Wie nog meer voor een (2e) kindje in 2013? (DEEL 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lovely24, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    dank jullie voor de felicitaties.
    Vandaag hebben we onze eerste afspraak bij de voortplantingsgeneeskunde (schijnt hier in het UMCG zo te heetten). Eerst maar eens de onderzoeken doen en afwachten wat daar uit komt. Ik heb zelf het gevoel dat we met medicatie een heel eind komen. We hebben wel besloten dat we geen IVF gaan doen dat gaat ons te ver. De reden dat wij doorgestuurd zijn is omdat ik inmiddels 37 ben en de tijd wel een beetje begint te dringen.;)

Lovely 24
    Al weer een maand geleden bevallen.. Gefeliciteerd! Gaat alles goed met jou en je dochter (Fay.. Mooie naam!)
    Janna
    Jij ook pfeiffer gehad zeg, pfffff heftig. hoe gaat het nu met jullie??

DMJ
    Van Harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis.

2. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @avon!
    Wat leuk om jou hier weer te zien !!
    ik ben je ook zeker niet vergeten !!
    Wat balen om te lezen dat het voor jullie
    nog steeds niet gelukt is :( !

@mcm'
    wauw !!! Van harte gefeliciteerd meid !!
    Ga maar lekker genieten ! en heeel veel geluk
    gewenst :)

@meis
    Wat prachtig om te lezen dat de 20 weken echo
    goed is :D! schitterend !!!!! genieten !!!!!

@mamsie !
    beetje bij gekomen ;) Zie dat je vandaag je vruchtbare periode hebt.... of is het maar een gok ?

3. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @hier
    beetje heftige week achter de rug.... zoonlief was heeeel ziek ff met enorm hoge koorts :( hij heeft waarschijnlijk de 6e ziekte gehad.
    en is er nog steeds niet echt boven op... hij is ook steeds erg driftig en alles is nee.... nou zeggen de meeste mensen och is de leeftijd... maar hij heeft het vaak als hij koorts heeft gehad... herkennen jullie dat?

4. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Nou ons eerste bezoek in de mmm is een feit..
    De eerste onderzoeken gehad en die waren goed, tijdens de echo al een ei gespot en volgens haar berekening zou die dit weekend moeten springen. (wij sluiten ons dit wekend op hahahaha)
    aangezien er nu al een ei te zien was wilde ze die gelijk volgen dus deze week een aantal keren terug voor een echo.
    Ze heeft ook een kans berekening gedaan en we zouden dan 42% kans van slagen hebben. maar goed we laten de moed niet zakken!!

Frysfamke
    Ik herken het niet, Casper wordt erg hangerig en traag. Maar misschien is dat zijn reactie op het niet lekker voelen. Iedereen uit het anders.
    Niets is erger als je kind ziek is. Beterschap!

Hier
    Een drukke week; ziekenhuis bezoeken, traktaties maken en trakteren op de psz. verjaardag, zaterdag de hele dag bezoek en zondag met Casper naar een voorstelling van Bumba in het theater.

5. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Frysfamke, beterschap nog voor je zoontje. Mn dochter had daarmee ook paar dagen 40 graden koorts en vond het voor t eerst echt eng.
    Daarna is ze eigenlijk heeeel lang niet ziek geweest maar toevallig maandagavond kreeg ze koorts. Ze wordt dan niet dwars maar heel suf. Normaal is ze juist super actief en altijd in de weer. Mn dochter kan trouwens wel driftig zijn, ze heeft aardig temprament! Heeft ze niet van mn man :p
    Ik kon vroeger ook driftig worden.
    En ik heb idd gister mn ei gehad!! Had er totaal geen vertrouwen meer in! Gister dus goed geklust :) wordt weer spannend

Avon, leuk dat je er weer ben. Gefeliciteerd met je zoon! Mn dochter is vrijdag jarig, vieren het zaterdag. Dus hier ook dukke week. Moest gister naar het bureau en de kapper maar ze had nog koorts dus verplicht dagje thuis blijven.
    Balen dat jullie de mmm in moeten, maar als het jullie helpt je wens uit te laten komen dan met beide handen aangrijpen! Wie weet brengt het jullie snel tot een zwangerschap.

