Ik voel me nog steeds zwanger, misselijk, borsten doen pijn, afscheiding zoals bij eerste. Dank je wel hoop ook op een goeie echo.
@Fryskfamke Spannend! Is er al babynieuws? @Mara Ja dat zal vast weer even moeilijk zijn Sterkte alvast! Ja ben nu toch wel er aan toe hoor merk ik! Weet soms nog steeds niet wat ik al die dagen moet gaan doen straks Maar het werken ben ik wel echt klaar mee merk ik.
@mara ja dat lijkt me best heftig ook daar heel veel sterkte mee!! knuf! @yasmijn duim rustig voor je door !! neeee lady's geen baby nieuws al het gerommel is eind vd avond gestopt! dus ze moeten nog ff geduld hebben ! mn bloed is ineens weer fel rood van kleur zou ik dan nu toch mn menstruatie hebben?
Hoi meiden! Ben even wat minder aan het schrijven. Heel moe en nog steeds wel last van de eerdergenoemde dingen. Heb wel alles gelezen op m'n telefoon, maar nu ff geen fut om te reageren. AB lijkt wel aan te slaan, maar van het schimmelzalfje krijg ik me toch een jeuk! Vooral als ik het er net opgesmeerd heb en daarna val ik wel in slaap en de volgende ochtend heb ik er dan haast geen last van, dus het helpt op zich wel. Voel me er wel smerig door en hoop dat de bib nog even blijft zitten, zodat ik in deze 'toestand' niet met de benen wijd hoef in het ziekenhuis, hihi. Steven was volgens m'n eigen eerste berekening precies op de goede dag geboren, maar door de vk en echoscopiste was ik toen 8 dagen vooruit gezet, dus vanaf toen was m'n officiële datum 2 mei. Daar ga je dan toch vanuit, maar het werd de 10e. Wel grappig dat m'n eigen berekening precies uitkwam, maar doordat 2 mei de officiële datum was, voelde het toch als 8 dagen over tijd Hoop dat deze bib eerder komt, want hier in Leiden zijn 2 en 3 oktober grote feestdagen en daar zit mijn datum van 1 okt wel gevaarlijk dichtbij... Hop dus echt dat het een septemberkindje wordt of anders na 4 oktober, hihi. Zo, ik ga zo m'n laatste pil voor vandaag weer innemen en m'n bed in. Liefs!
update!! schoonzus ligt inmiddels met hevige weeën in het zkh ! 3 cm ontsluiting whoeiii moet eig gaan slapen. .. 6 uur gaat de wekker weer pff maar kan gewoon niet slapen hihi !! @sanny wat fijn dat het zalfje helpt! ik deed vaak als het erg jeukte een koude natte washandje erop. kan je altijd ff proberen duim voor je dat de kleine niet lang meer blijft zitten
Lovely, je laatste dagen nog.. Spannend bijna verlof!! Sanny, aah zo rot die jeuk.. Ik ben er ook bekend mee.. Heel erg vervelend.. Nog eventjes en jullie mogen jullie kindje verwelkomen. Fryskfamke, en is er al babynieuws?? Spannend hoor!! Mara, hoe is hrt vandaag gegaan met het huis opruimen van je schoonvader.. Confronterend hoor Yasmijn, hoe voel je je? Hier, ik lees regelmatig mee hoor.. Maar ik ben zo ontzettend moe dat ik de puf niet heb om dan te reageren.. Gelukkig geen bloed meer gezien de afgelopen 2,5 week.. (durf het bijna niet uit te spreken) alleen wel elke dag wat bruinig, maar minimaal.. Stond vandaag op een rommelmarkt en helemaal weggeregent. Maar goed, toch nog lekker verkocht. Morgen weer werken, dus ga zo lekker douchen en op bed.. Ben zo moe.. Dus zo weten jullie dat ik jullie verhalen wel lees hoor
jaaaa we zijn weer oom en tante geworden van een prachtig mannetje ♥ @meis ja wat een weer zeg!!! toppie dat je toch lekker verkocht hebt :-D !!
Frysk wat spannend allemaal! Meid, logisch dat je moe bent, lekker aan toe geven. Fijn dat het bloed weg is gebleven! Hier verlof en ik geniet! Wassen, slapen, poetsen, lijstjes maken, zit midden in de nesteldrang, haha! Volgende week aan de klossen, de wieg staat met pop van n erin Maar ik lees veel op de telefoon, dus dan is reageren wel lastiger. Ben bij de vk gewest afgelopen week, over de bevalling gepraat. Niets staat thuis bevallen in de weg en het zag er goed uit. Maar het lijkt nog ver weg en ongrijpbaar, terwijl het mannetje over 2 weken al mag komen! Beter als hij nog even blijft zitten, maar en gek idee ishet wel...
@Meis Ja het was echt vies weer! Al moet ik zeggen dat ik het erger had verwacht, zag gisteren 100% kans op regen, maar in de middag is het hier lang droog gebleven. Gelukkig heb je wel lekker verkocht! @Fryskfamke Gefeliciteerd! @Marlous Heerlijk! Ik vind het nog steeds een heel raar idee dat ik volgende week verlof heb! Wel leuk dat binnenkort toch echt een aantal babytjes geboren gaan worden hier
@Fryskfamke: gefeliciteerd!! Hoe heet je neefje? @Marlous: hihi, klinkt erg bekend! Hier de klossen er ook onder en morgen als we het bed verschonen ga ik het zeiltje er maar inleggen, want vorige keer braken mn vliezen 's nachts. @Meis: gelukkig geen bloed meer! Succes met de vermoeidheid! Hier: het gaat zn gangetje. Wel flink moe en de dagen dat Steven thuis is, vind ik dan stiekem best wel zwaar... Maar tegelijkertijd vind ik het niet zo leuk om bijvoorbeeld mn schoonouders te vragen of hij daar een extra dagje heen kan, omdat ik denk: nu kan ik hem al mn aandacht nog geven. Straks als de baby er is natuurlijk niet meer... Én het voelt ook een beetje als falen dat ik de 'zorgdagjes' als zwaar ervaar. Mn vriend vindt dat echt onzin en wil dat ik uitgeruster dan de vorige keer aan de bevalling begin. Nou ja, ik denk er nog wel even over na...
Gefeliciteerd frysk!! Geweldig! ja, de eerste baby's komen eraan en er mogen nog veel volgen! Lekker hoor verlof! Het geeft veel rust!
Sanny, dat klinkt mij dan weer bekend en n lijkt me ook uit te proberen. Niet meewerken en niet zelf de trap op lopen. Net niet luisteren, maar ook weer veel knuffelen. De dagen zijn wel zwaarder, en ook ik breng ze niet weg alleen op de vaste woensdag. Gelukkig maken de dutjes samen veel goed!
Herkenbaar Marlous, Ik denk dat het zowel de leeftijd is als misschien toch merken dat er binnenkort iets gaat veranderen. Hier is het ineens alles "Mama doen". Papa mag haar niet op bed leggen, niet achter haar de trap op lopen, haar niet in of uit het autostoeltje doen. Al dat soort dingen. En inderdaad soms ineens op de trap stil gaan zitten enzo. Vooral met aankleden is ze heel erg bezig, dan gaat ze raar doen, draaien, of schoppen en ze vind het ZO grappig allemaal. Lekkere timing om zo dwars te gaan doen he L. gaat straks op woensdag nog naar de opvang. En normaal is ze maandag en dinsdag bij mijn moeder en dat zal nu niet standaard elke week zijn, maar denk wel regelmatig. Ze heeft ook een abbo op de dierentuin, dus dat zullen ze ook wel af en toe gaan doen.
Jaaaa hier ook mama doen! Als papa haar uit bed haalt, is het eerste wat ze zegt: neeeeee papa! Mamaaaaaa! Heel leuk voor papa ook Maar ze heeft het wel in de gaten hoor, en dat zal zeker meewerken Nu op naar een rustig dagje, manlief is op uitje geweest en zal wel een flinke kater hebben straks... we doen maar rustig aan, gelukkig schijnt de zon vandaag wel!
