Wauw meis, geweldig wat een goed nieuws!! Nu hopelijk onbezorgd gaan genieten! Verder reageer ik even niet op iedereen, Mijn schoonvader is sinds vanmiddag weer opgenomen in het ziekenhuis. Twee weken geleden waren eindelijk de behandelingen klaar en anderhalve week geleden kreeg hij te horen dat alles er goed uitzag en hij pas over twee maanden weer op controle moet. En nu had hij ontzettende buikpijn dus naar zh en na verder onderzoek blijkt zijn hb weer veel te laag en hebben ze vlekken gezien op zijn lever en buikwand Hij krijgt nu bloedtransfusie en morgen nog een uitgebreide scan maar het ziet er niet goed uit volgens de arts. Ik hoop zo dat het allemaal meevalt maar ben er bang voor!
@mcm wat fijn dat alles er goed uitzag! rustig blijven @mara he meid wat een nare situatie heel veel kracht en sterkte !! hou je ons op de hoogte ? knuffie !!
@Mara: sterkte! Hier ongesteld geworden. Aan de ene kant wel blij, nu weet ik dat het werkt. haha. Maar ja nu bedenjen van welk cyclus ik uit moet gaan! Ben vanaf 5 juni niet meer ongesteld geweest... dus ja.... ben benieuwd of het nu gewoon weer om de 4 weken wordt?! of dat het gewoon blijft aankloten. Misschien moet ik van die ovu test kopen?!?! wat zijn goede?!?! en hoe werkt dat?!
Mcm, fijn dat de uitslagen goed zijn. Mara, wat een verschrikkelijke situatie dit. Ik weet wat het is.. Enorm veel sterkte! Melovekane, balen meid. Mijn cyclus werd elke maand wat korter, het langst was 38 dagen. Ovulatietesten ben ik niet bekend mee. Heb overwogen ze te bestellen, maar toch niet gedaan. zwanger&kids zijn goed blijkbaar. Hier, ja ben echt wel een stuk gerustgesteld. Ik was zo ontzettend bang en de echoscopiste dacht dat ik voor de termijn echo kwam.. Uitgelegd dat ik blordverlies heb gehad en maandag ook echt wel ruim! Echo werd gemaakt en ik zag iets met een knipperlichtje en daarnaast zat het vruchtzakje. De rest zag er ook goed uit. Ik moest zo huilen, zo'n last valt er van je schouders. Tuurlijk is dat bloedverlies eng en blijft het spannend, maar voor nu is het goed. 2 september de termijn echo.
Meis, wat goed nieuws!! En nu maar lekker genieten! Mara, wat heftig joh. Dus waarschijnlijk is het weer uitezaaid.. Wat een verschrikkelijke ziekte is het toch. Zo denk je dat je er even vanaf bent en zo komt het weer keihard terug. Ik hoop echt dat de vlekken wat anders zijn maar sowieso heel veel sterkte morgen! Gaan jullie met je schoonvader mee morgen? Denk aan jullie!!
