Jan 14: 30+, we gaan voor een 2e :), hopelijk nu sneller raak!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Roos1978, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik zal me even voorstellen. Ik ben 35 jaar en moeder van een fantastisch dochtertje van 10,5 mnd.
    Het heeft best een tijd geduurd voordat ik zwanger was van dl: na 15 mnd de mmm in, mogelijk verklevingen door een inwendige ontsteking die ik ooit heb gehad, na 19 mnd HSG gehad. Dit was behoorlijk pijnlijk en lukte in eerste instantie niet. Gelukkig na nog een poging ging de vloeistof er toch door. We moesten het nog 3 mnd proberen en ....... Meteen raak! Wauw! Met 8 wk een echo met kloppend hartje, maar met de 12 wk echo bleek t hartje te zijn gestopt. Onbeschrijfelijk hoe we ons toen voelden....
    Na een maand mochten we het weer proberen en gewoon weer raak! Uiteindelijk na 2 jaar dus zwanger geraakt. En dit heeft geresulteerd in onze geweldige leuke dochter!

Omdat ik nu al wat ouder ben en we in ons hoofd hebben dst het misschien wel weer lang gaat duren, willen we nu alweer voor een 2e gaan. Ik voel me verder ook goed, dl doet het heel goed en slaapt altijd door, dus wat dat betreft kan het ook prima..
    Wel spannend weer hoor! Hoop niet weer heel veel teleurstellingen mee te gaan maken. We zullen zien!

Verder woon ik in Zeeland en zit ik op tennis!

Hopelijk zijn er meer meiden die mee willen kletsen!

2. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Roos,

Ik had gisteren toevallig ook een topic gestart ("35+ en ga je ook voor een 2e?") omdat ik dacht dat dat er nog niet was. Aangezien ik nog geen reacties heb en jij ook niet, kunnen we gewoon gezellig met elkaar gaan kletsen :)

Ik zal me even voorstellen: ik word in april 35 en heb net als jij een fantastisch dochtertje dat over twee weken alweer 1 jaar wordt. Wij hebben het geluk gehad dat we niet in de medische molen terecht zijn gekomen zoals jij, je verhaal klinkt behoorlijk intensief! En dan ook nog een miskraam...wat heerlijk dat het toch is goedgekomen allemaal.

Ik ben zelf zonder problemen op mijn 33e in vijf rondes zwanger geworden. Wij hebben het echter geen moment als vanzelfsprekend beschouwd dat het zou lukken en goed zou blijven gaan en daar zijn we nog steeds dankbaar voor.

We hebben altijd geweten dat we een tweede kindje wilden, maar we zijn allebei niet meer piepjong en dat de eerste zwangerschap vlot kwam wil niet zomaar zeggen dat het een tweede keer ook weer lukt. Bovendien ben ik inmiddels ook alweer ruim een jaar ouder en als ik de statistieken mag geloven is het vanaf je 35e al helemaal een wonder als je zwanger wordt ;).

Aanvankelijk hadden we nog geen haast (zeker niet nu mijn vriend zonder werk zit, dan wil je dat toch eerst oplossen), maar de laatste weken voel ik echt de onrust over mijn leeftijd toenemen. Ik ben in ieder geval de pil helemaal zat dus daar ben ik dinsdag mee gestopt. Nu dus 'nep-ongesteld'. Daarna ben ik benieuwd wanneer mijn cyclus weer opstart. Ik ben fan van ovulatietests dus die wil ik ook deze keer weer gaan gebruiken.

En jij, waar zit jij in het proces?

3. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Mag ik ook mee kletsen. Ik ben wel al in ronde 6, maar wel 30 :D... Mijn dochtertje is 8 maanden, we zijn er snel weer voor gegaan, omdat ik bij mijn dochtertje onregelmatige cyclussen had. Heeft toch maar 9 maanden geduurd. Nu wel regelmatig en toch alweer ronde 6, had gehoopt dat ik al zwanger zou zijn, maar helaas. Dus we gaan vol goede moed verder, maar vind het wel leuk om dingen te delen :D...

Ik tennis ook!!!

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi meiden,

gezellig om zo samen te kletsen!!

MFS: snap helemaal dat je ook weer wat sneller wilt beginnen, bij ons dezelfde reden, we worden gewoon ouder! daarnaast zie ik zeker ook veel voordelen van kinderen kort op elkaar en ach, er zijn vast ook nadelen maar dat is voor alles zo! Maar goed, eerst nog maar eens zwanger raken.

