31) Heeft al een zoon (05-2011) *3e ronde* Uitgerekend: 26 december 2013 *Krijgt een verrassing! Dmj (25) Heeft al een zoon (17-12-2010)*10e ronde* Uitgerekend: 08 januari 2014 *Krijgt een zoon! Bubble84 (28)* Heeft al een zoon (29-04-2011)*1e ronde* Uitgerekend: 17 januari 2014 * Bloempje (29) Heeft al een zoon * 7e ronde * Uitgerekend: Fryskfamke22 () * Heeft al een zoon (16-10-2011) * 5e ronde * Uitgerekend: 25 maart 2014 Meis23 (26) * Heeft al een zoon (12-2010) * 6e ronde* Uitgerekend: 7 april 2014 Afspraken & controles ♥ : 30-07: Dmj, controle vk + geslachtsbepaling 31-07: Foofer, controle vk 01-08: Foofer, 19 weken echo 01-08: Lovely24, controle vk 06-08: Lovely24, 2/3/4D echo 06-08: Marlous, controle vk 08-08: Sanny76, controle vk 15-08: Dmj, 20 weken echo 15-08: Lovely24, Groei echo + controle vk 19-08: Meis23, Vroege echo vk 27-08: Fryskfamke, intake en 1e echo vk 02-09: Meis23, Termijn echo vk 09-09: Meis23, Intake vk
@Dmj Succes en veel plezier vandaag!! @Hier Gauw weer verder, zo aan het werk! Collega is vandaag officieel voor het laatst, ze werkte al een tijdje niet meer, maar heeft nu 2 weken vakantie en daarna begint haar zwangerschapsverlof. Nog 2 daagjes werken en dan extra lang weekend Door overuren en veel kindjes op vakantie heb ik maandag een extra dagje vrij kunnen nemen!
@lovely dankjewel ! jullie horen zo snel mogelijk van me! mag er al om half 10 zijn ! zag de lijst net tot zoverre allemaal dochters ja ! we zullen zien of die van mij echt een knul is hahaha!
De lijst begint aardig door te zakken naar 'zwanger'! Mooie knaltest frysfamke! De gyn had gezegd dat ik over 3/4 weken terug moet komen als mn ongie uitblijft. Man zei al we gaan echt niet langer wachten dan 3 weken hoor, duss ik bel denk ik eind volg week voor een nieuwe afspraak. Voel nog niks van naderende ongie.. Bij mn vorige mk had ik na 4 weken weer een positest. Raar dat je lichaam zo verschillend kan reageren!
Mamsie, de lijst begint inderdaad aardig door te zakken. En nog mooier: de eerste komen er al aan! Wat lief dat je man dat zei! Frysk, gefeliciteerd met je knaller! Ach je mannetje van slag, eng gedroomd? Soms kunnen ze er echt even in blijven hangen, wat rot joh! Heeft hij nog een beetje geslapen daarna? Lekker lovely, zo'n lang weekend! mcm Natuurlijk ben je hier gewoon weer welkom! wat een rotsituatie op je werk! En op zijn Amerikaans, tja dat is inderdaad weinig meelevend. Vriendin van me had dat hier in Amsterdam bij haar werk, eerst de spanning wie er naar kantoor moest komen en daarna hoppekee erin of eruit... Gelukkig heb je je baan nog, als zwangere kunnen ze je niet ontslaan, maar sommige bazen komt dit soort situaties wel goed uit... dmj, blijft het een knul? Zal zo de lijst ook even aanvullen, want het worden echt niet alleen maar dochters hoor! Al had ik laatst wel gedroomd dat het bij de geboorte ineens een meid was Alles hadden we blauw en ineens moesten we weer naar roze. Das gek wakker worden!