Hoi mamsie. Ik denk dat je gelijk hebt en het een beetje een zelfde gevoel is. Hoewel ik hier nu al een tijdje niet heb gelezen, gaat er geen dag voorbij dat ik niet denk aan het verlangen naar een tweede kindje. Ik ben heel blij te lezen dat je nu primolut krijgt. Hopelijk werpt dat snel z'n vruchten af! Merk je al iets van bijwerkingen van de hormonen? @meis: Wat fijn dat alles goed is met de kleine uk in je buik! Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook meerdere bloedingen gehad en dat is inderdaad niet leuk, maar hoeft gelukkig niet te betekenen dat het mis is. @mara: Dat klinkt zeker niet goed van je schoonvader. Erg zeg! Veel sterkte! @foofer: Het is al weer even geleden dat jij schreef over jeuk en het kapot krabben van je benen, maar wilde er toch nog op reageren. Ik heb dat namelijk ook altijd. Heel erg. Ook kapot gekrabte benen. Met zelfs littekenweefsel erop van het krabben. Ik moet zeggen dat het bij mij een stuk beter gaat nu ik met een ladyshave scheer (elektrisch dus) en dan droog. Het resultaat is niet zo mooi als met een scheermesje en scheergel, maar kapot gekrabde benen zijn ook niet mooi! Heb je trouwens bepanthen of sudocreme geprobeerd? En werkte dat? (Ik heb sudo wel eens geprobeerd, maar dat hielp bij mij niet. Bepanthen niet geprobeerd, maar dat vind ik ook wel een dure oplossing.) @lovely en marlous: Wat zijn jullie al weer ver in jullie zwangerschappen zeg! Jullie gaan nu echt richting de laatste loodjes! Spannend hoor! Marlous, hoe gaat het met je dochter in haar nieuwe bedje? @dmj: gefeliciteerd met een tweede knul! Ik heb een redelijk rustige week achter de rug. Ik heb vooral veel rust genomen als het kon (als dochter naar kdv was) en veel ondernomen als ze er was, samen met haar. Dat werkt toch het best, want mijn dochter is een ondernemend type. Ze vindt heerlijk om er op uit te gaan en wordt al heel snel dreinerig als we gewoon thuis zijn. Verder is er niet veel veranderd aan de situatie hier, en hoe ik me voel, behalve dat we hier beneden wel een stuk prettiger zitten en dus meer het gevoel hebben tot rust te komen. Zoals ik hierboven schreef ben ik nog steeds veel met mijn kinderwens. Mijn nicht heeft van de week op fb aangekondigd dat ze zwanger was en voor het eerst voelde ik iets van afgunst. Echt raar om dat bij jezelf te constateren, zo ben ik normaal helemaal niet. Ik ben wel eens jaloers, maar dan meer in de zin dat ik denk, dat wil ik ook. Maar nu dus ook echt in de vorm van "waarom zíj wel?" :x En dat terwijl ze ouder is dan ik en het voor haar haar eerste kindje is! Ik vind het echt slecht van mezelf dat ik zoiets denk/voel. Heel gek. Ik vind het leuk om weer even te hebben bijgelezen en dat ik weer een beetje op de hoogte ben van hoe het met jullie gaat.
@Mara Jeetje, sterkte zeg @Melovekane Ja... je zou nog 1 maand kunnen afwachten, om te kijken wat je cyclus deze maand doet. Het wordt anders wel lastig denk om je vruchtbare periode te bepalen denk ik? Of je zou echt over een week of 2 elke dag een ovulatietest moeten gebruiken, maar dat kan dan ook wel 3 weken duren. Je hebt wel die goedkope dipsticks via zwangerenkids of 123zwangerschapstest ofzo. Die zijn prima hoor! @Meis Ja het blijft spannend he?! Ik hield constant maar vast aan het feit dat een kloppend hartje al zoveeeeel minder kans geeft op een miskraam. Maar alle zekerheid heb je nooit, maar goed, die heb ik ook nog steeds niet. Niet dat ik daar te veel aan denk hoor, maar je leest ook zoveel nare dingen hier op ZP. @Janna Soms heb je wel eens van die gevoelens of gedachtes dat je eigenlijk denkt, dit mag ik helemaal niet hebben. Dan is het wel fijn dat je ze hier kwijt kan toch? Ik had dat in het begin, ik wilde zo graag een tweede en mijn collega is ineens per ongeluk zwanger van de derde. Toen stond er toch wel een extra druk op me dat ik die maand zo graag ook een positieve test wilde en ik het steeds moeilijker vond dat zij zwanger was. Ook nog toen we idd beiden zwanger waren en zij al een goed echo gehad had, was ik zo bang dat ik dat niet zou krijgen en hoe moest ik dan blij zijn voor haar?! Vond ik ook gemeen van mezelf, en gelukkig is alles goed gekomen. Wel fijn dat je merkt dat die wens toch nog heel groot is, maar tegelijk ook super moeilijk natuurlijk dat je hem steeds moet uitstellen!
