Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013? (DEEL 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Mcm, wat schrikken die harde buiken, in combinatie met dde stress en situatie op je werk niet fijn! Gelukkig alles goed verder en wat leuk een meisje!

Dmj, haha eigenwijsje zeg! Toch wel fijn om onder controle te zijn bij de gyn? Hoe is het met je man?

Frysk, heeft je zoontje verder goed geslapen? Toch wel sneu als ze niet te troosten zijn he?!

Mamsie, ga maar goed op je strepen staan hoor! Vind het echt rot voor je.

Janna, wat fijn dat jullie even kunnen bijtanken bij je schoonouders. Dochter verwend door opa en oma en jij even je rustmoment. Geniet ervan. Hoe gaat het met het ziek zijn? Dat eist ook wel z'n tol in.combinatie met de verbouwing denk ik.

Hier, nog steeds onwerkelijk;) Voel me ook belabberd, misselijk, heet,hoofdpijn en geen energie! Maar ik heb het er voor over. Merk ook dat ik erg slecht slaap, dus daar komt het vast ook door. Moet nog steeds landen hoor:)

2. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    ja echt al eigenwijs en superdruk heb nu al een paar week dat ik de kleine al voel, zelfs de vk had zoiets van huh nu al?
    met manlief gaat redelijk 6 aug moet hij weer heen en dan hopelijk krijgen we dan zeer snel de uitslag en wat ze evt willen gaan doen dus nog steeds onzekerheid

3. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Janna: meid wat vervelend, allebei pfeiffer, daar zit je niet op te wachten zeg... pfff! Hopelijk helt een weekje bijtanken bij je schoonouders een beetje. Een vriend van mijn broer (zij spelen samen in een redelijk bekende band) kwam er achteraf ook achter dat hij pfeiffer had gehad. Hij zei dat hij eigenlijk blij is dat hij het niet wist, omdat hij zich dan waarschijnlijk helemaal slecht had gevoeld. Dus ik snap wel dat je zegt dat het nu nog wel erger lijkt. En ik kan me goed voorstellen dat je er zo verdrietig om bent dat jullie de kinderwens nu weer op de lange baan moeten schuiven, ook al zijn de redenen nog zo goed... Sterkte en dikke knuff!

Fryskfamke: ach zo sneu als ze zo wakker worden! Hopelijk heeft hij daarna nog weer goed geslapen.

Meis: oh bah, niet prettig dat je je zo belabberd voelt. Wat hebben hormonen toch een invloed he? En tja, die harde buiken bij mij, ik heb ze dus bij mijn zoontje echt de hele zwangerschap idioot veel gehad, en niks hielp (rust ook niet), en die is gewoon bij volle termijn geboren. Dr (ha doet hier mijn zw-begeleiding) heeft gezegd dat tenzij er bloed bij komt, of ik echt weeen krijg ik me er niet al te druk om hoef te maken. Zij zegt dat ik een 'irritable uterus' heb, die gewoon bij het minste of geringste stra gaat staan. Dus vind het nu wel minder eng dan bij mijn zoontje (al hou ik het natuurlijk wel in de gaten ;) ).

DMJ: fijn dat je de kleine al voelt. Hier ook zo'n supperdruk beebje, best gezellig (al denk ik om 3u 's nachts wel eens: ja ga nou maar even slapen haha! ;) ).

Hier: vandaag weer aan het werk, moet zo weg (is hier pas kwart voor zeven 's morgens ;) ). Nog niet zo'n zin, maar goed. Van het weekend vieren we mijn man's (en diens tweelingbroer's) 40ste verjaardag, dus ook druk/leuk weekend voor de boeg. Krijgen morgen mijn schoonzus en zwager en hun zoontje al hier te logeren. Drukdrukdruk...ben blij dat maandag hier een 'statutory holiday' is (verplichte vrije dag), heb ik tenminste een dagje om bij te komen. Oh ik hoor zoonlief roepen! Fijne dag allemaal!

4. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Dmj, het is inderdaad snel haha! Lekker van genieten. Jeetje wat een onzekerheid inderdaad, ik duim voor een goede uitslag.

Mcm, inderdaad wel apart ja. Gelukkig ben je gerustgesteld en kom je rustig over:).. Klinkt als een gezellig weekend! Alvast gefeliciteerd met je man. Misschien heb je het al gezegt, maar woon je voorgoed in Canada? Lijkt me wel echt een mooie ervaring.

Vandaag weer een zonnige dag, ben vrij vandaag dus we gaan lekker naar het water. Vanavond samen met vriend een terrassje pakken, en lekker genieten. Fijne dag allemaal.

5. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Fijne dag Meis!

Ik lig kots en kots misselijk in bed en voel me ook erg lam pfft. Vannacht ook steken in mijn buik gehad...

6. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Beterschap Yasmijn! Klinkt heel vervelend!

7. Yasmijnkai

Dank je wel Marlous maar goed moet weer verder kleine is op .. dus even vrolijk zijn :p zodra mijn man thuis komt is de kleine helemaal van hem en het bed voor mij. :)

8. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    oei, succes dan maar!

Zit je onderschrift te lezen, bij de geboorte was jullie dochter voor die termijn al een flinke meid! Zo groot was N bij 39.3 ;)

9. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    @mamsie86 wat klote meid dat het zolang moet duren. Gelukkig is er in ieder geval actie als je ongi (of posie test ;)) er over 3 a 4 weken nog niet is.

@fryskfamke mooie test van MvM! Had je ook een wikkeldoek gekregen?

@dmj hopen dat je met de 20 weken echo dan nog wel je bevestiging krijgt. Ik heb vanavond de echo, ik hoop echt dat de kleine meewerkt. Ik ben zo enorm nieuwsgierig! :D

@janna even lekker goed bij tanken dan deze week. Het is ook niet niks om met een kleintje beide zo moe te zijn. Het valt ook niet uit te leggen aan je dochter. Ik hoop dat jullie beide snel opknappen en aan de grote wens kunnen gaan beginnen. Maar ben wel met je eens dat je gezondheid nu even belangrijker is. Je wilt toch ook optimaal kunnen genieten van je zwangerschap. Beterschap meis! Knuffel.

@meis ook al ben je een keer eerder zwanger geweest, het blijft in het begin weer onwerkelijk he?! Ik was blij dat we snel een echo hadden, dan zie je tenminste leven en valt het kwartje eerder :D
    En de symptomen deden trouwens ook wel hun best ;)
    Hoe voelde je je bij je zoon?

@mcm klinkt toch best heftig, maar gelukkig houden ze je goed in de gaten!

@yasmijnkai klinkt niet al te best, misschien een buikgriepje?

@hier gisteren bij de vk geweest en alles was goed. Eindelijk het hartje een keer goed gehoord. De vorige keren moest ze lang zoeken en bewoog onze kleine zoveel dat het steeds maar 2 seconden waren dat we het konden horen. Gisteren toch echt een 5 sec :D
    Het is een heel bewegelijk kindje. Vanavond de echo. Echt spannend hoor. Zeker nu je weet waar ze allemaal naar gaan kijken, je beseft je beter dat het echt een gezondheidscheck is.
    Daarnaast krijgen we hopelijk het geslacht te horen! Maar wij houden het geheim :p sorry alvast :p

10. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Yesmijn, berschap meid! Vervelend als je je zo voelt.

Foofer, hahha toch wel 5 seconde. ja, die 20 weken echo blijft toch spannend. Het is leuk om het kindje te zien, maar het is vooral medisch waar ze na kijken natuurlijk. Dus ik snap je wel. Ja inderdaad, ben blij als het 19 aug is. Bij zoon had ik nagenoeg geen klachten, alleen stekende buik enzo. Voorbeeldige zwangerschap gehad. Nu is het wel anders, voel me toch wel beroerd. Maar ik mag verder niet klagen hoor.

11. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Veel succes vanavond Foofer! Het is een hele spannende maar ook mooie echo.

Meis, aan de crackers? blijven eten en drinken, dat scheelt wellicht iets... Sterkte!

12. Yasmijnkai

Bedankt dames.. :D

En idd Marlous ze was een flinke baby.. de gyn zei ook als ze 40wk was zou ze een 10 ponder zijn. Noooooooooou met 36 weken vond ik het al moeilijk :p Hoewel ik wel hoop mocht ik zwanger zijn toch 40 weken te halen. :)

Foofer dat denk ik ook.. en jij heel veel succes vanavond met je echo! :)

13. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal, we gaan er zeker van genieten :)

@Meis ik had hier volgens mij van iemand de tip gekregen om koude dingen te eten, wat nu heel goed uitkomt zijn bv ijsjes. Ik at op een gegeven moment 's avonds regelmatig ijsblokjes haha, het gaf toch een tijdje verlichting.

14. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Meis: ik ben ook echt heel beroerd geweest deze keer. Hier in Canada hebben ze een 'morning sickness helpline' en die gaven me erg goeie tips om het wat onder controle te krijgen:
    - Al je drinken ijskoud/bevroren (ijsblokjes, flesje water in de vriezer, waterijs, slushies).
    - Iedere anderhalfuur/ twee uur een klein beetje eten, waar sowieso iets met proteine bij zit (wat dan ook maar werkt, yoghurt, noten, stukje kaas), en dan iets van een cracker of zo
    - Vitamine b6 supplement nemen 's avonds

En als het echt niet gaat gewoon naar de dokter gaan en vragen om pilletjes :)

15. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Foofer,spannend de 20 weken echo alweer! Geniet ervan! Hopelijk is alles weer goed..

Meis,jammer dat je zo misselijk bent..

Yasmijnkai, beterschap! Mijn dochter was op tijd geboren en ook flink aan de maat!:p lekker hoor

16. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!

We zijn net terug van de echo en alles was gezond!
    Oh oh oh wat was ik gespannen. Dat had ik niet verwacht.
    Ik heb de hand van m'n man behoorlijk fijn geknepen.
    Qua groei was het ook helemaal op schema.
    En het geslacht blijft nog even geheim :)

17. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wij gaan voor een (2e) kindje in 2013! ♥

Aftellen tot eerste ronde ♥ :
    Janna (31) * Heeft al een dochter (09-12-2011)* Weer voor onbepaalde tijd uitgesteld wegens ziekte :( *
    Sherly182 () * Heeft al een dochter * Begint over 3 weken

Al begonnen ♥ :
    Mamsie86 (26)* Heeft al een dochter (29-11-11)*1e ronde* NOD: ??
    Muppet83 () * Heeft al een dochter (09-2012) * 1e ronde? * NOD: 8 juli 2013
    Dreamer (23) * Heeft al een dochter (02-04-2012) * 3e ronde * NOD: 31 juli 2013
    Mamv1 (26) * Heeft al een zoon (21-05-2011) * 6e ronde* NOD: 6 augustus 2013
    Mara81 (32) * Heeft al een zoon (16-12-2011) * 5e ronde (1e na vmk) * NOD:
    Yasmijnkai (26) *Heeft al een dochter (13-12-2012) *1e ronde* NOD: 13 augustus 2013

