Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013? (DEEL 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Daar hoef je je niet schuldig over te voelen! Ik hoop heel hard dat je eitje springt! Mag hij manlief bespringen! ;)

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Niet schuldig voelen hoor Mamsie! Ik voel me soms juist weer schuldig als ik teveel 'zwangerdingen' typ, hihi. Gaan we ons straks allemaal schuldig zitten voelen!

Ik duim ook voor je eitje (wat een rare zin!) maar je snapt het wel. Hopelijk komt er weer een beetje regelmaat in!

@doorslapen: Steef was ook een flinke baby, maar huilde heel veel. We weten eigenlijk niet waar het aan gelegen heeft. We mochten hem dus al wel snel laten liggen 's nachts, maar hij kwam gewoon zelf steeds om de 1,5 à 2 uur en dan moesten we tijd rekken totdat we weer konden voeden. Hij had veel krampjes (denken we) en als je dan te vaak voedt, schijn je dat in stand te houden ofzo. Ik weet het niet precies meer. We kregen ook allerlei tegenstrijdige adviezen.

Eén ding weet ik wel: ik ga bij de tweede veel meer doen wat m'n gevoel me ingeeft. Inderdaad gewoon lekker m'n kleintje bij me houden als hij/zij dan niet huilt. In plaats van me laten aanpraten dat het dan een verwend kind wordt (dat zei m'n tante bijvoorbeeld al toen Steven pas 5 weken was!) Steef is een heel lieve, vrolijke vent nu. Soms heus wel wat dwars (ik ben 2 en ik zeg nee!) maar met afleiding en humor komen we een heel eind. Hij luistert over het algemeen heel goed trouwens, dus we hebben niks te klagen.

En ik hoop dat het scheelt dat we nu een co-sleeper hebben. Als de tweede dan net zo'n huilerdje wordt, kan ik veilig samen liggen met bijvoorbeeld m'n hand op het buikje ofzo.

Bij Steven ging het doorslapen trouwens samen met het los lopen. We denken dat hij misschien gewoon z'n energie niet goed kwijt kon ofzo. Sinds hij loopt, gaat het slapen ook overdag veel beter. Als klein baby'tje sliep hij overdag ook alleen maar van die korte hazenslaapjes (vandaar dat ik er zelf qua uitrusten niet zoveel aan had)

En deze eerste weken ga ik gewoon meteen plat als de kleintjes slapen. Dan maar geen wasje draaien of ophangen of stofzuigen ofzo. Mijn rust wordt lekker heeeeeeeeeeeeeeel belangrijk! :D

Zo, nu ga ik eindelijk m'n naamslinger eens afmaken, haha. Die ligt hier al tijden half af naast m'n laptop...

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Dat luisteren naar alle adviezen laat ik ook lekker gaan hoor, en een kind verwennen kan het eerste half jaar echt niet! Wij hadden het vooral met het slaap ritme, ze moest alleen inslapen, anders kwam het nooit goed! Nou, ze is 2 en slaapt nu prima, ze wilde gewoon niet alleen zijn..!

Was net aan de slag met het geboortekaartje, maar dat lukte op de tablet niet... Heb eigenlijk de laptop nodig, maar die is op streven na dood... Geen zijn meer in dus, morgen weer een dag!

Meis, al druk aan de kluis? :p

4. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Hoi meiden,

Ook weer even een teken van leven van mijn kant.
    Heb een hele drukke week achter de rug en veel gewerkt.
    Heb wel meegelezen maar amper tijd gehad om te reageren, zal proberen het op te pakken weer 😊
    Het huis opruimen bij mijn schoonvader was gelukkig niet heel emotioneel maar meer frustrerend mijn zwager heeft nogal een eigen mening in sommige dingen en ik kan me daar totaal niet in vinden.
    Kost mij dus behoorlijk wat energie om mijn mond te houden.

Verder ben ik deze week wat aan het oriënteren geweest voor een psz.
    Gaan jullie kindjes naar een psz en zo ja vanaf wanneer gingen jullie kindjes naar een psz?

5. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Rustig hier...

Marlous
    Leuk, geboortekaartjes :D
    Ben je er al wel uit welke het wordt?

Ik twijfel nog tussen 3 kaartjes. Heb mijn vriend er een laten kiezen, maar neig zelf meer naar een andere.
    Ben nog steeds bezig met aanpassen & er een eigen draai aan geven. Dus zal nog wel een keer of 2 misschien een proefdrukje bestellen.