Mara, hoe is het nu met je? En met je schoonvader? Het is zo'n verschrikkelijke ziekte.. Sterkte! Janna, ik snap dat je die gedachten/gevoelens niet wilt hebben, maar je bent ook maar een mens. De wens is bij jullie gewoon groot, betekend niet dat je het anderen niet gunt, maar dat je zelf ook graag wilt. Leuk je weer even te zien. Hoe is het met de rest? Gisteren toch weer wat bloedverlies gehad, erg weinig vergeleken bij van de week, maar toch voelt het niet prettig. We zijn vandaag bezig met wc en gang sauzen en deuren schuren en daar weer een fris wit kleurtje op te kalken.. Zo blijf je altijd bezig in huis haha..
@meis wat fijn dat je een hartje hebt zien kloppen!! En dan nu toch weer wat bloedverlies. Ik kan me voorstellen dat je dat toch weer wat onzeker maakt, maar misschien is het nu nog wat oud bloed? En een keer te hard drukken op de wc of seks kan ook al wat bloed geven. Lekker proberen te genieten meid! @mara oh wat heftig! Hoe is de scan geweest? Veel sterkte ermee! @janna Je niet voor zulke gevoelens schamen hoor. Je wens is er al sinds we dit clubje zijn gestart en door omstandigheden heb je die enorme wens steeds uit moeten stellen. Tuurlijk heeft dat effect op je gevoel. En weet je, als je er niet meer tegen kan dan begin je toch gewoon? Ik begrijp echt wel dat het met pfeiffer geen pretje is, maar als je echt niet meer wil wachten, waarom niet toch? Tenzij de huisarts het sterk heeft afgeraden? Ik ben nog niet gestart met het uitproberen van bepanthen of sudo, heb m'n benen maar even met rust gelaten met scheren. Ziet er niet uit, maar het moet toch ook even allemaal genezen. Ga de sudo wel even proberen zodra ik weer ga scheren. Ben wel benieuwd of dat effect heeft. En anders misschien maar gaan harsen. @dmj hoe is het met je man? Hebben jullie nog onderzoek gehad? Fijn dat je nu de bevestiging hebt gehad dat je nog een jongetje krijgt. Kun je met een fijn gevoel gaan shoppen @melovekane ik heb geen ervaring met ovutesten. Ik zou je adviseren om toch even te wachten daarmee. Probeer naar je lichaam te luisteren. Je kunt toch al vrij goed merken wanneer je een eisprong hebt door de cervix slijm in de gaten te houden. Je bent ook net gestopt met de pil, dat kan ook nog z'n effect hebben. Misschien geeft het jou juist rust, maar ik lees ook heel veel dat vrouwen er juist te obsessief mee bezig gaan zijn als ze met ovutesten beginnen. Maar nogmaals, dat is voor iedereen anders. @mcm als het nog steeds niet goed voelt dan gewoon weer even contact opnemen toch? Heb je het momenteel druk op je werk of thuis ofzo? Misschien dat dat nog effect heeft? @hier gisteren een fijn dagje gehad met familie. Leuk om zoveel neefjes en nichtjes te hebben van dezelfde leeftijd als mijn zoon. Hij was vanochtend pas om 09:00 wakker Lekker uitgeslapen dus met z'n allen! Vandaag nog een kraamborrel en dan gaan we verder met het aftellen naar de vakantie!! Nog 2,5 week werken Ik heb er zo'n zin in!!