Wij zijn afgelopen maand begonnen, eerste poging sinds gisteren mislukt, want ik ben ongesteld geworden, maar voelde het al wel aankomen dus ook wel verwacht. Op naar poging 2.
    Ik moet nog even kijken hoe we het gaan doen. Na het vorige traject heb ik een beetje een negatief gevoel tov ovulatietesten, zoooo vaak gebruikt en elke was het een teleurstelling, terwijl je dan dacht nu toch echt goed geklust te hebben. Maar ik denk dat ik wel ga temperaturen. Ik merk dat ik dat zelf prettiger heb gevonden. Je weet dan wel niet van tevoren wanneer je ei, maar wel wanneer het is geweest en tot die tijd gewoon om de dag klussen.

Hier cyclussen die variëren van 27 tot en met 35 dagen, das ook wel lastig dus.

Stina, hoe onregelmatig waren je cyclussen dan? Lastig is dat he? maar fijn dat het ondanks dat binnen 9 maanden is gelukt! Super!

5. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Stina,

Leuk dat je ook meekletst! Heb je nu ook last van onregelmatige cycli dan? Wat je onder je berichtje hebt staan ziet er toch behoorlijk regelmatig uit?

Gr. MF

6. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat irritant! Zit net een hele reactie te typen, komt ie er niet op!!

@Roos: wat leuk dat je hebt gereageerd! Het viel me namelijk op hoe weinig er gereageerd wordt op veel topics...

Wat balen zeg dat je ongesteld bent geworden! Maar de eerste ronde zou je nog kunnen zien als 'oefenronde' ;)
    Ik begrijp je gevoel tav ovulatietests wel hoor. Het grote voordeel vind ik dat je zeker weet of je een eisprong hebt gehad. Het schijnt als je ouder bent vaker te kunnen gebeuren dat je ongesteld wordt zonder dat er een eitje was. Maar het grote nadeel vond ik dat ik er enorm op gefocust raakte en helemaal gefrustreerd werd als het klussen er niet precies op tijd van kwam.
    Ik ben trouwens pas zwanger geworden van mijn dochter toen ik het zat was om er zo mee bezig te zijn en het probeerde los te laten...:p

7. Stoer of Lief

18 jan 2014
    55
    64
    18
    NULL
    NULL
    Dames ik wil graag met jullie meekletsen!

Ik ben 30 jaar en de trotse moeder van een zoontje die afgelopen november 3 is geworden. Sinds deze week na de laatste pil gestopt dus hier net in de eerste ronde.

Hoewel ik altijd geroepen heb dat ik maar 1 kindje wou, kan ik nu niet wachten tot ik zwanger ben!! Helaas hebben we er bij de eerste ook 9 maanden over gedaan en ik ben er natuurlijk niet jonger op geworden.

Hopelijk hebben we allemaal snel een positieve test in handen.

8. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik was onregelmatig bij mijn eerste zwangerschap. Varieerend van 35 tot 50+, heel apart. De huisarts dacht dat ik pco had maar dit was niet het geval. Hiervoor bij de gyn geweest. De maand erop zwanger, in een cyclus van 28!! Heel gek. Goede zwangerschap gehad, alleen heel moe. Einde zwangerschap hoge bloeddruk en ben ik ingeleid. Na vijf en half uur is mijn dochter geboren. Na mijn zwangerschap na 8 weken ongesteld. En nu dus wel regelmatigongesteld. Dat is fijn. Lijf veranderd blijkbaar door de hormonen. Ik temperatuur wel, vind ik zelf fijn!

@mFS fijn dat je in vijf rondes zwanger bent geworden. Ouder worden zegt gelukkig niet alles. Hopelijk is het dit keer weer vlot :D.. Ik werd ook zwanger toen ik het los liet. Benieuwd of het toeval was.

@roos pfff wat een ellende heb je mee moeten maken om zwanger te worden. Hoop dat het jullie bespaart blijft. Lijkt me enorm frustrerend. Jammer van je ongesteldheid. Zoals ik hierboven benoemde ik temp ook wordt er ook rustig van, ik voel daarbij ook mijn ei (groei ei)!!

Hopelijk kunnen we wat ervaringen uitwisselen.. En op naar een mooi 2014 met hele mooie testen.

Jullie nog wat plannen in het weekend. Ik heb morgen babyshower. Vandaag op de bank ben niet fit. Dus hopelijk morgen wel.

9. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oja mijn NOD is 25 januari. Ik zie dat mijn banner niet klopt.

