Hoi meiden, Ik lees even de eerste pagina bij.. Dmj, jeetje meid dat is schrikken. Gelukkig is het nu rustig. Hopelijk blijft je kleine man nog een aantal weken zitten. Lovely, is ze alweer 6 weken? Niet normaal hoe hard het gaat. Hoe is het met je andere dochter, helemaal gewend aan grote zus zijn? Mara, ben je inmiddels eruit wat taart betreft? Onze zoon word de 22e 3 jaar, en ben ook aan het orienteren. Sinterklaas vieren we morgen, moet zo nog even op pad Mamsie, nog gefeliciteerd met je dochter! Klinkt als een heel gezellig weekend en wat is ze verwend. Spannend meid, een mooie afsluiting van het jaar Avon, wat balen dat het niet mooi gegroeid is.. Leuk dat Frysk en jij elkaar hebben ontmoet!! Ben ook nieuwsgierig haha. Janna, fijn om je zo positief te horen!!! Erin houden zou ik zeggen Hier, alles goed!! Nog steeds erger druk met alles. Kamer word over 2 weekjes gesplitst en dan kan ik echt gaan inrichten. Buiten wat ongemakken als rugpijn en pijnlijke benen, voel ik mezelf goed. Zoon heeft vanmorgen een muziek ster voor z'n zusje gekocht.. Zo lief! Zoon doet het goed op school, heeft het helemaal naar z'n zin. Hij wordt alweer 3 deze maand, momenteel wel erg in de peuterpuberteit, maar dat gaat over.. Geloof ik.. Het gaat zo ontzettend snel. Het loopt hier eigenlijk wel allemaal!
@dmj: fijn dat er nu geen weeënactiviteit was! @avon: Wat balen dat je blaasjes geen rijpe eitjes bevatten. Om antwoord op je vraag te geven: Ik ben docent op een middelbare school, dat was ik al. Alleen door mijn ziekte heb ik sinds de zomervakantie niet lesgegeven, maar vervangende taken gehad. Deze week heb ik mijn eerste klas weer over genomen. Dat zijn 120 minuten per week, maar ik zit wel 3x7 uur op mijn werk. Na de kerstvakantie ga ik weer mijn volledige uren draaien (3 werkdagen), maar het is nog niet duidelijk of ik ook al mijn lessen weer terug neem. @hier: Pfff, moe! Vannacht in het begin van de nacht een hele tijd met een huilend kind in mijn bed gezeten. We denken misschien weer een oorontsteking, want zoals ze was, kennen we haar niet. Het lukte ons niet om haar in haar kamer te troosten en dat lukt ons eigenlijk altijd. Ze wees steeds naar de deur. Op een gegeven moment vroeg ik door haar gehuil heen: "wil je bij mama in bed?" Ze was meteen stil en zei: "jah". Hoewel we dat eigenlijk bijna nooit doen, heb ik haar nu toch maar meegenomen. Ze wilde gewoon bij ons zijn. Als ik haar dicht tegen me aan hield, werd ze rustig en viel ze tegen me aan een beetje in slaap. Als ik haar weer in bed legde, begon het echter weer van voren af aan. Uiteindelijk een pcm gegeven en weer op mijn schoot in bed genomen. Na een half uurtje heb ik haar op bed gelegd en toen sputterde ze niet meer tegen, maar ging ze direct slapen. We zijn nu dus hartstikke moe. Dit zijn echt van die dingen waaraan we zien dat we nog niet beter zijn. We kunnen zo weinig hebben op dit gebied. Zij is trouwens ook moe. Ze heeft vanochtend een uur langer geslapen en ligt nu ook nog onder zeil (heb haar er vanaf 13.00 uur in! ).
ja zeker daar ben ik ook heel blij om vervelend he een kind hebben die of niet wil slapen etc ,, hier ook al 3 dagen ziek kind in huis , de dagen ervoor compleet onhandelbaar alles afbreken en slopen en nu ... middag slaapje doet hij wel een beetje maar word dan ineens uit het niets panisch wakker , s ávonds hetzelfde verhaal en idd wat je zegt pcm gegeven en hoppa hij slaapt .... lijkt me trouwens wel pittig hoor op de middelbare school les geven... vooral met de jeugd van tegenwoordig ... als je soms eens hoort wat voor mond ze hebben ( en dan hou ik het nog netjes haha) ben zelf ook nog niet zo oud maar toen ik naar de middelbare ging hoefde ik echt niet zon mond op te zetten ,,, toen was er min of meer nog respect
Meis: breekt er voor jou ook drukke tijden aan (sinterklaas, verjaardag en de feestdagen) pfff jij zal ook wel blij zijn dat het Januari is. Leuk vooruitzicht het inrichten van de babykamer! Janna Beterschap met je dochter! Ga je nog naar de dokter om te checken of het haar oren zijn?? DMJ Nou ik dacht hetzelfde als jou (kinderen op het voortgezette) volgens mij worden ze elk jaar brutaler en mondiger.
