@all: Bedankt allemaal voor de knuffels, het sterkte wensen en de zonneschijn die jullie mijn kant op sturen! Krijg ik toch even een glimlach van op mijn gezicht! Ik heb vandaag met mijn leidinggevende overlegd en vanaf 2 december ga ik weer 1 klas lesgeven! Ik heb er ondanks alles toch zin in. Ik word echt blij als ik aan het vooruitzicht denk. Ik mis het echt. Lesgeven is gewoon leuk, daarom ben ik docent geworden en pubers zijn erg vermakelijk. @mcm: Hoe gaat het nu met je zoontje? @mamsie: Ja, mijn dochter is ook bijna jarig, op 9 december, maar we vieren het op zondag 8 december. We vieren het niet groots. Alleen mijn onze ouders, broers en zussen en mijn zus' dochtertje komen. De dag ervoor viert mijn man's oma haar verjaardag. Hij gaat daar met de trein naar toe, logeert dan bij zijn ouders en rijdt de volgende dag met zijn ouders mee hier naar toe. Mijn dochter en ik gaan niet mee i.v.m. de drukte. Ik weet gewoon dat ik dat niet trek, zo vlak na sinterklaas. Dan ben ik op de verjaardag van mijn dochter zo moe, dat ik er niet eens van kan genieten. Dat had ik vorig jaar ook al, en toen had ik niet eens pfeiffer. Ik vind het nog steeds wel eens jammer dat de eerste verjaardag van mijn dochter zo gelopen is. Ik zag het dan ook niet zitten om ook nog onze vrienden uit te nodigen. Te veel drukte. We hebben ook niet echt een heel groot cadeau. Tenminste, niet in de zin dat het erg duur was. Het zit wel in een grote doos en aangezien ons meisje toch geen besef heeft van de waarde van speelgoed vinden we het wel best zo! Ze heeft hier genoeg (duur) speelgoed staan, dat ook door ons gekocht is. Wat gaan jullie met L.'s verjaardag doen? Hoe is het nu met je ei? @meis: Wij zijn afgelopen zaterdag ook naar een intocht van sinterklaas geweest. Ons meisje vond het erg onwennig. Ze wilde voortdurend getild worden door mij of mijn man en drukte haar lijfje en gezichtje helemaal tegen ons aan. Ik denk dat het vooral veel drukte was. Wij mijden zulke mensenmassa's meestal, want wij houden daar niet zo van, dus dat is ze niet gewend. Ze vond sinterklaas op zich niet echt eng. We zijn op de foto geweest met zwarte piet en zwarte piet heeft haar ook een handje kruidnoten gegeven. Die vond ze lekker en vanaf dat moment ontdooide ze ook wat! Die avond hebben we ook de schoen gezet en dat vond ze wel interessant. Vooral ook om het cadeautje er zondagochtend uit te halen natuurlijk! @sanny: O meid, wat vind ik het verdrietig om te lezen dat je het zo zwaar hebt! Ik hoop dat het afbouwen van bv echt rust gaat geven. Het heeft ons toen echt veel goed gedaan om te stoppen met bv. Ik vond dat een heel moeilijke beslissing, maar toen we eenmaal begonnen met afbouwen van bv en opbouwen van fv kwam er al zo veel meer rust in de tent, dat ik niet meer terug wilde. Ik vind het wel jammer dat het niet gelukt is (mijn dochter heeft echt nooit uit de borst leren drinken, dus heb 6 wk full time gekolfd), maar ben er nog steeds van overtuigd dat het de juiste beslissing was. Hopelijk kom jij hormonaal dan ook meer tot rust, en heeft dat een positief effect op je dip. @frysfamke: "fijn" dat je eindelijk ongi bent geworden! @mara: Fijn dat jullie nu eindelijk duidelijkheid hebben over wanneer je man uitgezonden wordt. Ik hoop voor je dat je tegen die tijd inderdaad al zwanger bent!