10. Stina83

Stina83 Bekend lid

6 aug 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom stoer of lief!!

11. Schism

Schism Actief lid

10 jun 2009
    277
    0
    0
    Mag ik ook meekletsen?

Ik ben 30 jaar oud heb een zoontje uit augustus 2011. Een paar maanden geleden had ik echt nul behoefte aan zwanger worden en nog een baby, maar opeens knalden de kriebels er weer in!

Bij mijn zoontje duurde het 15 maanden voordat ik zwanger was. We zaten net in de mmm en nadat we goede resultaten van de eerste onderzoeken hadden gehad was ik opeens spontaan zwanger.

Nu gaan we rustig aan weer proberen om zwanger te worden. Ik heb nooit meer aan de pil gezeten, maar wel een cyclus die schommelt tussen de 30 en 40 dagen.

Vind het wel spannend hoor!

12. Stoer of Lief

18 jan 2014
    55
    64
    18
    NULL
    NULL
    Welkom schism. Raar he dat die kriebels er zo ineens weer kunnen zijn. Dat was hier dus ook het geval.
    Hopelijk gaat het deze keer sneller. Wel vervelend natuurlijk als je zo'n lange cyclus hebt!

13. Schism

Schism Actief lid

10 jun 2009
    277
    0
    0
    Ja heel raar, dacht echt dat het nog wel even zou duren.

Heb ook meteen iets geks, ik heb echt nooit tussentijdse bloedingen, maar nu heb ik m'n eisprong nog niet eens gehad en wel bloedverlies.
    Heel vreemd, het enige wat er anders is is dat ik van die zwanger worden vitamines ben gaan slikken

14. Stoer of Lief

18 jan 2014
    55
    64
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad vreemd dat je nu tussentijds vloeit. Vooral
    Omdat je niet meer aan de pil gegaan bent. Anders had je de reden nog bij het ontpillen neer kunnen leggen.

Ik ben overigens ook van die vitaminen gaan slikken. Met foliumzuur en visolie enzo. Heb ik voor mijn vorige zwangerschap ook gedaan.

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    hoi Schism, gezellig dat je komt meekletsen!

Wat fijn dat je toch spontaan zwanger bent geraakt. Wat raak je moedeloos van al die maanden teleurstellingen he?! Dan kan je bijna niet meer voorstellen dat je een positieve test krijgt en dan is het ineens zover!

Lange cyclussen heb je. Dan is het lastiger om in te schatten wanneer je eisprong is. Ga je ovutesten gebruiken of tempen?

wel raar die bloedingen ja....

Ik slik alleen foliumzuur. Vorige keer ook gedaan. Voor de rest eet ik gewoon zo gezond mogelijk en gevarieerd dus ik denk dat ik mijn vitaminen wel via het eten binnenkrijg.

16. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust

ik vind je nog best jong hoor ;) hier al 35...... Jaaaa ik kan ook niet wachten op de positieve test!!

17. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    welke ovutesten gebruik je dan? ik vond degene die ik tot nu toe heb gebruikt zo onduidelijk. kan je me iets aanraden. Ik ga iig weer tempen, vind ik ook heel duidelijk hoor, alleen zie je pas achteraf wanneer je ei is geweest.
    En wat je zegt ja, die focus op dat klussen.... bah, wij hebben zoooooveel verplichte keren moeten klussen. Komt daarbij ook nog eens dat ml onregelmatig werkt en dan de nachtdienst bijv inging en we ervoor nog 'snel ff moesten' :( of na een late dienst om 2400 uur nog even wakker worden om te klussen.
    Wat dat betreft is tempen wel weer fijn, dan proberen we altijd 1 a 2 dagen er tussen te laten, net wat uitkomt, totdat duidelijk mn eisprong is geweest, dan nog ff 1 keer voor de zekerheid.

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dat loslaten lukte bij mij op een gegeven moment toch niet meer..... helemaal niet als je de mmm ingaat. Je bent vooral de dagen voor je ongi zo gefocussed met het naar de wc gaan.... zal er al bloedverlies te zien zijn....

ik wist trouwens niet dat je ongi kon worden zonder eisprong. ik heb altijd begrepen dat zodra je ongi wordt er altijd een eisprong is geweest.

19. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    stina wat fijn dat je nu wel regelmatige cyclussen hebt. Inderdaad bijzonder hoeveel invloed hormonen toch op je lijf hebben.
    Veel plezier met je babyshower!!

20. MFS

MFS Actief lid

4 jan 2013
    148
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina