Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013? (DEEL 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ooh fryskm bijna tegelijk!! Fijn dat het wel 'goed' gaat. Maar nhou jezelf wel een beetje in acht hoor! Heel belangrijk dat jullie er goed over kunnen praten.. sterkte meid!

2. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Meis, o nee het houdt niet echt op he. Hopelijk kunnen ze je morgen gerust stellen! Even volhouden nog!

Frysfamke, ik vind je dapper hoor zoals je praat vol goede moed weer verder :) maar het is idd al een hele opluchting als je samen met je man over kan praten en het weer een plekje kan geven.. Jullie tweede kindje komt er wel!

Hier, ongie is nog steeds niet doorgebroken. Voel af en toe wel wat lichte krampjes enzo maar geen bloed! Ben echt benieuwd of het morgen doorbreekt, verwacht het vandaag nog niet echt(2e dag na laatste tablet) hoop echt dat het morgen komt! Maar vandaag mag natuurlijk ook, kan me niet snel genoeg komen nu! Het zou 2/3 dagen na kuur door moeten breken maar lees ook vaak 3/4 dagen of zelfs 5 dus geef mn lichaam nog even de tijd :p (doe ik eigenlijk al 3 maanden maar ja)

3. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @mamsie
    ooh dat is wel een goed teken toch
    duim duim duim! ! sta er idd
    heel nuchter in... nuchtere fries ;)

@meis
    mn mannetje is ook super lief
    tegen me♥ ga voor jou ook heel
    hard duimen meid !!

@hier
    vk belde me net om te vragen hoe
    het ging ect... krijg vrijdag nog een echo
    om te kijken of schoon ben !

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    @Fryskfamke: goed weer van je te horen! :) En fijn dat het qua vloeien beter gaat en dat je erover kunt praten enzo. Lijkt me heel belangrijk! De kamer van Steven heeft geen thema eigenlijk. We hebben alles een beetje op kleur gedaan. (Limegroen en grijs) en dan kunnen we als hij iets heel leuk gaat vinden altijd nog accessoires toevoegen. Er komt nu alleen nog een poster van het molletje ( In onze Molletje webwinkel vind je echt alles van het molletje! ) want de filmpjes daarvan vindt hij erg leuk en ik vind het wel lekker retro, haha.

@meis: fijn dat je redelijk snel terecht kunt! Er schiet me nu trouwens net te binnen dat ik zelf vandaag naar de vk moet! Om 16u, dus ik ga me zo even snel opfrissen!

@mamsie: hopelijk zet het door! Dat zou echt weer een mijlpaal zijn. Een nieuw begin eigenlijk.

hier: niet zoveel te melden. Vanavond partneravond bij de zw-gym. Ben benieuwd, haha. De eerste partneravond hebben we gemist, omdat we op vakantie waren. Maar goed, we hebben het al eens eerder gedaan natuurlijk, dus zal wel goedkomen.
    Straks samen mosselen eten, want Steven slaapt bij m'n schoonouders (die passen altijd op op dinsdag) en zij brengen hem dan morgen naar mijn ouders, waar wij hem 's avonds weer ophalen (en blijven eten, chill!)

Zo, nu maar even tandjes poetsen en even opfrissen en richting vk.
    Groetjes!

5. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Hm... dat liep eventjes anders dan gepland. Bij de vk sloeg de hartslag van de bibbe een paar keer over tijdens het luisteren, dus ik moest voor de zekerheid even naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo. Ik heb echt iets van 50 min aan het ctg-apparaat gelegen en daarna nog wachten op de echo, dus nu net pas thuis. Voor zover ze snel konden zien op de echo was alles oké, maar de bibbe had de hik, dus het keek wat rottig. Nu moet ik morgen bellen voor een afspraak deze week voor een uitgebreide echo waarbij ze heel secuur gaan kijken. Er werd benadrukt dat het echt alleen voor de zekerheid was en niet omdat ze nu iets verontrustends hadden gezien/gehoord.

Morgen maar even bellen dus en zometeen naar de partneravond van zwangerschapsgym! De mosselen bewaren we maar voor morgen, haha. We hebben nu snel even wat gegeten in het restaurant van het ziekenhuis.

6. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @sanny
    oke cool ! lime groen is sowieso lekker
    fris kleurtje he !! jeetje wat zal je geschrokken
    zijn pff!! wel fijn dat je deze week nog
    een goeie check krijgt ! alweer 35 week
    wow!!! hoe is de partneravond gegaan??

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    @Fryskfamke: partneravond was erg lollig. De mannen mochten gaan liggen op de matjes en allerlei dingen doen (zoals voelen dat het heel lastig is om naar beneden te persen als je je hele gezicht spant) zodat ze daar tijdens de bevalling goed op kunnen letten en ons eraan kunnen herinneren dat we bijvoorbeeld niet onze adem in moeten houden en onze ogen dichtknijpen, etc. Ook legde de juf massagetechnieken uit voor tijdens de ontsluitingsweeën enzo en gaf ze goede praktische tips voor in de kraamtijd.

Het was inderdaad even schrikken vanmiddag. Ik dacht: straks is het mis en moet ik in het ziekenhuis blijven ofzo. Maar gelukkig is die schrik weggenomen. Morgenochtend maar even bellen voor de echo-afspraak. Best leuk ook om nog even te spieken naar de bib. De 20-wk echo is al zooooo lang geleden...

Goed op jezelf passen hè, jij!

8. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier dan vanmiddag het gesprek bij mijn schoonvader.
    Hij heeft sinds gisteren ook veel meer pijn, zo zielig!!

Sanny, wat schrikken zeg dat je naar het zh moest, gelukkig mocht je weer naar huis.

Meis, wat vervelend dat je nog steeds bloed. Hoe laat mag je naar de vk? Hoop dat het allemaal goed is!

Fryskfamke, fijn dat je zoveel steun ervaart! Goed aan jezelf blijven denken hoor!

Mamsie, hoop dat je ongi zich gauw aandient.

Hier gisteren ineens ongi, zou vrijdag pas mijn nod hebben, maar cyclus ineens wat korter dus!
    Baalde flink :(

9. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Sanny, klinkt stoer die kleuren voor het kamertje! Hier ook getwijfeld pm limegroen te doen. Hier is het blauw met rood en wat wit. Jee, wat zul je geschrokken zijn, maar wel fijn dat je extra controle krijgt en jij er verder rustig onder bent.

Mamsie, gauw komen dus.. Ik hoop het voor je.

Fryskfamke, goed dat je er zo goed over kan.praten en wat fijn dat de vk je nog hebt gebeld. Het is ook wel 'fijn' dat je vrijdag nog even mag controleren.

Mara, heel veel succes vanmiddag. wat een onmacht om je schoonvader zoveel pijn te zien hebben. Herkenbaar:(.. Balen van je menstruatie meid. Ik mag om 12.00u, dus dat is al vlot. Dank je.

Vanmiddag naar de vk dus. Ik heb totaal geen pijn, maar ik blijf nu toch wel bloeden. Mijn gevoel zegt dat het niet goed kan zijn. Maar goed, ik wil niet te negatief overkomen. Het hoort voor mijn gevoel niet, al weet ik dat veel vrouwen 'gewoon' regelmatig bloeden. Ben benieuwd en hoop natuurlijk dat mijn gevoel onjuist is:(

10. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Meiden even ego..voor het in eerst in ruim 100 dagen (?? hou het niet meer bij) verlies ik weer wat bloed!!
    Hopelijk zet het flink door dan ben ik pas opgelucht eigenlijk. Het moest een flinke menstruatie worden. Maar het begin is er!!

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Oh Mamsie, wat fijn dat het doorbreekt!

En wat een rare gewaarwording dat het zien van een bloeding voor de één iets fijns is, omdat alles weer op gang komt en voor de ander juist eng is, omdat het erop kan duiden dat er iets juist niet goed gaat...

Hopelijk kunnen ze de onzekerheid vanmiddag wegnemen, Meis!

@Mara: Balen dat je cyclus ineens korter was dan je dacht. Ik weet niet of het voor jou ook geldt, maar ik zat stiekem altijd wel een beetje te rekenen wanneer m'n ei dan sprong enzo, ook al probeerde ik er niet zo mee bezig te zijn... Heel veel sterkte met het gesprek vandaag. Naar dat je schoonvader meer pijn heeft...

Hier: net ziekenhuis gebeld en ik kan om 14.30u terecht voor de echo. Nu nog even de vk-praktijk bellen om ze op de hoogte te houden van de stand van zaken.

12. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Ha Meiden,

ik heb wel meegelezen, maar het is hier erg druk zo vlak voor het verlof. heb nog 6 werkdagen en het begint wat te dringen... maar wat een verhalen allemaal!

Mara... ik vind het zo vervelend voor jullie. en nu helemaal dat je svader ook meer pijn heeft. Sterkte vandaag.

Frysk, jij nuchtere! Fijn dat je er zo in kunt staan en dat je zo'n goed klankbord hebt.

Sanny, wat een schrik. Succes vandaag, en hopelijk gewoon veel plezier met baby kijken ;)
    Limegroen is het helemaal! (zit hier ook op de muur :D) Eet smakelijk vanaaf

Mamsie!!! Jeeeej :D Wat kan je ineens blij zijn met bloed, haha!

Meis, Succes vanmiddag. Ik snap je gevoel dat bloed niet goed kan zijn, maar hopelijk heb je net zo'n eigenwijsje in je buik als ik heb. Is het nog veel of blijft het bij een veeg?

Hier is het druk, maar ik kijk enorm uit naar volgende week donderdag. VERLOF! Heb een beetje het gevoel van afronden voor je vakantie, maar dan in het groot. 4 maanden is toch een hele tijd. Al ga ik het denk ik geen half uur missen :p

De weekenden zijn ook druk. Afgelopen weekend hadden we bruiloft (errrrrugg leuk!) en aankomend weekend bbq en verjaardag. maar gelukkig alleen maar leuke dingen met lieve mensen. Dus als ik wat afwezig ben, is het niet omdat ik jullie vergeet hoor!

13. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Mamsie, wat fijn.. Hopelijk zet het goed door!! Succes..

Sanny, fijn dat je vanmiddag al mag komen.

Marlous, dat klinkt inderdaad als een drukke tijd.. Maar goed, ook met leuke dingen. En in je verlof gewoon even me-time nemen;) Nee, geen veeg. Ja, later wel. Maar ik voelt echt een golf eruit lopen (sorry)

Meiden, alles is goed!! 8 weken en 2 dagen. 4 dagen bij hen naar voren gezet dan de vorige keer. Precies m'n eigen berekening:) Goed gegroeid, hartje klopt mooi! De bloeding komt wel uit de baarmoeder, maar was weer aan het stollen. Ze kon dus wel zien dat ik bloed of gebloed heb. De baby zit rechts en bloeding links. Dat blijft natuurlijk wel angstig. De echoscopist vind het voor dit termijn er prima uitzien, en over 2 weken mag ik nogmaals terug komen. Een dag na de intake van de vk. Joh, wat een spanning. Maar ik ga proberen wat meer vertrouwen te krijgen nu, want dit sloopt.

14. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Meis, fijn dat alles goed is, en het hartje lekker door blijft kloppen en beebje door blijft groeien ondanks alle bloedverlies!! Probeer dr maar op te vertrouwen dat dit kindje gewoon te graag bij mama wil blijven!

15. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Jeetje meis, wat fijn! toch een eigenwijsje! :D En ook fijn dat ze kon zien dat het aan het stollen was. Dan kun je nog wel even last houden van 'de veeg' hoor, ik had op 12 weken een bloeding en was met 16 weken pas echt klaar.

16. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Meis wat fijn dat het allemaal goed is!! Super!

Hier was het nieuws wbt schoonvader zo slecht als ik verwacht had :(
    Hij heeft nog maar enkele weken te leven en morgen gaan we bezig voor een hospice!
    We zijn helemaal lam geslagen!

17. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Mara wat een verschrikkelijk bericht.. heel veel sterkte met elkaar hopelijk kunnen jullie een fijne rustige plek vinden waar je schoonvader zich thuisvoelt en er goed voor hem gezorgd wordt.

18. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@Mara
    Wat erg voor jullie! :(
    Veel sterkte!!

@Meis23
    Wat een goed nieuws weer!
    Aan de ene kant misschien ook wel prettig dat ze wel kunnen zien waar het vandaan komt? Zo lang het geen kwaad kan voor de zwangerschap natuurlijk.

@Sanny
    Hoe was het gisteren?

@Mamsie
    Zet je menstruatie al een beetje door?

@Marlous
    Ook al aan het aftellen!
    Ik ben er nu ook wel aan toe hoor.

19. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier inmiddels weer weekend, nog 8 werkdagen te gaan nu.
    Ben wel aan het aftellen nu, het begint zwaarder te worden.

Gisteren is het kamertje behangen, en kunnen we dus de laatste dingen gaan doen.

20. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Menstruatie heeft aardig doorgezet hier. Was even vergeten hoe het voelde :p hoofdpijn buikpijn koud moe..nu lekker 2 daagjes vrij. Manlief krijgt weer hoop dat er nu toch eindelijk eens een brusje gaat komen. Hij vraagt steeds als ik naar t toilet geweest ben hoe erg het is, en wanneer ik nu mn ei krijgt enzo :) en als je nu zwanger raakt dan krijgen we dan een kindje bla bla bla

Hoop echt dat ik hierna weer een normale cyclus krijg!

Deel Deze Pagina