Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013? (DEEL 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier gaat alles goed.
    De nachten beginnen langer te worden.
    Na de fles van 23.00 slaapt F. nu meestal tot 4.30 ongeveer, maar van de week ook 2x tot 5.30. Dat voelde de eerste keer echt als uitslapen haha!
    Daarna slaapt ze gelukkig ook nog verder tot ongeveer 8.30.

Ze ligt nu ook al de hele middag te slapen, dus zal ze vanavond wel wakker zijn denk ik. Dat is wel vaker, dan is ze ook ietsjes onrustiger maar dan ook echt maar iets.
    Ze is verder heel rustig eigenlijk, hoor haar bijna niet huilen, alleen als ze honger heeft.
    We mogen niet klagen dus!

Hoor haar wakker worden, dus ga maar een flesje maken...
    Kom nu totaal niet uit qua voedingen aangezien ze zo lang heeft geslapen...maar goed dat zien we vanavond wel weer :p:D

Het is nu 17.30 en ze 'mag' eigenlijk nog 3 voedingen vandaag, maar geef het liefst de laatste voeding rond 23.00 en niet later eigenlijk dus even kijken nog.
    Kan ook rond 21.30/22.00 de laatste geven maar ben bang dat ze het dan niet red tot 4.30/5.30. En dat gaat juist zo lekker nu met dat ritme.

Nou we gaan zien hoe het loopt! Haha!

Morgen voor het eerst naar het CB, ben benieuwd hoe ze gegroeid is!

Oh en ze is ook alweer 4 weken vandaag!! Het gaat hard!

2. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Lekker slaapkoppie hebben jullie lovely!
    Fijn dat het zo goed gaat allemaal!

3. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik meld me ook weer een keer :D

@lovely klinkt echt goed allemaal! Valt het nog niet zwaar om twee kinderen te hebben? Het zal natuurlijk veel helpen als ze ook zo goed slaapt. Wel fijn voor jullie hoor!

@janna mijn zoontje is vorige week ook erg verkouden geweest met ontstoken oogjes. Sinds een week weer beter en vandaag begon hij weer te snotteren :(. Echt weer de tijd van het jaar. Gelukkig wordt hij er niet vervelend van of iets. Gaat jouw dochter er goed mee om?
    Moet jij/jullie eigenlijk binnenkort weer naar de dokter voor een check? Of werkt dat niet zo?

@meis pittig hoor, ik herken het wel (de vermoeidheid), die is nog niet weg bij mij. Slaap nog regelmatig in de middag met mijn zoontje mee. Lekker aan toegeven :D hoe komt het dat je niet lekker in je vel zit? Komt dat door de hormonen?

@mara :x echt klote meis. Ik snap dat je dan ook niet veel te melden hebt. Ik zou willen dat ik iets voor je kon betekenen, maar ik kan je alleen maar een digi knuffel geven. En als je even je hart wilt luchten dan kan dat hier ook altijd he! Gewoon doen!

@dmj succes met de verhuizing!

@hier nou.. Ook hier verloopt het zwaar. Ik ben dus veel moe en heb vandaag zelfs nog even aan de ctg gelegen. Heb al sinds maandag veel last van hoge buikpijn, misselijkheid, hoofdpijn en af en toe duizelig. Toch maar even de vk gebeld en die wilde voor de zekerheid mijn bloed etc laten onderzoeken. Wel heel fijn dat je serieus genomen wordt, daardoor wordt je ook weer snel gerust gesteld. Alles was goed en even in de gaten houden of het aan blijft houden.
    Verder nog1,5 week werken en dan eindelijk verlof!!! Ben er echt aan toe. M'n vervanger is al ver ingewerkt dus heb het niet heel druk meer :D fijn om het zo af te kunnen ronden.

@de rest hoe gaat het met jullie? Sanny? Mcm? Mamsie? Frysk? Yasmijn?

4. Janna

Janna Fanatiek lid

@mara: Wat vervelend dat je al weer ongesteld bent geworden. Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Bij onze dochter heeft het dik een jaar geduurd voor het raak was, dus ik ken het gevoel wel. Sterkte meid!

@lovely: Fijn dat het zo goed gaat met Fay. Hoe was het op het cb?

@foofer: Ja meestal gaat mijn dochter er wel goed mee om, maar donderdag was ze wel wat huileriger en hangeriger dan normaal. Vandaag is er een loopoortje doorgebroken, dus ik denk dat ze daar ook weer last van heeft gehad.
    Hoe is het nu met de buikpijn, misselijkheid e.d.?