vanmorgen weer voor een echo geweest en in plaats van duidelijkheid te krijgen is het alleen maar verwarrender geworden. Ik blijkt ongesteld te worden deze week zou beteken dat ik nu een cyclus heb van 21 dagen.. Het eiblaasje werd kleiner en ze vermoeden dat ie aan het verschrompelen is en dat er geen eisprong is geweest... Morgen bloedprikken op progesteron. en dan bellen op de eerste menstuatiedag en op de 3e weer een echo. Dus wordt vervolgd!!!
Jeetje avon dus je hebt nu geen eisprong gehad? Hoe kon ze zien dat je ongesteld wordt? Janna, hoe is het nu met je dochter? Meis, het is een auto taart geworden! Vandaag hele dag druk mee geweest zal hem even showen!
Avon, ach wat een verwarring.. Wat een rollercoaster allemaal. Ik vind het allemaal heel leuk hoor.. Maar December is inderdaad erg druk. Altijd al, maar met dubbel feest helemaal. Zoon is helemaal hyper.. Janna, ah wat zielig.. Hoe is het nu? Mara, wat leuk!!! Heel mooi. Hier wordt het waarschijnlijk dora&diego.. Maar niet zelfgemaakt hoor, haha.. Zo, nu doe ik helemaal niks meer.. Ben de hele week al aan het 'rennen', en elke avond weg. Gisteren had zoon Sintviering op de psz, dit was erg leuk.. Meneer deed achter elkaar koprollen.. Gisteravond met de fam gevierd en zo ontzettend verwend.. Z'n zusje ook.. Dus hij is laat naar bed gegaan en wilde vanmiddag weer naar school.. Hij wilde naar bed, dus ik zit lekker op de bank te niksen. Vanavond heerlijk m'n series kijken en verder niks
Avon Jeetje...balen zeg! Wel fijn dat ze het allemaal in de gaten kunnen houden zo, hoop dat er ieder geval daardoor snel duidelijkheid komt! Mara Wat leuk geworden die taart! Meis Lekker druk dus! Heerlijk he, die momenten dat ze nog even op bed liggen Janne & Dmj Hoe is het met de zieke kindjes?
Ohh balen! Griep ofzo? Beterschap ieder geval! Hier alles goed hoor F. is alweer 7 weken! Het gaat echt veels te snel. Ze heeft ook ineens een groeispurtje lijkt wel. De allereerste kledingstukken die klein vallen van 62 heeft ze aan sinds deze week. Dus moet alles een beetje gaan uitzoeken, wat klein valt zodat ze dat aan kan. Slapen gaat ook goed. Ze drinkt rond 22.30/23.00 de laatste fles. De ene keer ligt ze er dan zo in, de andere keer drinkt ze zo langzaam en is het bijna 00.00 voor we er in liggen. Maar ze slaapt nu eigenlijk elke dag tot 6.30. Mogen niet klagen denk ik.