ja is idd fijn om echt zeker te zijn dat het weer een knul is , en voordeel want heb alle kleding (ook het premature) allemaal bewaard dus qua kleding gaat ons dat behoorlijk wat schelen financieel ,kleuren voor de baby kamer hebben we ook al alleen wachten we met de babykamer klaarmaken tot wij eindelijk een nieuwe woning hebben aangezien we hier zo snel mogelijk weg willen ivm burenruzie die de laatste paar weken van kwaad tot erger is geworden met me man gaat redelijk , hij heeft de komende weken nog allemaal onderzoeken aangezien ze iets op zijn lever hebben gevonden dus ze willen dingen gaan onderzoeken en evt uitsluiten , er bestaad een mogelijkheid dat het evt kanker kan zijn alleen dat is dus afwachten nu
Zo hé, wat is er veel gebeurd de laatste tijd! Ik hoop dat ik het een beetje goed heb bijgelezen nu... @Mamv1 enYasmijnkai: Gefeliciteerd met de positieve testen!! Hopelijk niet al teveel last van zwangerschapskwalen! @Lovely: Ben benieuwd naar het nieuwe kamertje! En echt al aftellen naar je verlof. Gaat snel hè, die laatste weekjes. Weet je al wie jou gaat vervangen in die periode? Of worden je taken over verschillende mensen verdeeld? Fijn dat je echo goed was! Ik krijg er volgens mij geen een meer. Best jammer, haha. Die van 20 weken lijkt al een jaar geleden ofzo... @Zoetje: welkom! @Mara81: Ben je alweer een beetje gewend op werk? Of begin je komende week? Wat een naar nieuws van je schoonvader! Vreselijk, die onzekerheid... Ik ken het helaas van een aantal jaar geleden met m'n eigen vader. Dat is gelukkig positief afgelopen, maar ik kan me de nare tijd van onzekerheid nog heel goed voor de geest halen! Sterkte!! @Janna: fijn dat de verbouwing nu achter de rug is en dat je wat meer evenwicht hebt kunnen vinden in rusten en dingen ondernemen met je dochtertje. Het gevoel van afgunst waarover je schreef, vind ik helemaal niet raar hoor! Zoals anderen al zeiden: iedereen denkt wel eens iets waarvan ze zelf vindt dat dat niet mag, maar jeetje, je hebt de wens al zó lang! Ik vind het gewoon heel menselijk hoor! @Meis23: wat fijn dat alles toch goed was!! Hopelijk nu geen onzekermakende bloedingen meer! @Foofer: die jeuk heb ik af en toe en ik doe voor het slapen gaan sudocrem en dan een dunne pyjamabroek aan, want anders zit het hele bed onder, haha. Ik weet niet of harsen de oplossing is, want ik had na mijn harsbeurt bij de waxmevrouw na een weekje juist superveel jeuk op de plekken waar het geharst was (maar dat was bikini en okselzone) en ook ingegroeide haartjes... heel fijn. Schijnen meer mensen last van te hebben als ze de eerste keer (laten) harsen na altijd scheren. Ik twijfel nu heel erg of ik het nog eens laat harsen of gewoon maar weer ga scheren, maar in het laatste geval is het wel weggegooid geld geweest @Mamsie: fijn dat deze gyn zo anders was en dat je nu echt weer iets kunt doen aan je wens. Hopelijk slaat de Primolut goed aan! @Marlous: ook al bijna verlof! Lekker aftellen! Maagzuur is ook mijn 'vijand' op het moment. Vooral als ik wil slapen. Bij mij werken de tabletten van Maalox goed. Rennies deden niet zoveel de vorige zwangerschap, dus die heb ik niet meer genomen. Vanillevla na het eten is ook een goeie en melk ook, maar ik moet ook weer oppassen voor obstipatie en dan is zuivel weer minder. Wat een gedoe, hihi. Ik ben ook benieuwd wat je dochter van haar nieuwe bed vindt! @DMJ: wat vervelend zeg, die burenruzie en wat een stom toeval dat er familie van ze naast de nieuwe woning woont! Nu dus weer afwachten... Tof dat jullie een tweede jongen krijgen! Hopelijk zijn de uitslagen van je mans onderzoeken goed! @MCM: Vreemd dat je nog steeds niet weet wat de buikpijn nu kan zijn, maar wel fijn dat er al een aantal dingen uitgesloten zijn. Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn... Misschien inderdaad dat je ergens over in zit? @Bloomy: fijn dat je zo snel al doorverwezen bent! Zo... ik ben vast en zeker iemand vergeten, sorry daarvoor! Maar het was ook zoveel...