Hmmm... hier is Steven inderdaad ook wat minder op papa gericht (normaal heel erg, hoor ik juist vaak: "Nee, mama weg!" en dat is inderdaad niet zo leuk, zeker niet met zwangerschapshormonen, hihi) maar nu is hij juist heel gezeglijk en knuffelig enzo. Ik dacht eigenlijk dat het door mijn week zomerkamp kwam, omdat hij ook helemaal door het dolle heen was toen ik terugkwam, maar misschien heeft het inderdaad wel met de komende bib te maken. We hebben bij m'n schoonouders gegeten en ze hebben in elk geval aangegeven dat ze sowieso standby zijn voor als ik Steef een middagje wil brengen ofzo. Op maandag gaat hij normaal naar mijn ouders, maar m'n moeder is morgen jarig, dus nu gaat hij niet, maar gaan we er wel even heen op de koffie. Als het regent komt m'n vader ons halen, want ik heb geen zin om door de regen te fietsen, haha en ze vinden het een kleine moeite. Dinsdag gaat hij sowieso naar m'n schoonouders en woensdag naar het kdv. Ik heb dus twee chilldagen om bij te komen, hihi. Weet je, het verschilt per moment hoe ik er zelf over denk. Als ik een beetje moe ben, of last heb van kwaaltjes vind ik het allemaal ineens best zwaar, maar ben ik uitgerust na een goeie nacht slaap, dan zie ik alles zonnig tegemoet. Ik ben alleen zo bang dat ik na de bevalling weer in een dip terecht kom, omdat dat de vorige keer zo was. Echt een week of 2 à 3 in een donkere put gezeten, voordat ik weer een beetje kon lachen (echt lachen, geen beleefde grijns voor de foto's) Ben daar toen erg van geschrokken. Ik denk wel dat het scheelt dat ik me er nu op instel dat het best pittig kan zijn, die eerste tijd. Vorige keer dacht ik dat ik meteen weer alles zelf kon en lekker dingen kon ondernemen met baby Steven erbij. Gezellig! Toen ik vervolgens zelf een week bedrust moest houden en Steef in het begin erg veel huilde en slecht sliep, zodat ik niet echt aan rust toekwam, was dat toch wel een tegenvaller. Toen hij na 15 maanden eens nachtjes door ging slapen, werd ik pas weer écht m'n energieke zelf. En ik ben nu echt stapeldol op ons superzoontje hoor! Ik kan 'm wel opeten, hihi. Sorry voor het lange verhaal!
Als je goed hebt geslapen kun je ook gewoon meer hebben. Ik merk dat ik vlak voor het slaapje echt wat kribbig ben, en dat is ook niet eerlijk. N sliep na 8 maanden pas door, wat waren wij moe! Ik kijk heel erg uit naar de kleine man, maar merk ook dat ik een beetje opkijk tegen de slapeloze nachten. Ben nu al elke keer zo moe, hoe moet dat dan met 2..? Wat een geklaag na een slechte nacht, het is echt mijn grootste wens en n is mijn alles, maar het komt zo dichtbij en dat zorgt denk ik ook voor wat onzekerheid...
Ik merk dat ik er eigenlijk helemaal niet tegen op zie straks, Maar nu hebben wij met L. wel geluk gehad (denk ik) met slapen. Ze was een flinke baby dus ik hoefde haar niet wakker te maken s'nachts voor voeding. Waardoor ze al snel een schema te pakken had van 23.00, 5.00 en 9.00 een fles, en tussendoor ook wel sliep. Ik hoop natuurlijk dat het straks weer zo makkelijk gaat, maar weet ook dat het heel anders kan lopen. Hoop dat ik dan overdag een beetje kan bij tanken als het me te zwaar wordt, en gelukkig heb ik wel genoeg hulp om me heen eventueel voor L. dan op te vangen, alhoewel ze nu meestal ook nog wel 2,5uur slaapt s'middags. Ik had bij haar wel echt dat roze wolk gevoel, ook al was ik moe, en slap en kon ik niet normaal zitten door de knip beneden, maar ik vond het zo lekker om dan gewoon de hele avond TV te kijken met een slapend baby'tje op mijn buik
Nog 2 dagen werken!! Vandaag wel een lange dag, we hebben nog vergadering vanavond. Maar ik heb een chocoladetaart gemaakt, dus die komen we wel door Hoef pas om 9.30 te beginnen ook, dus kan rustig aan doen... En dan alleen morgen nog, en dan is het gewoon klaar!! Ik ben er wel aan toe moet ik zeggen, maar ik vind het ook nog steeds een heel raar idee. L. ligt te zingen in bed, dus ga haar er maar uit halen Fijne dag allemaal!
Reageer niet meer zo vaak hier, voel me een beetje achterlopen En vind het nog steeds af en toe confronterend om alles te lezen over zwangerschappen, zwverlof, kamertjes, babyspulletjes..echt erg voel me er soms wel schuldig over maar moet eerlijk zeggen dat het steeds minder wordt. Denk dat komende dag(en) mn eitje springt heb hele duidelijke ovutesten, ben hier echt heel blij mee hoop echt dat er eindelijk weer een cyclus is!