Janna Je hebt gelijk ook hoor! Hier ook al genoeg speelgoed. Heb alle Sinterklaas cadeaus al binnen. Onder andere een Little People vliegtuig, een Dora ballerina pop en verder klei, puzzel, spelletjes, Dvd's en een boekje. Wel aardig wat dus, maar geen gekke dure dingen. We vieren het met mijn schoonzus en zwager en hun 2 dochters van 4 & 7. Wacht ook even af wat hun doen qua cadeaus, zodat we wel evenveel ongeveer geven. Ik hoop dat jullie dit jaar wel kunnen genieten van haar verjaardag! Wel leuk dat ze de Sint niet eng vond verder. Hier nog geen schoentje gezet. Heb er van het weekend niet aan gedacht. Ga er de komende dagen denk ik wat meer aandacht aan besteden, niet dat ze het dan begrijpt hoor waarom ze haar schoen mag zetten En dan het weekend haar schoentje zetten. Ze is er toch af en toe wel mee bezig, herkent hem ook op TV en zei vandaag uit het niets ineens "Is leuk he, Sinterklaas"
@lovely: Ik denk dat L. best wel oud genoeg is om het hele sinterklaasgebeuren een beetje te snappen hoor. Mijn dochter snapt het iig wel degelijk en zij is een stuk jonger dan L. Ik heb een foam boekje gekocht van de action over sinterklaas. Super goedkoop en super leuk. Het heeft maar drie "bladzijden". Op de eerste bladzijde zie je hoe een kindje haar schoen zet. Op de tweede bladzijde zie je dat het buiten nacht is en dat sint en piet met het paard over het dak lopen. Op de derde bladzijde zie je dat het weer dag is en dat het kindje een cadeautje in haar schoen heeft. Wij hebben dat een aantal keer voorgelezen in de dagen voordat we voor het eerst de schoen gingen zetten. En toen hebben we het op een avond voor het slapen gaan nog eens voorgelezen en gezegd: "zullen wij nu ook een schoen gaan zetten en kijken of sinterklaas er vannacht een cadeautje in doet?" Ze fluisterde meteen: "ja", dus wij haar schoen zetten en er een liedje bij zingen. Volgende dag moesten we haar wel even op haar schoen wijzen, maar toen wist ze weer dat ze hem gezet had. En nu wil ze steeds het boekje lezen over die lieve meneer met een snor en baard (die ze "opa" noemt, want die heeft ook een snor en een baard ), die alle kindjes cadeautjes komt brengen. Ik heb gelukkig ook alle cadeau's al binnen. Ben blij dat ik op tijd klaar was (al een paar weken geleden), want ik heb het idee dat alles nu duurder is. Ik ben nu klaar voor ongeveer 50 euro, inclusief schoencadeautjes voor een paar keer schoen zetten.
hey meiden hoe gaat het hier?? hier druk druk ,, nog 3 dagen en dan gaan we eindelijk over! ml is met de laatste kamer bezig te sausen en dan is de woning klaar ... morgen komen stel bekenden van ons met aanhanger zodat wat zware dingen alvast die kant op kunnen scheelt allemaal weer voor zaterdag verder een vriendin vn me ligt op dit moment in ziekenhuis te bevallen dus spannend!!!! krijg zelf dan ook weer de kriebels aangezien het ook voor mij nog maar een aantal week is
@dmj: Wat cool dat het al zo hard gaat! Het is hard werken altijd, verhuizen. Niet mijn grootst hobby, maar als je eenmaal in je nieuwe huis zit, is het het allemaal waard! Veel plezier en succes de komende dagen. Denk een beetje om jezelf en luister goed naar je lijf. Je bent wél hoogzwanger, dus wat je niet kan, moet je maar lekker aan anderen overlaten!
Dames even ego: ben om 00:37u vannacht bevallen van onze dochter Louise. 3385gr, en gezond. Met mij alles ook goed, al ben ik wel doodop. Was heftige bevalling, al ging het helemaal goed, maar van 4 naar 10cm ontsluiting in 40min gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Hier moet je sowieso 24u in het ziekenhuis blijven, dus ik mag morgen pas naar huis.
@mcm: Gefeliciteerd! Fijn dat er op zich geen complicaties waren. Ik hoop dat je voorspoedig zult herstellen van de zware bevalling. @mamsie: Wat balen dat je nog steeds niet ovuleert. Dat wordt een lange cyclus... Ik kan me voorstellen dat de teleurstelling over het feit dat er geen brusje onderweg is een schaduw werpt op de verjaardag van je dochter. Ik hoop dat je je daar op het moment zelf over heen zult kunnen zetten en dat de verjaardag voor zoveel afleiding zal zorgen, dat je er toch een leuke dag van kunt maken voor je meisje en zelf van kunt genieten. Ik ben trouwens ook heel benieuwd hoe lang mijn dochter nu is! En eigenlijk vind ik dat heel dom van mezelf, want dan denk ik: "ik kan haar ook hier tegen de muur zetten, met een boek een streepje zetten en de lengte zelf meten!" Maar toch heb ik dat nog steeds niet gedaan!
mcm van harte gefeliciteerd met je meissie!!! toppie @hier alles gaat nu lekker snel ! hele woning is gesausd ml heeft vanmiddag de laatste kamer klaar gemaakt met laminaat ( lag er sneller in dan verwacht!) morgen de 1e ronde al over brengen qua groot spul en als het beetje vlot allemaal gaat slapen we heel misschien morgen al in het nieuwe huis!!!
Sanny, wat rot dat het zo gaat.. Ik hoop gauw beterschap bij jullie. Fryskfamke, 'fijn' dat het op gang is gekomen!! Mamsie, inmiddels je ei gevonden Mcm, Gefeliciteerd mrt jullie dochter en zusje!! Kom lekker bij, wat een turbo Verder even vergeten..