Hier gaat het redelijk. Ik ben afgelopen week voor het eerst weer meer uren gaan werken, waarbij ik ook weer een nieuwe taak heb. Dat ging redelijk. Ik merk ondertussen wel dat mijn winterdepressie me behoorlijk parten speelt. Vanochtend begon ik weer vol energie en nu stort ik helemaal in. Dat heb ik deze week bijna elke dag gehad aan het eind van de middag. Gelukkig zit mijn man nu even met mijn dochter te spelen, want ik weet echt niet waar ik de energie vandaan zou moeten halen... :(

5. Lovely24

Foofer
    Nee ik vind het tot nu toe nog wel mee vallen hoor.
    Het is wat meer organiseren als je de deur uit moet en dus sochtends alles moet doen qua aankleden, eten, flesje etc.
    L. reageert ook heel goed op haar zusje dus wat dat betreft gaat het ook heel goed.
    Zelf is ze nu wel echt op een lastige leeftijd. Ze kan me af en toe echt een beetje gek maken. Dit is al een tijdje zo dus op zich niet erger geworden sinds haar zusje er is.

Janna
    Ja alles was goed!

Ze was nu 4185gram en 52cm.
    (Geboortegewicht een maand geleden 3645 en 50cm)
    Dus ze was netjes gegroeid.

Gisteren heeft ze van 00.00 tot 7.15 geslapen. Dat was heeel lekker!
    Vandaag was het "helaas" 4.30, en daarna 8.30. Tussendoor wel kunnen slapen verder.
    Mogen nog steeds niet klagen verder hoor, vandaar "helaas" tussen haakjes :p

6. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ben er ook weer even, sorry voor de radiostilte!

Foofer: oeh vermoeiend! Wel fijn dat de vk je serieus nam. Sterkte met de laatste loodjes, ze wegen inderdaad het zwaarst!

Janna: wat rot dat de depressie je zo opbreekt. Sterkte, want depressies zijn echt rot!

Lovely: oh klinkt echt als 'goed' slapen (nou ja, met een nieuwe baby erbij dan ;) ).

Mara: wat balen!!! Bah, niet leuk. Kan me voorstellen dat je er goed van baalt.

Fryskfamke: hoe is het bij jou?

Verder even beetje kwijt...zw-vergeetachtigheid ;)

Hier: nog geen zich aankondigende bevalling. Wel vrijdag mijn slijmprop verloren, maar dat zegt dus duidelijk verder niks. Vanmorgen weer met zoontje naar de after hours clinic gemoeten, die heeft wederom een blaasontsteking. Arm mannetje voelt zich echt niet lekker. Baal d'r van, kuur van de vorige (die twee weken geleden begon) was net dinsdag klaar. Moet morgen naar de ha voor controle, zal dit ook weer even voorleggen. En verder moest het allemaal met de bus, want after hours clinic is alleen 's morgens, en man was aan het werk in vroege dienst, dus die had de auto. Dus ben nu goed moe. Zoon slaapt nu, die was ook kapot (en voelt zich daarbij ook beroerd). Dus hoe graag ik ook kennis wil maken met ons meisje, misschien liever morgen ;).

7. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Lovely, fijn dat alles zo goed gaat!

Janna, belen dat je 'winter'dip weer opspeelt. Ben zelf niet depressief maar zit wel minder in mn vel als het zonnetje een aantal dagen niet tevoorschijn komt. Maar misschien komt het ook dat ik nu op zie tegen de 'uitegerekende datum' en mn dochters verjaardag met bijbehorende bevallings/kraamtijd herinneringen. Jouw dochter is ook bijna jarig he? Ga je het groots vieren? Heb je al cadeau's gekocht?

Mara, balen dat je weer ongesteld wordt. Wanneer zijn wij aan de beurt? Proberen moed te houden hoor!

Hier, zit op mn ei te wachten..duurt langer dan vorige maand zucht..

8. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Goeiemorgen dames :) ik kom ook weer even buurten,
    zal eerst maar weer even bij lezen... heb me even wat afwezig gehouden..

@mamsie
    oooh ik hoop ook zo dat het snel raak mag zijn voor jullie :( we houden moed hoor :) ik ga heeel hard duimen voor jullie !!

@mcm
    jeeetje je bent al gewoon bijna uitgerekend !!!
    wat gaat het snel zeg !! heeel veel succes met de
    laatste loodjes ! oooh wat sneu voor de kleine man !!
    beterschap gewenst

@janna
    oooh wijfiej toch :( wat heb ik met je te doen.. ik hoop dat je toch ondanks alles wel wat kan genieten van de dagen, *stuurt janna heeeeeel veel zonneschijn*

@foofer
    wauw dat schiet al lekker op meid !! heerlijk dan kan je echt gaan genieten van de rust, werkse nog even komende 1,5 week !!

@lovely
    zooo die kleine meid doet het goed :) ! hoe is het met jou ?
    ben jij weer aardig op de been ? lekker slaapritme :)

9. Lovely24

Mcm
    Spannend!!!
    Wat sneu voor je zoontje :(
    Hoop dat hij zich snel beter voelt.

Fryskfamke
    Ja hier gaat het heel goed.
    Ik ben weer helemaal op de been hoor! Ging eigenlijk heel snel dit keer. Verlies wel nog steeds bloed, dat is eigenlijk het enige waar aan ik merk dat ik pas bevallen ben.
    Kleine meid doet het goed. De laatste nachten wordt ze meestal 5.30 wakker. Dus ik geloof dat we officieel mogen zeggen dat ze doorslaapt.

Hoe gaat het met jou?

10. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Lovely, ja het gaat echt zo snel.. Maar dat zul je zelf ook erg ervaren nu. Jullie hebben een lekker slaapkoppie zo te horen:D

Zoon zijn kamer is een paar maanden geleden helemaal opgeknapt. Hij krijgt snel een nieuw bed, want het ledikant gaat naar z'n zusje. Wij hebben zelf een hele grote kamer, die wordt in 2 gesplitst. Dan kan ik me helemaal daar op richten. Heb wel een idee hoor, maar moet het eerst zien.

Mara, ach meid.. Wat balen weer! Ik vind het zo rot voor je elke keer:(

Foofer, ik weet niet echt waar het door komt. Zullen inderdaad ook wel de hormonen zijn, maar kan weinig hebben. En daar voel ik mezelf dan ook weer rot bij. Hoe is het met je buikpijn? Niet leuk!! Je gaat hard zeg!! Nog maar 6 weekjes;)

Janna, gelukkig hou je wel de positiviteit erin. Maar snap best dat je baalt dat die energie er dan niet is..

Mcm, spannend meid! Hopelijk kunnen jullie gauw kennismaken:) Hoe gaat het nu met je zoontje, sneu zeg..

Mamsie, ik ga weer heel hard duimen. Ik gun het jullie allemaal zo!!

Fryskfamke, hoe is het met jou meid?

Hier, we zijn naar de intocht van Sinterklaas geweest. Zoon is er nog niet echt mee bezig, maar op het moment zelf was hij er wel vol van. Zijn jullie ook geweest??

Ik kom later nog even, zoon is wakker!

11. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @lovely
    zooo nou ja dat mag je zeker dan zeggen :D ! fijn dat het dit keer sneller ging :) altijd beter toch :D !!

@meis
    jaaaaaa wij.... of nou ja eig manlief is ook geweest... ik was aan het werk... maar ze hebben het bij ons vanuit de winkel lekker warm gezien.... aangezien de sint ook onze winkelstraat bezocht ;) dus heb het lekker mee gekregen :) hier gaaat alles goed hoor :) over 4 daagjes heb je de 20weken... wat gaat het toch snel allemaal !

@hier
    ik wordt maar niet ongi....:(....maar mn testen geven alleen maar omo wit aan... om gek van te worden ;) moet het maar gewoon afwachten...

12. Lovely24

Meis
    Ja het gaat echt veel sneller de tweede keer.
    Al had ik na de 30 weken wel af en toe momenten dat het heel langzaam leek te gaan.
    Maar nu achteraf.... F. is gewoon al een maand nu!
    Vind het echt niet leuk dat het zo snel gaat :p
    Wilde soms dat ze gewoon nog net geboren was en ik het allemaal nog een keer opnieuw mocht doen :D

Wij zijn niet echt naar de intocht geweest, wel naar het centrum waar hij ook was op een plein zeg maar.
    Het was wel heel druk dus of L. het echt mee heeft gekregen weet ik niet.
    De Pieten maakten niet echt veel indruk op haar, in de zin van dat ze bang was ofzo.
    Volgende week gaan we naar het Sinterklaashuis hier.
    Dat is elk jaar, maar via mijn werk kunnen we in de ochtend alleen met mensen van ons bedrijf naar binnen.
    Ben heel benieuwd hoe ze dan reageert!