♥ Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥ Aftellen tot eerste ronde ♥ : Janna (31) * Heeft al een dochter (09-12-2011)* Weer voor onbepaalde tijd uitgesteld wegens ziekte * Sherly182 () * Heeft al een dochter * Begint over 3 weken Al begonnen ♥ : Mamsie86 (26)* Heeft al een dochter (29-11-11)*1e ronde* NOD: ?? Muppet83 () * Heeft al een dochter (09-2012) * 1e ronde? * NOD: 8 juli 2013 Dreamer (23) * Heeft al een dochter (02-04-2012) * 3e ronde * NOD: 31 juli 2013 Mamv1 (26) * Heeft al een zoon (21-05-2011) * 6e ronde* NOD: 6 augustus 2013 Mara81 (32) * Heeft al een zoon (16-12-2011) * 5e ronde (1e na vmk) * NOD: Yasmijnkai (26) *Heeft al een dochter (13-12-2012) *1e ronde* NOD: 13 augustus 2013 ♥ZWANGER♥ : Sanny76 (36) * Heeft al een zoon (10-05-2011) * 1e ronde * Uitgerekend: 01 oktober *Krijgt een verrassing! Marlous (32) * Heeft al een dochter * 2e ronde * Uitgerekend: 17 oktober 2013 * krijgt een zoon! Lovely24 (25) * Heeft al een dochter (21-05-2011) * 2e ronde * Uitgerekend: 21 oktober 2013 * Krijgt een dochter! Mcm78 (34) * Heeft al een zoon *1e ronde* Uitgerekend 21 november 2013 * Krijgt een dochter! Foofer (31) Heeft al een zoon (05-2011) *3e ronde* Uitgerekend: 26 december 2013 *Krijgt een verrassing! Dmj (25) Heeft al een zoon (17-12-2010)*10e ronde* Uitgerekend: 08 januari 2014 *Krijgt een zoon! Bubble84 (28)* Heeft al een zoon (29-04-2011)*1e ronde* Uitgerekend: 17 januari 2014 * Bloempje (29) Heeft al een zoon * 7e ronde * Uitgerekend: Fryskfamke22 () * Heeft al een zoon (16-10-2011) * 5e ronde * Uitgerekend: 25 maart 2014 Meis23 (26) * Heeft al een zoon (12-2010) * 6e ronde* Uitgerekend: 7 april 2014 Afspraken & controles ♥ : 31-07: Foofer, controle vk 01-08: Foofer, 19 weken echo 01-08: Lovely24, controle vk 06-08: Lovely24, 2/3/4D echo 06-08: Marlous, controle vk 08-08: Sanny76, controle vk 15-08: Dmj, 20 weken echo 15-08: Lovely24, Groei echo + controle vk 19-08: Meis23, Vroege echo vk 27-08: Fryskfamke, intake en 1e echo vk 02-09: Meis23, Termijn echo vk 09-09: Meis23, Intake vk
hey ladies ben heen geweest kleine groeit goed , hartslag etc was perfect , ze wou het geslacht bekijken alleen helaas had de kleine er niet veel zin in dus hebben het niet kunnen zien ik ben vanaf vandaag weer officieel onder controle van de gyn ivm medische indicatie vorige zwschap volgende week vrijdag mag ik weer na de gyn gaan ze nog een keer kijken etc en week erop naar vita de 20 weken echo
♥ Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥ Aftellen tot eerste ronde ♥ : Janna (31) * Heeft al een dochter (09-12-2011)* Weer voor onbepaalde tijd uitgesteld wegens ziekte * Sherly182 () * Heeft al een dochter * Begint over 3 weken Al begonnen ♥ : Mamsie86 (26)* Heeft al een dochter (29-11-11)*1e ronde* NOD: ?? Muppet83 () * Heeft al een dochter (09-2012) * 1e ronde? * NOD: 8 juli 2013 Dreamer (23) * Heeft al een dochter (02-04-2012) * 3e ronde * NOD: 31 juli 2013 Mamv1 (26) * Heeft al een zoon (21-05-2011) * 6e ronde* NOD: 6 augustus 2013 Mara81 (32) * Heeft al een zoon (16-12-2011) * 5e ronde (1e na vmk) * NOD: Yasmijnkai (26) *Heeft al een dochter (13-12-2012) *1e ronde* NOD: 13 augustus 2013 ♥ZWANGER♥ : Sanny76 (36) * Heeft al een zoon (10-05-2011) * 1e ronde * Uitgerekend: 01 oktober *Krijgt een verrassing! Marlous (32) * Heeft al een dochter * 2e ronde * Uitgerekend: 17 oktober 2013 * krijgt een zoon! Lovely24 (25) * Heeft al een dochter (21-05-2011) * 2e ronde * Uitgerekend: 21 oktober 2013 * Krijgt een dochter! Mcm78 (34) * Heeft al een zoon *1e ronde* Uitgerekend 21 november 2013 * Krijgt een dochter! Foofer (31) Heeft al een zoon (05-2011) *3e ronde* Uitgerekend: 26 december 2013 *Krijgt een verrassing! Dmj (25) Heeft al een zoon (17-12-2010)*10e ronde* Uitgerekend: 08 januari 2014 *Krijgt een zoon! Bubble84 (28)* Heeft al een zoon (29-04-2011)*1e ronde* Uitgerekend: 17 januari 2014 * Bloempje (29) Heeft al een zoon * 7e ronde * Uitgerekend: Fryskfamke22 () * Heeft al een zoon (16-10-2011) * 5e ronde * Uitgerekend: 25 maart 2014 Meis23 (26) * Heeft al een zoon (12-2010) * 6e ronde* Uitgerekend: 7 april 2014 Afspraken & controles ♥ : 31-07: Foofer, controle vk 01-08: Foofer, 19 weken echo 01-08: Lovely24, controle vk 06-08: Lovely24, 2/3/4D echo 06-08: Marlous, controle vk 08-08: Sanny76, controle vk 09-08: Dmj, controle gyn 15-08: Dmj, 20 weken echo 15-08: Lovely24, Groei echo + controle vk 19-08: Meis23, Vroege echo vk 27-08: Fryskfamke, intake en 1e echo vk 02-09: Meis23, Termijn echo vk 09-09: Meis23, Intake vk
@mcm: Wat balen dat er zo'n gespannen sfeer is op je werk. Dat is echt vervelend en die stress kan je er natuurlijk ook niet echt bij hebben met die harde buiken... Overigens had ik bij de zwangerschap van mijn dochter een placenta die volledig over de bmm lag, dus als je daar vroeg of laat vragen over heb, mag je me pb-en. Wat betreft hoe het hier gaat: je hebt terecht uit het lijstje opgemaakt dat het niet heel goed gaat. Ondertussen is gebleken dat ik ook pfeiffer heb. Mijn man en ik hebben het nu dus allebei. De zorg voor ons meisje kunnen we nu met z'n tweeën eigenlijk al nauwelijks hebben, dus leek het ons geen goed idee zwanger te worden. Dat is toch ook wel weer een aanslag op je lijf en je moet wel even wat reserves hebben om dat te kunnen voldragen. @frysfamke: hoe is het verder gegaan met je zoontje? Liet hij zich een beetje troosten en naar bed brengen? @dmj: Fijn dat alles goed is! Vond je het teleurstellend dat de kleine er niet goed voor lag om het geslacht te kunnen bepalen? Mijn dochter lag er bij de 20-wk echo ook niet helemaal goed voor, dus de echoscopiste kon het niet goed zijn. Ze zei wel "als ik moest gokken, zou ik zeggen dat het een meisje is, maar ik zou nog niet de kinderkamer roze gaan verven..." Dan weet je dus eigenlijk nog niks! Wat voor mi had je vorige zwangerschap dan, dat je nu weer automatisch een mi hebt? Ik ga morgen voor een klein weekje met mijn dochter naar mijn schoonouders. Kunnen zij mijn dochter lekker vertroetelen en heb ik wat meer rust. Bovendien hebben mijn dochter en ik dan geen last van de herrie van het plaatsen van de keuken! Ik zal hier de komende week dus waarschijnlijk niet zijn.
deylano is een dysmatuur houd in dat hij te klein voor de zwangerschapsduur was , hij woog bij de geboorte maar 2040 gram! hij is geboren met 38 week en 2 dagen ,vandaar dat ze deze zwangerschap het in de gaten willen houden en aangezien ze nooit de oorzaak hebben kunnen achter halen en teleurstelling niet echt , we zien vanzelf wat eruit komt over aantal maanden zolang het maar gezond is alleen qua finacieel plaatje is het handig om te weten wat het word
Vandaar. Hangen de vele klachten die hij steeds had (/heeft) daar ook mee samen? Of staan die er los van? En ik begrijp het goed dat het kleintje in je buik tot dusver goed gegroeid is voor de termijn? Tja, dat is inderdaad handig. Maar fijn dat je het verder niet erg vindt om het niet "zeker" te weten. Ik vond het toen wel jammer dat ik het niet zeker wist, want ik wilde heel graag weten wat het geslacht was (ben heel nieuwsgierig!), maar mijn man wilde het eigenlijk liever niet weten dus die vond het wel komisch dat het niet te zien was!
