@marlous hey wat leuk dat je er weer bent En met goed nieuws!! Gefeliciteerd hoor!! 2 uur, dat is erg snel. Was de bevalling van je dochter ook zo kort? @Lovely oh gelukkig is ze thuis. Zo had je je de eerste dagen natuurlijk niet voorgesteld en met een bommetje hormonen erbij maakt het er niet beter op. Kreunt ze nu niet meer? Heeft ze nog een kuur nodig gehad? Succes de eerste nacht thuis! @meis een meisje erbij, wat leuk! Heb je al iets roze gekocht? @mara :x toch weer ongesteld. Bij mij waren pijnlijke borsten geen symptoom, ik had het namelijk zowel bij ongesteld worden als bij de zwangerschap. En je gevoel begrijp ik heel goed. Ik vind het ook behoorlijk knap dat jullie nog zo mee kunnen blijven kletsen. Gelukkig wordt er ook veel over andere zaken gepraat en ik denk dat de steun ook wel veel doet toch? @hier We zijn nog volop bezig met ons to do lijstje. Voelt echt fijn om dingen af te ronden. Ben nu bezig met het inrichten van mijn zoontje zijn nieuwe kamer. Heb al behoorlijk wat dingen gezien die ik wil gaan kopen Aankomend weekend willen we hem over verhuizen. Vind het stiekem best spannend hoe hij het gaat vinden. Tot nu toe reageert hij er goed op als we tegen hem zeggen dat hij een nieuwe kamer krijgt. Morgen weer werken, nog maar 5,5 week! Ben verder niet af aan het tellen hoor .
@Lovely: Hoe ging het eerste nachtje thuis? Ik moest wel weer wennen hoor! 'Oh ja... zo was het' dacht ik @Foofer: leuk hè, zo'n peuterkamer inrichten. Ik weet niet meer of je verteld had watvoor kleuren, of welk thema z'n nieuwe kamer krijgt. Vertel! @Meis: jaaaa, wat heb je gekocht? @Mara, Mamsie: ik duim heel hard met jullie mee hoor! 2014 wordt vast jullie jaar!! (en voor de anderen die nog afwachten natuurlijk ook!!) Hier: het wordt een beetje saai, maar alles gaat nog steeds z'n gangetje. Tijdens de weekenden zijn de nachtvoedingen wel lollig, want de andere stafleden van m'n kamp spreken regelmatig af en maken dan rare foto's en videoboodschappen die ze in de groeps-app zetten. Die kan ik dan leuk 's nachts bekijken, haha. Hoor ik er toch nog een beetje bij nu ik nog nauwelijks buiten de deur kom. We zijn nu 2x met het hele gezin naar de supermarkt geweest en dat was het qua 'uitjes' Moet ook zeggen dat ik nog niet veel meer kan hebben hoor! Na zo'n kort wandelingetje en wat bukken en kleine dingetjes tillen, voel ik het meteen in m'n lijf en vloei ik ook direct weer meer. Maarja, het is ook pas een kleine 2 weken geleden dat de bevalling was, dus heel gek is dat niet. Op 12 nov ga ik met postnatale gym beginnen. Bijna alle meiden van het zwangerschapsgym-groepje hebben zich ook voor die cyclus opgegeven, dus dat is wel heel erg leuk! Nou, het is weer bv-tijd! Overdag probeer ik om de 3 uur aan te houden (tenzij ze zelf echt eerder wil) en 's nachts laat ze er soms al langer tussen. Hopelijk blijft dat zo! Groetjes weer!
Foofer Nee ze hebben haar eigenlijk meer in de gaten houden, ze had geen infectie oid, dus geen kuurtje nodig gehad. Sanny Ja heel gek weer de eerste nacht zo met een baby. Ze was erg wakker vannacht en sliep eigenlijk pas na een flesje om 4.00. En om 8.00 was ze weer wakker. Tussendoor was ze ook een beetje onrustig, misschien wat krampjes gehad ook, en ben ik wel wat ingedommeld soms, maar heel kort. Dus was een erg kort nachtje Verder alles goed, ze drinkt goed en ligt nu tevreden te slapen in de kinderwagen voor het raam, want ze is wat gelig.