Fryskfamke
    Ik zag al zoiets aan je banner :(
    Balen is dat zeg!!
    Is dat de eerste keer dat je cyclus ineens langer duurt?

Hier
    Hier net de laatste fles gegeven. Eerder dan normaal, maarja het kwam zo uit vandaag.
    Gauw mijn bed in, want verwacht haar daarom wel eerder vannacht!

Welterusten alvast :p

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hai! Hier ben ik even kort. Heb ook niet bijgelezen, maar wilde even hallo komen zeggen :)

Het gaat niet zo goed hier helaas. Ik zit in een flinke dip en Dieke huilt heel veel en slaapt heel weinig. Ze groeit wel goed (vorige week met 5 wk ruim 5 kg bij het cb) en heeft wel haar tevreden momentjes. Ze lachte ook al heel snel (geen reflexjes meer, maar echte lachjes, heel leuk!) maar verder vind ik er weinig lol aan. Ik weet dat het huilen over zal gaan en dat het allemaal beter wordt, maar op dipdagen kan ik het allemaal niet zo goed relativeren helaas. Morgen is ze 6 wk en ga ik de bv afbouwen. De eerste mijlpaal is dan gehaald en ik heb er de energie gewoon niet meer voor. Ook is het fijn dat anderen dan de voedingen makkelijker over kunnen nemen terwijl ik kan slapen bijvoorbeeld. Daar kijk ik erg naar uit!

Nou meiden, sorry voor deze klaagzang. Hopelijk snel een zonniger berichtje! Xx

14. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @lovely
    1e keer na de miskraam was ik keurig
    optijd.... dat hoopte ik natuurlijk nu
    ook te worden. .. of nou ja eig niet hihi
    maar dat wel met een posi test ;)
    jullie prinses ook eerder wakker geworden?

@sanny
    oooooh meis wat naar om te
    horen! dat is dan idd fijn
    als je de voeding eens "weg"
    kan geven.... en jij eens tijd voor
    jezelf. . want ook dat is belangrijk!
    succes meis hoop ook voor je dat
    het snel beter gaat !!

15. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    jaaaaaaa dames..
    ben weer ongi geworden!!!

16. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL

Ah Sanny, wat naar!!! Zo lastig die eerste weken (zie daar ook best tegenop). Verstandig om de bv af te bouwen als je je daar niet goed bij voelt. En dan met alle donkere dagen erbij... helpt vast ook niet. Sterkte meis, en op tijd hulp inroepen als het echt niet gaat he!!! Dikke knuff!

Frysk: ah wat balen...hopelijk volgende ronde raak.

Hier nog steeds bib. Zucht... ;)

17. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Hoi meiden,

Mcm, spannend bij jou! Hoop dat ze zich snel aandient :)

Fryskfamke, jammer dat je ongi bent maar wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt en weer door kan.

Sanny, wat vervelend dat je je zo rot voelt! Hoop dat het gauw beter gaat.

Meis, jullie gaan aan de verbouwing dus thuis.
    Wij zijn niet naar de intocht geweest. Ik moest werken en het was precies tijdens jurre zijn middag slaapje dus mijn man is ook niet gegaan met hem.

Hier eindelijk het officiële bericht dat mijn man op uitzending gaat na een half jaar elke keer geruchten en veranderingen.
    Hij gaat 27 januari weg en blijft dan twee maanden weg. Dan komt hij twee maanden thuis en dan gaat hij weer voor een maand en de kans is dat hij later nog een keer een maand moet.
    Dus ik hoop heel erg dat ik voor eind januari eindelijk zwanger mag zijn!

18. Lovely24

Sanny
    Wat vervelend dat je je zo rot voelt!
    Las pas ergens dat ze vaak rond 6 weken wel vaak hun piek hebben wat betreft huilen. Hopen dat ze gauw wat beter slaapt.

Fryskfamke
    Gelukkig! Al had je liever een positieve test gehad natuurlijk maar dit was ook niks natuurlijk.
    Op naar een nieuwe ronde. Ik duim voor een positieve test in 2013 nog!!

Mara
    Ik hoop ook echt dat het nog raak is voor je man weg gaat!!

19. Mara81

Mara81 Actief lid

4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Mamsie, heb je je ei al gehad of laat die nog steeds op zich wachten?

20. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Mara, balen dat je man weg moet..maar als je zwanger bent is het niet zo erg :p duim voor je!
    Heb volgens mij nog geen eisprong gehad, hij wil niet :) hoop morgen

Frysfamke, balen maar ook wel weer nieuwe ronde nieuwe kansen!!

Deel Deze Pagina