6. Janna

Janna Fanatiek lid

@avon: Ja het gaat de laatste maand gelukkig steeds beter. Daarvoor waren we echt aan het overleven. Nu hebben we steeds meer echt gezellige momenten. Ik ben ondertussen steeds meer aan het werk met aangepaste taken (nu drie dagen in de week, 5 uur per dag) en ga binnenkort ook weer lesgeven. Daar heb ik echt zin. Het feit dat ik daar zin in heb, is voor mij echt een heel groot teken dat het de goede kant op gaat, want twee maanden geleden heb ik nog huilend met de arbodienst aan de lijn gehangen, omdat ik het gevoel had dat ik al heel snel weer moest gaan lesgeven, terwijl ik mezelf daar totaal nog niet toe in staat achtte. We hopen ergens begin 2014 toch weer voor een tweede kindje te kunnen gaan.

@frysfamke: Nee, ik herken niet dat mijn dochter opstandiger zou zijn nadat ze ziek is geweest. Maar het kan bij jouw zoontje natuurlijk zo zijn dat dat wel vaste prik is. Hoe gaat het nu met hem?

@avon: Veel plezier dit weekeind! :D;) Laat je weten hoe het met je ei gaat?
    Wat laat je Casper tracteren? (Zoek nog inspiratie voor de verjaardag van mijn meiske!)

@mamsie: Wat goed dat je eindelijk je ei hebt gespot en ook tijdig kon klussen. En dan straks weer op het wachtbankje...

Wij zijn vandaag naar de kapper geweest. Ik heb echt een behoorlijk kort koppie en mijn dochter heeft nu een bobje, terwijl haar haartjes tot over haar schouders hingen. Ik ben benieuwd wat mijn man er van vindt, want ik had niet gezegd dat we naar de kapper zouden gaan! :D Maar dat haar van ons meisje zat echt niet meer verzorgd. Ze had nog van die korte plukken op de bovenkant, die we lang laten groeien, zodat het een beetje op een lengte kan komen. Het lengteverschil met de langste haren aan de achterkant vond ik echt geen gezicht. Nu zit het weer helemaal netjes voor de decembermaand, met haar verjaardag, sint en kerst. (Ben een beetje zenuwachtig voor de reactie van mijn man, vandaar dat ik er zo over door ga... :D:);))

Ik heb net een nieuwe wc-bril op de toilet-pot gemonteerd. Zoiets: Family Seat » Family Seat MDF White uitvoering. Het lijkt me echt superhandig. Ik ben benieuwd hoe dl hem vindt. Ze plast al een hele tijd op het potje en heeft van de week ook voor het eerst op de wc geplast. Ze vindt die wc heel interessant, dus waarschijnlijk vindt ze het reuzespannend dat ze er nu ook echt fatsoenlijk op kan zitten, want dat ging afgelopen week natuurlijk niet echt handig. Maar ja, ze moest en zou op de wc en wilde niet op het potje. ;)

7. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    hihi dames ik bedoel ook na het ziek zijn
    en na de koorts ! ;)
    hij is er sinds vandaag weer helemaal!
    de kusjes en knuffels vloeien weer rijkelijk♥

@avon
    zullen we zondag daten hihi !!!!!
    wij gaan ook !!! leuk! !!

@janna
    en wat vond je mannetje
    van je kapsel!! gaaf zeg
    dat je het durft stoer!!!

@mamsie
    ik ga heeeeel hard voor je
    duimen! !!

8. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hallo dames!

hoe gaat het met jullie

hier een domper op de vreugde
    woning bevalt uiteraard helemaal alleen nu blijkt onze oude buurman waarmee we ruzie hadden , ons nieuw adres te weten!!
    dus gaat goed! ,morgen weer naar politie en woningbouw dat ze hem even goed gaan aanspreken dat hij ons hoe dan ook met rust laat ,,, we hebben nu zoiets van dat we anders ons genoodzaakt zien om aangifte te doen van laster .... dus gaat lekker!!

9. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @dmj
    ik zou sowieso aangifte doen!
    die vent is gek joh! ! ik hoop dat het snel
    stopt voor jullie !!!

10. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Dmj
    Och wat balen zeg dat hij nu jullie in jullie nieuwe huis lastig valt! en idd wat Frysfamke zegt gelijk aangifte toe dan geeft je naar hem en de politie ook een signaal af dat je dit niet tolereert. Ik hoop toch dat je nog lekker kan genieten van jullie nieuwe stulp en je laatste loodjes van de zwangerschap.