Bestel ze via geboortekaartje.nl trouwens.

Mara
    L. gaat natuurlijk 1 dag naar het KDV.
    Maar vanaf januari ook 2 dagdelen naar de PSZ. Dus een ochtendje en een middagje.

6. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hallo meiden!
    tijdje hier niet geweest weer veel gebeurd etc
    zoals met de burenruzie hier weer ,
    @buikondersteunendeband?
    iemand hier ervaring mee heb 1 gekocht wil het gaan proberen ivm bekkenklachten
    @psz
    Deylano gaat nu sinds 4 week daarheen 3 dagdelen moet zeggen dat het erg goed bevalt hij was er dan in die zin ook al echt aan toe

@ Foto buik
    even een updatetje van me buik vind dat ik enorm groei de laatste tijd en dat terwijl de kleine week achter ligt met de groei!
    veel mensen die ik tegen kom schatten dat ik al veel langer zwanger ben en als ik zeg nee ben nog maar x aantal week wensen ze me sterkte hhahah

7. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Mamsie, niet schuldig voelen meid!! Gewoon lekker melden hoe je je voelt, ook daar zijn we voor.. Ik hoop dat voor jullie de zon ook weer gaat schijnen.. Eisprong gehad?

Marlous, leuk de geboortekaartjes.. Is nog een heel ding he.. Heb je iets speciaals op t oog?? Aan de kluis?? hahaha

Mara, zoon gaat hier een ochtend en een middag sinds april. Toen was hjj 2j4m. Hij heeft het echt nodig, want hij moet echt geprikkeld worden, ben nu bezig dat hij 4 dagdelen mag gaan. Hij zeurt de hele dag dat hij naar school wilt:).. Spannend he, weer iets waarbij ze ineens zo groot zijn.

Lovely, vandaag je laatste dag?? Geniet lekker van je verlof!

Dmj, mooie buik hoor!

Yasmijn, hoe is het vandaag gegaan? Ik hoop dat alles goed is.

Hier, alles verder goed. Blijf wel moe, maar mag echt niet klagen. Blijf wel bruin verliezen, maar niet veel. Gelukkig blijft het bloed weg. Morgen over een week controle bij de vk en dan maar eens een afspraak maken voor de geslachtsbepaling over een paar weken. Ik blijf het nog steeds onwerkelijk vinden;)

8. Lovely24

Meis23
    Ik had gisteren mijn laatste dag :D

Dus vandaag mijn eerste verlofdag gehad.
    Die was lekker gevuld aangezien de VK toch nog besloot gisteren om me op suiker te laten prikken.
    Dus moest een dagcurve doen en 3x heen en weer naar het ziekenhuis om bloed te prikken.

9. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    @Lovely: Jeeeee, verlof! Wanneer krijg je uitslag van het suikergebeuren? Hoop dat jullie eruitkomen met het kaartje, hihi.

@dmj: mooi buikje hoor!

@Mara: oeh, da's inderdaad lastig om je mond te houden als je je vanbinnen zit op te vreten. Knap dat je het klaargespeeld hebt!
    Steven gaat nu alleen nog naar het kdv, maar een psz vinden we ook een goeie aanvulling. We hebben ons nog niet zo goed georiënteerd. Waren te erg bezig met de basisschool. Vandaag in elk geval een aameldingsformulier op de post gedaan, dus het begin is er! :D

@Marlous: hier ook zo'n trage laptop. Vorig jaar een tablet aangeschaft. Min of meer als vervanging, maar die gebruik ik eigenlijk zelden. Ik moet 'm weer eens opladen, want voor in m'n kraambed issie wel heel handig :D Ik heb er zo eentje die je in een toetsenbord kunt klikken, dus eigenlijk een minilaptop. Jij ook succes met de kaartjes!