@lovely: Fijn dat jullie Fay nu thuis is! Hopelijk is het genieten nu echt begonnen! Hoe gaat het nu met jullie? @mcm: Bij mij lag de placenta volledig over de bmm, dus ik weet wat je doormaakt. Bi mij werd trouwens verteld dat een verkeerde ligging vaak voorkomt met zo'n lage placenta, omdat het kind dan eigenlijk geen ruimte heeft om in de juiste ligging in te dalen. Mijn dochter lag dan ook nooit op dezelfde manier! Met ca. 31wk lag ze dwars, maar met ca. 37 wk lag ze in kopligging. Ze lag alleen steeds aan een andere kant (links/rechts) Dat weet ik omdat ze het hartje nooit konden vinden voor het ctg. Iedere ochtend moesten ze weer opnieuw mijn (enorme!) buik afzoeken naar de hartslag! Uiteindelijk is ze er in een stuitligging uitgehaald. Hebben ze iets gezegd over de kans dat de placenta nog met de bm mee omhoog groeit? Bij mij hadden ze gezegd dat als de placenta met 32 wk niet omhoog was gegroeid, de kans nihil was dat dat daarna nog ging veranderen. Maar goed, bij mij lag de placenta dus volledig over de bmm heen, niet een beetje ertegenaan. Ik hoop voor je dat je gewoon op de natuurlijke manier mag bevallen. @marlous: Gefeliciteerd met jullie Sam. En ook al zo'n leuke naam! Ik had die bij de zwangerschap van mijn dochter hoog op mijn lijstje staan voor een jongetje, maar mijn man keurde hem af... Fijn dat het goed gaat. Veel succes met de vermoeidheid! @meis: Wat leuk dat jullie een meisje krijgen! Gefeliciteerd! @mara: Wat balen dat je weer ongesteld bent geworden. Ik vind het echt zo sneu voor jullie! Ik snap helemaal dat het niet makkelijk voor je is dat andere meiden, die tegelijk met jou zijn begonnen, nu een kindje hebben. Ik voel dat ook al, terwijl zwanger worden hier nu helaas niet eens een optie is... Wat dat betreft hoop ik dat ik mij bij jou en mamsie mag voegen en we alledrie in 2014 een kindje mogen krijgen. Van die gevoelige borsten heb ik nog nooit gehoord. @foofer: Leuk hoor, het inrichten van het kamertje voor je zoontje! Lijkt me geweldig om tzt voor onze dochter te mogen doen! Schiet het al een beetje op? @sanny: Fijn dat de stafleden van je kamp een manier hebben gevonden om de nachtvoedingen lollig te maken! Ik heb de nachtvoedingen persoonlijk nooit bepaald lollig gevonden, dus dat vind ik best knap van ze! Ik sta trouwens ook te kijken dat jullie al twee keer met z'n vieren naar buiten zijn geweest! Volgens mij was de eerste keer dat wij met ons meisje ergens heen gingen pas een paar weken na de geboorte en dat was ook nog eens naar de lactatiekundige... @hier: Van het weekeind heel druk geweest en dus ook heel moe geweest. Vandaag heb ik op een of andere manier toch energie (goed geslapen), dus vanochtend ben ik weer de zolder op gegaan om een stuk verder te gaan met opruimen. Ik ben best blij met het werk dat ik verzet heb, maar vanmiddag ga ik eerst de energie die ik nog heb besteden aan boodschappen doen, want ik moet niet het risico lopen dat ik daar straks geen energie meer voor heb, voordat ik avondeten in huis heb gehaald. Eergisteren hadden we een feestje van mijn schoonfamilie. Daar was ook een jongetje van 11 maanden. Mijn dochter speelde zo leuk met hem en vond zo'n klein kindje heel interessant. Iedereen vond het een geweldig lief gezicht en dat was het ook. Mijn man en ik dachten op dat moment allebei: "wat jammer dat we R. nog geen broertje of zusje kunnen geven, want ze zou het geweldig vinden!" We hopen echt dat wij er over een paar maanden ook weer voor kunnen gaan. En dat we dan niet heel lang hoeven te wachten, want voor ons gevoel wachten we al zo lang...