ja denk de griep ,, dat ging wel erg rond op de psz van deylano dus waarschijnlijk in combi met alles hebben we het daar opgelopen ... en dankjewel! gaat snel he!! en wauw zon kindje wil ik ook wel al zo snel doorslapen! heb ik met deylano niet gehad maar dat bleek achteraf te komen doordat er niet genoeg voeding in me bv zat ... het zal mij erg benieuwen hoe het gaat straks met deze knul hihi nog 4,5 week of minder en dan zullen we het weten
@dmj en avon: Ik denk dat het wel mee valt met "de jeugd van tegenwoordig". De meeste pubers zijn gewoon mensen. Ze willen vooruit, hebben hun hele leven nog voor zich, kijken uit naar hun toekomst en willen daar iets moois van maken. Ook willen ze het gewoon gezellig hebben met elkaar en met hun docenten. Ik zie het eerlijk gezegd bijna alleen maar echt "fout" gaan, in de zin dat je op een gegeven moment met z'n allen (docenten + ouders) niet meer weet wat je met een leerling aan moet, bij leerlingen die echt beschadigd zijn. Vaak is het dan een grote mond en een klein hartje, waarbij het de bedoeling is om dat kleine hartje te beschermen met de grote mond. Wel denk ik dat er tegenwoordig steeds meer jonge mensen in hun jeugd beschadigd raken, dus dat zal wel voor iets meer "onhandelbare jongeren" zorgen. Maar misschien geef ik gewoon les op een leuke school! (Dat weet ik eigenlijk wel zeker!) @avon: Wat vaag dat je dan een cyclus gehad hebt zonder eisprong! @Mara: Jemig, je bent een ware kunstenares! Wat knap dat je zoiets kunt maken! Ik heb vandaag besloten dat het bij mij een simpele appeltaart wordt! Voor wie het vroeg: Nee (nog) niet met mijn dochter naar de ha. Als het doorbreekt en ze een loopoor krijgt, weten we het zeker. Als ze geen loopoor krijgt, zullen we het nooit zeker weten. De ha kan toch nooit wat zien, want er zit altijd zo veel oorsmeer in mijn dochters oren, dat ze de trommelvliezen niet kan zien. Ik ga dus alleen als het echt aan blijft houden. Op zich heeft ze niet meer zo gehuild, maar ze raakt nog steeds vaak met haar hand haar oor of haar hoofd net schuin boven haar oor aan. Soms zegt ze dan tegelijkertijd: "au". Ik denk dat het daar niet goed zit. Toch zou ik haar niet "ziek" noemen, want ze is hartstikke vrolijk en actief. Wilde nog vanalles schrijven over sinterklaas, maar het is ondertussen al veel te laat en ik ben moe. Ik schrijf het later dit weekeind wel.
Oh, alleen nog één klein frustratiepuntje melden: ik heb vanavond (koopavond) mijn nieuwe bril opgehaald en mijn man heeft nog niks gezegd! Terwijl hij wist dat ik naar het centrum ging om hem te halen en het nota bene een knalrood, dik kunststof montuur is! :x (Ja, al die emoties voel ik!)
meis Hier ook een drukke week achter de rug, maar de hele maand dec is het bij ons rennen en vliegen. Des te meer waardeer je een avondje niksen. Lovely Fijn het dat het bij jullie allemaal goed gaat! DMJ Gelukkig gaat het met de kleine weer beter/ rustiger. En is Dylano weer opgeknapt? En idd griep gaat ontzettend rond, gisteren lag ons kereltje met hoge koorts op de bank. Janna mijn mening is wel gekleurd waarschijnlijk door vrijwel negatieve verhalen die ik hoor. Fijn dat jij het heel anders ervaart. Wat je dochter betreft hoef je niet altijd een loopoor te krijgen bij oorontsteking, Casper heeft het 2x gehad, beide keren geen loopoor gehad. Ohhh wat erg dat je man niets over je nieuwe bril zegt.. Hier Ben nog steeds niet ongi. Inmiddels begrijp ik nu helemaal niets meer van mijn eigen lichaam. Hoop snel te horen krijgen wat er allemaal aan de hand is en wat er aan te doen is. Ik weet niet of ik hier al een keer verteld had over mijn oudste zus en haar oudste zoon? Even kort: haar zoon heeft al van kleins af aan emotionele beperkingen en heeft daar nooit begeleiding in gekregen want mijn zus was/is van mening dat ze dat zelf wel kon/kan. Inmiddels is hij 18 (maar een belevingswereld van een jongen van 14) en liep het thuis helemaal spaak. werd steeds door zijn ouders buiten de deur gezet als hij zich niet aan de regels hield enz enz. Wij hadden al een keer aangegeven dat wij hem wel voor een paar weken in huis wilde nemen om de gemoederen wat te doen bedaren maar zus lief wilde daar niets van weten. Tot in de zomer vakantie... Na een knallende ruzie is het volledig uit de hand gelopen en hebben mijn zus & zwager de politie gebeld en is hij opgepakt. reclassering heeft mijn zus voor de keus gesteld dat als ze niet binnen 2 uur een opvangadres voor hem hadden dan zouden hun iets zoeken. Dus heeft mijn zus schoorvoetend ons gebeld