Vandaag voor de 20 weken echo geweest.. Een eigenwijsje van een meid, die niet echt mee wilde werken.. Dus allerlei standen aangenomen om alles gord te controleren en na 3 kwartier waren we klaar.. Alles goed en gezond!!! We zijn zo blij!
Mcm, van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Wat een snelle bevalling pff lekker dat je nog even in het zh bij kan komen. Meis, wat fijn dat je meisje gezond is! En lekker eigenwijs dus haha Djm, fijn dat de verhuizing zo lekker verloopt! Mamsie, hoe is het nu?
Meis, vind de 20 weken echo altijd zo'n mijlpaal en als dan alles goed is ist helemaal top! Lekker genieten! Nee, ik heb mn ei nog niet gevonden! Pfff..
@dmj: Hoe gaat het? Zijn jullie al over? @meis: Fijn dat alles goed bleek op de 20 wk echo! Is toch een hele geruststelling! @mamsie: Wat apart dat je nog steeds geen ovulatie hebt gehad. Zou het misschien kunnen zijn dat je al geovuleerd hebt, maar het hebt gemist? Hmm, ik wilde nog ff snel reageren terwijl mijn dochter nog sliep, maar nu wordt ze net wakker. Ga haar dus maar uit haar bedje halen!
Hallo Dames Na een hele lange tijd afwezig te zijn geweest in de topic kom ik toch even weer langs. Misschien zijn jullie me al vergeten?? Maar hier nog steeds niet zwanger, Mijn cyclus lijkt wel een jojo (schommelt tussen 19 en 40 dagen) dus de huisarts heeft ons doorgestuurd en vanaf morgen zitten we officieel in de MMM. Heb er gemengde gevoelens over, blij dat we mogelijk geholpen worden en teleurgesteld om dat we dit nodig hebben om een brusje te krijgen voor Casper. Wel Fijn te lezen dat het met de zwangeren onder ons goed gaat. Dames die al bevallen zijn: Van Harte Gefeliciteerd!!!!
Meis Fijn dat alles gezond is!! Mamsie Wat vreemd! Hopen dat je cyclus niet van slag is. Avon Hé! Nee hoor ik was je niet vergeten. Balen dat je nog steeds niet zwanger bent Snap dat het dubbel is om nu de mmm in te moeten gaan. Je zoontje is jarig geweest zie ik aan je banner? Gefeliciteerd! Heb je al een afspraak bij de gyn?
Dank jullie wel allemaal, 20 weken is inderdaad een hele mijlpaal! Mamsie, kan je eisprong niet eerder geweest zijn? Ik hoop het zo voor je. Avon, ik ben je zeker niet vergeten hoor! Wat rot dat je nog steeds niet zwanger bent, en de mmm in moet. Ik hoop gauw een wonder voor jullie! Gefeliciteerd nog met jullie zoon!!
@Avon: Wat leuk je hier weer eens te zien! Ik ben je zeker niet vergeten: denk juist regelmatig aan je! Wat vind ik het verdrietig om te lezen dat het nog steeds niet gelukt is om zwanger te worden en dat jullie nu in de mmm zitten. Weet je al iets over wat voor traject jullie gaan doorlopen? Of moeten er eerst allerlei onerzoeken gedaan worden, en wordt daarna pas een strategie uitgestippeld? Hier zoals je ziet ook nog geen zwangerschap, maar met een heel andere reden. Ik weet niet of je je het nog kunt herinneren, maar wij zijn destijds vrij snel weer gestopt met proberen zwanger te worden, omdat mijn man ziekte van Pfeiffer kreeg. We hadden gehoopt ergens afgelopen zomer weer te kunnen beginnen, maar eind voorjaar kreeg ik het helaas ook. We hebben onze wens dus weer voor onbepaalde tijd uit moeten stellen. Ik hoop dat we in het voorjaar zo ver zullen zijn dat we er weer voor kunnen gaan. En natuurlijk dat het dan snel raak is. Er klopt natuurlijk niks van, maar voor mijn gevoel moet het wel heel snel gaan, om de verloren tijd goed te maken. Alsof de natuur daar rekening mee houdt...
hey dames vanuit hier ook even een berichtje ( internet was dus al aanwezig in nieuwe huis ipv de afgesproken datum) dus weer een voordeel! oude huis is compleet leeg , alleen morgen de zonnescherm buiten nog van de muur en dan zijn we eindelijk van dat huis af!! nieuwe huis komt beetje bij beetje klaar dus nog even en dan eindelijk genieten ( wat we eigenlijk nu al doen!) ondanks de drukte van de verhuizing zijn we de afgelopen 2 dagen echt compleet weer opgeladen niet meer de stress van wat zal de buurman nu weer gaan uithalen .... verder alleen beetje stress met Deylano is erg opstandig en apsoluut niet mee willen werken maar ja zal er wel ff bij horen!