Janna Het is nu zeker genieten inderdaad! Het gaat met ons alle vier eigenlijk heel goed. Voel me goed, en F. doet het ook goed. Net als L. trouwens, ze vind het allemaal wel best nog, en ook wel interessant. Ze wil graag helpen, en heeft nog geen gekke streken uitgehaald haha! Niet meer dan dat ze de laatste weken al deed, peuterpubertje Hoop dat als jullie er eenmaal voor gaan het inderdaad snel raak is. Jullie wachten zeker al een hele poos. Leuk dat je dochtertje zo reageert op dat kindje, maar ook wel moeilijk om te zien dat het nog niet zo ver is. Maar jullie tijd komt er zeker!
Hier weinig tijd om uitgebreid te reageren. Mijn vader is in het land, hij woont in Canada en is voor een paar weken over. Hij kwam gister langs dat was al afgesproken maar toen hij er eenmaal was vroeg hij of hij een paar nachten mocht blijven logeren. Dit kan natuurlijk dus ik heb ja gezegd maar moet er wel even bij vermelden dat ik niet zo'n hele goede band heb met mijn vader en dat het een moeilijke man is, dus dat vreet energie! Vandaar even niet op iedereen reactie.
@Marlous Nogmaals gefeliciteerd !! en veel geluk met jullie zoon @lovely wauw wat fijn dat jullie prinses nu lekker thuis is nou ben ik ff vergeten of ik je al had gefeliciteerd? nou komt ie !!! Van harte Gefeliciteerd met jullie dochter !! @mara oooh meid wat lastig allemaal.. is de sfeer wel een beetje gezellig in huis ? suc6 !! @sanny wauw dat gaat goed met de nachten dus ! hoop oook voor jullie dat het idd zo blijft @meis ooooh wat leuk zeg zou me geloof ik ook helemaal suf shoppen haha heerlijk !!
Lovely: wat fijn dat ze thuis is en het goed gaat! Mara: oh dat is vermoeiend idd iemand in huis waar je spanningen door krijgt. Sterkte! Marlous: gefeliciteerd!! Fryskfamke: hoe gaat het bij jullie> Janna: oh dat lijkt me wel confronterend idd, als jullie dochter dan zo leuk speelt met een baby... jullie tijd komt vast! (en hopelijk heel snel ). Ik heb vrijdag weer een echo. Ze doen hier wat vaag over of de placenta nu nog wel of niet mee omhoog getrokken kan worden. Had vandaag afspraak bij de gyn, en die gaf het 50/50 (oftewel, hij had geen idee). Dus we zullen zien. Als de placenta is verschoven dan gaan we verder kijken naar een draaipoging. Dus er is nog van alles af te wachten. Wel is nu een ks ingepland, voor de zekerheid, voor als ik 39 weken ben. Ik hoop wel erg dat het niet nodig gaat zijn... Meis: leuk een meisje!!
@mcm wauw!!! je bent gewoon al bijna 36 weken!! ben erg benieuwd wat de echo vrijdag laat zien! en of ze nu wel duidelijk kunnen zijn spannend ! hier gaat alles goed lief dat je er naar vraagt ! het is bijna 2 weken geleden dat mn ongi er was... het wordt weer spannend hihi hoop dat alles nu weer op regel is en dat mn ei deze week er is hoe voel jij je verder??
Foofer, schiet je al op met de kamer van je zoon?? Leuk he, dat veranderen Jeetje, nog maar 5 weken tot verlof, schiet op.. Lovely, wat fijn dat jullie compleet zijn meid!! Doet ze het goed? En hoe reageert grote zus erop? Janna, snap het best hoor. Toch wel confronterend dan als je je dochter zo met een kindje ziet spelen. Ik hoop van harte dat jullie er gauw voor kunnen gaan. Mara, oei lastig meid! Ik hoop dat het een beetje gaat die paar dagen. Mcm, jij gaat ook al zo hard zeg!! Spannend meid. Hopelijk weten ze gauw meer. Fryskfamke, spannend voor jou weer.. Ik ga voor je duimen.. Bijna, en je zoon gaat naar de psz Zie jij er tegen op? Onze zoon gaat vanaf maandag 4 dagdelen. Hij heeft het echt nodig.. Jaaa, een meisje hier.. Niet verwacht, maar heel erg mooi! Lenige dame, hahaha. Heb inderdaad al wat roze geshopt. Legging, shirtjes, vestje, omslagdoek, spuugdoekjes.. Leuk hoor dat roze Vanmorgen met zoon naar de tandarts geweest, zoon bleef keurig in de stoel liggen en alles is goed.. Ben zo trots op 'm.. Hij kletst steeds meer en meer. Gisteren zei hij, mama dat is toch onvelogelijk haha ongelofelijk Zo grappig.