♥ZWANGER♥ :
    Sanny76 (36) * Heeft al een zoon (10-05-2011) * 1e ronde * Uitgerekend: 01 oktober *Krijgt een verrassing!
    Marlous (32) * Heeft al een dochter * 2e ronde * Uitgerekend: 17 oktober 2013 * krijgt een zoon!
    Lovely24 (25) * Heeft al een dochter (21-05-2011) * 2e ronde * Uitgerekend: 21 oktober 2013 * Krijgt een dochter!
    Mcm78 (34) * Heeft al een zoon *1e ronde* Uitgerekend 21 november 2013 * Krijgt een dochter!
    Foofer (31) Heeft al een zoon (05-2011) *3e ronde* Uitgerekend: 26 december 2013 *Krijgt een verrassing!
    Dmj (25) Heeft al een zoon (17-12-2010)*10e ronde* Uitgerekend: 08 januari 2014 *Krijgt een zoon!
    Bubble84 (28)* Heeft al een zoon (29-04-2011)*1e ronde* Uitgerekend: 17 januari 2014 *
    Bloempje (29) Heeft al een zoon * 7e ronde * Uitgerekend:
    Fryskfamke22 () * Heeft al een zoon (16-10-2011) * 5e ronde * Uitgerekend: 25 maart 2014
    Meis23 (26) * Heeft al een zoon (12-2010) * 6e ronde* Uitgerekend: 7 april 2014

Afspraken & controles ♥ :

01-08: Lovely24, controle vk
    06-08: Lovely24, 2/3/4D echo
    06-08: Marlous, controle vk
    08-08: Sanny76, controle vk
    09-08: Dmj, controle gyn
    15-08: Dmj, 20 weken echo
    15-08: Lovely24, Groei echo + controle vk
    19-08: Meis23, Vroege echo vk
    27-08: Fryskfamke, intake en 1e echo vk
    28-08: Foofer, controle vk
    02-09: Meis23, Termijn echo vk
    09-09: Meis23, Intake vk

18. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @lovely
    jaa gelukkig is hij daarna weer fijn gaan slapen :) babytv doet soms wonderen he :p

@marlous
    jaa ik vermoed dat het idd een enge droom is geweest.. was er een beetje naar van :( maar hij is na een tijdje weer naar bedje gegaan en meteen in slaap gevallen, whaha niet alleen onze zoon droomt raar lees ik wel ;) maar het zal niet de eerste zijn die er naast zit ;)
    maar ach blauw kan ook heeel goed voor een meid :p
    anders om vind ik het minder ;)

@dmj
    wat fijn om te horen dat alles verder goed is. oooh wat een klein eigenwijsje, zal wel denken ik hou mn mama papa en grote broer lekker in spanning :p ! nog ff geduld meid :D oooh wat was deylano dan een kleintje !!! de helft van de onze met de geboorte !!

@mamv1
    ik kreeg een soort hangen voor aan de sleutels of tas.. en een ontzettend zachte draagdoek!!! echt heeeerlijk :D en een test in een doosje ipv op een kaartje;)

@meis
    jaaa echt verschrikkelijk... voelde me echt vreselijk :( inmiddels al een beetje aan het idee gewend... ikke nog niet hoor ;) bij mezelf dan :p terwijl ik het morgen al 2 weken weet :p je hebt al lekker wat '''kwaaltjes'' !! jeetje je mag ook nog eerder naar de vk :p hier 27e

@foofer
    jaaaa super he die wikkeldoek :D ! zoo heeerlijk zacht :D
    hoe is de echo gegaan ?? aaaaaaaaaah wij zijn een beetje
    nieuwsgierig hooooor ':p !!!! fijn dat alles bij de vk goed was !
    oooooh wat fijn dat alles goed is met jullie kleine spruit !
    helaaaaas dus we moeten echt 20 weken in spanning afwachten ;)

19. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Foofer, alles goed bij de 20 weken echo?

Meiden, bedankt voor alle tips. Ik drink sowieso al goed koud en veel water. De misselijkheid is maar af en toe. Ik bedoelde met beroerd, vooral een grieperig slap gevoel en trillerig. Maar dat kan ook spanning zijn:)

Frysk, ik stond ook te kijken dat ik de 19e al kon komen. Haha bij jou ook nog niet echt doorgedrongen dus. Voel je je verder goed?

20. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @meis
    haha nee niet echt ... komt denk ik ook
    omdat hier al 1 omstapt .. en ik eig
    weinig klachten heb ;) appelsap drinken
    hielp bij mij altijd goed...