of ons aanbod nog stond. de bedoeling was dat hij voor een paar weken bij ons zou blijven totdat mijn zus een oplossing had gevonden. Uiteindelijk bleek dat ze het eigenlijk wel prima vonden dat hij bij ons was. uiteindelijk hebben wij hun onder druk gezet en is hij na 7 weken weer opgehaald. Wat wel heel jammer is dat er niets veranderd is tussen hun. Zoonlief is nu onder behandeling maar dat heeft weinig zin omdat zijn ouders niet inzien dat hun ook moeten veranderen. Dus elk weekend krijgen wij weer verontrustende appjes van mijn neef dat het weer niet goed gaat thuis en dat hij niet meer weet wat hij nu goed of fout doet. Hij komt gemiddeld om de 2 weken weer een weekend bij ons logeren om iedereen wat rust te gunnen (Als hij bij ons is hebben we totaal geen last van hem en is het best gezellig) Het is alleen heel frustrerend dat er aan de thuis situatie niets gedaan wordt. Met mijn zus en zwager valt niet te praten hierover. Gisteravond kregen we weer een sms van hem... vanmiddag maar is weer bellen
@avon: Ja, ik weet dat een oorontsteking niet altijd hoeft te leiden tot een loopoor. Vandaar dat ik ook schreef dat we het nooit zeker zullen weten als ze geen loopoor krijgt. Haar oor stonk echter wel ontzettend, ze zat er die dagen vaak aan en dat eindeloos huilen, alleen maar bij mij willen zijn en een half uurtje na een paracetamol gewoon in eigen bedje gaan slapen wijzen er wel op. Wat bevind je je in een moeilijke situatie met je neef zeg! ik herinner me dat je er wel eens wat over verteld hebt, maar de details waren mij allang weer ontschoten. Wat erg dat je zus en zwager zo met het probleem omgaan. Ze verpesten eigenlijk zijn leven door hem van kinds af aan niet de kansen te geven die hij nodig heeft om iets van zijn leven te kunnen maken. Fijn dat hij het goed heeft bij jullie hem af en toe een rustig en liefdevol thuis (toevluchtsoord) kunnen geven. Heb je je zus nog gebeld? En heeft dat nog wat opgeleverd? @hier: Vandaag hebben we onze dochters verjaardag gevierd. Eigenlijk is ze morgen pas jarig, maar dan moeten wij werken, gaat zij gewoon naar het kdv en ook onze familie (die ver weg woont) kan dan niet komen. Het was een gezellige dag. Vanochtend heeft ze de cadeau's een voor een uitgepakt. Het was zo leuk! Ze was zo blij met alles wat ze kreeg! Het zijn ook allemaal cadeau's die passen bij haar en haar ontwikkelingsfase. Het enige dat ze wat lastig vond, was dat ze er niet meteen mee mocht spelen, maar eerst nog andere cadeau's moest uitpakken. Daarna is ze echter heerlijk gaan spelen. En ook vanmiddag na haar slaapje heeft ze rustig het ene na het andere uitgeprobeerd. Echt zo leuk om te zien. En een van de leukste dingen vond ik toch wel dat we dit jaar twee kaarsjes op mijn zelfgebakken taart hadden en dat we die hebben uitgeblazen. Vorig jaar - toen ze 1 werd! - hadden mijn man en moeder te taart al verdeeld en zat iedereen al lekker te smikkelen toen ik beneden kwam met R., nadat ik haar een schone luier had gegeven. :x Verdrietig dat ik was! Ik had zo graag dat ene kaarsje met haar uit willen blazen en dat op de foto gezet. Dat hoort in mijn beleving toch bij een kinderverjaardag, zeker bij de eerste verjaardag! Nu hebben we dat dunnetjes over gedaan, maar dan met twee kaarsjes!
alvast gefeliciteerd met je kleine grote meid hier nog 9 daagjes wachten @hier buik weer erg onrustig ... veel krampjes af en toe /hardebuiken toch morgen de vk maar even bellen dat ze ff gaan checken of het nog potdicht zit of niet .... heb namelijk sinds paar dagen dat ik vanuit het niets nat ben van onder ( sorry ) terwijl ik niet hoest oid op dat moment dan , en had gelezen dat het evt een scheur in de vliezen kan zijn waardoor je af en toe dat verliest dus toch maar even het zekere voor het onzekere.... maar moet wel eerlijk zijn hij mag van mij nu wel komen! @Foofer hoe staat het ervoor bij jou meid??? tijdje niets meer gehoord
Janna, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter! Daar zou ik ook heel verdrietig van geweest zijn als de taart al aangesneden zou zijn. Gelukkig hebben jullie het dit jaar over kunnen doen! Hoop foto's van gemaakt? Avon, wat sneu voor je neef. En wat een impact heeft dat ook op jullie leven zeg. Wel super dat jullie zo voor hem klaar staan! Dmj, jee meid blijft rommelen bij jou, wat zei de vk?
heb verder nog niet gebeld , wel onrustige nacht gehad ,, misschien maak ik me onbewust ook wel gewoon te druk om dingen .. heb wel gezegd als er nog 2 nachten zoals afgelopen nacht volgen dan bel ik wel ....