Meis Heerlijk dat shoppen! Wat leuk he?! L. kletst ook echt ZO veel ineens, en ook van dat soort grappige opmerkingen inderdaad. Ze is heel erg bezig nu met 'asjeblieft' en 'dankjewel'. Dat gaat de hele dag door, en ook altijd op de goede momenten maar de manier al hoe ze het zegt is zo leuk. Ze maakt het bijna dank U wel van, echt grappig! Hier gaat het heel goed, lekker compleet inderdaad. Grote zus doet het goed! Ze vind het heel interessant allemaal maar gaat ook gewoon lekker haar gangetje alsof er niks aan de hand is. Dus vooralsnog gaat het heel goed!
@Sanny We willen een beetje de legerkleuren gebruiken en een natuurlijk houten look. Beetje lastig uit te leggen, maar lekker stoer. Als z'n kamertje klaar is zal ik wel een foto maken. Hoe is het met jullie? Gaat het goed met de kleine meid? Dat is al lekker snel dat ze de nachten al wat langer doorslaapt! Mijn zoontje sliep al door vanaf 7 weken, echt een zegen. Ben benieuwd of deze kleine ook zo'n goeie slaper gaat zijn @lovely fijn dat ze geen medicijnen nodig heeft gehad, anders had ze ook weer langer in het ziekenhuis moeten blijven. @janna als je eenmaal zwanger bent dan ben je de "wachttijd" helemaal vergeten. Nu zijn wij er niet heel lang voor bezig geweest, maar het gaat gewoon zo snel allemaal. Voor je het weet kunnen jullie er ook aan beginnen! Hoe gaat het nu met je man? Is hij er al helemaal vanaf? Hoe lang kan pfeiffer eigenlijk duren? @mcm hoe verlopen de laatste weken bij jou? @meis Ah al naar de tandarts, wat goed! Ik heb er de laatste keer eigenlijk helemaal niet aan gedacht om mijn zoontje in de stoel te leggen. Nou ja, volgende keer dan maar Koop je nu veel in het roze of toch ook wel compleet andere kleuren? @hier deze week al wat nieuwe spulletjes gekocht voor mijn zoontje z'n kamer. Hij zal waarschijnlijk dit weekend overgaan, maar dan zal het nog niet compleet af zijn. Dat zou ik wel graag willen want m'n hoofd loopt zo wat over met ideeen, alleen te weinig tijd om dat deze week allemaal voor elkaar te krijgen . Morgen krijg ik als het goed is een proefdruk binnen van wat geboortekaartjes. Ik had een gedichtje gevonden, bleek mijn zus die al gebruikt te hebben bij haar zoontje. Echt balen, want kan niet echt een leuke vinden. Wel eentje uit naam van mijn zoontje, maar wil er ook nog eentje vanuit ons. Gelukkig hebben we nog een paar weken om daar over na te denken
@meis leuk!!! wow 4 dag delen!! ons mannetje gaat eerst 1 dagdeel ... wil straks wel wel naar 2 dagdelen... maar dat gaat nu ff niet ivm werken @foofer oooh wat spannend! ! bij ons was het zo gepiept met de nieuwe kamer s morgens nieuwe bed inelkaar gezet smiddags al slaapje erin gedaan! hadden jullie ook een thema kamer?? succes met de speurtocht! miss dat je online nog wat leuks kan vinden @lovely oooh wat fijn om lezen dat het zo goed met jullie gaat! !
