Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013? (DEEL 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Mamsie, ik hoop echt dat het positieve signalen voor je zijn!!
    Naar he dat je niet op je lichaam kunt vertrouwen!

Met mijn vader heb ik sinds mijn 15 een slechte band, heb er veel moeite mee gehad maar de laatste jaren heb ik zoiets van hij is zo en anders wordt het niet dus je moet het er maar mee doen. Ik verwacht nu ook niks meer van hem dan kan het alleen maar meevallen. Dat was even een beknopte versie haha mijn vader is een erg eigenwijze egocentrische man.

Ik heb gelukkig mijn moeder nog en daar wel een hele goede band mee.
    Zij woont lekker bij ons in de buurt😃

Ik verwacht mijn eisprong volgende week maar heb mijn banner eraf gehaald en ga proberen ook geen ovutesten te doen wil proberen het een beetje los te laten, als dat lukt

Ik maak vaker taarten, bekleed en versier ze ook met marsepein.
    Deze was juist helemaal niet moeilijk, dus die kun je vast maken.😉
    Je kunt hem zo zoet maken als jezelf wilt. Recept staat op smulweb.nl
    Ik zal je laten weten hoe die smaakte 😃

2. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    @mara je hebt me helemaal geïnspireerd!! Ben er nu ook een aan het maken, tenminste ik ben het aan het proberen :D
    Ik heb eigenlijk zo'n soort relatie met mijn moeder, het is moeilijk, maar op den duur vind je er een manier voor om mee om te gaan. En tja, het blijft dan toch je moeder/vader he.

@mamsie de symptomen kunnen zoveel op elkaar lijken, je lichaam kan je dan goed gek maken. Helaas zit er niks anders op dan te wachten, m'n duimen draaien voor je!

@yasmijn hoe is het nu bij jou afgelopen? Je had een topic geopend over een licht positief testje. Volgens mij had je zelfs een echo gehad toch?

@meis het kaartje is binnen, maar vind het toch wat tegen vallen, ga toch maar even wat boeken ophalen bij de drukker. Gefeliciteerd nog met je verjaardag, heb je nog leuke cadeautjes gehad?

@de kersverse moeders hoe gaat het met jullie? Al veel bezoek gehad? Ik hoor altijd dat dat bij de tweede veel minder is.

@hier ik ben dus dezelfde taart aan het maken als mara, ben benieuwd of het gaat lukken :) verder is mijn zoontje echt poepie verkouden. Zijn stem is zelfs half weg waardoor hij nog zieliger klinkt en ik dus door mijn hormonen af en toe gewoon mee moet huilen haha.

3. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @mara
    ooooh wauw die wil ik ook steeds gaan maken...
    maar heb het recept niet, zag hem vaak via FB
    langs komen :D ! wil ook wel bij jou op bezoek
    komen haha :D !! Mmmmm

@mamsie
    spannend weer :D !! hoooooop heel erg met je mee :)
    euuuhm ja waar ik zit... geen idee eig hihi heb geen
    ovulatie testen gebruikt .. dus ook geen idee wanneer
    mn ei is.. maar het is nu wel zn 2 weken geleden
    dat ik ongi werd... we klussen vrolijk door.... af en toe
    wat rare krampjes in mn onderbuik...

@foofer
    ooooeh jakkes zeg :( ff een ui onder het bed zetten... en stomen in de badkamer ...

@ hier
    vandaag lekker gewerkt, nu lekker weekend met mn mannetjes !
    heerlijk... gister een hele nare ervaring gehad.... pff kleine man viel
    gister boven van de trap af... zag hem vallen omg !!! gelukkig is alles met een sisser afgelopen... ben gister nog wel ff met hem naar de huisarts geweest !! maar alles was gelukkig goed ! vandaag is de nieuwe rugzak met naam binnengekomen ! want maandag voor het eerst naar de peuter !!!

4. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Wat leuk Foofer! Is het gelukt?
    Hier was de taart erg lekker, missie geslaagd dus 😃

Fryskfamke, dat is schrikken als de kleine van de trap valt.
    Met de schrik vrijgekomen? Of paar flinke builen?

5. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hai meiden! Ik lees nog wel mee hoor, maar altijd tijdens het voeden en dan heb ik maar 1 hand vrij en dat typt rottig, vandaar dat ik minder reageer.

Frysk: schrikken zeg, dat je zoontje van de trap viel. Fijn dat er niks ernstigs gebeurd is! En bijna de psz, spannend!

Mara: wat een toffe taart! Ben ook benieuwd offie lekker was!

Mamsie: hopelijk goede signalen!

Lovely: fijn dat je oudste zo goed reageert en dat jullie nu lekker kunnen genieten!

Verder weet ik niet meer...

Hier: de laatste nachten waren afwisselend hectisch en rustiger. Er lijken krampjes in het spel te zijn, maar we weten het niet zeker. Ze wil dan steeds nóg meer drinken (of eigenlijk vooral zuigen, maar de speen pakt ze niet meer en mn pink maar af en toe) dus ik was bang dat ze veel te veel melk binnenkreeg, want mn productie is nogal fors en ze verslikt zich er ook steeds in enzo. Best lastig vind ik en ik kan me er erg onzeker door voelen.

Helaas ben ik toch ook weer in een dip terecht gekomen. Ik hoopte zó dat het bij de tweede niet het geval zou zijn. Ik voel me meestal aardig, maar het is een erg wankel evenwicht en bij de mindte tegenslag ben ik in tranen. Ik kan ook minder hebben van Steef, die uiteraard af en toe een dwarse peuter is. Daar voel ik me dan weer schuldig over en húp, daar zijn de teanen weer.. :(

Hopelijk is de dip nu sneller over dan de vorige keer. Gelukkig is mn vriend heel begripvol en behulpzaam en neemt hij zo veel mogelijk van me over zodat ik rust kan pakken (zeker als de nacht chaotisch was) Hij heeft komende week kraamverlof. Superfijn! Daarna zie we wel weer hoe het gaat.

Nou, ik ga wat slaap pakken. Ik verwacht dat er over een uurtje weer iemand borstvoeding wil :) Trusten!

6. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @mara
    wonder boven wonder echt niks!!!
    hij viel echt heel lelijk.. achterwaarts
    moet je na gaan.. je loopt de trap op
    bent boven. . en valt dan achterwaarts. .
    brr Hoe smaakte de taart??

@sanny
    oooh nee toch !!! wat klote zeg
    hoop dat het snel over is!!
    jaaa was zeker schrikken

@hier
    klote klok haha... we zijn nu
    al zn 2 uren wakker.... pfff
    vandaag in de planning
    om naar een beurs te gaan...
    hopelijk is zoon lief dan wat te genieten..
    miss wil hij zo nog ff slapen :) fijne dag
    lady's! !

7. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Sanny, wat jammer dat je een dip hebt. Wel heel fijn dat je man nu lekker een week vrij is en je zo goed steunt. Met al die hormonen die door je lichaam gieren valt het allemaal ook niet mee natuurlijk. Lekker laten gaan die tranen en ik hoop dat je dip snel over is. Knuffel

En dames de taart was erug lekker!!!😃 was niet te zoet. Meestal bekleed ik de taart met marsepein en dan is die mierzoet( vind ik persoonlijk heerlijk 😃 ) maar deze was een goede combi van chocola met kersen en botercreme, jammie
    Voor herhaling vatbaar!

8. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Mara, fijn dat je iig wel een lieve moeder hebt :)
    Hoe maak je die varkentjes, is dat wel fondant? Is het ook gemaakt met bescuitdeeg?
    Ja, neem me ook steeds voor om er niet meer mee bezig te zijn maar kan het ook weer niet laten pff!

Sanny, balen dat je in een dip zit! Hoe lang duurde het de vorige keer?

Frysfamke, balen dat je zoontje van de trap is gevallen. Gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Is ook mn grootste angst. Knijp m echt als mn dochter zelf de trap af gaat :(

9. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Mamsie, de varkentjes waren idd wel van fondant. Die heb ik gewoon geboetseerd.
    Normaal heb ik gewoon biscuit deeg, ik had nu voor het eerst wolken cake van dr Oetker. Dit is goed bevallen.

10. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Zie net dat je over 4 dagen evt kan testen! Spannend!!

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    @Fryskfamke: balen dat jullie zo vroeg wakker waren! Hier sliep Steef wonder boven wonder tot een uur of 8 (nieuwe tijd) en daarna heeft 'ie nog in ons bed filmpjes op de tablet zitten kijken. Dieke was vannacht een periode onrustig, maar had ook 2 rustige blokjes slaap (en wij dus ook :) )

@Mara: ik krijg helemaal zin in taarten maken, haha. Ik wil zo graag leren om een taart netjes te bekleden met marsepein! Tot nu toe heb ik alleen cupcakes gedecoreerd en een Wilton-workshop gedaan, maar dat was met mierzoete icing en allemaal technieken met van die spuitmondjes enzo. Ik vind alleen die icing helemaal niet lekker, haha. Als ik weer wat makkelijker de deur uit kan, ga ik toch weer eens kijken of er een workshop is voor puzzeltaart ofzo.

Hier: vandaag was een goeie dag gelukkig! Aardige nacht gehad en heel chill opgestaan. Na de ochtendvoeding met Steven minicroissantjes met cocktailworstjes gemaakt en daarna ook nog koekjes gebakken!Echt even quality-time en daar werd ik blij van. Vooral toen Steef zei dat hij het zo'n leuke dag vond :)
    Dieke was rustig vandaag en sinds ik haar nog maar uit 1 borst per voeding laat drinken, lijken de krampjes minder te zijn. Ik was een beetje bang dat ze misschien niet genoeg zou krijgen, maar ze lijkt wel verzadigd en is dus redelijk rustig tussen de voedingen door, dus het gaat wel goed denk ik. Dinsdag gaan we even naar de weeg-inloop op het CB en als ze gewoon goed is aangekomen, blijf ik het zo doen. Mocht ze nou niet goed groeien, dan ga ik weer 2 borsten geven. Ze lijkt nu tevreden en is alert.

Vorige keer heb ik me een week of 3 down gevoeld. Achteraf geen eeuwigheid, maar als je er middenin zit, weet je dat natuurlijk niet. Ik herkende mezelf gewoon niet meer en vond dat heel eng. Ik denk wel dat het heel erg samenhangt met hormonen. Daar reageer ik sowieso sterk op. Ook tijdens menstruatie en toen ik nog aan de pil was enzo. Best wel moodswings, die ik redelijk kan verbergen voor de buitenwereld, maar dat lukte tijdens die dip dus niet meer. Ik kijk het nu gewoon per dag aan. Vorige keer heb ik contact gehand met de vk en de huisarts en er zou iemand van de GGZ langskomen, maar toen voelde ik me inmiddels alweer zo goed dat dat er nooit van gekomen is. Gelukkig heb ik een aantal vriendinnen met wie ik lekker kan appen als ik 's nachts zit te voeden (zij hebben regelmatig nachtdienst en antwoorden dan bijna meteen :) )

Ik weet dus dat het eindig is en dat het zonnetje weer zal gaan schijnen en wil er niet teveel over klagen, maar op dagen zoals gisteren hangt het echt als een zwarte deken over me heen. Maar goed. Ik eetn braaf m'n vitamientjes en probeer elke dag lekker even buiten te bewegen. Hopelijk blijft deze stijgende lijn!

12. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Sanny, wat fijn dat je zo'n fijne dag hebt gehad gisteren.
    Was er ook echt wel weer voor he om lekker binnen lekker te bakken enz.
    Ik heb ook een keer workshop taart bekleden gedaan was daarna meteen verkocht haha vind het leuk om te doen.

Hier even gefrustreerd, mijn vader zei vorige week dat hij van de week nog langs wilde komen en wilde blijven logeren maar hij zou nog even overleggen over wanneer ivm met mijn werk en planning enzo
    Gaat vanmorgen om tien uur de bel staat mijn vader voor de deur, ik zo Huh zegt hij je kijkt alsof je me niet verwacht dus ik zeg ja ik had je ook niet verwacht zegt hij maar dat had ik toch gezegd
    Grrrrr nee dat had je niet gezegd je zou nog overleggen maar goed kom binnen.
    Ow en hij blijft ook fijn weer 2 nachten slapen. Gezellig 😞

13. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Fryskfamke, wat een nare ervaring inderdaad. Heeft hij verder geen klachten? Vandaag voor het eerst naar de peuters, hoe was dat??:)

Sanny, fijn dat het beter lijkt te gaan met de krampjes. Klinkt als een hele leuke dag zo met je zoon. Aaah wat lief:)

Mara, wat een prachtige taart! Wat rot dat het zo dan moet lopen met je vader. Begrijp best dat je het graag van te voren wilt weten. Hopelijk geven deze dagen niet zoveel stres

Mamsie, ik duim voor je meid. Spannend..

Foofer, heb je wat boeken in kunnen kijken? Van welke style zijn jullie?

Bedankt voor de felicitatie's. Ik heb van m'n mannen bodylotion en parfum gekregen voor m'n verjaardag. Ik vergeet mezelf toch wel vaak ;)

Hier gaat het de laatste dagen wat minder. Ik heb zoveel rugpijn en heb continu een pijnlijke drukkend gevoel van onder. Waarschijnlijk littekenweefsel van de vorige bevalling, want herken het heel erg. Ik hoop dat er iets voor is, want het is erg pijnlijk.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

@foofer: Hoe gaat het met het kamertje? Heeft je zoontje er dit weekeind al geslapen?
    En heb je ondertussen al een geboortekaartje gevonden waar je wél enthousiast over bent?

@lovely: fijn dat het goed gaat met jullie. En leuk dat je grote meid zo lekker begint te kletsen!

@meis: Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met het ukkie in je buik en dat je haar nu ook kunt voelen! En natuurlijk nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Hopelijk is er iets te doen aan die pijn.

@mara: O, die varkentje met moddertaart heb ik al een paar keer voorbij zien komen. Zo leuk!
    Veel succes met je vader!

@mamsie: Ik zie dat het bijna je nod is. Hou je het nog een beetje vol? Ben je van plan te gaan testen?

@frysfamke: Hoe is het gisteren gegaan bij de pzs?