@Meis: leuk, een geslachtsbepaling! En fijn dat alles nu weer gewoon goed gaat!

hier: tja, z'n gangetje...
    Net eindelijk de knoop doorgehakt wat betreft de tekst op het kaartje. We wilden weer graag iets uit een liedje. Dat hadden we de vorige keer ook. Het kaartje zelf wordt door m'n broertje gemaakt. Hij heeft de vorige ook gemaakt en we blijven een beetje in dezelfde sfeer. Ik moet nu alleen nog enveloppen bestellen, maar omdat we nog geen eerste versie hebben gezien, weet ik nog niet welke kleur het wordt. Vorige keer hadden we oranje, omdat op dat kaartje Steven in een oranje raketje zat (met een donkere sterrenhemel als achtergrond)

Oh ja, ik had de uitslag van m'n urinekweek en er zijn gelukkig geen streptokokken gevonden! Geen gekke antibiotica-infusen dus tijdens m'n bevalling en ook geen extra risico voor de bib! Zo fijn!! :)

10. Lovely24

Sanny, ik denk dat ze het morgen of vrijdag wel binnen hebben. En geen nieuws is goed nieuws. Dus als ik vrijdag niks gehoord heb, ga ik er wel van uit dat het goed is :)

11. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Oei, nu netjes reageren op de telefoon, ik ga mijn best doen!

Lovely, fijn hè verlof, geniet ervan!

Meis, ik bedoelde mamsie en aan de klus.. Gooi alles door elkaar, sorry...

Psz, n gaat vanaf oktober als ze 2 jaar en 4 maanden is, ze is er aan toe en gaat 2 ochtenden.ben wel heel benieuwd!

Meis, fijn dat het bloed wegblijft!

Geboortekaartjes, het wordt de jongens variant van het kaartje van n, we blijven ook in dezelfde sfeer.morgen maar eens mee verder.

12. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Oh ja, buik band, ik heb er een en vind het heel fijn! Geeft steun aan je bekken, buik en rug, echt een aanrader!

13. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Meis: Helaas hartje toch gestopt, nu dus wachten op een spontane miskraam of anders maandag langs gyn en dan bespreken om pillen te nemen. Heb gisteren buikkrampen gehad maar geen bloed niks en nu is alle pijn weg en mijn lichaam houd me goed voor de gek want ben nog steeds erg misselijk.

14. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    yasmijnkai, sterkte hoor meid, ook met wat nog komen gaat.

Toen je de vorige keer zei dat je klachtjes toenamen wilde ik al zeggen dat dat niets uitmaakt maar wilde je ook niet teveel negatief beinvloeden. Ik wist bij mij toen al ook dat het mis was maar Hcg nam nog gewoon toe, werd zelfs misselijk enzo terwijl ik dat de eerste weken niet had.

15. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Yasmijnkai, wat een rot nieuws... Sterkte de komende tijd, ik hoop dat je lichaam zich vanzelf herstelt... Knuff

16. Lovely24

Yasmijn
    Sterkte! :(

17. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Yasmijnkai, wat klote dat het toch mis is!
    Heel veel sterkte!!

18. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Heel veel sterkte Yasmijn! Heel erg naar :(

19. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Even een vraagje hoor: hoe nemen jullie de temperatuur op bij je oudste kindje? Wij dede het altijd rectaal, maar Steef stribbelt nu zo tegen, dat we het niet meer durven. Ben serieus bang dat we daarbinnen iets beschadigen ofzo.

Ik probeerde het daarnet onder z'n oksel, maar ook dat vond hij vreselijk en hij was zo aan het bewegen dat de meting nooit nauwkeurig geweest kan zijn... Bovendien weet ik niet precies of je dan nog een graad bij de temperatuur op moet tellen ofzo...

We hebben sinds kort ook een speenthermometer, maar die is eigenlijk voor baby'tjes en het speengedeelte is dus voor Steven te kort, waardoor hij er steeds uitvalt (ook doordat hij constant kletst en gek doet)

Ik weet het eventjes niet zo goed meer.... We hebben een hectische nacht achter de rug (elk uur werd hij huilend wakker) en tijdens z'n middagslaap werd hij ook om het half uur huilend wakker. Ben een beetje gesloopt nu...

Overigens is hij als 'ie wakker is in een opperbest humeur en gewoon heel energiek. Hij niest en snottert wel veel. Maar door het vele wakker worden, denk ik dat hij misschien oorpijn heeft.

Nou ja, moest het even kwijt geloof ik :)

20. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Dank jullie wel ben vandaag toch naar de gyn geweest en hebben pillen binnen heb nu eerste binnen en zondag de 4.

Sanny wij doen het ook altijd rectaal dus aan mij heb je niks helaas maar als je het rustig doet kan je toch niks beschadigen daarbinnen.

Deel Deze Pagina