Janna
    hoe reageerde je man op jullie kapsel?
    handig zeg die wc bril, ik kende het nog niet. Had er hier een met een trap je eraan ( Thermobaby Toilet-trainer kiddyloo donker/ lichtblauw - Babywinkel voor de leukste babyartikelen. ) maar meneer vond dat al snel niet stoer meer en klimt liever zelf op de wc op de grote bril.:cool:
    we hebben vanmorgen cup cakes getrakteerd ( zie foto)

Frysfamke
    Daten is altijd gezellig:D

Hier
    Vanmorgen weer een echo gehad en nu bleken er 2 eiblaasjes te zijn ( dus een verhoogde kans op een 2 eiige tweeling) en ze waren niet zo hard gegroeid al ze gehoopt hadden. Dus zondag morgen moeten we weer terug voor weer een echo. Wij gaan er wel voor ondanks de kans op een tweeling. We vinden allebei dat we nu niet in de luxe positie zitten om deze maand over te slaan.

Bijgevoegde bestanden:

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn man vond het haar van mijn dochter heel leuk! Dat dacht ik al wel, want ik kon al zien dat het fantastisch stond, alleen normaal gesproken overleg ik altijd even voordat ik met haar naar de kapper ga. 't Is tenslotte ook zijn kind en misschien vindt hij het wel zonde om die mooie lange haartjes af te knippen. Maar in dit geval was het een beetje een spontaan initiatief - ik was die onverzorgde bos ineens zat - dus had ik het niet overlegd. Toch een beetje opgelucht dus, dat hij het leuk vond. En hij was het gelukkig ook met me eens dat het eigenlijk wel weer een keer nodig was.

En mijn eigen haar is eerlijk gezegd iets korter uitgevallen dan ik bedoeld had, maar gelukkig heb ik mijn haar al vaker op deze lengte gehad en vind ik dat altijd heel goed bij mij passen. Ik voel me daar altijd heel blij mee, dus ook nu ben ik weer blij met mijn vlotte korte kop! Ik moet alleen weer even iets van wax in huis halen, want het valt nu net een beetje te pluizig. Een leerling vroeg al wat er met mijn hoofd gebeurd was! :cool::$ En bedankt! :D;)

De nieuwe wc-bril is spectaculair ingewijd door twee plasjes in één middag/avond! Ze voelt zich duidelijk heel groot en het potje staat vergeten in de hoek. :D

@dmj: Ongelooflijk! Die man heeft echt geen leven als hij zijn oude buren blijft opzoeken om hen lastig te vallen! Kun je geen straatverbod tegen hem aanvragen ofzo?

@avon: Wat een leuke cupcake zeg! Goed gelukt!
    Apart dat je van te voren weet dat er twee blaasjes met eitjes zijn. Gaf ze een verklaring dat ze wat minder ver ontwikkeld waren dan verwacht? Komt dat vaker voor, of is dat een slecht teken? Hopelijk is het bij één toch raak!

12. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey meiden

vandaag naar het bureau geweest , het blijkt dat de agenten hem al in de gaten houden ( ook op social media etc)
    ze wisten dus al van dat bericht af , en zoals de agent mooi zei op zeer korte termijn is hij aan de beurt met evt huis uitzetting ...
    vanmiddag zoon weer gehaald van psz , rijd altijd langs politiebureau als ik hem haal en wat zie ik daar staan tot mijn grote verbazing , die vent zijn fiets en hij ernaast dus blijkbaar hebben ze hem binnen paar uur op het matje geroepen!
    verder zei de agent ook ondanks dit geauwehoer weer dat ik nu toch echt me rust moet gaan pakken ivm dat het nog 6 week of minder is dat de kleine komt en hoefden ons geen zorgen te maken etc .....
    maar goed desondanks geniet ik nog steeds van de rust hier!! geen last van de buurman en sávonds is het echt muisstil hier :D

13. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    Dankjewel meid!!
    fijn dat je hier ook weer bent ( miste je al!)
    jammer dat het nog steeds niet gelukt is :( ik hoop voor je dat het met mmm nu toch alsnog gaat lukken het is je gegunt!

14. Janna

Janna Fanatiek lid

@dmj: Wat fijn! Dat zal wel een opluchting zijn. Het is belangrijk dat je serieus wordt genomen en niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Lekker genieten van de stilte en rust vanavond!

Gaat het al wat beter met Deylano?

15. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    dat komt zeker goed met genieten :D

deylano slaapt al stukken beter , meeste dagen slaapt hij nu uit tot 8 uur ... een hele prestatie normaal was het half 5 of eerder!

hier ook nog ff update van me buik....
    en heb sinds vandaag een nieuw kwaaltje erbij haha ... vocht vast houden .....

16. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Janna
    opluchting dat je man de coupe van je dochter leuk vind!

Zowel bij mij als bij mijn vriend komen tweelingen voor in de fam dus wij wisten dat we een verhoogde kans hebben. En het kans zijn dat ik al vaker 2 eitjes tegelijk heb gehad maar ja dat weet je dan niet. Nu met de echo kom je er dan wel achter. En ja het is wel een vreemd gevoel dat je het nu weet. Zal zondag is vragen wat de oorzaak kan zijn voor de vertraagde groei.

Dmj
    wel een prettig gevoel dat de politie er bovenop zit.
    Helaas weet ik uit ervaring dat de politie vaak in deze situatie niet veel kan doen. w
    Wij hebben hier zo'n overbuurman. Hij heeft van de aanvallen waardoor hij ontzettend veel drink en de hele buurt overlast veroorzaakt en/of mensen met de dood bedreigd als ze hem geen drank geven. Elke week staat er wel een keer een politie voor zijn deur en hij wordt regelmatig meegenomen maar komt de volgende dag weer thuis. We hebben al gesprekken gehad met de wijkagent en de burgemeester, met alle betrokken hulpverleners en de conclusie is dat ze hem niet het huis uit kunnen zetten of opnemen. Er moet eigenlijk eerst een knokpartij komen voordat ze echt iets kunnen doen. We hebben afgesproken met de buurt dat zodra hij ook maar 1 voet in onze tuin zet bellen we massaal de politie. Dit is nu al 2,5 jaar aan de gang.

17. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey ladies...

hier nog even een berichtje van mij
    vanavond met spoed na ziekenhuis gegaan ivm dat ik sinds me middag slaapje ontzettende pijn in de onderbuik had en vanavond wat bloed spotte
    3 kwartier aan ctg gelegen ... en urine in moeten leveren
    he gelukkig geen blaasontsteking oid
    op ctg was wel te zien dat ik af en toe al weeen heb ,, toen vk dat zag wou ze inwendig onderzoek doen , als het bleek dat ik ontsluiting had dan was ik per direct opgenomen ,,, gelukkig bleek dit niet het geval bm mond lag nog ver naar achter en had geen ontsluiting , maar wat ze wel voelde was dat ukkepuk helemaal is ingedaald .... maandag weer heen , dus dan weten we meer...

18. Fryskfamke22

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    @avon
    lijkt me leuk om je te ontmoeten!
    ook een gek idee als we van elkaar
    weten ze moet hier ergens zijn hihi ;)
    heb je toevallig ook whatsapp?
    wat een ontzettend leuke traktatie zeg!!!

@dmj
    he meid wat schrikken!
    hoop dat je maandag meer
    duidelijkheid krijgt!

19. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    ja was best schrikken , maar ben toch blij dat ik me eigen lichaam goed ken hihi :D
    net weer wakker hier , is nog erg aan het rommelen in de buik .. heb me vandaag maar alvast voor genomen dat ik op rap tempo alle kleertjes nogmaals ga wassen , en toch nu echt me ziekenhuis tas ga klaar zetten , heb een flauw vermoeden en voorgevoel dat het binnen nu en 2 week al wel zover is ....

20. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Dmj
    He bah wat schrikken zeg, ik ga heel hard voor je duimen dat jullie ukkie nog even lekker blijft zitten. mijn eerste gedachte was misschien te druk geweest met de verhuizing en buurman??

Frysfamke
    heb wattsapp en ik stuur je wel ff een pbtje!!

Hier
    Wat klussen betreft doen we ons best;) maar vandaag de hele dag bezoek van een oude schoolvriendin (na 18 jaar wee elkaar op gezocht via FB)dus vanavond maar proberen om nog wat bij te klussen. Morgen moeten we eerst weer naar het ziekenhuis kijken hoe mijn eieren erbij liggen :D:D en smiddags gaan we naar de voorstelling van Bumba.
    Ook ben ik deze week begonnen met afvallen bij een sportschool. dus benieuwd!! er moet 15/20 kilo af!

Deel Deze Pagina