@sanny: balen dat je het emotioneel zo zwaar hebt. Heel naar als je jezelf niet meer herkent en je voortdurend op een sombere manier naar de dingen kijkt. Ik hoop voor je dat het ook deze keer maar kort zal duren en dat je snel weer het gevoel van opluchting voelt.
    Fijn dat je zondag zo'n leuke dag hebt gehad met Steven!

Voor degenen die ernaar vroegen: Het ziekteverloop van pfeiffer is heel wisselend, maar je kunt er echt wel een jaar mee zoet zijn. (Een vriend van ons zegt zelf dat hij nooit meer helemaal de oude is geworden. Hij kan bijv. sinds zijn pfeiffer veel minder goed tegen laat naar bed.) Met mijn man gaat het behoorlijk goed. Hij is er nog niet helemaal vanaf, maar kan in praktijk wel heel veel. Het is alleen nog niet wat hij vroeger kon en hij heeft ook langer de tijd nodig om uit te rusten dan vroeger.
    Ik werk deze week voor het eerst weer een extra ochtend. Nu dus drie ochtenden. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik dat kan en dat voelt goed! :) Ik begin de laatste weken sowieso een stijgende lijn te zien. Niet zozeer dat ik verschil zie per week, maar wel dat ik duidelijk kan zien dat het de afgelopen drie weken veel beter ging dan twee maanden geleden. Ik hoop dat de stijgende lijn snel doorzet. En dat we dan de komende maanden toch een keer kunnen beginnen voor een tweede kindje, want dat verlangen blijft toch broeien! :) Al moet ik mezelf en die gedachten heel erg afremmen, want ik weet ook dat ik er nog lang niet ben...

15. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    @Mara: wat vervelend zeg, zo'n onverwachte logeerpartij van je vader. Gaat het wel oké? Anders is het nu in elk geval nog maar 1 nachtje...

@Meis: hopelijk kun je iets tegen de pijn krijgen. Klinkt heel vervelend!

@Janna: wat fijn dat je een stijgende lijn bemerkt! En stoer dat je een extra ochtend gaat werken! Uit m'n omgeving weet ik inderdaad dat Pfeiffer bij verschillende personen heel verschillend kan verlopen. M'n exvriendje heeft er een jaar last van gehad en een meisje op school ook, terwijl m'n beste vriendin een turboversie had, die wel heel heftig was en er met een maand of 3 weer bovenop was.

Hier blijft het gelukkig aardig gaan. Geen dipgevoelens meer gehad, alleen heel lichte versies tijdens de bv. Ik begin te denken dat het iets met de oxytocine te maken heeft...

16. Janna

Janna Fanatiek lid

17. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Zo hier ben ik weer even, mijn vader besloot gisteren om nog een nachtje langer te blijven maar vanmorgen is hij weer vertrokken. En dan gaan we morgen nog met zijn alleen een weekend weg dus dan zie ik hem ook weer drie dagen. Heb hem nog nooit zoveel dagen achter elkaar gezien sinds hij in Canada woont. Aan de ene kant vind ik het heel vermoeiend en geeft het een hoop stress, dinsdagavond was er weer een hoop gedoe. Aan de andere kant vind ik het wel heel leuk dat Jurre zijn opa nu eens een paar dagen meemaakt, hij is wel heel lief voor jurre dus dat maakt het wat dragelijker.

Mamsie, hoe is het bij jou??? Zie dat je vandaag evt zou kunnen testen

Meis, wat vervelend van die pijn. En hadden ze er iets voor?

Janna, wat fijn dat je een stijgende lijn ervaart!

18. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hallo meiden

hier ook even radiostilte geweest weer veel gestress gehad om de buurman (ruzie) maandag komen ze van de woningbouw hier ivm een nieuwe woning (eindelijk!)
    verder de kleine is op dit moment aan het indalen niet bepaald prettig gevoel maar goed
    en ik heb weer eens een moment dat ik ontzettend groei! zal later vandaag even een foto posten!

19. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Janna, fijn dat het de goede kant op gaat! Geeft weer een beetje moed denk ik :)

Mara, balen dat je vader er nog even een dagje extra aanplakte, maar voor Jurre wel gezellig.

Hier, heb gister negatief getest dus wacht tot ik ongesteld wordt. Verwacht zaterdag ongesteld te worden. Zit altijd beetje in een dip als ik zo'n negatieve test heb, had nu ook echt een goed gevoel over deze cyclus maar mn lichaam heeft me dus flink voor de gek gehouden :(

20. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Aaaaah balen mamsie, zo'n negatieve test is altijd zo confronterend!
    Kan het niet zijn dat je evt te vroeg getest hebt? Of zijn er al tekenen van een naderende ongi omdat je denkt zaterdag ongesteld te worden?

Deel Deze Pagina