Sanny, zooo! Jullie meisje is alweer 2 weken... Gaat hard zo zeg. Wat goed dat ze redelijk doorslaapt. Lekker hoor.. Lovely, lief he dat geklets. Kletskousen.. Fijn dat het zo goed gaat. Voel jij je ook oke? Foofer, klinkt inderdaad als een stoer kamertje zo met die kleuren. Ben benieuwd naar de foto! Is het proefkaartje al binnen? Toevallig wel wat meer roze nu ja. Maar niet perse hoor. Heb ook gebroken wit en wit. i love witte kleding bij kinderen (het gaat alleen zo kort mee haha) Fryskfamke, 1 dagdeel om te wennen is ook prima toch. Ieder kindje reageert er weer anders. Ja veel dagdelen he.. Maar goed, ik werk onregelmatig en de oppas kan hem bepaalde dagen ophalen en wegbrengen. Dat is al heel erg fijn. Maar goed, ik denk dat hij het echt nodig heeft. Hij is ook geobserveerd en dit is ook geadviseerd. Wel fijn, want had zelf ook meerdere dagdelen in gedachten. We zullen zien als het eenmaal loopt. Hier, vandaag naar de verloskundige geweest en goedgekeurd. Ik ben vandaag jarig, dus wel bijzonder dat ik vandaag toevallig controle had. Gewicht is gelijk gebleven en hartje klinkt heel mooi. Ook een erg beweeglijk meisje met de doptone te horen Ik voel haar ook sinds een paar dagen, echt bijzonder weer. Verder gaat het eigenlijk gewoon goed. Ik blijf wel moe en m'n rug speelt erg op. Dit moet ik wel goed in de gaten houden. Ik heb chronisch pijnsyndroom, dus hoop dat het hier bij blijft. Bij zoon had ik nagenoeg geen klachten.
Meis Fijn dat je weer 'goedgekeurd' bent En lekker druk dus, alleen maar fijn dat je haar nu ook begint te voelen. Is toch altijd weer een extra geruststelling. Hier gaat alles goed. Met mij ook Vandaag voor het eerst even naar buiten geweest, was zulk lekker weer. Hoop dat we morgen ook even kunnen gaan.
@meis van harte gefeliciteerd! !! lekker verwend vandaag? ja daarom gaat vast goed komen!! wat fijn om te horen dat het goed gaat @lovely aaaah lekker hoor jullie treffen het maar met het prachtige weer echt super !! geniet er maar lekker van !!
Hoi meiden, Daar ben ik weer. De rust is weer wedergekeerd hier, mijn vader is woensdag weg gegaan en komt volgende week ws nog een paar nachten logeren maar dat zal ik wel weer op het laatste moment horen. Het is redelijk rustig verlopen zolang ik me maar een beetje afsluit en zo min mogelijk ergernis uitspreek dan kom ik die dagen wel door maar het is wel heel vermoeiend. Mcm hoe was de echo?? Janna, hoop dat jullie ook snel er voor kunnen gaan. Hoe gaat het nu met je man? En met jou pfeifer? Sanny, marlous en lovely, lekker aan het genieten van jullie kleine wondertjes?? Lees dat de broers en zusjes trots zijn, leuk 😃 Meis, wat leuk dat je de kleine voelt!! Yasmijn, hoe is het bij jou? Fryskfamke, jij zit alweer op het wachtbankje? Of heb je je eisprong nog niet gehad? Mamsie, hoe is het bij jou? Al klachten of symptomen die op een zwangerschap wijzen eventueel?? Hier vandaag een taart gemaakt voor ons bezoek morgen. Een varkentjes in de modder taart die wilde ik al heel lang eens maken. Nu hopen dat hij smaakt.
Mara, wat een gave taart, knap dat je het zelf gemaakt hebt! Maak je vaker taarten? Laat me weten hoe die smaakt, of die niet te zoet is? Wil voor Lizzy's verjaardag ook zelf wat maken, maar denk dat deze een beetje te moeilijk is voor mij Jammer dat je niet zo'n goede band hebt met je eigen vader heb je wel nog een moeder? Waar zit jij in je cyclus? Al je eisprong gehad? Frysfamke, hoe ist met jou? Alweer een normale cyclus? Hier, heb vanaf mn eisprong tot nu gevoelige borsten. Vorige ronde 4 dagen na eisprong en toen tot nod over, symptomen van mn cyclus zijn echt veranderd na mn miskraam! Ken mn eigen lichaam niet meer. Weet niet zo goed of dit positief voor mij is of niet maar dat weten we binnen een week