Zo, nu even over hier... Mijn kampweek was geweldig! Er zijn nog geen foto's op de groepsfacebook gezet, maar als ik leuke heb, show ik wel wat. Ik heb het met de feestjes niet te laat gemaakt (wat soms wel eens suf voelde, want je mist natuurlijk wel een deel van een leuke avond, waar je de volgende dag iedereen over hoort praten) en het rijden in het busje ging supergoed. M'n boodschappenpartner verbood me echt om dingen te tillen of zware karren te duwen. Die is dus helemaal stuk nu, want hij heeft zich rotgesjouwd! Z'n vriendin heeft belooft hem een beetje te ontzien de komende dagen, hihihi. Heb wel een beetje last van rug/bekken, maar dat komt ook doordat ik hier thuis wel met Steven loop te sjouwen enzo. Even oppassen dus... Nu ben ik nog wel erg moe, want het hakt er stiekem toch wel in. Je bent toch bijna de hele dag bezig enzo en het slapen gaat wel lastiger als er keiharde muziek gedraaid wordt (dat was om de avond, de andere avonden was er lieflijke gitaarmuziek bij het kampvuur, dan ging het beter, haha) Nu weer even omschakelen naar wat er thuis allemaal nog moet gebeuren. Tijdens m'n kamp zijn de gordijnen voor de nieuwe kamer van Steven geleverd en is ook het beddengoed dat ik bij Bol.com besteld had, bezorgd. Nog even alles wassen en z'n kleerkast inrichten en iets leuks aan de muur enzo en dan is de kamer af! We zijn heel benieuwd hoe hij het zal vinden! Ik ga morgen z'n kleren in de nieuwe kast leggen. Meteen een mooi moment om alles wat te klein is weg te bergen voor ons neefje. (is nu pas 4 mnd, dus duurt nog wel even voor die erin past, haha) In de kast op de babykamer kan ik dan de babyspulletjes gaan leggen en het gordijntje voor de babykamer moet ik ook nog naaien. Ik moet alleen nog even garen halen in de juiste kleur. Ik heb hele leuke bruine uilenstof gevonden, die goed past bij het retro-karakter van het kamertje. Het witte gordijntje dat er nu hangt, houdt niet veel licht tegen en rafelt heel erg, dus is wel aan vervanging toe. Zometeen gaan we eten bij m'n schoonouders. M'n vriend is nu met Steef naar een verjaardag, maar ik had nog niet de puf om gezellig te doen. Het is bij een goede schoolvriendin van hem en ik ken daar dan verder bijna niemand. Even nog geen zin in... Morgen ga ik zo'n gipsbuik-ding laten maken. Ben heel benieuwd! Groetjes!
@Meis Vervelend zeg! Misschien heb je toch ergens een zwak plekje ofzo zitten wat gaat bloeden als je misschien teveel doet ofzo? Wanneer heb je de volgende echo? Je zal het misschien wel al geschreven hebben maar kon het me even niet herinneren. Zit nu via me telefoon @Sanny Ja het lijkt nu soms zo lang te duren. Maar als ik dan bedenk dat ik nog maar 4,5 week hoef te werken en dan al bijna 36 weken ben klinkt het ook weer heel weinig. We hebben nu 2 die met verlof zijn/gaan (collega en ik) en alles is gelukkig intern opgelost. Een vaste collega uit de invalpool die we goed kennen en een collega van andere groep die op mijn dagen komt. Dus wat dat betreft zit het helemaal goed. Ben ook zo benieuwd wanneer ze gaat komen. Ik hoop wel rond de 38/39 weken maar ik ga er vanuit dat ik wel weer de 40 over ga. Net als bij L.
Hoi meiden, Even snel want heb gewerkt en we gaan zo eten. Zoals ik al dacht waren de uitslagen slecht, slechter nog als ik verwacht had. Mijn schoonvader heeft nu ook een tumor in de alvleesklier, en een tumor in zijn buik zo groot als een mandarijn en vlekken op zijn lever wat ws uitzaaiingen zijn. Er worden nog puncties genomen om te zien wat het precies is maar met zijn voorgeschiedenis ga ik er wel van uit dat het allemaal kwaadaardig is. En dan is er denk ik nog weinig te behandelen Bedankt voor al jullie reacties! Ik hou jullie op de hoogte.