voor deze termijn is het perfect , bij deylano was het ook pas zichtbaar bij 30 week dus kan alle kanten nog op , voor zover bekend is bij mij zijn dysmatuurs alleen erg vatbaar voor obesitas , maar daar hoef ik mij op dit moment geen zorgen over te maken , ben zelf ook niet 1 van de dunsten maar hij heeft gelukkig de bouw van zijn vader (slank) en wij hebben al vanaf de geboorte dat wij hem niet erg blootstellen aan veel zoetigheid enzo ,, en gelukkig heeft hij daar de behoefte ook niet aan! en ik weet dat een dysmatuur erg gevoelig is voor prikkels , andere omgeving , tv kijken daarom is Deylano nog nooit echt uit logeren geweest wel geprobeerd maar dat ging niet is hele nacht wakker geweest , en als meneer tv heeft gekeken slaapt hij savonds niet. stiekem vind ik het wel erg hoor dat ik nog niet helemaal zeker weet wat het word ik ben daar ook veeel te nieuwsgierig voor hihi en manlief wil het ook graag weten maar ja de komende 2 weken krijg ik nog 2 echo's dus dat komt vast en zeker wel goed hoe is het trouwens verder met jou??
Tja, dat is het enige "voordeel" van een mi: je krijgt meer echo's. Op een gegeven moment had ik zo veel echo's gehad, dat ik het niet echt bijzonder meer vond. Ik lag op een gegeven moment weer in het zh en werd toen gehaald voor een echo, terwijl ze me niet van te voren hadden verteld dat ik weer een echo zou krijgen. Ik had echt zoiets van "moet dat nou"? Ik was het zo zat! In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het heel druk in een zh en kom je er echt niet lekker tot rust, en ik was net klaar met het hele ochtend-ritueel met ctg, controles, enz. Ik wilde liever lekker blijven liggen! Maar nee hoor, ik moest mee. Maar goed, hopelijk kom je er tijdens een van die echo's toch achter wat het geslacht is, want als je eigenlijk had besloten dat je dat wilde weten, is het toch wel een beetje balen dat ze het niet kunnen zien. Met mij gaat het matig. Ik vertrek, zoals ik in een eerdere post vandaag schreef, morgen voor een weekje met mijn dochter naar mijn schoonouders, zodat zij mij kunnen helpen in de verzorging voor mijn dochter. Het voelt wel of ik nu veel vermoeider ben en het veel slechter gaat, dan voor ik rust nam. Zoals ik me nu voel, denk ik niet dat ik de dingen die ik een maand geleden nog deed op mijn werk nu nog zou kunnen, terwijl ik toen toch ook al pfeiffer had, alleen het nog niet wist. En ik ben nog steeds erg veel verdrietig omdat we onze zwangerschapswens weer voor een lange tijd moeten uitstellen. Aangezien het vaak wel een jaar kan duren voordat pfeiffer echt over is, denk ik dat we het zeker weer een half jaar moeten uitstellen, en misschien wel langer. Als ik daaraan denk, dat het nog zo lang zal duren, voel ik me zo leeg. Maar zoals ik in mijn eerdere post al schreef kunnen wij nu met z'n tweeën de zorg voor één kind al nauwelijks aan. En voor het voldragen van een zwangerschap is het ook wel handig als je van te voren een beetje gezond bent en reserves hebt om wat op te vangen, want dat kan zo'n aanslag op je lijf zijn! Mijn eerste zwangerschap was lichamelijk zeer zwaar. Het zou gewoon echt heel dom zijn om mezelf dat nu bewust weer aan te doen, dus zit er niets anders op dan het uit te stellen. Het feit dat ik hier meiden zie die al bijna tegen hun verlof aan zitten, terwijl we vorig jaar tegelijk begonnen waren, is dan ook best confronterend. (Zal het ook wel zijn voor degenen die wel aan het proberen zijn, maar nog niet zwanger zijn, maar weer op een andere manier.)